در حال بارگیری...
بازاریابی در شبکه های اجتماعی را به طور کامل بیاموزید
۲۴ آبان

تمامی اطلاعات موجود در رابطه با شبکه های اجتماعی را در این مقاله مطالعه نمایید.

تمامی اطلاعات موجود در رابطه با شبکه های اجتماعی را در این مقاله مطالعه نمایید.Reviewed by محسن کفاش on Nov 15Rating: 5.0تمامی اطلاعات موجود در رابطه با شبکه های اجتماعی را در این مقاله مطالعه نمایید.

معرفی بازاریابی شبکه های اجتماعی

بخش بزرگی از بازاریابی امروزی در بازاریابی شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. کسب و کار امروزه توسط تقاضای مشتریان تفوق یافته است که این نمونه از تقاضا امروزه از طریق شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.
مردم امروزه مراجع، بازدید های گوگل و یا هر وب سایت را قبل از خرید محصولات خود بررسی می نمایند.
برای در جریان و بروز بودن، شما باید یاد بگیرید که مردم درباره ی شما چه می گویند و نظر آنها درباره ی شما چه می باشد که رکنی مهم در رابطه با بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد. 

شما نیازمند شرکت در اجتماع های مربوط به خود هستید که بتوانید بیشترین تاثیر را بر جمعیت هدفمند خود بگذارید و بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را به بهترین روش به ثمر برسانید.

باید سعی کنید با استفاده از شبکه های اجتماعی، بیشترین اشتغال زایی را در راستای افزایش شهرت آنلاین خود ایجاد نمایید.
شبکه های اجتماعی از مهم ترین ابزاری هست که شما باید در راستای به دست آوردن مشتریان هدفمند و تقویت کسب و کار خود به کار ببرید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی به فعالیتی گفته می شود ترافیک وب سایت خود را توسط شبکه های اجتماعی افزایش دهید.

شبکه های اجتماعی چیست؟

شبکه های اجتماعی سکو هایی هستند برای برقراری تماس بهتر.

همه ما امروزه قادر به این هستیم که در شبکه های اجتماعی مختلف محتوای خود را به اشتراک بگذارید، کسب و کار خود را در معرض دید قرار دهید و بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را به انجام برسانیم.
امروزه شبکه های اجتماعی بهترین منابع بروز رسانی ها، بازاریابی، تحصیلات و سرگرمی ها می باشد.

تاریخ بازاریابی شبکه های اجتماعی

به نظر می رسد که شبکه های اجتماعی ابزاری جدید به نظر برسند اما این ابزار از ابتدای دوران کامپیوتر سر چشمه می گیرد.
ابزار امروزه ما می بینیم نتیجه ی پیشرفت شبکه های اجتماعی از دوران کامپیوتر تا به الان می باشد.

Usernet، که در سال ۱۹۷۹ شروع به کار، اولین نمونه ی شبکه ی اجتماعی می باشد که بعد ها این نمونه به شبکه ای اجتماعی به نام “فیس بوک” تبدیل شد که ما تا به امروز از آن قادر به استفاده از آن می باشیم.

Usernet این اجازه را به شما می داد تا محتوایی را در گروه های این ابزار به اشتراک بگذارید. این نرم افزار توسط bulletin board systems)BBS) حمایت می شد و این اجاره را به کاربران می داد تا قادر به ثبت نام و فعالیت در این نرم افزار باشند.
خدمات آنلاین همانند progidy نیز در نرم افزار BBS پیشرو بودند و از این وب سایت در خدمات خود استفاده نمایند.

بعد از خدمات آنلاین، اینترنت ابزار برقراری ارتباط خود را به وجود آورد و مستقیما برنامه های پیام دهی خود را آغاز نمود.

در دوره ی ۹۰، وب سایت های برقراری ارتباط و آشنایی با دوستان به بالاترین حد خود رسید.

اما این وب سایت ها این اجازه را نمی دادند که کاربران خود لیستی از دوستان ایجاد نمایند.

Six degrees
Six degrees نرم افزاری بود که قابلیت لیست سازی را برای مخاطبین خود ساده ساخت و مخاطبین می توانسنتد به سادگی در پروفایل های خود لیستی از دوستان خود به وجود بیاورند. این نرم افزار به مدت یک دهه به فروش رفت و تعطیل شد.

بلاگنویسی در این عبارت به وجود آمد و ارتباطی احساسی درذ مخاطبین خود به وجود آورد. این امر حتی امروزه نیز معروف می باشد.

وب سایت هایی همانند blackplanet برای آفریقا و migente برای اسپانیا نیز از قابلیت لیست سازی از دوستان را داشتند. شبکه های اجتماعی به این قابلیت رسیدند که بیشتر از ۲۰۰۰ عدد عکس به اشتراک بگذارید. اپل نرم افزار مخصوص خود را به نام Friendster را در سال ۲۰۰۲ را به وجود آورد. این نرم افزار میلیون ها کاربر داشت.

نرم افزار هایی مانند Hi5 و Linkdin در سال ۲۰۰۳ شروع به کار کرد که ابزاری مناسب در رابطه با بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد.

Myspace نیز در سال ۲۰۰۳ شروع به کار کرد، اما در سال ۲۰۰۶ به خوبی شناخته شد.  فیس بوک در سال ۲۰۰۴ شروع به کار کرد و تمامی رقبای خود را همانند MySpace, Orkut, Multiply را به کنار گذاشت و تا به امروز مشغول به کار است.

در این دهه شبکه های اجتماعی مختلفی همانند photobucket, flicker, youtube, instagram, revver و.. به وجود امدند که این شبکه های جتماعی برای آگاهی از اخبار به کار می روند که امروزه این ابزار از بهترین نمونه های بازاریابی شبکه های اجتماعی و نرم افزار هایی برای بوک مارکتینگ نیز به نام ها Digg و Delicious نیز شروع به کار کردند.

از سال۲۰۰۰، شبکه های اجتماعی به مقدار زیادی شکوفه کردند و تا به امروز در حال کار هستند.

اهمیت شبکه های اجتماعی

اهمیت شبکه های اجتماعی به قدری زیاد است که قابل محاسبه نمی باشد.
این ابزار ها، اهرمی قوی برای بازاریابی می باشند.
این ابزار شما را قادر می سازند تا توسط آنها کسب و کار با افراد و یا مشتریان در ارتباط باشید و بازاریابی شبکه های اجتماعی را به راحتی به انجام برسانید.
صاحبان کسب و کار با استفاده از این ابزار قادر به تقویت کسب وکار خود، لید ها، رنک سرچ ها، فروش و ترافیک خود می شوند.
علاوه بر کسب و کار خود شما می توانید با استفاده از این سکو های اجتماعی، برای برقراری با ارتباط دوستان و افراد مورد نظر به کار می رود.
استراتژی کسب و کار(SMO)
یک سازمان شبکه های اجتماعی (SMO) عاقلانه می تواند به مقدار زیادی کسب و کار شما را تقویت نماید.
برای بهره مند شدن کامل از شبکه های اجتماعی سعی کنید از اهداف و محتویات مشخص استفاده نمایید.

نکات ذکر شده پایه و اساس هر گونه استراتژی موفق SMO:

.اهداف مشخص و قابل انجام در نظر بگیرید.
.مشتریان خود را بشناسید.
.وضعیت بازار رابرررسی نمایید.
.سکو های اجتماعی بیشتری را اکتشاف نمایید و تمامی آنها فعالیت نمایید.
.موضوعات مرتبط به کسب و کار و سعی کنید از آنها در محتویات خود استفاده نمایید.
.از پارامتر های اشتغال زایی های شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.
.منابع مورد استفاده خود را مشخص نمایید.
.نتایج خود را بررسی نمایید.
ایجاد پروفایل برای کسب و کار خود
برای کسب و کار خود از پروفایل موثری ایجاد نمایید.
سعی کنید از شرحی واضح، شخصی و تحصصی برای کسب و کار خود ایجاد نمایید:
.پروفایل رقبای خود را بررسی نمایید، نقاط قوت آنها را بیابید و از آنها به نفع خود استفاده نمایید.
.از ابزار برجسته و کاربردی استفاده نمایید تا در کسب و کار های امروزی از خاص ترین ها باشید.
.موفقیت های شرکت خود را بررسی نمایید.
.آدرس های و جزئیات دیگر خود را به اشتراک بگذارید.
.آمار ها و داده ها مداما بررسی نمایید.
.فروشنده های معروف خود را لیست نمایید.
.از کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده نمایید تا خرنده های گوگل (web crawler) متوجه آنها شوند.
آگاهی برند
آگاهی برند به این معناست که برند و اسم کب و کار شما توسط مردم به شناخته شده باشد. نام کسب و کار اولین چیزی است که اعتماد مشتریان شما را به خود جذب می نماید.
نام برند شما، بیانگر محصولات و یا خدمات شما می باشد؛ پس مهم است که از نام مناسبی برای کسب و کار و شرکت استفاده نمایید.
تقویت نام برند، کسب و کار شما را نیز تقویت می نماید.
بازارایابی شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا قادر به برند سازی کسب و کار خود باشید. علاوه بر آن به شما کمک می کند تا پروفایل خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید.

تمامی مورد نیاز های شما:

.چنل و منابع مناسب شبکه های اجتماعی را برای کسب و کارخود ایجاد نمایید.
.برای محتویات شبکه های اجتماعی استراتژی را در نظر بگیرید.
.استراتژی محتویات خود قوی سازی نمایید.
.در مکالمه های خوب با مشتریان خود شرکت نمایید تا بیشتر با آنها در ارتباط باشید.
.آماری از تمامی مکالمات، لید ها، لینک ها و… را همیشه در دست داشته باشید.

اشتغال زایی شبکه های اجتماعی

اشتغال زایی در شبکه های اجتماعی به چه معناست؟
اشتغال زایی شبکه های اجتماعی به معنای جذب مشتریان جدید و ایجاد فعالیت در شبکه های اجتماعی می باشد. این امر به طور کلی در راستای جلب توجه نسبت به کسب وکار و یا حتی جذب مشتریانی بیشتر به کار می رود. برای به دست آوردن رسایی بهینه، نیاز به اشتغال زای در شبکه های اجتماعی می باشد.

برای بیشترین استفاده باید سعی کنید از استراتژی مناسب برای اشتغال زایی خود استفاده نمایید:

.از شبکه های اجتماعی برای دست یابی به مشتریان خود استفاده نمایید.
.از شبکه های اجتماعی برای اعلام رویداد های آنلاین خود استفاده نمایید.
.سعی کنید با استفاده از پست ها مخاطبین خود را سرگرم نمایید.
.در گروه های شبکه های اجتماعی شرکت نمایید.
میزان استغال زایی خود را محاسبه نمایید تا بتوانید از نتایج زحمات خود را
به طور کلی این امر به شبکه های اجتماعی که برای استغال زایی استفاده می کنید و آنهایی که استفاده نمی نمایید بستگی دارد.
به هر مقدار که سطح شما دئر شبکه های اجتماعی بیشتر، اشتغال زایی شما قوی تر خواهد بود.

بازاریابی حیاتی

موضوعات بازاریابی واگیر دار را بازاریابی حیاتی می نامند. این امر بیان یک ایده ی جدید برای علت و بهانه ای می باشد.
بازاریابی حیاتی، از طریق ارسال پیامی از فردی به فرد دیگر صورت می گیرد.
بازاریابی حیاتی شبکه های اجتماعی با استفاده از پخش محتویات خود در کانال ها و گروه های مختلف در شبکه های اجتماعی به کار می رود.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

 

پست های اخیر یاراپلاس

اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی

اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی

اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعیReviewed by محسن کفاش on Nov 29Rating: 5.0اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال های اخیر بسیاری از شرکت ها و کسب و کار های موجود با افکار اینکه آیا  باید از ایموجی در بازاریابی خود استفاده کنند یا نه. اما در سال […]

۰ comments
از ابتدا تا به امروز گوگل پلاس را بدانید

از ابتدا تا به امروز گوگل پلاس را بدانید

از ابتدا تا به امروز گوگل پلاس را بدانیدReviewed by محسن کفاش on Nov 22Rating: 5.0از ابتدا تا به امروز گوگل پلاس را بدانید گوگل پلاس شبکه ی اجتماعی طراحی شد توسط گوگل با تعداد بسیار زیادی از کاربر می باشد. علاوه بر اینکه گوگل شبکه ای اجتماعی برای برقراری ارتباط بهتر آسان می باشد، […]

۰ comments
لینکدین مارکتینگ

از ابتدا تا انتهای لینکدین مارکتینگ را بیاموزید

از ابتدا تا انتهای لینکدین مارکتینگ را بیاموزیدReviewed by محسن کفاش on Nov 22Rating: 5.0از ابتدا تا انتهای لینکدین مارکتینگ را بیاموزید لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی بازار محور می باشد که در سال ۲۰۰۳ شروع به کار نمود و می توانید از این نرم افزار در راستای بازاریابی استفاده نمایید که به آن […]

۰ comments
از ابتدا تا به امروز فیس بوک مارکتینگ

از ابتدا تا انتهای فیس بوک مارکتینگ را بیاموزید

از ابتدا تا انتهای فیس بوک مارکتینگ را بیاموزیدReviewed by محسن کفاش on Nov 22Rating: 5.0فیس بوک مارکتینگ از ابتدا تا به امروز بیاموزیدفیس بوک فیس بوک شبکه ای اجتماعی برای ارائه خدمات می باشد. این شبکه ی اجتماعی این اجازه را به شما می دهد که قادر به برقراری با دوستان، ارسال پیام، انتشار […]

۰ comments
اینستا گرام مارکتینگ

موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.

موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.Reviewed by محسن کفاش on Nov 15Rating: 5.0موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.آخرین ویرایش ۱۸مهر۱۳۹۷ این روزها ایموجی مارکتینگ تبدیل به یک عنصر رایج در روند تعاملی و ارتباطی ما شده اند. پژوهش های صورت گرفته […]

۰ comments

دیدگاه خود را بنویسید