۲۹ اسفند

نکات طراحی لوگو در فتوشاپ ، قسمت اول

با سلام و عرض تبریک سال نو خدمت تمامی همراهان گرامی یاراپلاس . در این بخش از مقالات آموزشی گرافیک در خصوص نکات طراحی لوگو در فتوشاپ صحبت خواهیم نمود. فرقی نمی کند که شما گرافیست باشید یا صاحب برند بهتر است مواردی را در خصوص طراحی لوگو و ایجاد نماد رعایت کنید تا بتوانید یک برند و آرم خوب به بازار کسب و کار معرفی کنید .

نکات طراحی لوگو در فتوشاپ

هدف از طراحی لوگو

اغلب یک لوگو با استفاده از رنگ ها ، نوع فونت ، نحوه طراحی و آبجکت های مورد استفاده در آن معرف برند شما می باشد. مشخص بودن اینکه لوگو با چه هدفی و برای چه کسب و کاری طراحی می شود یکی از مواردی است که به شما کمک می کند طراحی مناسب و در خور محصولاتان داشته باشید.

افزایش شناخت

نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است اگر شرکت یا محصول شما دارای رقیبان بسیاری باشد و شما بخواهید پیشگام در رقابت باشید در کنار مواردی که در مقاله چگونه کسب و کار خود را گسترش دهید ؟قسمت دوم ذکر شد داشتن یک لوگوی قدرتمند باعث می شود شما در میان مشتریانتان زودتر شناخته شوید .

حس اعتماد و اطمینان

اگر لوگویی که شما به عنوان برند محصول خود بر می گزینید بتواند اعتماد مخاطبان شما را جلب کند ، ۹۰ % مشکلات توسعه و رونق کسب و کار شما به راحتی حل خواهد شد . به طور مثال برند هایی نظیر اپل ، نایک و … به قدری محبوب و گسترش یافته اند که حتی اگر شخصی از کیفیت کالا و نوع محصولات آن مطلع نباشد به دلیل اینکه تبلیغات آن برند را در رسانه ها مشاهده نموده و نامش را هرازگاهی شنیده است از میان برند های جدید ترجیح می دهد همان اسامی و نماد های آشنا را برگزیند.

سادگی

سعی کنید در طراحی لوگوی خود موضوع سادگی را رعایت کنید و از انواع تایپوگرافی های پیچیده یا نماد های خاص و مبهم ، تنوع رنگی بسیار استفاده نکنید تا لوگویی ساده دشاته باشید.

به یاد داشته باشید همیشه لوگوهایی در خاطر مخاطبان می ماند که ساده و زیبا باشند ، پس با قرار دادن طرح های پیچیده به عنوان لوگو برند خود ریسک از دادن مشتریان را انجام ندهید.

به تصویر برخی از لوگوهای زیبا و هنرمندانه و ساده زیر توجه کنید :

Image result for ‫لوگو پیچیده ایرانی‬‎

Related image

Image result for ‫لوگوتایپ‬‎

تغییرات لوگو

چنانچه شما شرکتی داشته باشید که بخواهید آن را توسعه دهید و یا تغییراتی در محصولتان ایجاد نمایید به تبعیت از این تغییرات لوگوی برند شما هم باید تغییراتی داشته باشد. در این خصوص شما باید یک گرافیست بیابید و سفارش Redsgine یا طراحی مجدد به طراح بدهید و فیچر ها و مواردی که دچار تغییر شده است به آنها بگویید و به راحتی لوگوی تغییر یافته ی جدید خود را دریافت نمایید.

نسبت طول و عرض

لوگوهایی که از نسب طول و عرضی نامناسب برخوردارند نظیر لوگوهای کوتاه و پهن یا لوگوهای دراز و بلند برای کاربران کمی مبهم هستند و کاربران به سختی مفاهیم آن را متوجه می شوند .

برخی از گرافیست ها از تکنیک قرینه سازی در طراحی لوگو استفاده می کنند . این کار زیبایی خاصی به لوگو می دهد اما همیشه نیاز نیست این امر را رعایت کنید گاهی تناسب مناسب میان طول و عرض باعث میشود لوگویی زیبا طراحی شود. مانند لوگوهای مربعی و دایره ای.

در زیر به چند تصویر پیرامون این نکته توجه کنید :

Image result for ‫لوگو مربعی‬‎

Image result for ‫لوگو دایره ای‬‎

سایر موارد

قبل از اینکه لوگوی خود را طراحی کنید باید رنگ ها و اهداف سازمان و شعار سازمان خود را مشخص کنید . اگر شعار سازمان ، اهداف سازمان و مفاهیم هر یک از رنگ های مورد نظر شما مشخص باشد یک گرافیست یا طراح به راحتی می تواند لوگوی شما را با استفاده از روش های نوین طراحی لوگو ایجاد کند و سرانجام حس سادگی و اعتماد را در برندتان آشکار نماید.

خیلی متشکرم که در مجموعه مقالات آموزش گرافیک نیز همراه ما بودید .می توانید ادامه این مقاله را درر بخش بعدی مطالعه کنید.چنانچه سوال ، پیشنهاد و یا انتقادی دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما در میان بگذارید.

0/5 ( 0 نظر )

سید حسین موسوی

علاقه زیاد به حوزه بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس رو راه اندازی کنم. تیم یاراپلاس همواره تلاش میکنه تا برای همه علاقه مندان این حوزه یک منبع آموزشی کامل رو جمع آوری کنه.

دیدگاه خود را بنویسید