در حال بارگیری...
اموزش اینستا گرام
۱۲ مهر

آموزش چگونگی تولید محتوای اینستاگرام

آموزش چگونگی تولید محتوای اینستاگرامReviewed by وحید عامل on Oct 4Rating: 5.0

مفید ترین نکات برای تولید محتوای اینستاگرام

 

تولید محتوای اینستاگرام از مهم ترین فعالیت هایی می باشد مخصوصا زمانی  که شما از اینستاگرام برای رشد کسب و کارتان استفاده می کنید.

رشد کسب و کار در اینستاگرام
ضروری است که مخاطبی را جذب کنید که به برند شما وفادار باشد. اما چگونه می شود با پست هایتان فالوور جمع کنید تا کسب و کارتان در اینستاگرام رشد پیدا کند؟ سه کلمه است: محتوای باکیفیت اینستاگرام

اگر شما زمان و منبع کافی برای عکس گرفتن از خودتان به منظور قرار دادن آن در اینستاگرام ندارید، نگران نباشید!
راه های زیادی برای ساخت فید های جذاب و زیبا و در واقع برای تولید محتوای اینستاگرام وجود دارد.حتی اگر محصولی بی نظیر مثل تاپرور( شرکتی که ظروف پلاستیکی تولید می کند) می فروشید یا محصولی دیجیتالی تبلیغ می کنید که به نظر می رسد نمایش آن غیر ممکن است.

این مقاله دقیقا می گوید چگونه برای حساب اینستاگرام عکس پیدا کنید، کجا می توان آن ها را یافت و زمانی که برای تبلیغ برندتان اقدام می کنید چه چیزی را باید در نظر بگیرید.
همچنین نکاتی برای طراحی یاد می گیرید تا مطمئن شوید عکس فید شما در بهترین حالت قرار دارد، بنابراین شما جامعه ای که تشکیل داده اید را متعجب و توقف پیمایش آن ها را تقرییبا غیر ممکن خواهید کرد.

می خواهید بدانید نکات مفید برای تولید محتوای اینستاگرام کدام اند؟ بسیار خب، به ادامه مطلب توجه کنید

تولید محتوای اینستاگرام
تولید محتوای اینستاگرام

چگونه برای جذب فالوور محتوای باکیفیت اینستاگرام بسازیم؟(+نکات طراحی)

 

۱.به دنبال قالب های آماده بگردید

ابزار کمکی زیادی برای تولید محتوای اینستاگرام وجود دارد، حتی اگر شما کاربر حرفه ای اینستاگرام نیستید.
ابزار طراحی آنلاین هستند که کاربرد باورنکردنی در خلق تصاویر جذاب برای رسانه های vennegage و canva از شرکت ادوبی و spark post شامل اجتماعی دارند.

شاید شما بخواهید یک پست برای پروموت کردن (تبلیغ کردن) پیشنهاد ویژه درست کنید.
شاید شما یک قالب برای فراخانی ساعات جدید شروع کسب و کارتان نیاز دارید. یا شاید می خواهید دستور آشپزی که در وبلاگتان منتشر کرده اید را نشان دهید.

هر پیامی که دارید، می توانید از قالب استفاده کنید!

شما می توانید از زمینه ساده یا طرح دار برای ظاهری ساده یا حتی  عکس یک محصول برای افزایش فروش استفاده کنید. داشتن یک منبع پر از عکس های رزولوشن بالای مربوط به محصولاتتان واقعا می تواند شما را از شر بی کیفیت دیده شدنتان در اینستاگرام خلاص کند.
رعایت این نکته نیز باعث تولید محتوای اینستاگرام بسیار عالی می شود.ساده است، اگر جامعه قدرتمندی از طرفداران دارید، عکس جذاب محصول بطور شگفت انگیزی شما می تواند به جذب فالوور کمک کند.

 

۲.عکس های خام باکیفیت پیدا کنید

یکی از نکات تاثیر گذارد در تولید محتوای اینستاگرام استفاده از عکس های خام می باشد.
عکس های خام در نگاه اول آدم را عصبانی می کنند، اما این بدان معنا نیست که نمی شود از آنها استفاده کرد!

در مقابل زمانی که آنها را با عکس های دیگر و قالبها ترکیب می کنید می توانند کمک کنند فیدهای گوناگونی بسازید. البته باید گفت همه ی عکس های خام نتیجه ای که باید بدهند را به شما نمی دهند، بعضی ها می توانند واقعا افتضاح باشند!

برای پیدا کردن عکس های خام باکفیفیتی که “خام” به نظر نمی رسند، سری به Unsplash و Stocksnap.io  بزنید.

اینها طیف وسیعی از عکس های باکیفیت بالا را به شما برای تولید محتوای اینستاگرام پیشنهاد می دهند که البته ارزان اند، و شما در پیدا کردن عکس های مناسب موقعیتتان محدود هستید.

اگر برای این کار کمی بودجه دارید stocksy را امتحان کنید. اگر شما از سرویس های پولی استفاده کنید، کیفیت عکسها بالاتر و طیف گوناگونی آنها وسیع تر است.

فقط توجه داشته باشید که سایز عکس شما صحیح باشد(عکس ها محدود و با قیمت های متفاوت موجود اند).
در ذهن داشته باشید رزولوشن مناسب عکس های اسنستاگرام ۱۰۸۰*۱۹۲۰ است.

 

۳.با فرمت های مختلف ترکیب کنید.

این مهم است که به عنوان یک کاربر اینستاگرام به گوناگونی فرمت های در دسترس بی توجه نباشید.

برای برنزی کردن عکسهای تکی از Carousel post استفاده کنید و با آن یک آلبوم عکس درست کنید. یک ویدئوی ۶۰ ثانیه ای می تواند راه خوبی برای نشان دادن مثالی از محصولتان باشد. یا می تواند در قالب یک آموزش کوتاه یا پیش نمایش باشد. مراقب باشید که محصولتان را خیلی تحمیل نکنید.با رعایت این نکته که هم باعث تولید محتوای با کیفیت اینستاگرام می شود و هم خواهید دید که تم محتوای شما بالانس شده است و فالوورهایتان را به متعهد بودن تشویق می کند.

در نهایت شما می توانید یک قدم جلوتر بروید و یک GIF درست کنید.

گیف ها( که اینستاگرام آنهارا به عنوان ویدیو می شناسد) خیلی ساده هستند و راه آسانی برای تولید محتوای اینستاگرام و ترقیب جمعیت می باشند. گیف ها درگیر کننده بوده و مردم آنها را دوست دارند.

 

۴.از برندهای حوزه خودتان محتوا  repost (باز فرستادن) تولید کنید

برای تولید محتوای اینستاگرام وقت کافی ندارید؟ بسیار خب، خبر خوب این است که شما احتیاجی به آن ندارید!

ممکن است سایر حساب های اینستاگرام همان شغل شما را دارند و مخاطبان شما به آنها توجه می کنند.

اشتباه نیست اگر محتوای برندهای نزدیک به خود یا حسابی که مخاطبانتان فالو کرده اند و استراتژی مانند شما دارند را با ذکر منبع کپی و منتشر کنید.

برای ریپست کردن محتوای اینستاگرام و انجام “قانونی” آن شما باید این نکات را بدانید:

 

۱.۴.هشتگ ها و حساب ها را فالو کنید تا محتوای با کیفیت بیابید

برای انتخاب منبع ریپست، از برندهایی که الهام بخش حسابهای اینستاگرام  هستند استفاده کنید مثل مخاطبان یکسان و کسی که مستقیما رقیب شما نیست.

حساب های اینستاگرام را چک کنید و نام آنهایی را که تولید محتوای اینستاگرام بهتری برای انتشار تولید می کنند لیست کنید.

آنها را فالو کنید و در پست های جاری آنها بروز بمانید، و هر پست خاصی که فکر می کنید شایسته انتشار هستند با فشار دادن آیکون بوکمارک هر پست آنرا ذخیره کنید.

حتی می توانید مجموعه های مجزا درست کنید، مجموعه مجزا جایی است که می توانید پست را حسابتان ذخیره کرده و در آینده آن را ریپست کنید.

همچنین می توانید لیستی از همه هشتگ های اصلی مربوط به حسابتان درست کنید و از این هشتگها برای ارتباط دادن محتوا به دیگر کاربران استفاده کنید.

شما می توانید هشتگ ها را فالو کنید و در نتیجه پست های محبوب مربوطه در فید شما نشان داده می شوند، از این راه برای ساده تر ساختن ریپست محتواهای عالی استفاده کنید!

فقط کافی است هشتگ ها را در اینستاگرام سرچ کنید و روی دکمه فالو کلیک کنید,ساده تر از این نمی شود!

 

۲.۴. از کاربران اجازه ریپست بگیرید

زمانی که یک پست را برای اشتراک با فالوورهایتان انتخاب کردید، یک پیام به دایرکت کاربران بفرستید یا یک کامنت در زیر عکس آنها بگذارید.

شما به آنها نشان دهید این محتوارا دوست داشته اید(کاربران از این حرکت خوششان می آید) و با این کار اجازه اشتراک گذاری بخواهید.

بگذارید بدانند برای آنها ارزش قائلید و در اکثر مواقع از کار شما خوشحال می شوند و میدانند، متوجه هستید که کار آنها با ارزش است.

