در حال بارگیری...
شبکه های اجتماعی
۱۷ تیر

چطور از شبکه های اجتماعی برای ارتقای بازاریابی رویداد ها استفاده کنیم ؟

چطور از شبکه های اجتماعی برای ارتقای بازاریابی رویداد ها استفاده کنیم ؟Reviewed by سید حسین موسوی on Jul 8Rating:

شبکه های اجتماعی ، آیا کار شما کنفرانس یا پیشامدی را بیان می کند ؟

براتون سوال میشه که ایا از شبکه ی اجتماعی برای هشیار یافتن بازاریابی خود میتونیم استفاده کنیم ؟

در این مقاله به این پی میبرید که چطور میشه از شبکه های اجتماعی برای در صدر نگه داشتن رویدادها خود برای مخاطبین مورد نظر استفاده کرد ؟

  1. انتخاب بهترین سکوی اجتماعی برای ارتقای رویدادها

قبل از هررویداد میتوانید محدوده ای از تکنیک شبکه های اجتماعی را محض احتیاط استفاده کنید. اما در ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه کانال ها و منابعی استفاده خواهید کرد. بعضی از منابع شبکه های  اجتماعی برای دسته ای از رویداد ها به کار میروند پس شما باید از منابع مناسب برای رویداد های خود استفاده کنید.

برای مثال اگر رویدادی با مقیاسی بزرگ را بر عهده دارید به احتمال زیاد فیس بوک بهرین انتخاب شما خواهد بود. به این دلیل که اکر رویدادی را ایجاد کنید میتوانید از گزینه ی (targeted advertising) در راستای ارتقای رویدادها برای مخاطبین ایده ال خود استفاده کنید.

فیس بوک به شما اجازه میده تا اهداف خود بسیار دقیق مشخص کنید. به دقت به مخاطبین مورد نظر خود توجه کنید. به جای اینکه بی هدف رویداد های خود را به صورت زیاد ارتقا بدهید برای افرادی که حتی به ان احتیاجی ندارند رویداد های خود را برای افراد مورد نظر بیان کنید.

Linkdln  بهترین گزینه برای رویداد های شرکت مانند است. Linkdln به شما این اجازه رو میده که رویدادی را اغاز کرده و به شرکت کننده گان اجازه برقراری ارتباط دهید.

راه های مختلف برای ساخت رویداد ها در linkdln عبارتند از:

  1. گذاشتن موقیعیت بروزرسانی با لینکی برای ثبت نام در پیج.
  2. پستی را منتشر کنید.
  3. پیامی مستقیم به افراد که میخواهید در درپیج دعوت کنید بفرستید
  4. پیج انجمنی خود را بروزرسانی کنید
  5. گروهی برای افرادی که دعوت کردید ایجاد کنید

اینستاگرام مناسب ترین سایت برای بلاگر های غیر رسمی شناخته شده.

شبکه های اجتماعی - اینستاگرام
شبکه های اجتماعی – اینستاگرام

اینستاگرام بهترین منبع برای برقراری ارتباط با بلاگر دیگر است و به علت در چشم بودن و شهرت ان سکویی عالی برای انتشار پست هایی با کیفیت بالا و قابل انتشار است. همچنین اینستاگرام فرصتی مناسب برای استفاده از هشتگ ها (#) و تولید هم همه و اوازه برای رویداد های خود است.

اگر علاقه مند به اینستاگرام هستید پیشنهاد می کنیم مقالهبرندسازی در اینستاگرام را از دست ندهید.

برای تولید علاقه ی بیشتر برای مخاطبین خود نیز میتوانید از بلاگر های دیگر برای گرفتن تصمیمی استفده کنید. میتوانید عکس ها و ویدیو هایی از مکان ها و موقعیت های مختلفی ایجاد کنید و از بلاگر های مورد نظر خود برای نظر انها استفاده کنید.

  1. احساسی از صمیمت و ارتباط نزدیک با استفاده از هشتگ ها تولید کنید.

هشتگ گذاری
هشتگ گذاری

از هر سکوی اجتماعی که استفاده میکنید مهم است که این نکته رو بخاطر داشته باشید که برای ایجاد اوازه بهتر است از هشتگی (#) خاص برای برقراری ارتباط با مخابین خود استفاده کنید.

بهتر است که از هشتگی(#) کوتاه و جذاب انتخاب کنید که دوستداران شما ان را به زودی به یاد بیاورند و مطمئن شوید که از ان در گذشته استفاده نشده.

زمانی  که هشتگ خود را به وجود اوردید به سرعت از ان استفاده کنید و در  رویداد های اجتماعی خود ان را مدام به کار ببرید تا مخاطبین شما انرا به کار ببرند.

  1. پیش رویدادی برای محتوای خود به وجود اورید.

محتوایی که تولید میکنید باید با بحث ارتقای رویداد های خود در ارتباط باشد.

اگر مقاله” صفر تا صد تولید محتوا شبکه های اجتماعی ” را نخوانید از زندگی آنلاین عقب هستید.

این به شما کمک میکند تا مخاطبین خود را چالش بکشید که مخاطبین شما پست های شما را نیز انتشار کنند.

اگر رویدادی شرکتی  راه می اندازید به نکات توجه کنید:

  1. پست های بلاگی
  2. کاغذ سفید
  3. بررسی وضعیت
  4. تولید شواهد از رویداد های رسمی
  5. مصاحبه با شرکت کننده ها

1.اگر از دسته بلاگر های غیر رسمی هستید این نکات رو در نظر بگیرید:

  1. پست هایی مستقیم در ارتباط با رویداد ها
  2. عکس ها و ویدیو های  با مناطق و محیط هایی مختلف
  3. انتشار پشت صحنه هایی از ویدیو ها و رویداد ها

برای ایجاد علاقه به شبکه های اجتماعی خود بهتر است اکانت خود زیبایی سازی کنید.

از هر تکنیکی که استفاده می کنید به خاطر داشته باشید که بهتر است با مخاطبین خود در ارتباط باشید تا هیجان و صمیمت خود را با انها حفظ کنید.

  1. در میان مخاطبین خود اشتیاق و اگاهی ایجاد کنید

روز رویدادها فرصتی مناسب برای تولید محتوای جدید و افزایش قدرت اجتماعی است.

محتوای مناسبی برای شبکه های اجتماعی خود درست کنید.

به دقت به چالش هایی که میتوانید برای مخاطبین خود ایجاد فکر کنید.

برای مثال میتوانید :

  1. انتشار پست های با کیفیت روزانه
  2. نقدی از شرکت کننده گان
  3. محتوای با کیفیت ویدیویی
  4. بررسی محتوا و وضعیت کاری

سعی کنید با استفاده از نکات خنده دار پشت صحنه مخاطبین خود را بیشتر و بهتر جذب کنید و باعث این شوید که انها نیز پست شما را انتشار کنند.

سعی کنید پستی که میگذارید در همان لحظه به صورت کلی انتشار گردد.

با این روش هشتگ شما بیشتر معروف میشود.

برای رویداد های شرکتی بهتر است که از شرکت کنندگان خود برای انتشار هشتگ ها(#) استفاده کنید و از پرینت بر روی تیشرت ها و بنر نیز استفاده کنید.

  1. سعی کنید از وضعیت اجتماعی را با تولید محتوا حمایت کنید

میتوانید با انتشار رویداد ها در شبکه های اجتماعی تاثیر مثبتی خواهید داشت.

با شرکت کننده های خود در ارتباط  داشته باشید و از انها برای کمک انها تشکر کنید. و از انها درخواست بازخورد کنید.

انجام این کارها باعث میشود که فرصتی را برای انتشار بیشتر هشتگ خود

به دست اوریم.

برای رویداد های شرکتی سعی کنید با استفاده از نقد شرکت کننده ها و انتشار انها در شبکه ی اجتماعی و تگ کردن انها در پست ها  این فرصت به وجود می اید که انها نیز پست شما را انتشار کنند.

در مسائل بلاگری بهتر است از بلاگر های دیگر برای انتشار پست و یا کمک در زمینه ی به شهرت رساندن هشتگ خودتان استفاده کنید.

  1. ارزیابی نتیجه های تصفیه شده برای بازاریابی سال بعد

از نکات مهم دیگر در بازاریابی اجتماعی انالیز کردن و ارزشیابی

میباشد. این دو نکته باعت بهینه سازی بهتر رویداد های شما خواهد شد.

این دو نکته بیانگر ای موارد میباشند:

  1. چقدر محتوای شما انتشار شده.
  2. چه مقداری از مردم پست شما را بازدید کردند.
  3. چقدر کامنت در شبکه های اجتماعی شما دریافت شده.
  4. چند نفر بر روی لینک پست شبکه های اجتماعی شما کلیک کردند.

رویداد ها نیز روش دیگر خوبی برای تقویت سایت شما است و اینکه شما میتوانید لینک های مشخصی را برای سایت خود با استفاده ی  seo انتخاب کنید.

زمانی که شما کنترل کامل شبکه ی اجتماعی خود به دست اوردید میتوانید

خیلی دقیق تر به مسائل ان توجه کنید.

مانند: چه کسانی پست من را انتشار کردند ؟ چند محتوای تولیدی من پخش شده ؟ ایا استفاده ی مناسبی داشته است ؟ و……………..

مشاوره

شبکه های اجتماعی راهی بسیار عالی برای انتشار رویداد هاست

اما قبل از هر چیزی لازم است:

  1. که نقشه و مقصود کار برنامه ریزی شده باشد
  2. از تکنیک ها اگاه باشیم  
  3. هشتگ اختصاصی خود را به وجود اوریم

سید حسین موسوی

علاقه زیاد به حوزه بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس رو راه اندازی کنم. تیم یاراپلاس همواره تلاش میکنه تا برای همه علاقه مندان این حوزه یک منبع آموزشی کامل رو جمع آوری کنه.

دیدگاه خود را بنویسید