ویدیومارکتینگ
۰۶ فروردین

مقدمه ای بر ویدیو مارکتینگ

در این مقاله می خواهیم در خصوص صقر تا صد ویدئو مارکتینگ چیست و مزایای آن صحبت کنیم. با یاراپلاس همراه باشید تا بفهمید ویدئو مارکتینگ برای چه کسب و کار هایی مفید است و چرا باید از آن برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کنید.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدیومارکتینگ
ویدیومارکتینگ

تعاریف زیادی برای ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی هست که در ادامه بررسی می کنیم.

  1. ویدیو مارکتینگ به معنای ساخت ویدئو از محصولات یا خدمات و منتشر کردن آن در شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب هدف است.
  2. ویدیو مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی است که در آن مخاطب توسط یک فیلم تبلیغاتی جذب محصولات یا خدمات یک برند می شود.
  3. ویدیو مارکتینگ اکران فیلم تبلیغاتی برای جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری است.

از کجا ویدئو مارکتینگ را شروع کنیم؟

در قدم اول باید یک ویدئوی حرفه ای بسازید. برای ساخت ویدئو تبلیغاتی باید به نوع کسب و کارتان، نوع محصول یا خدمت و مخاطب هدف دقت کنید. در ساخت ویدئو تبلیغاتی زمان، هزینه، سبک نمایش، هدف گذاری تیزر، داستان، گرافیک، نحوه اجرا بسیار مهم است.

ویدئو مارتینگ چه فوایدی دارد؟

ویدیومارکتینگ
ویدیومارکتینگ
  • مخاطبان به وضوح با محصولات یا خدمات شما آشنایی پیدا می کنند.
  • کاربران زیادی از طریق موتور های جستجو و شبکه های اجتماعی شما را پیدا می کنند.
  • تاثیر زیادی روی سئو سایت دارد.
  • ویدئو های حرفه ای برند شما را خاص و متمایز می کند.

ویدئو مارکتینگ بازاریابی عصر جدید!

ویدئو مارکتینگ یک روش بازاریابی برای نمایش محصولات و خدمات است که به دلیل تاثیر گذاری بیشتر بر روی مخاطبان، قابلیت جذب بیشتری نسب به سایر روش ها دارد. همچنین با افزایش سرعت اینترنت در کشور بازارش بسیار داغ شده است.

این مقاله هم جالبه!
تبلیغات کلیکی چیست؟

برای ویدیو مارکتینگ می توانید از کانال تلگرام، پیج اینستاگرام، صفحه فیسبوک یا گوگل پلاس ، وب سایت خودتان، سایت های اشتراک گذاری ویدئو و حتی ریپورتاژ آگهی ویدئویی استفاده کنید.

با ویدئو همه چیز را نشان دهید

  • وب سایتتان را در ویدئو معرفی کنید.
  • خودتان را معرفی کنید.
  • محصولات و خدمتتان را معرفی کنید.
  • اخبار و مقالات ویدئویی درست کنید.
  • آموزش های استفاده از محصول یا راهنمای مشتریان را با ویدئو بسازید.
  • و …

چگونه یک ویدئو تبلیغاتی ساده و کم هزینه بسازیم؟

 

اگر تجربه در ساخت ویدئو تبلیغاتی ندارید می توانید از خدمات ساخت تیزر تبلیغاتی یاراپلاس استفاده کنید ( تبلیغات اینترنتی در مشهد | معرفی بهترین روش های تبلیغات اینترنتی ) اما اگر می خواهید خودتان وارد عمل شوید باید کار با موارد زیر را یاد بگیرید:

  • استفاده مناسب از نور و دوربین جهت فیلم برداری و ضبط ویدئو
  • استفاده از نرم افزار های ویرایش و تدوین فیلم

در ساخت ویدئو های تبلیغاتی اصل اولیه، خلاقیت است و باید کاملا خلاق عمل کنید. امروزه طرح های ساده بسیار مورد پسند مخاطبان است.

چرا از ویدئو مارکتینگ باید استفاده کنیم؟

ویدئو مارکتینگ
 ویدئو مارکتینگ

علت های زیادی برای استفاده از ویدیو مارکتینگ وجود دارد. برخی از مهم ترین دلایل استفاده از آن:

  1. اعتمادسازی: ویدئو مارکتینگ فرصتی برای جلب اعتماد مخاطبان است.
  2. ویدئو بر روی مخاطبان نسبت به سایر روش ها تاثیر چند برابری دارد.
  3. فروش بیشتر: نرخ تبدیل بیشتر مخاطب به مشتری و انجام خرید موجب فروش بیشتر می شود.
  4. افزایش تعاملات: به دلیل جذابیت ویدئو، تعامل بین افراد و برند بیشتر می شود.
  5. جذب بازدید کننده: ویدیو مارکتینگ باعث افزایش بازدید سایت و برند شما می شود.
این مقاله هم جالبه!
استراتژی ویدیو مارکتینگ ( سه و چهار )

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

 یقین به ویدیو مارکتینگ

ویدیومارکتینگ
ویدیومارکتینگ

اگر تصمیم به شروع استفاده از ویدیو مارکتینگ در کسب و کار خود گرفته اید. به شما تبریک می گویم.این یک تصمیم مدیریتی هوشمندانه است.اما اکر هنوز مطمعن نیستید که آیا اساساً تصمیمی درست گرفته اید.در راهی مطمئن برای توسعه کسب و کار خود قدم گذاشتید؛این پنج دلیل اصلی میتواند شما را برای رسیدن به آنچه که در راهش قدم گذاشته اید، مصمم تر از قبل کند:

مشتریان شما برای دیدن ویدیو وقت صرف میکنند

آیا میدانستید که بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون نفر کاربر یوتیوب در جهان وجود دارد؟یا در هر دقیقه ۳۰۰ ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود؟ یا اینکه روزانه بیش از ۵ میلیارد ویدیو در یوتیوب دیده می شود.در حال حاضر پس از گوگل ، یوتیوب دومین موتور جست وجوی دنیاست و حتی در جست و جوهای معمول در گوگل هم در صدر نتایج میتوانید ویدیو های مرتبط را مشاهده کنید.از هر ۱۰ نفر ۹ نفر ویدیوهای آنلاین را به تماشای تلویزیون و ماهواره ترجیح می دهند. ۵۵ درصد از مردم دنیا روزانه حداقل یک ویدیو آنلاین می بینند. وقتی بازه زمانی را به یک هفته افزایش دهیم، این آمار به ۷۸ درصد افزایش می یابد.همین آمار و اطلاعات به تنهایی می تواند پیشران اصلی شما برای استفاده از ویدیو در کمپینهای تبلیغاتیتان و البته استفاده از مزایای بی نظیرشدر کسب و کار ها هستند.

آیا می دانستید که ۸۰ درصد از کارشناسان ارشد فروش از ویدیو برای افزایش آمار فروش خود استفاده می کنند؟ البته به غیر ویدیو هم شما می توانید فروش خود را با رعایت اصول تبلیغ نویسی افزایش دهید ولی هر کدام تاثیر خودش را دارد .

این مقاله هم جالبه!
دو استراتژی ویدیو مارکتینگ (استراتژی یک و دو)

همین آمارطی دو سال گذشته تا ۹۱ درصد افزایش یافته است.پس این فرصت بی نظیر را از دست ندهید چرا که هر فزصتی که شما از دست بدهیدرقبایتان از آن به بهترین نحو ممکن استفاده خواهند کرد و منتظر شما نخواهند بودماند.ویدیو به راحتی در جست وجو پیدا می شود.مشتریان برای خرید خدمات یا محصولاتی که به آنها نیازمندند به دنبال اطلاعات مرتبط با آن هستند.به محض دستیابی به این اطلاعات تبدیل به خریداری مطمئن و راضی میشوند.بنابراین ویدیو مطلوب ترین و جذاب ترین فرصت برای دادن اطلاعات سریع و آسان به مشتریان یا مصرف کنندگان بالقوه است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

ویدیو: آموزنده، سرگرم کننده و الهام بخش

ویدیومارکتینگ
ویدیومارکتینگ

بالغ بر۶۰ درصد از مشتریان حداقل ۲ دقیقه از وقت خود را صرف دیدن ویدیویی می کنند که در مرحله بررسی خریدمحصول یا خدمات مربوط به آن هستند. بازاریابی ویدیو برای فروش فوق العاده است چون احساسات مخاطب را درگیر میکند.مخاطبان ویدیو با آن می خندند یا حتی گریه می کنند.این یعنی ورود به دایره احساسات مشتری، مهم ترین و مؤثر ترین بخش از وجود هر مشتری.
فراموش نکنید مخاطبان شما به تماشای ترکیب خلاقانه جلوه های تصویری و صوتی جذاب بسیار علاقه مندترندتا به خواندن یک متنبی روح با عباراتی رسمی و اغراق آمیز.با فاصله مخاطبان ویدیوی آنلاین تا خرید فقط به اندازه یک کلیک است.

بیش از ۵۴ دصد از خریداران محصولات دیجیتال خرید خود را پس از مشاهده ویدیوی آنلاین انجام می دهند کافی است.این آمار را در کنار آمار خریداران پس از دیدن یک ویدیوی تبلیغاتی تلویزیونی قرار دهید که از ۱۶ درصد تجاوز نخواهد کرد.برای تحلیل این آمار واضح است که شما پس از مشاهده یک آگاهی بازرگانی تلویزیونی نمی توانیددر همان لحظه خرید خود را انجام دهید.شما یا باید به فروشگاه بروید یا وارد سایت شوید یا در بهترین حالتباید یک تماس تلفنی برقرار کنید یا پیامک دهید.اما در نقطه مقابل وقتی یک ویدیوی آنلاین بدون نقص و تهییج کننده می بینید در لحظه و تنهابا یک کلیک ساده امکان خرید برای شما وجود داردو این مزیت نیز قدرتی فوق العاده است که  لزوما اهمیت ویدیو مارکتینگرا در کسب و کارهای کنونی صد چندان میکند.