برای اینکه به کاربر نشان دهید کدام پست را  انتخاب کرده اید، بجای رفتن به دایرکت و نوشتن پیام، علامت فلش مربوط به پست را بزنید و به کاربر پیام دهید.

با اینکا پیام مربوط به پست مستقیما به دایرکت فرستاده می شود.

 

۳.۴.عکس یا ویدیو را در فیدتان به اشتراک بگذارید

برای انتشار و تولید محتوای اینستاگرام دو گزینه دارید:

عکس مورد نظر برای ریپست کردن را پیدا کنید,روی عکس کلیک کنید به منبع صفحه عکس و اولین فایل عکس jpg را پیدا کنید روی منبع پست مورد نظرتان کلیک کنید.

گزینه url را انتخاب کنید آن را در مرورگر تایپ کنید.بعد از باز شدن پنجره کلیک راست کنید.
گزینه save image as را انتخاب کنید,بله کار تمام است

گزینه ۲. از ابزاری مثل Repost for instagram استفاده کنید

این ابزار کار ریپست کردن عکس ها و فیلم ها را آسان می کند. زمانی که چیزی برای ریپست انتخاب کردید فقط یوآرال اشتراک گذاری آن را انتخاب کرده و برنامه را باز کنید.
در این برنامه شما می توانید واترمارک را به پست اضافه کرده و آن را در اینستاگرام ریپست کنید.
روش به هتری نسبت به روش اول است اما به یاد داشته باشید برنامه ریپست توانایی حذف واترمارک هارا ندارد.

۴.۴. عکس را از اینستاگرام دسکتاپ ذخیره کنید

وقتی شما عکس را دارید آنرا در فید خود آپلود کنید، برای تولید محتوای اینستاگرام از کپشن های مناسب همراه تصویر  و هشتگ ها استفاده کنید.
برای صرفه جویی در وقت و برای انتشار اتوماتیک و زمان دار از Iconosquare استفاده کنید. این برنامه همچنین به شما اجازه می دهد از تمام هشتگ های سیو شده در پست هایتان را در آن جمع کنید و برای الهام بخشی به هشتگ های اخیر خود نگاه کنید.

همچنین می توان برای بررسی چگونه به نظر رسیدن پست قبل از انتشار از آن استفاده کرد.

 

(محتوای تولید شده توسط کاربر راه اندازی کنید)

UGC5 کمپینی در رابطه با موضوع استفاده از محتوای تولید شده ی دیگر کاربران، یک ایده ناب است که شما فالوورهای موجود خود را برای ساخت محتوایی حول محور خاصی تشویق کنید، در نهایت شما می توانید آنها را در فید خود پست کنید.

می گویند،یا به عبارتی محتوای تولید شده توسط کاربر. نکته اینجاست که اینکار طیف گسترده ای UGCاین مدل محتوا را اصطلاحا

از محتواهای تولید شده کاربران به عنوان خدمات یا محصولاتی که مربوط به کسب و کار آنهاست، حتی با یا بدون اینکه هدف تشویق به سوی برندشان داشته باشند را نشان می دهد.

هرچند شما بزرگ باشید، برند خوش ساختی داشته باشید، کاربران بدون انگیزه خاصی محتواهای اینستاگرامی درمورد شما و محصولتان درست می کنند.

از این راه به صورت مسابقه استفاده کنید که در آن کاربران بعد از خلق محتوا چیزی برنده شوندو سپس آن را با هشتگ برندتان یا کمپینتان آن را پست کنید.

۴.۵. مخاطبان خود را تحریک کنید

پیشنهاد یک محصول رایگان یا یک تخفیف ویژه کاربران و فالوورهایتان را به سوی استفاده از هشتگ هایتان ترغیب خواهد کرد.

مسابقه ی خود را در دیگر شبکه های اجتماعی و کانال ها و حتی در روزنامه فراخوانی کنید و بگذارید اساسا همه گیر شود.

اگر می خواهید هشتگ هایتان را زیر نظر بگیرید می توانید از ابزاری که در بخش ۴.۴ معرفی کردیم استفاده کنید.

با استفاده از آن می توانید هشتگ های خود را در تمام برنامه های اجتماعی ببینید و مشاهده می کنید که با گذشت زمان هشتگ شما رشد می کند.

به یاد داشته باشید، نباید خیلی به نوع محتوایی که از مخاطبانتان خواسته اید بسازند محدود شوید، در این صورت آنها درگیر ماجرا نمی شوند!

این روش می تواند یه استراتژی تامین کننده منبع محتواهای فیدتان باشد، پس روی آن متمرکز شوید. اگر زیاده روی کنید، فالوورهایتان گمان می کنند از آنها بهره برداری می کنید، و کنترل فیدتان را از دست می دهید.

 

۶.همکاری با افراد با نفوذ

اگر کنترل بهتر و جریانی سازگار با محتوای برند اینستاگرامی می خواهید، شما باید کار با افراد با نفوذ را در نظر داشته باشید.

همکاری با نفوذی هایی که تعداد فالوور مناسبی دارند، به شما این فرصت را می دهد که فالوورهای خود را افزایش دهید..

همچنین شما محتوای خوبی برای فیدتان بدست می آورید. فقط کافی است برند آرایشی بهداشتی @TooFaced را ببینید.

اکثر پست های آن ریپست هستند و افراد با نفوذ محصولات آن را تبلیغ کرده اند.

البته اگر شما کسب و کار و بودجه محدودی دارید، بهتر است به سراغ افراد کوچکتری بروید تا اینکه دنبال نام های بزرگ باشید.

این نام های کوچک که عنوان کردیم افرادی با فالوورهای ۱۰-۵۰ هزار هستند، این طوری با آنها ساده تر توافق می کنیم-اما باید درصورتی با شد که فالوورهای آنها محصولی را ببینند که به آن علاقه دارند.شما باید مطمئن شوید که با کسی قرارداد می بندید که مناسب شرایط شما باشند.

می توانید یک پیام به دایرکت آنها بفرستید، بعضی از این افراد در قسمت بیو اکانت خود مشخصات تماس دارند و کار شما برای مذاکره را آسان می کنند.

 

 

نکاتی برای طراحی و تولید محتوای با کیفیت اینستاگرام

 

۱.یک نقطه کانونی مشخص تعریف کنید

تمام بحث اینستاگرام،تولید محتوای اینستاگرام,گرفتن فالوور ونگه داشتن آنهاست و نکته های زیادی برای انجام اینکار وجود ندارد.
برای مثال، داشتن نقطه کانونی مشخص می تواند فالوورهایتان را روی عکس های شما نگه دارد. عکس های شلوغ، چشم ها را گیج می کند و نتیجه عکس می دهد.

مغزهای ما این محاسبات را بدون اینکه ما حتی درک کنیم انجام می دهند، بنابراین زمان می برد تا عکس هایتان را قبل از بازدید کاربرانتان بررسی کنید.

۲.از قانون یک سوم برخوردار باشید

قانون سوم یک قانون عکاسی کلاسیک است که هر عکاسی باید قادر باشد درمورد آن به شما بگوید.
برای درک قانون یک سوم، عکس را به صورت ۹ بخش مساوی تصور کنید،  برای عکسی جذاب تر نقطه کانونی را روی یک سوم تصویر قرار دهید.
این روش از بهترین روش های تولید محتوای اینستاگرام  نیز می باشد.

 

۳.به مرز ها و فضای سفید اجازه دهید

بی توجهی به لبه های سفید در اطراف تصاویر اینستاگرام شما می تواند یک اثر غیر معمول در بحث تولید محتوای اینستاگرام ایجاد کند که چشم را بیشتر  از یک تصویر بدون مرز جذب می کند.

مرزها اطمینان می دهند که عناصر طراحی شما دارای نفوذ هستندو نیز یک جنبه مهم برای در نظر گرفتن،اگر شما می خواهید از شلوغی پست جلوگیری کنید.

۴.به کنتراست و تعادل دقت کنید 

برای انتشار یک عکس در فید اینستاگرام، باید توجه داشت که عکس باید عناصر متضاد داشته باشد. تضاد می تواند در رنگها،شکلها،فونت ها،روشنایی، مقیاس و فضاهای سفید وجود داشته باشد.

پیدا کردن تضادی که عکس شما را محبوب می کنند بستگی به خودتان دارد.

این یک مرحله ضروری برای جذب فالوور توسط تولید محتوای اینستاگرام است.

برای شروع می توانید روی فیلترها و عناصر اپلیکیشن اینستاگرام مانور دهید.

این ابزارهای ویرایش خیلی محبوب نیستند ولی واقعا عالی بوده و استفاده از آنها ساده است.نتیجه ی خوبی هم در پی خواهد داشت.

تنها چیزی که عموما عکس شما را مناسب می سازد، تنظیم روشنایی، کنتراست، اشباع و دما می باشد.
همچنین می توانید از ابزار های A Color Story , VSCO,و Iconosquare استفاده کنید.

 

امیدواریم که این مقاله ایده هایی به شما داده باشد و بدانید چطور برای اکانت اینستاگرامتان منبع محتوا بیابید، و در نهایت آماده برای برنامه ریزی و ساخت یک فید خوب باشید. اگر شما توانستید از این روش ها برای منبع محتوایتان استفاده کنید یا چندتا از آنها را باهم ترکیب کنید، شما قادر خواهید بود که مخاطبان را ترغیب کنید دکمه ی “فالو کردن” را کلیک کنند.

دیدگاه خود را بنویسید