در حال بارگیری...
اشتباهات رایج سئو
۲۱ تیر

اشتباهات رایج سئو ( SEO) | بهینه سازی سایت

اشتباهات رایج سئو ( SEO) | بهینه سازی سایتReviewed by فرزانه افرنگ on Jul 12Rating:

اشتباهات رایج سئو ( SEO)

بهینه سازی سایت

با توجه به ، به روز رسانی مداوم الگوریتم های گوگل ، گاهی ممکن است کلمات کلیدی منتخب شما رتبه شان را در گوگل از دست بدهند و در عوض سایت های دیگر ، با کلماتی دیگر جایگزین شما بشوند . پس بهینه سازی و به روز رسانی متداوم سایت از مهمترین کارهای مدیران وب سایت ها می باشد .
در این مقاله قصد داریم با هم اشتباهاتی را مرور کنیم که به سئو شما صدمه می زند حالا چه این اشتباهات عمدی باشد و چه سهوی .

اشتباهات رایج سئو

  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و گاها استفاده از آن در جای نا مناسب : کلماتی که کاربران در باکس های موتورهای جستجو وارد می کنند ، همان کلمات کلیدی هستند که در نتیجه این جستجو ، موتورهای جستجوگر مانند گوگل محتوای سایت را گشته و سایت و صفحه ای را که عبارت یا کلمه کلیدی نوشته شده کاربر ، در آن باشد را برای او به نمایش در می آورد .
    اشتباهات رایج سئو
    اشتباهات رایج سئو
  • پس انتخاب کلمه کلید مناسب می تواند به شدت ورودی سایت شما را افزایش دهد ولی در عوض بی توجهی به کلمه کلیدی و انتخاب نادرست آن ، ورودی سایت را کاهش می دهد . برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب می توانید از ابزارهای رایگان گوگل مانند Google Keyword planner استفاده کنید . با کمک این ابزار می توانید بفهمید که کدام کلمات کلیدی بیشتر توسط کاربران سرچ می شوند تا در نهایت بتوانید کلمه مناسب را انتخاب کنید.
  • استفاده از بک لینک های مخرب : استفاده از بک لینک های بد و مخرب توسط الگوریتم پنگوئن گوگل قابل شناسایی هستند . بک لینک های بد کدام ها هستند ؟
    بک لینک خراب یا بد ، یعنی شما محتوای سایت تان را به صفحات وب سایتی با رتبه بسیار پایین گوگل لینک دهید ، لینک صفحات وب به سایت هایی که از دسترس گوگل خارج شده اند ، خرید و فروش بک لینک ها و از این قبیل موارد .
    برای داشتن یک بک لینک قوی یا باید به صفحات پر بازدید و دارای رتبه بالا لینک کنید یا به صفحات داخل سایت خود تان لینک شوید ، برای مثال محتوایی را تولید کرده اید که قسمتی از آن نیاز به توضیح بیشتر دارد ، در مقاله ای دیگر آن را توضیح دهید و این صفحات را به هم لینک کنید .

    در اینجا خواندن مقاله بک لینک سازی را به شما پیشنهاد می کنیم .

    در نظر داشته باشید که اگر محتوای شما خوب باشد ، می تواند توسط افراد دیگر هم در شبکه های اجتماعی باز نشر پیدا کند که این نوع لینک بسیار مورد توجه گوگل است .
  • عدم محتوا گذاری منظم و مداوم : یکی از مواردی که خیلی برای جستجو گر گوگل حائز اهمیت است این است که شما به طور منظم و مداوم ، محتوا گذاری در سایت داشته باشید . این تداوم محتوا گذاری باعث می شود که جستجوگر گوگل متوجه شود که سایت و صفحات شما فعال هستند و این امر در نمره دهی گوگل بسیار موثر است . و باعث افزایش آمار بازدید کنندگان سایت تان می شود .
    در مقابل ، عدم محتوا گذاری باعث می شود که شما کاربران خود را از دست بدهید . شما حتی می توانید مطالب و محتواهای قدیمی خود را به روز کنید و نیازی نیست که که حتما یک محتوای جدید تولید کنید . ( به این صورت که پاراگراف های جدید و مرتبط با موضوع اضافه کنید ، لینک های داخلی و خارجی جدید به صفحات خود اضافه کنید ، کلمات کلیدی جدیدی انتخاب کنید .)
  • عدم توجه به خواسته کاربران : متاسفانه برخی از مدیران سایت ها ، فقط به این فکر می کنند که چگونه محتوایی تولید کنند که توسط گوگل رتبه خوبی به دست بیاورد و سئوی خوبی داشته باشد . و اصلا به خواسته و نیازهای کاربران توجهی ندارند . این کار باعث خروج سریع کاربر از وب سایت می شود . در نظر داشته باشید که این موارد توسط الگوریتم های گوگل مورد بررسی قرار می گیرد و ممکن است که سایت از طرف گوگل پنالتی شود .
  • استفاده از کلمات کلیدی در برچسب ها : باید بدانیدکه برچسب ، ربطی به کلمه کلیدی ندارد و نباید از کلمه کلیدی در برچسب استفاده کرد . برچسب ها صرفا جهت مرتبط کردن چند مقاله با هم به کار می روند . استفاده از کلمه کلیدی بعنوان برچسب باعث می شود که جستجوگر گوگل از موضوع اصلی دور شود و همین امر باعث کاهش ارزش صفحه شما می شود .
  • استفاده از محتوای کپی : کپی محتوای صفحات دیگر سایت ها باعث می شود که صفحه و سایت شما از دید جستجوگر ها خارج شود . چرا که متون کی امتیازی از نظر جستجوگر گوگل ندارد.
  • استفاده از عناوین ، توضیحات متا و تگ های تکراری : کوتاه یا بلند بودن عنوان صفحه و همچنین عناوین تکراری ، توضیحات متا و تگ های H 1 ، H2 تکراری ، به شدت توسط الگوریتم های گوگل مورد بررسی قرار می گیرند .
    اگر مقاله های شما طولانی است و می خواهید آن ها را در چند قسمت بارگزاری کنید حتما سعی کنید از عنوان ، توضیحات متا و تگ های جداگانه برای آنها استفاده کنید . اولین قسمتی که توسط موتورهای جستجو بررسی می شود عنوان صفحه است و تکراری بودن آنها به شدت ورودی سایت شما را کاهش می دهد .
    اشتباهات رایج در سئو
    اشتباهات رایج در سئو
  • استفاده نکردن از Google Analytics : همان طور که در اول مقاله گفتیم ، الگوریتم های گوگل مدام در حال بروز رسانی هستند . شما نیز باید با آپدیت آنها ، سایت و محتوای خودتان را آپدیت کنید . بعد از این که تغییری در محتواهای خود ایجاد کردید یا محتواهایتان را به روز رسانی کردید می توانید بعد از چند روز ، از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده کنید و نتیجه را مشاهده کنید و ببینید که آیا سئوی شما درست است یا اگر مشکلی دارد آن را تصحیح کنید .
  • استفاده از هاست های رایگان و بی کیفیت : می دانید که داشتن ” هاست ” ضعیف می تواند به شدت سرعت سایت شما را پایین بیاورد ، سایت دیگر آپلود می شود که در نتیجه آن خطای دسترسی به سایت بالا می رود و باعث می شود که کاربر سریع سایت را ترک کند که این یک نمره منفی در رتبه سئو و سایت شما محسوب می شود .
  • عدم استفاده از نام برای فایل ها : هر محتوا و مطلبی که تهیه می کنید باید شامل تصاویر و ویدیوهای مرتبط با آن موضوع باشد . در قسمت نام حتما باید نامی مرتبط با عکس و نوشته برای آن انتخاب کنید و از گذاشتن نام های پیش فرض خودداری کنید . استفاده از کلمات کلیدی در نام ها ، تاثیر مثبتی در سئو سایت و رتبه گوگل دارد .

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

 

دیدگاه خود را بنویسید