این مقاله هم جالبه!
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ قسمت اول

 

برنامه ریزی و تعیین استراتژی ویدیو ، ارزش گذاری برای مشتریان

بخش اول : تعیین استراتژی یا اهمیت پرسونای مخاطب در مارکتینگ

 

ویدیومارکتینگ
ویدیومارکتینگ

برای اینکه یک ویدیو موفق باشد باید ویدیو و استراتژی های بازاریابی شما در یک راستا قرار گرفته باشد بتا بتوانید به طور دقیق و برنامه ریزی شده بیفتد میتوانید سود چشمگیری از کسب و کار خود حاصل کنید.به دلیل اهمیت استراتژی در ویدیو مارکتینگ محوریت کتاب هم روی همین موضوع قرار داده شده است.اگر بخواهیم بازاریابی را باورزش مقایسه کنیم توانیم بگوییم که بازاریابی برنامه کلی بازی است و ویدیو ابزار قدرت شمادر بازی محسوب می شود، درست مثل اسب رای سوارکاری یا تیر و کمان برای تیراندازی و مثال های فراوان دیگری از این است.

اکنون زمانی است که که شما میتوانید با به کارگیری بهترین ابزار خود و تمرکز روی هدفی ویژه به نتایج فوق العاده ای برسید.
همان طور که میدانید بازاریابی در فروش محصولات نفش بسیار مهمی دارد و بیشتر کسب و کارها برنامه های بازاریابی ویژه ای راکه باتحلیل بازار، رقبا و مشتریان به دست آمده است به کار می گیرند تا بتوانند به اهداف مورد نظرشان دست پیدا کنند. از این رو  روش های مختلفی را در بازاریابی فروش محصولات داریم که ما در یاراپلاس  ۱۵ روش برای ترویج محصولات به صورت آنلاین داریم که می توانید استفاده کنید .

من امیدوارم که شما هم یکی ازآن برنامه ها را در اختیار داشته باشید.
در گذشته در واقع بسیاری از استراتژی های بازاریابی فاقد ویدیوهای بازاریابی یا همان پلن ویدیو مارکتینگ بودند، اما این رویکرد
به سرعت در حال تغییر است. امروزه و با رشدچشمگیر و فزاینده دیجیتال مارکتینگ در دنیای کسب و کارهای امروزی برنامه هایبازاریابی بیشتر کسب و کارها در هر رتبه و جایگاهی نسبت به چند سال گذشتهn متمرکز بر تولید و انتشار محتوای ویدیویی  طرح ریزی می شوند.

این مقاله هم جالبه!
افزایش فروش | کمپین طلایی فروش | یاراپلاس

اما چطوری میتوانیم در استراتژی بازاریابی یا فنون بازاریابی اینترنتی خود از ویدیو بهره ببریم ؟

ویدیومارکتینگ
 ویدیومارکتینگ

اگر با ورود به عصر جدید که همه کسب و کارها مبتنی بر فناوری اطلاعات پایه گذاری می شوندبه دیجیتال مارکتینگ به منزله هسته ی برنامه ریزی پایدار فروش خود بنگرید پس از گذر از تولید محتوا بر مبنایمتن و عکس های خشک و بی روح به اهمیت
تولید محتوا بر مبنای جذابیت های گرافیکی پی خواهید برد و در مرحله بعدی متوجه اهمیت تولید محتوای زنده یا همان تولید ویدیوهای جذاب با تکنیکهای تعداد، متنوع و اعجاب انگیز می شوید.
توجه به این اهمیت است که باعث ایجاد تغییرات موثر مثبت در استراتژی های ناکار آمد و به اصطلاح تاریخ گذشته در بازاریابی نیز شده است.بیایید به نمون هایی از استراتژی های ویدیویی که استراتژی بازاریابی نا کار آمد را تبدیل به یک کمپین تبلیغات موفق،جذاب و البته پر شور و حرارت کردند، نگاهی بیندازیم. و در آخر شما دوستان عزیز می توانید برای اطلاعات بیشتر از نحوه استراتژی ها می توانید مقاله ( استراتژی اول و دوم ویدیو مارکتینگ ) را در یاراپلاس مطالعه کنید .

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با  آژانس دیجیتال مارکتینگ  یاراپلاس با شماره ۰۹۰۳۲۷۲۸۸۱۱ تماس بگیرید .

۱ دیدگاه
معرفی دو استراتژی ویدیو مارکتینگ (استراتژی یک و دو) - یاراپلاس
تیر ۷, ۱۳۹۷

[…] مقدمه ای بر ویدیو مارکتینگ […]

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید