در حال بارگیری...
اشتباهات بازاریابی آنلاین
۲۰ فروردین

اشتباهاتی که ممکن است ارزش بازاریابی آنلاین شما را کاهش دهند ؟، اشتباهات بازاریابی آنلاین

اشتباهاتی که ممکن است ارزش بازاریابی آنلاین شما را کاهش دهند ؟

اشتباهات بازاریابی آنلاین ، عوامل زیادی باعث می شود که یک کسب و کار جدید موفق یا منجر به شکست شود .

متاسفانه در کسب و کارهای جدید و نوپا مسئله بازاریابی جدی گرفته نمی شود و اهمیتی برای آن قائل نیستند و حتی می توان گفت از میزان اهمیت بازاریابی آگاهی ندارند .

اشتباهات بازاریابی آنلاین
اشتباهات بازاریابی آنلاین
  1. نبود و نداشتن اهدافی واحد و مشخص برای گروه در جریان کاری
در تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ رقبای ما در عرصه رسانه های مجازی فعالیت دارند . اول اینکه ما هم باید بتوانیم حضور خوبی در این رسانه ها مانند این اینستا گرام ، فیس بوک و تلگرام و… داشته باشیم و همچنین اهدافی روشن و قابل فهم درک داشته باشیم .
به طور مثال اگر کار ما فروش محصولات باشد .
ما می خواهیم طی مدت زمان 6 ماه بیشترین فروش را در وب سایتمان داشته باشیم .
  1. انتخاب معیارهای اشتباه برای بازاریابی
گاهی معیارهایی به اشتباه برای سنجش بازاریابی انتخاب می کنیم .
به طور مثال در فروشگاه اینترنتی شما شاید واقعا لزومی بر این که رتبه گوگل شما بالا باشد وجود ندارد چرا که کاربران در جستجوهایشان ، کلمات کلیدی مختلفی را جستجو می کنند .
در وب سایت تان تمام مزایا محصول و برندتان را بنویسید و سعی کنید هیچگاه از نقایض آن ها چیزی به میان نیاورید .
سعی  کنید تمام اطلاعات مفید و سودمند محصول تان را در سایت تان قرار دهید تا کاربر به محض ورود به سایت شما با سایتی پر و پیمون و کامل مواجه شود و ترغیب به خرید از سایت شما شود .
  1. عدم اجرای مولفه های مختلف
سعی کنید روز اولی که محتویات را بارگذاری می کنید تمام جوانب آن را بررسی کنید . مانند تصاویر ، کلمه کلیدی ، … تا تمام مشکلات آن را پیدا و بر طرف کنید .
  1. در نظر نگرفتن هزینه ها
با توجه به نوع کسب و کارتان باید بودجه ای به بازاریابی آنلاین خود اختصاص دهید . اما قبل از آن باید درباره پیچیدگی و وسعت کاری که می خواهید انجام دهید آگاهی داشته باشید و بودجه کافی را در نظر بگیرید.
  1. ترس از انجام ایده های نو
شرکت هایی همیشه موفق هستند که ترسی از انجام ایده های جدید و نو ندارند وسعی می کنند آن ها را بهترین نحو و در راستای اهداف خود انجام دهند .
  1. روش های اشتباه تولید کردن محتوا
باید به صورت گروهی تولید محتوا را انجام داد . مرحله تولید ، ویرایش و تائید و انتشار را داشته باشید و سعی کنید مدت زمان مناسبی را به این کار اختصاص دهید .
  1. ندانستن چگونگی آشنایی مشتری با محصول شما
شما باید بدانید که مشتری شما چگونه با محصول شما آشنا شده است و یا وارد وب سایت شما شده است . مثلا از طریق ایمیل های بازاریابی که ارسال کرده اید یا از پست های تبلیغاتی که در وبلاگ ها یا دیگر جاها گذاشته اید جذب محصول شما شده اند .
  1. مشتری را مجبور به خرید نکنید.
سعی کنید در زمانی که مشتری به وب سایت تان مراجعه می کند در مورد هر محصولی آموزش های لازم به او ارائه شود . و او با دید کاملا باز ، قدرت خرید داشته باشد .
این گونه هم مشتری از شما خرید خوبی خواهد داشت هم می تواند به عنوان یک بازاریاب هم به شما کمک کند و کسانی که تمایل به خرید محصول را دارند سایت شما را به آن ها معرفی کند .
  1. ایمیل هایتان را دیر پاسخ ندهید .
وقتی فروش آنلاین دارید باید یک نفر را برای پشتیبانی آنلاین آماده داشته باشید تا به محض این که مشتری سوالی پرسید سریع پاسخگو باشد .
این گونه اعتماد مشتری به سایت شما بیشتر خواهد شد و احتمال فروش شما نیز بالا می رود .
و مشتری از بابت این که هر زمان سوال داشته باشد سریع به جواب خواهد رسید تاثیر مهمی در کار شما خواهد داشت .
  1. از حقه های نادرست بازاریابی استفاده نکنید.
به طور مثال در فروشگاه اینترنتی خود محصولی را می فروشید .( تلویزیون)
خریدار ترغیب به خرید شده و با قیمتی آن را خریداری کرده است حالا بعضی از خدمات را به او ارائه ندهید مثلا بگویید این کار گارانتی ندارد  یا این کار هزینه نصب و حمل رایگان ندارد و از این قبیل موارد .
این کار به اعتبار شرکت و فروشگاه شما صدمه می زند  و مشتری را به شرکت خود به اعتماد می کنید .
در انتها
شبکه های اجتماعی خاص را برای تبلیغ تان انتخاب کنید . میزان و هزینه ای که می توانید صرف کنید را در نظر بگیرید و ترسی از اجرای ایده های نو نداشته باشید و آن ها را آزمون و خطا کنید .

 

این مقاله هم جالبه!
چگونه کسب و کار خود را گسترش دهید ؟ قسمت دوم
در صورتی که به اطلاعات بیشتر و مشاوره نیاز دارید ، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند .
0930-402-6180
0903-272-8811

کلمات کلیدی : اشتباهات بازاریابی آنلاین – بازاریابی آنلاین – بازاریابی

0/5 ( 0 نظر )
۱ دیدگاه
چرا باید آموزش بازاریابی انلاین اهمیت دارد؟ - جواب های خود در یاراپلاس پیدا کنید
تیر ۱۴, ۱۳۹۷

[…] همین دلیل تیم یاراپلاس به شما پیشنهاد میکند حتما مقاله اشتباهات بازاریابی انلاین را مطالعه […]

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید