وایرال مارکتینگ
۰۳ فروردین

بازاریابی ویروسی – وایرال مارکتنیگ

بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ویروسی ، یک تکنیک بازاریابی با بهره گیری از شبکه های اجتماعی موجود که به دنبال افزایش بیشتر دیده شدن برند از طریق یک فرایند ویروسی است .

همه کسب و کارها برای رشد باید به دنبال مشتریان بیشتر باشند. قطعا اولین موردی که برای بیشتر شدن مشتریان به ذهن ما می رسه بازاریابی مناسبه . در این مقاله با یاراپلاس همراه باشین تا بیشتر در مورد بازاریابی ویروسی که یک اصل مهم بازاریابی هست صحبت کنیم.

بازاریابی ویروسی یک ترفند است

بازاریابی ویروسی
 بازاریابی ویروسی

شاید تصور شما هم در مورد بازاریابی ویروسی این باشه که یک نوع خاص از بازاریابیه و با بازاریابی معمولی تفاوت داره. میشه گفت که تا حدودی تصور شما درسته اما نه کاملا. بازاریابی ویروسی شامل یک سری از فرمول ها و ترفند های خاص هست که به کمک اون ها میتونیم تعداد فروشمون رو با هزینه کم بازاریابی بیشتر کنیم.

روند اصلی بازاریابی ویروسی این هست که شما برای انجام تبلیغات یا به طور کلی بازاریابی نیازی به هزینه های هنگفت نداشته باشید. در واقع مبلغان و بازاریابانی که برای شما کار می کنن مردم عادی هستن! با رعایت یک سری اصول خاص، خود مردم به صورت داوطلبانه و با کلی شوق و لذت تبلیغات شما رو انجام میدن.

چگونه یک تبلیغ یا کمپین ویروسی میشه؟

وقتی شما اصول بازاریابی ویروسی  و فنون بازاریابی اینترنتی رو رعایت می کنید مردم با خبر کردن هم دیگه به بالا بردن فروش شما کمک می کنند. وقتی یکی از مشتریان شما از کالا یا خدمات عرضه شده لذت کافی رو ببره و از طرفی یک عامل مشوق برای گفتن اون به دوستان و آشنایانش داشته باشه تبلغ شما رو به راحتی منتقل می کنه.

این مقاله هم جالبه!
افزایش فروش | کمپین طلایی فروش | یاراپلاس

اکثر ویدئو هایی که در بین مردم بیشتر در فضای سوشال ها و از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی دست به دست میشن به گونه ای ویروسی شدن. حالا گاهی ممکن هست فرد تولید کننده و منتشر کننده ویدئو ناخواسته اصول بازاریابی ویروسی رو رعایت کرده باشن و یا از روی عمد. اگر شما به دنبال رشد کسب و کارتون هستید و هزینه کافی برای تبلیغات ندارید و یا دوست دارید در هزینه هاتون صرفه جویی داشته باشید حتما لازمه تا از بازاریابی ویروسی استفاده کنید.

اصول ابتدایی و کلی بازاریابی ویروسی

یکی از اصول مهم در بازاریابی ویروسی ایجاد جایزه و یا یک نفع برای مشتری و یا مخاطب هست. این روش رو در جاهای مختلف حتما دیدین و یا از اون استفاده کردید. منظور از ایجاد یک نفع برای مشتری ها میتونه یک کد تخفیف ساده برای خرید از محصولات شما باشه و یا ارائه یک ویژگی مثبت در اپلیکیشن شما. در واقع دست شما در این زمینه باز هست اما برای انتخاب بهترین گزینه باید دقت داشت که کاربران شما با چه چیزی بیشتر سر و کار دارن. به عبارتی دیگه باید دنبال ویروسی ترین راه باشید.

نزدیک شدن به مخاطب هم یکی از دسته های بزرگ بازاریابی عصبیه که خودش به چند قسمت بزرگ دیگه تقسیم میشه. وقتی شما از مرز ها و اعتقادات یک مخاطب صحبت کنید و با اون ها همراه بشید مخاطبین شما هم علاقه خاصی به شما نشون میدن. نزدیک شدن میتونه از طریق راه های اعتقادی، محلی، لهجه ها، انواع رفتار های پر تکرار و آشنا برای مخاطب و… انجام بشه.

این مقاله هم جالبه!
مزایا و هدف آموزش بازیابی انلاین

در پایان باید دقت کنیم که بازاریابی ویروسی یک رشته بزرگ در بخش آموزش دیجیتال مارکتینگ هست. اگر دوست دارید تا از فنون اون استفاده کنید بهتره کتاب مسری رو تهیه کرده و بخونید.

 

بازاریابی ویروسی
 بازاریابی ویروسی

یعنی تبلیغات دهان به دهان با استفاده از تاثیری که شبکه های اینترنتی آنلاین دارند برای دسترسی سریع به تعداد افراد زیاد.

کمپین های وایرال موفق به آسانی منتشر می شوند و رمز موفقیت هم در این است که بتوانید مشتریان را ترغیب کنید تا برنامه های تبلیغی شرکت یا سایت شما را به دیگران معرفی کنند . یعنی عملا مانند یک ویروس خیلی سریع از فردی به فرد دیگر انتشار پیدا کند.

به طور مثال در اینستاگرام می بینید که یک ویدئو به اشتراک گذاشته می شود و در زمان کوتاهی میلیون ها بازدید کننده می گیرد.

پس شما هم می توانید با ایجاد پیامی جذاب و تعامل برانگیز میلیون ها مخاطب را جذب خود کنید.

راه کارهای ایجاد یک وایرال مارکتینگ موفق

بازاریابی ویروسی
 بازاریابی ویروسی

برای یک وایرال مارکتینگ موفق این موارد را مد نظر داشته باشید.

  1. رایگان بودن محصول یا یک خدمت با ارزش

به طور مثال فروش یک محصول جدید آرایشی را در دست دارید برای شروع بازاریابی آن سعی کنید یا روی محصول یک تخفیف چشمگیر قرار دهید یا محصول را به رایگان در اختیار مشتری قرار دهید . و یا می توانید برای اطلاعات بیشتر از بازاریابی مقاله معرفی ابزارهای بازاریابی دیجیتال در مشهد  را مطالعه کنید .

شاید در ابتدا بازدهی سودی و فروش خوبی نداشته باشید اما به مرور زمان و جا افتادن محصول شما بین مشتریان فروش و سودهی شما افزایش می یابد.

  1. تولید محتوای خوب برای اطلاع رسانی

سعی کنید پیامی کوتاه و جذاب برای محصولتان طراحی کنید . تا هم نشر آن از طریق اشتراک گذاری به آسانی صورت بگیرد هم مشتری را جذب کند .

این مقاله هم جالبه!
چگونه یک اینفلوئنسر شویم ؟ | یاراپلاس

( افراد هم بتوانند براحتی پیام شما را در شبکه های اجتماعی منتقل کنند )

  1. شناخت علایق مخاطبان

سعی کنید علایق و رفتار مشتریان خود را بشناسید و بر اساس علایق آنها برنامه ریزی کنید . ( پیامی تولید کنید که سلیقه افراد معمولی را هم شامل شود تا براحتی بتوانند پیام شما را برای دیگران هم ارسال کنند .)

  1. استفاده از شبکه های اجتماعی پرکاربرد

اگر رفتار مخاطبانتان را شناسایی کرده باشید متوجه خواهید شد که در کدام یک از شبکه های اجتماعی فعال ترند . پس بر اساس آن برنامه ریزی کنید و کاری کنید که مخاطبانتان شما را نیز در این شبکه ها دنبال کنند .

  1. تبلیغات در جای مناسب

شما می توانید در وب سایت های دیگر نیز تبلیغ کنید . به طور مثال پیام یا تصویر یا لینک خود را در سایت دیگران قرار دهید .یا اینکه  شما می توانید برای تبلیغات خود از شرکت تبلیغاتی در مشهد استفاده کنید.

البته نکاتی در این باره قابل تامل است :

۱-  صفحات پربازدید را برای این کار انتخاب کنید.

۲- پیامی که می گذارید ، پیامی کامل و جذاب برای مخاطبان باشد تا آنها را جذب کند و آنها نیز سعی در به اشتراک گذاشتن آن بکنند .

در صورتی که به اطلاعات بیشتر و مشاوره نیاز دارید ، کارشناسان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند .

۰۹۳۰-۴۰۲-۶۱۸۰
۰۹۰۳-۲۷۲-۸۸۱۱
کلمات کلیدی : بازاریابی ویروسی – وایرال مارکتینگ – بازاریابی ویروسی چیست ؟

 

۱ دیدگاه
بازاریابی و فروش ( قانون سوم ) + یک راهکار موثر - آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس
تیر ۵, ۱۳۹۷

[…] می کنیم حتما مقاله بازاریابی ویروسی را مطالعه […]

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید