در حال بارگیری...
3اهمیت فضای مجازی برای مشاوران
۲۶ تیر

3 فایده فضای مجازی برای مشاوران

3 فایده فضای مجازی برای مشاورانReviewed by سید محمد رضا on Jul 17Rating:

 

سه فایده فضای مجازی برای مشاوران

در سال های اخیر فضای مجازی به شدت محبوب شده است. با این حال هنوز هم بعضی از شرکت ها حساب هایی را ساخته و با استفاده از آن تبلیغات می کنند ولی نسبت به تلاشی که می کنند نتیجه کمی می گیرند. دلیلش این است که فضای مجازی مکانی برای فریاد زدن تبلیغات نمی باشد بلکه یک ابزار برقراری ارتباط است که می توان با آن روابط اجتماعی موثری را برقرار کرد.

بیایید به سه فایده فضای مجازی برای مشاوران اقتصادی نگاهی بیاندازیم:

1.بازاریابی در فضای مجازی

فضای مجازی ابزاری عالی برای بازاریابی است زیرا فضای مجازی به مشاوران اقتصادی این اجازه را می دهد که آنالیز های متفاوتی از سرمایه ها و چیز های دیگر اقتصادی داشته باشند.برای مثال مشاوران اقتصادی می توانند سرمایه شناسانی را همچون رابرت شیلر را دنبال کرده و از نظرات واقعی آنها بهره مند شوند.

بازاریابی در فضای مجازی
بازاریابی در فضای مجازی

همچنین مشاوران می توانند جدیدترین اطلاعات را در مورد یک موضوع در فضای مجازی پیدا کنند.

بهترین راه برای پیدا کردن مشتریان هدف این است که صنعت خود را بشناسند و سپس در جستجوی این باشند که چه کسی را دنبال کرده و برای او توییت بزنند. توییتر و دیگر ابزار ها این امکان را فراهم می کنند تا بتوانیم گفتگو ها را بدون مصرف زیاد زمان ضبط کنیم و. به آنها گوش دهیم.

تیم یارپلاس پیشنهاد می کند  حتما مقاله  6 اشتباه بزرگ برای مشاوران اقتصادی  مطالعه کنید

2.رسیدن به مشتری های آینده دار

مشاوران اقتصادی باید از فضای مجازی به عنوان اهرمی استفاده کنند تا با آن مشتریان را سرگرم کنند نه این که آنها را وادار به گوش کردن کنند.برای مثال یک مشاور ممکن است وبلاگی را راه اندازی کند و پست های آن را در فیس بوک خود به اشتراک بگذارد تا بتواند در محدوده بیشتری مشتریان را جذب کند. شاید این مشتری ها در حال حاضر به مشاور اقتصادی نیازی نداشته باشند اما در آینده ممکن است که از شما استفاده کنند.

رسیدن به مشتری های آینده دار
رسیدن به مشتری های آینده دار

چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که باید از فضای مجازی به صورت گفتگو محور استفاده کنیم نه این که فقط به روز رسانی ها را بیرون بفرستیم. برای مثال شما پستی را از کسی کپی می کنید و نام آن فرد را همذکر می کنید و بقیه کاربران توییتر هم از پست شما خوششان آمده و آن را کپی می کنند و شما می توانید از این افراد تشکر کنید. فضای مجازی باید این گونه باشد. با سرگرم کردن دیگران شما خود را از کسانی که فقط محتواها را می فرستند و کار دیگری نمی کنند جدا کرده اید.

3.پرورش مشتری هایی که در حال حاضر دارید

مشاوران معمولا زمان سختی را با مشتریان دارند زمانی که اوضاع بازار تغییر می کند. از طرفی دیگر مشتریانی که از طرف مشاوران خود چیزی نمی شنوند فکر می کنند که مشاوران آنها را فراموش کرده اند.بیشتر مشاوران هم شرایط را با ملاقات مشترین یا حتی ارسال ایمیلی برای آنها بهتر نمی کنند.خبر خوب این است که فضای مجازی برقراری ارتباط بین مشتریان و مشاوران را راحت تر کرده است.از جایی که فضای مجازی یک سیستم اشتراک گذاری چندین نفره است مشاوران می توانند به سرعت عقاید و افکار خود را در تمام کانال ها در یک جا با مشتریان خود به اشتراک بگذارند. این کار جایگزین مناسبی برای ملاقات کردن با تک تک مشتریان است. این کار می تواند در مصرف زمان بسیار صرفه جویی کند.

پرورش مشتری هایی که در حال حاضر دارید
پرورش مشتری هایی که در حال حاضر دارید

فضای مجازی یک ابزار بسیار گران بها برای مشاورانی است که می دانند چگونه از آن استفاده کنند.در هنگامی که بیشتر افراد سعی می کنند که از فضای مجازی استفاده نکنند مشاوران می توانند از آن به عنوان اهرمی استفاده کنند تا مشتریان آینده دارد جذب کنند و هم چنین مشتریان حال حاضر خود را هم حفظ کنند.

اگر مقاله” صفر تا صد تولید محتوا شبکه های اجتماعی ” را نخوانید از زندگی آنلاین عقب هستید.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ یارا پلاس

دیدگاه خود را بنویسید