طراحی یک Infographic
۲۷ مرداد

۵ کلید طلایی در Infographic

طراحی Infographic

۵ عنصر حرفه ای که باید آن ها را بدانید.

طراحی Infographic  درست مانند طراحی یک وب سایت است. این قالب با مفهوم، اهداف و حتی یک قالب سیمی آغاز می شود.
تفاوت بزرگ این است که تمام اطلاعات طراحی Infographic در یک واحد وجود دارد، درحالی که یک وب سایت دارای چندین صفحه و چندین روش برای تعامل کاربران است. شما درواقع می توانید به یک Infographic به عنوان یک آپارتمان ثابت یا دائمی نگاه کنید. همچنین می توانید یک وب سایت یک صفحه ای را به عنوان طراحی Infographic طراحی کنید.

در اینجا پنج مولفه اساسی وجود دارد که به شما کمک می کند در طراحی بعدی خود بیشترین استفاده را بکنید.

۱-داده های یک داستان

داده های یک داستان
داده های یک داستان

شروع خوب با یک داستان قابل اطمینان شروع می شود. این اغلب در نوعی از اطلاعات یا داده ها ریشه دارد که تصور می شود آن را واضح تر می کند.
قبل از اینکه شما به فکر اینکه “من هیچ دریچه شماره ای ندارم” بیفتید، باید بدانید که داده ها صرفا شماره ها نیستند. داده ها هر اطلاعاتی هستند که می تواند برای ایجاد تجزیه و تحلیل مقایسه ای یا چگونگی استفاده از آن به کار رود. تصویرسازی داده تنها یک راه برای کسب اطلاعات آسان تر برای درک و دریافت آن است.
برای اهداف یک Infographic، احتمالا داستان باید کوتاه باشد. این یک رمان نیست، ایده ای است که با چند صد کلمه با تیتر درشت (یا headers) و یک تم تصویری که همه را با هم پیوند می دهد، مطرح می شود.

این مقاله هم جالبه!
تگ Alt و تاثیر آن بر سئوی سایت | آموزش سئو | یاراپلاس

۲-سبک بصری وجریان

سبک بصری
سبک بصری در Infographics

Infographic به حضور بصری قوی نیاز دارد تا کاربران را جذب کند. اکثر  طراحی Infographics از چپ به راست و بالا به پایین در یک عمودی بلندتر از فرمت افقی خوانده می شوند. این سبک طراحی به این دلیل طراحی شده است که حرکات چشمی طبیعی و الگوهای خواندن را انعکاس می دهد.
اما چند چیز دیگر هم وجود دارند که می توانید برای افزایش سبک و جریان بصری انجام دهید:

  • از یک پالت رنگ استفاده کنید. درست مثل هر پروژه طراحی دیگری.
  • پیوستن به یک راهنمای سبک. حتی این داستان کوتاه باید شامل ثبات باشد.
  • اطلاعات را با استفاده از هرم وارونه قرار دهید، به این معنی که مهم ترین اطلاعات در بالا قرار دارند و وقتی کاربر به سمت پایین تصویر حرکت می کند، اطلاعات اهمیت کمتری دارند.
  • آن را قابل خواندن نگه دارید. به طور مطلوب کاربران باید بتوانند بیشتر اطلاعات را در یک نگاه ببینند وهمه چیز باید قابل خواندن باشد. اگر متوجه شده باشید Infographic باید کمی در اندازه بزرگ باشد، آن را به بخش های قابل مدیریت تقسیم کنید تا تمام اطلاعات یک بخش قابل نمایش باشند.
  • به خاطر داشته باشید. مقیاس با تجسم داده در متن بسیار مهم است. هر متنی را می توانید به یک عنصر بصری تبدیل کنید، اما به یاد داشته باشید که متن کافی را ارائه دهید تا به راحتی قابل درک باشد. اگر یک عنصر دو برابر بزرگتر از دیگری باشد و شما از یک دایره برای نشان دادن این استفاده کنید،یک دایره باید دو برابر سایز دیگری باشد.(ساده است، درسته؟)
این مقاله هم جالبه!
قوانینی طلایی برای ساخت نوتیفیکیشن ها

Infographics جذاب هستند چون آن ها روش کار مغز ما را تقیلد می کنند. این نمایش بصری اطلاعات، برای فکر کردن، درک و حفظ کردن آسان تر است.

۳-پالت تایپوگرافی با سلسله مراتب

پالت تایپوگرافی
پالت تایپوگرافی

مانند هر پروژه طراحی دیگر، یک پالت تایپوگرافی با یک یا دو typefaces ایجاد کنید. اما از گرفتن نوع بزرگتر از آنچه که به طور معمول استفاده می کنید نترسید. Infographics اغلب حاوی چند بلوک کوچک تر از نوع استاندارد هستند. این نوع از اسکن را با افزایش اندازه و فاصله ساده تر کنید.

همچنین، یک نکته برای داشتن سبک شخصیت ویژه برای headers کوتاه و یا اعداد بزرگ که می خواهید برجسته کنید، ایجاد کنید. به این موضوع به عنوان یک فونت جدید فکر کنید که کاربران را به بخش های کلیدی در Infographic جلب می کند. Headline typefaces ممکن است چندین بار در طراحی Infographic استفاده شود، برخلاف پروژه های دیگر. دقت کنید که یک فونت برای این عناصر انتخاب کنید که جسورانه باشد.

از استفاده از رنگ، سبک های شخصیتی پررنگ یا سیاه و تغییرات متعدد از همان نوع نترسید تا بیشترین تاثیر را در بر داشته باشید.

ما به شما پیشنهاد میکنیم برای شناخت بهتر رنگ ها مقاله روانشناسی رنگ ها را مطالعه فرمایید.

۴-فضای زیاد

فضای زیاد
فضای زیاد

از آنجا که Infographics می تواند اطلاعات زیادی در یک ظرف کوچک داشته باشد، فضای زیاد و اضافه مهم است.

از فضا برای جلب کاربران به بخش های خاصی از اطلاعات استفاده و تاکید کنید. از فاصله گذاری استراتژیک استفاده کنید تا به کاربران فرصت استراحت در مکان های مناسب داده شود چرا که آن ها اطلاعات را هضم می کنند. (به این فضا ها به عنوان نقاط توقف طبیعی فکر کنید.)

این مقاله هم جالبه!
۱۰ رازی که طراحان لوگو نمی خواهند شما بدانید

همچنین فضا می تواند به تعادل عناصر سنگین متن، تصاویر بزرگ و یا اطلاعات پیچیده و حفظ احساس کلی طراحی کمک کند. فضا می تواند به اندازه اطلاعات مجاور آن مهم باشد.

۵-تماس بگیرید

تماس بگیرید
تماس بگیرید

فراموش نکنید که Infographic همیشه باید یک هدف داشته باشد. چرا موفق شدی؟ مردم چه کسانی را می بینند که این کار را بکنند؟

  • به کاربران یاداوری کنید که به اشتراک بگذارند.
  • از یک کد یا لینک برای بازگشت کاربران به وب سایت خود استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که نام برند را در بر داشته باشید.

از افکار متفاوت در هنگام ایجاد یک Infographic نترسید.

نتیجه

یک Infographic باید اطلاعات مختصر و صریح را به مخاطب ارائه دهد. این امکان خوبی است که به کاربران یک مرور کلی از یک موضوع بدهید و آن ها را توجیح کنید که بیشتر بر روی وب سایت شما بمانند.
بهترین راه برای ایجاد Infographics بهتر، مطالعه کار دیگران است. یک پوشه از Infographics را نگه دارید که برای شما جذاب باشد و بفهمید چه کار می کند و چرا. احتمالا ترکیبی از داستان سرایی قوی و ترکیب بندی بصری برتر را پیدا خواهید کرد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتر و مشاوره نیاز دارید، واحد گرافیکی آژانس دیجیتال مارکتنیگ یاراپلاس آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد.

 ۰۹۳۹-۱۰۳-۱۳۱۵ 

۰۹۳۹-۰۲۰-۵۹۷۶

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

0/5 ( 0 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید