اصول اولیه اینستا مارکتینگ
۰۹ بهمن

اصول اولیه ی اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ یکی از روش های رایج و محبوب در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ می باشد. امروزه به دلیل امکانات فراوانی که به اینستاگرام اضافه شده و همچنین محیط گرافیکی جذابی که دارد باعث شده کاربران اینترنتی بسیاری را به خود جذب کند. بازاریابی در اینستاگرام از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشد و محدود به یک روش خاص نمی باشد. در اینستاگرام مارکتینگ این قابلیت وجود دارد که هر شخصی بازاریابی مختص حرفه و محصولی که ارائه می دهد را داشته باشد. در این مقاله از یاراپلاس سعی داریم روش هایی که باعث موفقیت شما در اینستاگرام مارکتینگ می شود را بیان کنیم.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

همانطور که همه ی ما می دانیم در دنیای مدرن امروز شبکه های اجتماعی بهترین بستر برای تبلیغات حرفه ای و یکی از فنون بازاریابی اینترنتی می باشد. یکی از مناسب ترین شبکه های اجتماعی که تقریبا تمام افراد جامعه با آن آشنایی دارند و طرز استفاده ی راحت اینستاگرام باعث شده افراد بسیاری به این اپلیکیشن روی بیاورند. محبوبیت اینستاگرام به قدری افزایش یافته که اپ های مشابه قدیمی تر تقریبا در ایران بدون استفاده مانده اند. هر روزه افراد بسیاری به کاربران اینستاگرام در حال اضافه شدن می باشند و هر شخصی با هر میزان سوادی از اینستاگرام به عنوان صفحه ی اجتماعی خود بهره می برد. در همین راستا بسیاری از افراد از اینستاگرام به عنوان ابزاری برای راه اندازی کسب و کار های اینترنتی استفاده های فراوانی می کنند. و بسیاری از مشاغل نیز با تبلیغات در صفحه های تبلیغاتی اینستاگرام درصد افزایش سود چشمگیری را کسب کرده اند.

 اینستاگرام مارکتینگ
اینستاگرام مارکتینگ

داشتن محتوای مناسب برای اینستاگرام مارکتینگ

اپلیکیشن اینستاگرام بر پایه ی محتوای تصویری و متنی می باشد. داشتن یک محتوای مناسب و عالی و رعایت اصول تولید محتوا با کیفیت می تواند کمک بسیار شایانی در اینستاگرام مارکتینگ به شما کند. البته ربات های بسیاری برای اینستاگرام ساخته شده است که باعث افزایش فالوور می شود اما تنها داشتن فالوور نمی تواند برای کسب و کار شما سودآوری مطلوبی به همراه داشته باشد یا باعث فروش محصول شما شود. شما در اصل در اینستاگرام مارکتینگ باید بتوانید فالوورهای خود را به مشتری های دائمی تبدیل کنید و از این طریق بتوانید درآمد زایی و افزایش سود داشته باشید. اگر محتوایی که تولید می کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد به صورت اتوماتیک در اکسپلور اینستاگرام قرار می گیرد و همین امر باعث افزایش فالوور هدفمند می شود و دیگر نیازی به استفاده از ربات های اینستاگرامی ندارید.

داشتن محتوای مناسب برای اینستاگرام مارکتینگ
داشتن محتوای مناسب برای اینستاگرام مارکتینگ

اشتباهات خطرناک در اینستاگرام مارکتینگ

به طور حتم روش اینستاگرام مارکتینگ یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی می باشد. اما باید اصول تبلیغات و تولید محتوا را در اینستاگرام رعایت کنید تا دچار مشکلات بزرگی نشوید. اگر محتوایی که تولید می کنید مطابق با اصول تولید محتوای اینستاگرام نباشد و قوانین اینستاگرام را به بازی گرفته باشد، اینستاگرام شما را شادوبن می کند. شادوبن یعنی پست هایی که منتشر می کنید در بخش اکسپلورر نمایش داده نمی شوند و اگر هشتگ هایی در پست خود استفاده کرده باشید بی تاثیر بوده و پست شما را نمایش نمی دهند. پس سعی کنید در اینستاگرام مارکتینگ از قوانین تولید محتوای اینستاگرام سرپیچی نکنید چون عواقب خوشی به دنبال نخواهد داشت.

اشتباهات خطرناک در اینستاگرام مارکتینگ
اشتباهات خطرناک در اینستاگرام مارکتینگ

نرخ تعامل اینستاگرام مارکتینگ

 در اینستاگرام مارکتینگ وجود فالوور فعال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. افزایش فالوور فعال باعث افزایش لایک و کامنت در هر پستی که به اشتراک می گذارید می شود. اما به هیچ عنوان از ربات هایی که لایک و کامنت می گیرند استفاده نکنید. افزایش لایک و کامنت باعث افزایش نرخ تعامل می شود ولی افزایش نرخ تعامل در مدت زمان کوتاه مخالف قوانین اینستاگرام می باشد و ممکن است شما را شادوبن کند که ممکن است به روند بازاریابی کسب و کار شما لطمه وارد کند. تا جایی که امکان دارد بر افزایش کیفیت تولید محتوای خود تمرکز کنید تا به هدفتان برسید. استفاده از ربات های اینستاگرامی کاری از پیش نخواهند برد.

استفاده از هشتگ درست

یکی از رایج ترین راه های افزایش لایک در پست های اینستاگرامی استفاده از هشتگ های مرتبط با موضوعی که برای آن تولید محتوا کرده اید می باشد. البته ذکر این نکته نیز الزامیست که استفاده ی بیش از حد از هشتگ نیز نتیجه ی معکوس به همراه دارد. بر طبق قوانین اینستاگرام مارکتینگ استفاده از ۷ هشتگ بیشترین لایک و کامنت را به همراه خواهد داشت. اگر بیشتر از ۷ هشتگ در پست های خود استفاده کنید از قوانین اینستاگرام سرپیچی کرده اید و به اینستاگرام به دلیل تخلف پست شما را در حالت اسپم قرار خواهد داد و برای بسیاری از فالوور هایتان پست نمایش داده نخواهد شد. پس سعی کنید ۷ هشتگ مناسب و مرتبط با پست هایتان انتخاب کنید تا بیشترین لایک و کامنت را دریافت کرده و در نهایت نرخ تعامل خود را افزایش دهید.

استفاده از هشتگ درست
استفاده از هشتگ درست

برگزاری مسابقات اینستاگرامی

برگ برنده ی شما در اینستاگرام مارکتینگ تبدیل کردن فالوورهای غیر فعال به فالوورهای فعال می باشد. برگزاری مسابقات اینستاگرامی یکی از اصل های مهم در اینستاگرام مارکتینگ می باشد و بسیاری از فالوور هایتان را برای شرکت در این مسابقه و حتی معرفی پیج شما به دوستانشان ترغیب می کند. فقط کافیست یک مسابقه ی هیجان انگیز برای کاربران اینستاگرام طراحی کنید و شاهد افزایش چشمگیر فالوور و لایک و کامنت باشید. پیشنهاد می کنیم تبلیغ مسابقه ای که قصد برگزاری آن را دارید در پیج های دیگر نیز تبلیغ کنید و تعیین جایزه ی نقدی نیز می تواند در موفقیت آمیز بودن هدفتان تاثیر زیادی بگذارد حتی اگر بسیار ناچیز باشد.

برگزاری مسابقات اینستاگرامی
برگزاری مسابقات اینستاگرامی

تاثیر استوری اینستاگرام

در اینستاگرام مارکتینگ تنها پست های اینستاگرامی نیستند که باعث افزایش فروش می شوند. طبق آخرین آماری که اعلام شده تعداد بازدیدهای استوری اینستاگرام از لایک ها و کامنت های پست های اینستاگرام فراتر رفته و بسیاری از افراد تماشای استوری را به پست هایی که به اشتراک گذاشته می شود ترجیح می دهند. کافیست فقط یکبار آن را امتحان کنید و شاهد نتیجه ی آن باشید. یک محتوا را پست کرده و عینا همان را در استوری پیج خود به اشتراک بگذارید به طور حتم تعداد بازدید های استوری از لایک های پست بیشتر خواهد بود و دیده شدن یک محتوا در افزایش بازدهی و سودآوری تاثیر مستقیم می گذارد. ابزار آنالیز اینستاگرام بهترین ابزار جهت مدیریت حساب اینستاگرام شما خواهد بود که بسیار کمک کننده خواهد بود.

تاثیر استوری اینستاگرام
تاثیر استوری اینستاگرام

زمان مناسب برای تبلیغات در اینستاگرام

یکی از نکاتی که برای گرفتن نتیجه ی مناسب از اینستاگرام مارکتینگ حائز اهمیت می باشد زمانیست که شما پستی را به اشتراک می گذارید. بسیار پیش آمده که محتوای بسیار خوبی را در زمانی که اصلا مناسب نمی باشد و تقریبا هیچ کدام از کاربران آنلاین نیستند به اشتراک گذاشته اید ولی نتیجه ی مطلوبی نگرفته‌اید. و برعکس یک محتوای متوسط و معمولی را در اوج ترافیک اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید و کاربران بسیاری را جذب کرده اید و به نتیجه ای که حتی فکرش را نمی کردید دست یافته اید. زمان نقش بسیار تعیین کننده ای در تعیین سودآوری کسب و کارتان از طریق اینستاگرام دارد و غفلت از این موضوع می تواند ضررهای بسیاری به شما وارد کند که با تکرار این اشتباه متوجه آن خواهید شد.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

یکی از راهکار های افزایش فروش در اینستاگرام استفاده از تخفیف های ویژه و تابستانی مناسب هر فصل می باشد. اینکه به صورت مقطعی و فصلی جشنواره ها و قرعه کشی هایی برگزار کنید میزان فروش شما را بسیار افزایش می دهد و ممکن است بسیاری از فالوورهای شما را به مشتری های دائمی خدمات شما تبدیل کند. گذاشتن تخفیف ها در پایان هر فصلی به کاربران شما این فرصت را می دهد که با هزینه ی کمتری برای اولین بار از محصول شما استفاده کنند و در صورت رضایت مندی به کیفیت محصول شما اعتماد می کنند و در ایام عادی و بدون تخفیف های ویژه نیز از شما خرید می کنند. حتی گذاشتن تخفیف های ویژه نیز می تواند برای شما جذب مخاطب کند و شما را به اهدافی که دارید برساند.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام
راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

کاهش ریسک خرید

ضمانت قوی یکی از مهم ترین عواملی می باشد که می تواند هر شخصی را مجاب به خرید کند. اگر محصولی که ارائه می دهید از کیفیت مطلوبی برخوردار می باشد، ضمانت نامه و خدمات پس از فروش می تواند مهر تایید فروش محصول شما باشد. بسیاری از شرکت ها و حتی ارگان های وابسته به دولت ضمانتی نمی دهند بابت محصولی که مشتری ارائه می دهد و پس از خرابی و نقص محصول به هیچ عنوان پاسخگو نمی باشند.

البته ناگفته نماند در هنگام تبلیغات به هیچ عنوان قول کاری که انجام آن از عهده ی شما خارج است را ندهید. به هیچ عنوان در تبلیغات خود اغراق آمیز از محصول خود صحبت نکنید چون کاملا نتیجه ی عکس می دهد.

یک تبلیغ گر حرفه ای تنها به معرفی محصول خود نمی پردازد و سعی می کند دیگر مزایای محصولی که ارائه می دهند نیز بیان کند. یک تبلیغات حرفه ای علاوه بر اینکه ماهیت اصلی محصول را شرح می دهد، نکاتی که باعث جلب مشتری نیز می شود را تبلیغ می کند. هدف از تبلیغات جلب مشتری می باشد. با توجه به اینکه رقابت شدید می باشد، برگ برنده ی هر کسی تفاوت نوع خدماتی می باشد که در کنار محصول اصلی ارائه می دهد. به عنوان مثال خدمات پس از فروش یا تحویل سریع محصول سفارش داده شده از جمله مسائلی می باشد که می تواند شانس شما را نسبت به رقیبانتان برای کسب درآمد افزایش دهد.

 

5/5 ( 3 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید