در حال بارگیری...
بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی
۱۸ تیر

بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی چه کاربردی دارد؟

بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی چه کاربردی دارد؟Reviewed by امیر مجرد on Jul 9Rating:

شاید شما هم جزو کسانی باشید که برای کسب و کار خود یک سایت را طراحی کرده اید ولی این سایت وقتی کسی موضوع سایت شما را در گوگل سرچ می کند دیده نمی شود و در صفحات اول نیست. با یادگیری بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی شما می توانید سایت خود را در گوگل محبوب تر کنید و به اصطلاح تخصصی رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید.

معرفی یک اصطلاح تخصصی

برای صحبت در مورد بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی ابتدا باید به تعریف یک اصطلاح تخصصی بپردازیم که ممکن است در طول متن چندین بار با آن مواجه شوید. محتوا چیست؟ اگر یک بار به شبکه های اجتماعی مراجعه کرده باشید حتما پست های گوناگونی را دیده اید عکس ها، متن ها و ویدیو ها و هر چیز دیگری به هر کدام از این پست ها یک محتوا گفته می شود، البته به مجموعه چند محتوا نیز محتوا گفته می شود مثلا ممکن است محتوای شما شامل سه عکس و چندین خط متن باشد، به تمامی این ها محتوای رسانه های اجتماعی می گویند.

معرفی یک اصطلاح تخصصی
معرفی یک اصطلاح تخصصی

بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی

با ظهور شبکه های اجتماعی تحول بسیار بزرگی در بازار های کسب و کار در تمامی دنیا به وجود آمد، با ایجاد این تحول رقابتی بسیار سنگین در بین تمامی افرادی که در این شبکه ها به فعالیت می پرداختند به وجود آمد رقابتی بسیار سنگین برای بیشتر دیده شدن و یا حتی زودتر دیده شدن. شاید عبارت زودتر دیده شدن برای شما جالب باشد، رقابت برای زودتر دیده شدن یا همان جلوتر از بقیه دیده شدن وقتی شروع شد که موتورهای جست و جوگر وارد دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی شدند و ورود این موتور ها رقابتی را به وجود آورد که افراد طوری محتوای خود را تنظیم کنند که موتور ها سریع تر محتوای این افراد را پیدا کنند و کسانی که این وظیفه را بر عهده می گیرند که چنین محتوایی را تولید کنند در واقع کار بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی را انجام می دهند.

بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی
بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی

حتما مقاله چطور از شبکه های اجتماعی برای ارتقای بازاریابی رویداد ها استفاده کنیم ؟ را مطالعه کنید.

بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی چیست و چه کاربرد و مزیتی دارد؟

 بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی به منظور بالا بردن میزان بازدید از وب سایت شما در فضای اینترنت صورت می گیرد، معمولا هدف از بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی  این است که تلاش کنیم محتوایی را برای وب سایتمان بسازیم که مطابق با الگوریتم های گوگل باشد تا بتوانیم به سرعت رتبه بندی سایتمان را در این موتور جست و جو افزایش دهیم. معمولا می توان با نوشتن یک متن بسیار خوب و با معنی و منظم و رعایت یک سری الگوهای از پیش تعیین شده که به اصطلاح به این الگو ها سئو گفته می شود متنی را تنظیم کرد که گوگل در هنگام جست و جو سایت شما را سریع از سایر سایت ها مشاهده کرده و به کاربر نمایش دهد. البته همواره باید این نکته را در نظر داشته باشید که در بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی شما کیفیت محتوا را فدای الگوریتم ها و الگو های سئو کنید چرا که اگر کاربر در ابتدا سایت شما را مشاهده کند ولی کیفیت متن و محتوای شما به صورت مناسبی نباشد کاربر به سرعت از سایت شما خارج شده و به سایت دیگری خواهد رفت که شاید از لحاظ سئو از سایت شما پایین تر باشد ولی کیفیت محتوای آن بالاتر از کیفیت محتوای سایت شما می باشد.

بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی چیست و چه کاربرد و مزیتی دارد؟
بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی چیست و چه کاربرد و مزیتی دارد؟

معایب بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی

اگر خودتان کار های بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی را برای خودتان انجام می دهید ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید. هنگامی که سایت شما در گوگل به عنوان سایت های برتر شناخته شد و تعداد کاربرانی که از سایت شما دیدن می کنند افزایش یافت شما باید وقت بسیار زیادی را در شبکه اجتماعی بگذرانید تا بتوانید همه این مشتریان و کاربران را از خود راضی نگه دارید، صرف این همه وقت برای بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی ممکن است برای شما مشکلات بسیار زیادی ایجاد کند و حتی ممکن است شما را از اصل شغل و حرفه خودتان نیز دور کند.

معایب بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی
معایب بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی

قوانین و الگوهای بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی

الگو های تنظیم محتوا یا همان الگوهای سئو یک سری قوانین و الگوها هستند که الگوریتم های جست و جو در موتور جست و جو گر گوگل مطابق با این الگوها شروع به سرچ یا همان جست و جو می کنند، شما با دانستن این قوانین و الگو ها می توانید محتوای خود را به صورت مناسب تنظیم کنید این قوانین، قوانین خیلی سختی نیستند و به راحتی می توان آن ها را فرا گرفت و در محتوا پیاده کرد قوانینی از قبیل استفاده از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی اصلی، استفاده از عنوان های مناسب، موضوع مناسب و … .

قوانین و الگوهای بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی
قوانین و الگوهای بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی

اگر مقاله” صفر تا صد تولید محتوا شبکه های اجتماعی ” را نخوانید از زندگی آنلاین عقب هستید.

قسمت اول از معرفی راهکار هایی برای بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی

اولین نکته ای که باید همواره به آن دقت کنید پست کردن عکس های انگیزه دهنده در شبکه های اجتماعی می باشد، دومین نکته قرار دادن تصاویر مناسب با موضوع و متن محتوای وب سایت شما می باشد. سعی کنید یک سری هدایای مناسب با وب سایتتان قرار دهید تا کاربران جذب وب سایت شما شوند، سعی کنید از کاربران وب سایتتان برای تولید محتوا کمک بگیرید، سعی کنید از کلمات کلیدی که انتخاب کردید به همراه هشتک در متن استفاده کنید و یا اگر محتوای شما عکس می باشد حتما در داخل عکس این هشتک را واترمارک کنید، کیفیت را در تولید محتوا رعایت کنید سئوی بدون کیفیت هیچ فایده ای ندارد، بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی را به صورت منظم انجام دهید یک تولید محتوای نامنظم کاربر را از وب سایت شما خسته و زده می کند.

معرفی راهکار هایی برای بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی
معرفی راهکار هایی برای بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی

قسمت دوم از معرفی راهکار هایی برای بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی

برای این که بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی را به نحو احسنت انجام دهید سعی کنید در شبکه های اجتماعی گوناگون با کاربران خود ارتباط بگیرید، سعی کنید محتوایی که تولید کرده اید به صورت خلاصه نوشته شده باشد و کاربر را از دیدن و خواندن محتوای خود خسته نکنید، اگر کارمندی تحت فرمان شما می باشد و برای کسب و کار شما کار می کند از او بخواهید تا در شبکه های اجتماعی به همراه شما فعالیت کند، سعی کنید محتوا های متنی که تولید می کنید حتما شامل عکس نیز باشد چرا که متن هایی که دارای عکس های زیبا و مرتبط با متن باشند خواننده و کاربر را خسته نمی کنند و ارتباط بهتری نیز با کاربر برقرار می کنند.

در صورتی که به اطلاعات بیشتر و مشاوره نیاز دارید ، کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ آماده  پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند .
0930-402-6180
0903-272-8811
خوشحال می شویم بعد از خواندن این مقاله ما را از نظرات خودتان آگاه کنید.

 

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

امیر مجرد

من همیشه نگران آینده بودم و برای آینده ای که هر روز هر روز نزدیک تر می شد نگران بودم و نمی دونسم این آینده چطور داره برای من رقم می خوره تا اینکه بلاخره تصمیم گرفتم خودم شروع کنم و آینده رو بسازم نه اینکه صبر کنم تا آینده هر جوری که خواست ساخته بشه، به همین دلیل در حال حاضر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم.

۱ دیدگاه
انواع خدمات بازاریابی محتوا را در آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس به طور کامل تجربه کنید.
تیر ۱۹, ۱۳۹۷

[…] بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی چه کاربردی دارد؟ […]

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید