هرم بازاریابی محتوا
۱۸ اسفند

هرم بازاریابی محتوا تا چه میزان برای شما سودآوری دارد ؟

سلام خدمت شما کاربران یاراپلاسی عزیز در این مقاله آموزشی ما قصد داریم شما را با هرم بازاریابی محتوا آشنا کنیم و همچنین شما می توانید با استفاده کردن از این نکات طلایی در کار خود موفقیت بیشتری را کسب کرده باشید. برای ساخت یک هرم بازاریابی و آشنایی کامل با بخش های متعدد این هرم می توانید در ادامه مقاله آموزشی همراه ما باشید تا اطلاعات تکمیلی را از یک هرم بازاریابی محتوا بدست آورده باشید.

"<yoastmark

محتوای اینترنتی

در گام اول این آموزش شما باید اطلاعات کافی در رابط با یک محتوای اینترنتی داشته باشید و آموخته باشید که چگونه می توان با نوشتن کمترین خط از محتوا نمره خوبی را کسب کرده باشید. در نخستین قدم شما باید متنی اختصاصی برای خود داشته باشید و از باقی سایت های مشابه، متفاوت باشید، این کار باعث رضایت گوگل برای سایت شما می شود، همچنین با این کار از برخی الگوریتم های گوگل که مخصوص حق کپی رایت می باشند، عبور کرده اید.

"<yoastmark

بازاریابی

امروزه با گذشت زمان بسیاری از بازار های میدانی تبدیل به یک بازار مجازی شده اند که به آنها بازارهای دیجیتالی گفته می شود. شما در این قسمت باید بصورت کاملا مجازی و بصورت دورکاری محصولات خود را به فروش بگذارید.

هرم بازاریابی محتوا

در قسمت بالا شما آشنایی لازم را با قسمت های مختلف یک بازاریابی محتوا پیدا کرده اید و در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با هرم اصلی این بازار آشنا کنیم.

هرم

با توجه به این که کار هایی همانند بازاریابی های محتوایی و … از پیچیدگی زیادی برخودار می باشند، از این رو شما باید برای خود یک برنامه از قبل تعیین شده داشته باشید تا به وسیله آن کار های خود را بر اساس برنامه و هدف انجام داده باشید. به مجموعه کاملی از این برنامه ها و اهداف هرم گفته می شود، که در این بخش آموزشی ما می خواهیم آشنایی های لازم را در رابط با هرم بازاریابی محتوا را به شما آموزش دهیم.

این مقاله هم جالبه!
توضیحاتی در رابطه با انواع خدمات بازاریابی محتوا

"<yoastmark

نکته: طبق آخرین پژوهش ها استفاده از یک هرم در کار های خود موجب افزایش سرعت در پیشرفت کار شما می باشد، پس استفاده کردن از این نوع هرم ها می تواند در پیشرفت شما تاثیر زیادی داشته باشد.

چرا باید از هرم در کار خود استفاده کنیم؟

شاید این سوال در ذهن بسیاری از شما ایجاد شده باشد که استفاده از آن چه مزیتی برای ما دارد، که اگر در قسمت بالا دقت کرده باشید، یک هرم برای شما برنامه ای خاص و هدفی معیین را تعریف می کند، اما ما در قسمت پایین تر می خواهیم کامل تر شما را با آن آشنا کنیم.
۱ .افزایش تمرکز بر روی کار خود: شما با تشکیل یک هرم در کار خود می توانید با برنامه ریزی دقیق و ساخت یک استراتژیک خوب کار خود را به سادگی در طول مدت مدیریت کرده باشید. این روش می تواند در پیشرفت شما تاثیر به سزایی داشته باشد.
۲ .افزایش تولید محتوای شما: در گام دوم شما با استفاده از این هرم می توانید شاهد افزایش محتوا های تولید شده خود باشید، که بصورت برنامه ریزی شده از قبل آنها را تماشا کرده باشید. بطور کلی شما بیشتر از منابع با ارزش در تولید محتوای خود استفاده می کنید.اما این افزایش کمیت نباید کیفیت را از کار شما دور کند برای این منظور لازم است تا ابتدا بدانید که یک محتوای با کیفیت باید چه اصولی داشته باشد.
۳ .ایجاد محتوای مفید برای شما: و در بخش آخر شما می توانید با استفاده از آن یک محتوای مفید و کارآمد را ایجاد کرده باشید،همچنین شما می توانید با استفاده از این هرم برای برنامه های آتی خود محتوا های مفیدی را برنامه ریزی کرده باشید.

این مقاله هم جالبه!
اهمیت دیجیتال مارکتینگ در عصر امروز

"<yoastmark

نکته: بهتر است بدانید که اگر شما قبل از شروع یک محتوا از قبل برنامه ریزی و یا یک هرم محتوایی نداشته باشید مثل بازی کردن قمار می باشد، در انتها شما چیز مفیدی را ایجاد نکرده و باعث می شود که کاربران صفحه شما را ترک کنند.

مزایا و مضرات هرم

در این بخش آموزشی ما قصد داریم تا برای شما از مزایا و مضرات این هرم حرف بزنیم، که تنها به چند نکته کوتاه آن می توان اشاره داشت.

"<yoastmark

اختلافات کاری

اگر شما در کار خود از یک هرم برخوردار نمی باشید این احتمال وجود دارد تا شما در شرکت خود دچار مشکلات مختلفی همانند هرج و مرج روبرو شوید. در این روش کارکنان و یا تولید کنندگان محتوا در شرکت شما در هدف ها و مسیر ها مختلفی حرکت کرده و احتمال نتیجه گرفتن در این مسیر ها ناچیز می باشد و شرکت شما را با یک هرج و مرج جدی روبرو خواهد شد.

چاره اندیشی:

شما با داشتن یک هرم در حوزه محتوایی می توانید برای تمامی اعضای شرکت خود یک هدف معین کاری را ایجاد کرده باشید تا ضمن انجام درست تولید محتوا شما نیز بتوانید به سادگی بر روی این محتواها مدیریت ذاشته باشید.

استراتژیک در کار

نداشتن یک استراتژیک در کار می تواند ضرر زیادی را برای شما در تولید محتوا ایجاد کند، همانطور که می دانید شما با نوشتن یک مطلب مناسب می توانید با کاربران خود ارتباط برقرار کرده باشید اما اگر در تولید این محتوا شما ناقص باشید، این راه ارتباطی با بازدید کنندگان شما از بین می رود.

این مقاله هم جالبه!
۳ مدل از تکنیک های موثر و تضمینی برای اشتغال زایی در بازاریابی شبکه ی اجتماعی

چاره اندیشی:

شما با استفاده از یک هرم می توانید مدیریت کلی و طولانی مدتی را بر تولید محتوای کلی خود داشته باشید، و راه های جدیدتری را نسبت به زمان های آینده در محتوای خود بر اساس برنامه های از قبل تعیین شده تولید کنید.

عنوان بندی ها

شاید شما در هنگام نوشتن یک مطلب قسمتی از آنرا در دیگر مقاله خود استفاده کرده باشید، اما شما از این اتفاق آگاه نیستید، از همین منظور زمان، انرژی و منابع علمی شما هدر رفته است.

چاره اندیشی:

با داشتن یک هرم بازاریابی محتوا می توانیم بر تمامی عنوان های مختلف خود مدیریت داشته باشیم و از تکرار بیهوده عناوین مختلف جلوگیری کرده باشیم.

در قسمت پایین می خواهیم شما را با نحوه تهییه یک هرم بازاریابی محتوایی آشنا کنیم تا به وسیله آن در کار خود پیشرفت رو به جلویی داشته باشید.

ساخت یک هرم بازاریابی محتوا

قبل از شروع کردن این آموزش شما باید هدفی از ساخت این هرم داشته باشید و بدانید که چگونه می توانید با دسته بندی های مناسب یک هرم خوب با توجه به حوزه کاری خود ایجاد نمایید. در بخش زیر شما با دسته بندی های مختلف و عنوان های متعددی آشنا خواهید شد.

"<yoastmark

شکل ظاهری هرم

این هرم و یا دیگر هرم های موجود به شکل مثلث می باشند که از ۳ ضلع تشکیل شده اند، علت نام گذاری آن شباهت زیاد با اهرام مصر می باشد و با توجه به دسته بندی های آن بهترین نام انتخابی بوده است. هرم ها بطور کلی در دسته بندی های مختلفی تشکیل می شوند که در قسمت زیر با این بخش آشنا خواهید شد.

این مقاله هم جالبه!
چگونه تولید محتوا داشته باشیم ؟ | تولید محتوای دیجیتالی

دسته بندی کردن هرم

هرم ها بصورت کلی در سه قسمت دسته بندی می شوند که هرکدام از آنها بیانگر یک عنوان خاص می باشد که به آنها اشاره خواهیم داشت. شما برای ساخت این هرم باید بدانید که ارزش مقادیر یک هرم به ترتیب از پایین به بالا می باشد و هرچه به سمت بالاتر پیش رود مقادیر کمتر و ارزش بیشتری را دارا می باشد.
این ۳ دسته عبارتند از:

قسمت پایینی و یا کفه هرم

پایین ترین بخش هر هرم به حساب می آید که در آن شما می توانید مقادیر را با عنوان های مربوط به کاربری مشاهده کنید، بطور کلی تمامی مقادیر این قسمت مربوط به خریداران و یا کاربران شما می باشد که می توانید از این بخش مقدار کلی اطلاعات را نسبت به این دسته مشاهده کنید.

قسمت میانی یا ثانویه هرم

این بخش در قسمت میانی هرم واقع شده است و مربط با افرادی می باشد که در این هرم خود نیز فعالیت دارند. بطور کلی شما در این قسمت می توانید اهداف اصلی و کوتاه مدت خود را مشاهده کنید که در آینده می تواند برای شما مفید واقع شود.

قسمت بالایی یا کلیدی هرم

بخش های اصلی هرم در این قسمت قرار گرفته اند و شما می توانید در این بخش شاخص های اولیه هرم را مشاهده کنید.

نکته: شما با دقت و فراگیری درست از منابع خود می توانید به درستی از یک هرم استفاده کرده باشید.

"<yoastmark

برنامه ریزی در طرح کلی هرم

این قسمت بسیار مهم می باشد، بطوری که شما باید برای قسمت های مختلف این هرم برنامه ریزی هایی داشته باشید، بطور مثال شما می توانید در کنار عنوان های مختلف خود در قسمت های مختلف هرم از ویژگی های خاصی استفاده کرده باشید همانند تاریخ، روز و ماه که می تواند اطلاعاتی در مورد یک بخش به شما انتقال دهد.
البته این دسته از ویژگی ها بیشتر در سطح طبقاتی بالا مورد استفاده قرار می گیرد که شما می توانید از آنها در هرم خود استفاده کرده باشید. در قسمت زیر شما را با چندین ویژگی در هر ردیف آشنا خواهیم کرد.

این مقاله هم جالبه!
نکات طلایی در انتخاب عنوان مناسب | یاراپلاس

قسمت های پایینی هرم

شما با به کار گیری از این امکانات و ویژگی ها می توانید آمار دقیق از فروش محصولات خود را در هرم مشاهده کنید، بطور مثال:

  1. آمار بازدیدکنندگان از یک بلاگ
  2. تعداد نظرات یک بلاگ
  3. تعداد مشترکین یک بلاگ

و … که می تواند مورد استفاده شما قرار گیرد.شما می توانید با استفاده از سلیقه کاری خود موارد مختلفی را در هرم جایگذاری کرده باشید.

قسمت های میانی هرم

شما در قسمت میانی یا ثانوی می توانید امکاناتی را قرار دهید تا به یاری نیرو های کاری خود بپردازید، این کار می تواند در کار کمک یار آنها باشد و کیفیت بهتری را به شما ارائه دهند. بطور مثال می توان از ویژگی های زیر استفاده کنید:
– تعداد تمامی مشتریان شما بصورت روزانه هفتگی، ماهانه و فصلی.در صورت نیاز شما می توانید در این بخش از سال هم استفاده کنید تا پیشرفت خود را با توجه به سال قبل مشاهده و مقایسه کرده باشید. یکی از علت های گذاشتن فصل در بین این موارد ، فروش محصولات مختلف با توجه به فصل های مختلف می باشد که شاید بتواند در زمینه فروش کمک یار شما باشد.
– می توانید تعداد مشتریانی که از طریق اشتراک گذاری ها در شبکه مجازی عضو شما شده اند و محصولاتی که خریداری کرده اند را مشاهده کنید.

قسمت بالایی یا شاخص اولیه

با توجه به توضیحات قبلی این بخش مرتبط با مدیران اصلی می باشد که شما می توانید با قرار دادن امکانات خاص برای آنها مدیریت را آسان تر کنید بطور مثال شما می توانید به شکل زیر عمل کنید:

  • تعداد کل مشتریانی که به خریدار تبدیل شده اند بصورت ماهانه و فصلی.در این قسمت مدیران ارشد می توانند با مشاهده تعداد درصد مشتریان به خریداران نقشه ها و هدف های جدیدی را برنامه ریزی کنند ، در صورت نداشتن این هرم می تواند مدیریت را برای این دسته از مدیران سخت سازد.
  • هزینه کل مشتریانی که به خریدار تبدیل شده اند بصورت ماهانه و فصلی که با در نظر گرفتن این بخش می توان فروش ماه های مختلف را در فصل های مختلف در نظر گرفت و به افزاش و یا کاهش قیمت عکس العمل نشان داد.
این مقاله هم جالبه!
۷ پرسش برای بازاریابی ویدئویی در کمپین های ویدئویی

قرار دادن درست عناوین

در قدم آخر که شما تمامی کار های اولیه را انجام داده اید می توانید با ساخت یک نمودار درختی این عنوان ها و دسته های کمکی را تشکیل دهید، تا در زمان تماشای این اهرم شما با مشکلی برخودار نکنید. توجه داشته باشید که اگر از این روش پیروی نکنید بدون شک شما در اجرای کار این هرم دچار گنگی و پیچیدگی خواهید شد، پس توصیه می کنیم در هنگام ساخت، آنرا بصورت درختی تهییه نمایید.

"<yoastmark

نتیجه گیری

و در پایان خبری که برایتان داریم این که به زودی آژانس تخصصی بازاریابی محتوا با برند یارامحتوا یکی از برند های تحت مالکیت برند یاراپلاس شروع به فعالیت می کند که در این حوزه که می توانید از یارامحتوا آموزش های قدم به قدم و مرحله ای رو ببینید.پس منتظر خبرهای جدید ما باشید.

5/5 ( 1 نظر )

احسان طیبی

احسان طیبی هستم محقق سئو . علاقه زیاد و مطالعه پیوسته ام باعث شده تا بتونم روز به روز دانش و تجربه خودم رو در این زمینه بیشتر کنم و از به اشتراک گذاشتن آن ها با دیگران لذت ببرم.

دیدگاه خود را بنویسید