در حال بارگیری...
ایمیل مارکتینگ 2
۲۳ بهمن

ایمیل مارکتینگ و مزایای استفاده از آن

ایمیل دادن یک اصطلاح انگلیسی است که برای ارسال یک ایمیل به یک گروه از افراد استفاده میشود. در واقع ایمیل مارکتینگ، یک ابزار ارتباطات جمعی است که هدف آن ارتقاء محصول، خدمات یا نام تجاری است که مستقیما با استفاده از آدرس ایمیل کاربران به آن ها فرستاده میشود .همانطور که در مقالات گذشته در ارتباط با اهمیت دیجتال مارکتینگ صحبت کردیم، این روش راه حلی موثر در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ است.

قالب ها و پرونده ها در ایمیل مارکتینگ

قالب ها: نرم افزار میل فقط سه فرمت ایمیل را میخواند⇓

√ متن (Text): متن باید به ساده ترین فرمت باشد که کمترین انعطاف پذیری گرافیکی را لازم داشته باشد.

√ html (زبان نشانه گذاری متن): html زبان صفحات وب است که امکان تولید محتواهای غنی و ارزشمند را فراهم میکند، html گاهی با متن گاهی با تصاویر و گاهی با لینک ها ارتباط برقرار میکند.

√ تصاویر (image): توجه داشته باسید بعضی تصاویر به تنهایی خوانده نمیشوند بلکه آن ها به عنوان هرزنامه spam در نظر گرفته میشوند؛ پس بهتر است از متن یا html استفاده شود.

پرونده ها: ایمیل ها را در فایل های انتخاب شده (Opt in) ارسال کنید⇓

Opt in: در واقع کاربر باید موافقت کند که از یک کمپین ایمیل دریافت کند یا خیر، او باید موافقت نامه خود را تایید کرده باشد، این همان opt in است .

⊗ خط قرمز ⊗

محدودیت هایی که باید به آن ها توجه کنید:

√ وزن: ایمیل نباید بیش از حد سنگین باشد تا کاربر آن را در اسرع وقت بارگیری و مشاهده کند.

این مقاله هم جالبه!
آموزش سئو و بهینه سازی محتوا با گروه تبلیغاتی یاراپلاس

√ محتوا: محتوا باید به اندازه کافی غنی باشد، این به این معنا نیست که متن سنگین باشد. محتوا باید ترکیب مناسبی از متن و تصویر را ارائه دهد. بنابراین نیاز است تا با تولید محتوا و ویژگی های مهم آن آشنا باشید.

√ خوانایی: پیام باید در همه انواع رسانه ها قابل خواندن باشد اعم از : رایانه ، تبلت یا گوشی هوشمند

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ چیست؟

یاراپلاس2
یاراپلاس۱

√ سرعت: (سریع و فوری)

ارسال ایمیل به صورت لحظه ای انجام میشود که این امکان را به شما میدهد اطلاعات را در چند دقیقه بر اساس قالب های ساده ارسال کنید. پس اگر میخواهید محصولی را سریعا معرفی کنید و آن را ارتقاء دهید ایمیل مارکتینگ یک راه سریع و موثر است.

√ انعطاف پذیری: (ساده برای پیاده سازی)

شما میتوانید حتی اگر در آخرین لحظات نظرتان را عوض کردید به سادگی تصاویر، متن یا لینک ها را در مدت چند دقیقه تغییر دهید.

√ خلاقیت:

ایمیل مارکتینگ به لطف قالب های خود امکان خلاقیت های گرافیکی را فراهم میکند.

√ ارزان:

ارسال ایمیل و ایجاد یک کمپین ایمیل، بدون شک ارزان ترین روش بازاریابی است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ شما میتوانید بازاریابی خود را به صورت رایگان انجام دهید و برای ارتقاء خدمات و محصولاتتان روی آن حساب کنید.

√ هدفمند:

بهترین قالب ها را برای بهترین مشتریانتان ارسال کنید و به همین سادگی ایمیل مارکتینگ خود را بهینه سازی کنید، شما میتوانید مشتریان خود را طبقه بندی کنید و به مشتریانتان پیامی متناسب با آن ها ارسال کنید.

این مقاله هم جالبه!
آشنایی با بازاریابی ویروسی و انواع آن

√ قابلیت تجزیه و تحلیل:

تعداد باز کردن، کلیک ها و بازدید ها و تمامی این اطلاعات در دسترس است برای اینکه شما بتوانید بازدهی ایمیل مارکتینگ خود را تجزیه و تحلیل کنید و برای بهبود ایمیل های بعدی و موفقیت بیشتر از آنها استفاده کنید. این آمار ها به صورت آنلاین برای کمک به تجزیه تحلیل شما در سترس هستند.

۴ گام مهم در ایمیل مارکتینگ

تولید 2
تولید ۱

۱← تولید: قالب های خود را به نحوی که متناسب با مشتری باشد تولید کنید .

مخاطب 2
مخاطب ۱

۲←انتخاب مخاطب: مشتریان خود را از فایل های آدرس ایمیل انتخاب کنید یا وارد فهرست کتاب آدرس ایمیل خود شوید تا ایمیل هایی که آماده کرده اید برای مشتریانتان ارسال کنید.

ارسال 2
ارسال ۱

۳← ارسال: با یک کلیک ایمیل خود را ارسال کنید.

تجزیه و تحلیل 2
تجزیه و تحلیل ۱

۴ ← تجزیه و تحلیل: اعداد و تعداد بازدیدکنندگان ایمیل خود را میتوانید ببینید و از بازدهی ایمیلتان مطلع شوید.

∗∗∗ با همین ۴ گام و با تهیه یک محتوای متناسب با مشتریانتان، به راحتی میتوانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ که جزو فنون بازاریابی اینترنتی است به ارتقاء خدمات و محصولاتتان کمک کنید. در این مقاله از یاراپلاس به بررسی ایمیل مارکتینگ و مزایای آن پرداختیم، امیدوارم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: Email marketing

5/5 ( 7 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید