در حال بارگیری...
از ابتدا تا به امروز فیس بوک مارکتینگ
۰۱ آذر

از ابتدا تا انتهای فیس بوک مارکتینگ را بیاموزید

از ابتدا تا انتهای فیس بوک مارکتینگ را بیاموزیدReviewed by محسن کفاش on Nov 22Rating: 5.0فیس بوک مارکتینگ از ابتدا تا به امروز بیاموزید

فیس بوک

فیس بوک شبکه ای اجتماعی برای ارائه خدمات می باشد. این شبکه ی اجتماعی این اجازه را به شما می دهد که قادر به برقراری با دوستان، ارسال پیام، انتشار پست، مورد پسند قرار دادن و نظر گذاری و… باشید.

تاریخ فیس بوک

زمان شروع و خالق فیس بوک
فیس بوک توسط دانشجوی دانشگاه هاروارد به نام مارک زاکبرگ در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ به وجود آمد.

در سال ۲۰۰۷، فیس بوک این قابلیت به وجود اورد که کاربران او قادر به استفاده از توسعه دهندگان خارجی (third-party developers) برای جذب مشتریان بیشتر باشند.
در سال ۲۰۰۸ مهندسان فیس بوک برای اولین بار قابلیت (Facebook connect) را فعال کرده این اجازه را به شما می داد تا بتوانید از سایت های خارجی (third-party sites) برای اشتراک گذاری محتویات خود استفاده نمایید.

فیس بوک مارکتینگ چیست؟

فیس بوک بدون شک بهترین و معروف ترین شبکه ی اجتماعی موجود در کل دنیا می باشد که مزایای بسیار خوبی به همراه داشته باشد.

با توجه به اینکه فیس بوک یک شبکه ی اجتماعی برای برقراری ارتباط با دوستان و مخاطبین خود می باشد، ابزاری بسیار مناسب برای بازاریابی و تبلیغات می باشد.

ما می توانیم از فیس بوک در راستای ارتقای یک برند، بازاریابی برای شرکت و یا ایجاد آگاهی درباره ی محصولات و یا خدمات خود استفاده نماییم.

موفقیت در این نوع از بازاریابی نیازمند بیشتر از یکی صفحه ی طرفداران و یا تعدادی دوست می باشد؛ با تکنیک های درست شما می توانید از فیس بوک مارکتینگ برای کسب درآمد استفاده نمایید و نتایج قابل توجهی را خواهید دید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا بتوانید آگاهی کسب و کار خود را افزایش دهید و بازدید کنندگان بسیار بیشتری ایجاد خواهید کرد.

چگونگی درست کردن صفحه ی طرفداران خود

ساخت یک صفحه ی طرفداران به شما می کند تا قادر به تقویت فیس بوک مارکتینگ، بهانه ای برای آگاهی برند خود و حمایت برند خود استفاده نمایید.

برای ساخت یک صفحه ی طرفداران خوب، نکات زیر را دنبال کنید:

.به فیس بوک خود بروید.
.در بر گزینه ی تنظیمات بالای صفحه کلیک کنید.
.صفحه ای را به وجود بیاورید.
.بر نوع صفحه ای که مایل به درست کردن دارید ایجاد نمایید.
.تمامی اطلاعات مورد نیاز را بنویسید.
.بر گزینه ی get started کلیک نمایید.
.عکس پروفایل خود ذرا انتخاب نمایید و آن را بارگذاری نمایید.
.بخش ‘about’ کلیک و اصلاعات مورد نیاز را وارد نمایید و بر گزینه ی کلیک نمایید.

پروفایل های فیس بوک

پروفایل های فیس بوک به طور کلی برای افرادی با کاربر های شخصی به کار می رود. پروفایل فیس بوک برای شبکه سازی و برقراری میان دوستان و مخاطبین مورد نظر شما به کار می رود.

پروفایل فیس بوک برای افراد منفرد و تنها به کار می رود و نه برای ایجاد کسب و کار و فروش محصولات یا ارائه خدمات به کار نمی رود.

پروفایل های فیس بوک نیز از ابزار مهم در راستای فیس بوک مارکتینگ می باشد و دلیل این امر این می باشد که این پروفایل اولین عنصری می باشد که مخاطبین شما به آن برخورد می نمایند.

مکان های فیس بوک

قابلیت های مکان های فیس بوک
قابلیت مکان های فیس بوک بیانگر مکانی است که مخاطبین این شبکه ی اجتماعی در آن زندگی می کند و این افراد در کجا زندگی می کنند.

کاربران این شبکه های اجتماعی قادر به دوست یابی افرادی که به انها نزدیک هستند می باشند.

کاربران این شبکه ی اجتماعی قادر به این که هستند در قابلیت مکان خود مردم را مشتاق به لایک کردن پست های خود باشند.

برای تاثیر بیشتر تکنیک های فیس بوک مارکتینگ سعی کنید که مکان زندگی مخاطبین خود را بشناسید.

گروه های فیس بوک

گروه های فیس بوک مکان هایی هستند که در آن مردم به راحتی قادر به برقراری ارتباط و بیان کردن احساسات خود می باشند.
این گروه های به طور کلی برای بیان کردن مشکلات خود و اشتراک گذاری محتویات طراحی شده اند.

هنگامی که در فیس بوک گروهی را به وجود می آورید می توانید این گروه را به صورت عمومی مورد استفاده قرار دهید که افرادی که مایل هستند در این گروه عضو شوند و یا این گروه را به صورت شخصی قرار دهید و مایل به این نباشید که افرادی دیگری به این گروه وارد شوند.

گروه های فیس بوک از تم ها و موضوعات مختلفی همانند گروه های خانوادگی و شخصی، سرگرمی و عمومی، سیاسی و جهانی و.. برخوردار است.

در فیس بوک مارکتینگ این خیلی مهم است که شما گروهی را برای مخاطبین ایجاد نمایید و با آنها در ارتباط باشید به این دلیل که ارتباط شما با مخاطبین شما تاثیر مثبتی ایجاد می نماید.

جمعیت فیس بوک

جمعیت فیس بوک سرشار از سازمان های مختلف، افراد معروف و یا هر موضع دیگری می باشد.
به طور کلی صفحات جمعیتی فیس بوک در رابطه با موضوعات سرگرم کننده و غیر رسمی می باشند.

این صفحات این اجازه را به شما می دهد که با افرادی در ارتباط باشید که علاقه ها و تجربه هایی شبیه شما را دارند.

شما باید سعی با توجه به علایق و زایقه ی این جمعیت فیس بوک مارکتینگ را پیش ببرید تا بتوانید بیشترین بازخورد را از این افراد دریافت نمایید.

کسب و کار خود را توسط فیس بوک رشد دهید

فیس بوک به زودی یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای فعالیت های بازاریابی خواهد شد و علت این امر قابلیت اشتغال زای بسیار بیشتر و برقراری با ارتباط بسیار آسان و اسوده تر با مخاطبین خود می باشد.

فیس بوک به راحتی قادر به این است که اطلاعات برند و کسب و کار شما را برای مشتریان، کارمندان و یا حتی رسانه های اجتماعی در معرض دید قرار دهد تا شما نیز قادر به فروش محصولات، بر پا شرکت و ارائه خدمات خود باشید.

فیس بوک شما را مستقیما با مشتریان و بازدید کنندگان شما در ارتباط می گذارد.
فیس بوک قادر به ایجاد لید هایی جدید تر با استفاده از جلب توجه مخاطبین خود به چیزی شما مایل به ارائه هستید، می باشد.

فیس بوک مارکتینگ به شما کمک می کند تا قادر به اشتراک گذاری لینک ها، عکس ها و ویدیو ها در راستای تقویت کسب و کار خود باشید.

مد ها و ترند های اخیر فیس بوک

طبیعت شبکه های اجتماعی این می باشد همیشه و مداما در حال تغییر است و به همین دلیل نیز به آگاه بودن از از آخرین مدها و بروز رسانی های این شبکه ها برای بازاریاب ها امری الزامی می باشد.

نمونه هایی از مدها و بروز رسانی هایی که هر کسب و کاری باید از آن ها با خبر باشد: استفاده از ویدیو ها در کاور فیس بوک خود، از نوع های مختلفی از پست ها در فیس بوک خود استفاده نمایید، از تصاویر بیشتری برای انتشار استفاده نمایید و…
فیس بوک طی یک سال اخیر بسیار تغییر کرده است پس اینکه بازاریابی در این شبکه ی اجتماعی بسیار تغییر کرده است نکته ی شوک دهنده ای نمی باشد.

تبلیغات فیس بوک

تبلیغات در فیس بوک مارکتینگ خاص هستند. این تبلیغات گروهی از مردم با درصد بالایی از اشتغال زایی را برای شما بیان می نمایند.

به هر مقداری کیفیت بصری و مقدار خلاقیت پست تبلیغاتی شما بیشتر باشد، مشتریان هدفمند بیشتری را جذب می نمایید، مورد پسند (like) بیشتری دریافت می نمایید و پست های شما دارای نظر های(comment) بیشتری خواهد شد.

هنگامی که شما دامنه ی مخاطبین و بازدید کنندگان خود را در فیس بوک افزایش می دهید و یا محتوای تبلیغاتی خود در فیس بوک پخش می نمایید، این محتوا بیشتر از قلب بازدید خواهد شد و تعداد مشتریان و مخاطبین شما بسیار افزایش خواهد یافت.

برای ایجاد تبلیغات در فیس بوک به وب سایت

http://www.facebook.com/advertising مراجعه نمایید و بر گزینه ی create an ad کلیک نمایید و سپس اطلاعات و محتوای مورد نیاز را وارد نمایید.

چگونگی ایجاد یک کمپین در فیس بوک

با راه اندازی کمپین قوی در فیس بوک شما قادر به جلب توجه خیلی از کاربران فیس بوک با استفاده از تبلیغات فیس بوکی، پست های جذاب، پروفایلی جذاب، صفحات خاص حساب کاربری خود و… می باشید.

کمپین های تبلیغاتی شما در فیس بوک مارکتینگ شما امر هایی مانند تبلیغات در فیس بوک و هدایت ترافیک به سمت وب سایت خود را آسان می سازد.

کمپین های فیس بوک به طور کلی در راستای بهینه سازی و محاسبه نتایج زحمات و هزینه های بازارایابی در این شبکه ی اجتماعی به کار می رود.

کاربرد کمپین های فیس بوکی
کمپین ها به شما کمک می کند تا زمان و هزینه ای که برای مخاطبین خود صرف کرده اید، بازدید آنها از تبلیغات خود و بازخورد آنها را نسبت به تبلیغات خود محاسبه و ارزیابی نمایید.

این کمپین ها از قوی ترین روش های ممکن در راستای فیس بوک مارکتینگ و تقویت کسب و کار در اینم شبکه ی اجتماعی می باشد.

باید ها و نباید ها در فیس بوک مارکتینگ

باید ها

.استفاده از فیس بوک برای برقراری ارتباط با دوستان و پیدا کردن دوستان جدید.
.استفاده از فیس بوک در راستای رویداد های سازمان خود.
.استفاده از فیس بوک در راستای شرکت در گروه ها و آگاهی از اتفاق هایی که فیس بوک می افتد.
.ایجاد اشتغال زای در فیس بوک و جذب مشتریان هدفمند خود.
.چک کردن حساب کاربری فردی که مایل به دنبال کردن شما است و سپس تائید کردن درخواست دوستی آنها.
.از تنظیمات شخصی هنگام به اشتراک گذداری پست های خود استفاده نمایید.

نباید ها

.از دیوار خود برای اشتراک گذاری برنامه های خود، سفرها و اطلاعات شخصی استفاده ننمایید.
.از دیوار های عمومی برای استفاده شخصی کمک نگیرید.
.درخواست دوستی غریبه ها را کور کورانه تائید ننمایید.
.از فیس بوک در راستای زورگویی و باج گیری از کسی استفاد ننمایید.
.محتویات دوستان خود را بدون اجازه ی این افراد استفاده ننمایید.
.از اطلاعات شخصی مانند شماره ی تلفن همراه، آدرس هر مکان شخصی، و… در پروفایل شخصی خود استفاده ننمایید، مگر اینکه مایل به این کار باشید.
مورد پسند های (Likes) فیس بوک خود را توسط صفحه ی طرفداران فیس بوک (fan page) خود افزایش دهید
.صفحه ی طرفداران فیس بوکی با استفاده از پست گذاری مدام عکس های جذاب و با کیفیت به وجود بیاورید که توجه مخاطبین خود را به سمت کسب و کار خود جلب نمایید.
.صفحه ی طرفداران فیس بوکی خود را با استفاده از نوشتن توصیفات جذاب و انتشار محتویات جالب و سرگرم کننده با عناوین جذاب. همیشه سعی کنید با استفاده محتویات جدید و جذاب مخاطبین خود را وادار به مطالعه فرمایید.
.اگر شما از محتوای در صفحه ی خود استفاده می نمایید، سعی کنید مخاطبین خود را مشتاق به بررسی صفحه ی طرفداران (fan page) خود نمایید.
.و حالا که شما صفحه ی خود را ایجاد نموده اید، زمان به این رسیده است که با استفاده از تبلیغات صفحه ی طرفداران خود را تقویت نمایید.
.سعی کنید صفحه ی طرفداران خود را توسط وب سایت های رسمی تقویت نمایید تا قادر به دریافت لایک از مخاطبین جدید خود باشید.
.گاهی اوقات سعی کنید با استفاده از انتشار پست های از تخفیفات محصولات خود در صفحه ی طرفداران خود، تعداد لایک های خود را افزایش دهید.

نرم افزار های مرتبط به فیس بوک چه نرم افزار هایی می باشند؟

نرم افزار های مرتبط به فیس بوک نرم افزار هایی می باشند که این قابلیت را دارند که به سادگی به حساب کاربری فیس بوک شما متصل می شوند و بر اساس خواسته ی شما پیج شما تغییر دهند که امری بسیار مثبت در راستای فیس بوک مارکتینگ می باشد.

این نرم افزار ها به طور کلی برای بهینه سازی تکنیک شما در فیس بوک به کار می رود و باعث جلب توجه بیشتر به صفحه ی شما می شوند.

مزایای استفاده از نرم افزار های فیس بوکی در فیس بوک مارکتینگ:
.دامنه ی مشتریان شما را افزایش می دهد. .به سادگی محتوای خود را تولید و یا خدمات خود را ارائه دهید. .مشتریان هدفمند خود را بیابید. .وفادارای مشتریان خود را نسبت به کسب و کار خود را افزایش دهید. .تبلیغات دوستانه و سرگرم کننده ایجاد نمایید. .استراتژی بازاریابی را با کمترین هزینه طراحی نمایید. .به سادگی می تواند کسب و کار را برای مخاطبین خود بروز رسانی نمایید.

آژنس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

پست های اخیر یاراپلاسی

اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی

اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی

اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعیReviewed by محسن کفاش on Nov 29Rating: 5.0اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال های اخیر بسیاری از شرکت ها و کسب و کار های موجود با افکار اینکه آیا  باید از ایموجی در بازاریابی خود استفاده کنند یا نه. اما در سال […]

۰ comments
از ابتدا تا به امروز گوگل پلاس را بدانید

از ابتدا تا به امروز گوگل پلاس را بدانید

از ابتدا تا به امروز گوگل پلاس را بدانیدReviewed by محسن کفاش on Nov 22Rating: 5.0از ابتدا تا به امروز گوگل پلاس را بدانید گوگل پلاس شبکه ی اجتماعی طراحی شد توسط گوگل با تعداد بسیار زیادی از کاربر می باشد. علاوه بر اینکه گوگل شبکه ای اجتماعی برای برقراری ارتباط بهتر آسان می باشد، […]

۰ comments
لینکدین مارکتینگ

از ابتدا تا انتهای لینکدین مارکتینگ را بیاموزید

از ابتدا تا انتهای لینکدین مارکتینگ را بیاموزیدReviewed by محسن کفاش on Nov 22Rating: 5.0از ابتدا تا انتهای لینکدین مارکتینگ را بیاموزید لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی بازار محور می باشد که در سال ۲۰۰۳ شروع به کار نمود و می توانید از این نرم افزار در راستای بازاریابی استفاده نمایید که به آن […]

۰ comments
از ابتدا تا به امروز فیس بوک مارکتینگ

از ابتدا تا انتهای فیس بوک مارکتینگ را بیاموزید

از ابتدا تا انتهای فیس بوک مارکتینگ را بیاموزیدReviewed by محسن کفاش on Nov 22Rating: 5.0فیس بوک مارکتینگ از ابتدا تا به امروز بیاموزیدفیس بوک فیس بوک شبکه ای اجتماعی برای ارائه خدمات می باشد. این شبکه ی اجتماعی این اجازه را به شما می دهد که قادر به برقراری با دوستان، ارسال پیام، انتشار […]

۰ comments
اینستا گرام مارکتینگ

موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.

موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.Reviewed by محسن کفاش on Nov 15Rating: 5.0موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.آخرین ویرایش ۱۸مهر۱۳۹۷ این روزها ایموجی مارکتینگ تبدیل به یک عنصر رایج در روند تعاملی و ارتباطی ما شده اند. پژوهش های صورت گرفته […]

۰ comments

 

دیدگاه خود را بنویسید