در حال بارگیری...
۰۲ فروردین

نکات طراحی لوگو قسمت دوم

با سلام خدمت همراهان گرامی یاراپلاس
در این بخش از مقالات آموزش گرافیک به قسمت دوم از نکات طراحی لوگو می پردازیم بایاراپلاس همراه باشید :

۱-برای خودتان طراحی کنید

اغلب اوقات پیش می آید که شما آبجکت یا فونت خاصی را مشاهده می کنید و آن را برای برند و محصول خود می پسندید ولی با ساختار و محصول شرکت شما سازگاری ندارد لذا نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که ممکن است آن آبجکت یا فونتی که انتخاب می کنید با کار شما تطابق نداشته باشد. در این زمینه سعی کنید لوگویی که طراحی می کنید برای خودتان طراحی کنید که با محصول یا برند شما سازگاری داشته باشد و نیاز مشتری را مرتفع سازد .

نکات طراحی لوگو قسمت دوم

۲-انتخاب فونت مناسب :

از موارد بسیار مهمی که تاثیر یک لوگو را چندین برابر می کند انتخاب فونت مناسب است .

گاهی برای اینکه لوگوی شرکت بیشتر محبوب شود از فونت هایی مشابه لوگو های دیگر استفاده می شود که این نکته می تواند سبب شکست لوگو بشود.
برای یافتن فونت مناسب می توانید به مشابهت ها و هماهنگی ظاهری آبجکت ها و نوع رنگ و فونت لوگو دقت نمایید.
این امر اگر بیش از حد باشد منجربه عدم تفیک توسط بیننده می شود لذا توصیه می شود در این زمینه سعی کنید از طراحان خبره و با تجربه کمک بگیرید.

اصول طراحی لوگو قسمت دوم

۳-استفاده از تصاویر آماده به جای طراحی

یکی از اشتباهاتی که اغلب افراد آماتور مرتکب آن می شوند انتخاب یک تصویر وکتور آماده برای نماد لوگو است که این کار سبب نقض قانون کپی رایت می شود . و یونیک بودن برند شما را از بین می برد. توصیه می شود برای اینکه برند شما یونیک باشد از آبجکت ها و آیکون هایی استفاده کنید که توسط طراح طراحی شده است و مخصوص برند خودتان تهیه شده است . نه آبجکت های آماده .

این مقاله هم جالبه!
اهمیت لوگو در کسب و کار

البته توضیح بیشتر بر اینکه گاهی در طراحی لوگو از آبجکت هایی استفاده می شود که به صورت معمول و عمومی استفاده می شوند نظیر آیکون های فونت اوسوم که دیگر در این میان نیازی به طراحی آنها نیست .

خیلی متشکرم که در مجموعه مقالات آموزش گرافیک نیز همراه ما بودید . چنانچه سوال ، پیشنهاد و یا انتقادی دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما در میان بگذارید.

0/5 ( 0 نظر )

سید حسین موسوی

علاقه زیاد به حوزه بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس رو راه اندازی کنم. تیم یاراپلاس همواره تلاش میکنه تا برای همه علاقه مندان این حوزه یک منبع آموزشی کامل رو جمع آوری کنه.

دیدگاه خود را بنویسید