قوانین بازاریابی محتوا
۱۲ اسفند

چند درصد از قوانین بازاریابی محتوا را بلد هستید؟

درود بر شما کاربران همیشگی آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس امیدوارم که امروز هم بتوانیم نکات مورد نیازتان را به شما آموزش دهیم.همانطور که می دانید امروزه با گسترش دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی و فراگیر شدن استفاده از اینترنت به عنوان محلی مناسب برای کسب و کار افراد بسیار زیادی علاقه مند به فعالیت در این زمینه و بازاریابی محتوا می باشند، امروزه شاهد بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی هستید که تقریبا می‌ توان گفت بیش از نصفی از آنها در این زمینه موفق نیستند و همواره به دنبال راهی هستند که بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را گسترش دهند و مشتری های بیشتری را جذب کنند. یکی از مهمترین عواملی که در گسترش کسب و کارهای اینترنتی تاثیر بسیار زیادی دارد بازاریابی محتوا و تولید محتوای مناسب با کسب و کار اینترنتی شما می باشد. اگر شما بتوانید محتوای مناسبی را برای محصولات و خدمات خود ارائه دهید می‌توانید مشتری ‌های زیادی را جذب کسب و کار خود کنید و در نتیجه خیلی سریع به سود بسیار زیادی برسید.و البته قبلا برایتان مطالبی آماده کرده ایم که با مطالعه آن ها می توانید بفهمید که تولید محتوا چیست و این که یک محتوای خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشید.به همین علت در این مطلب تصمیم گرفتیم تا برخی از قوانین بازاریابی محتوا را برای شما بیان کنیم تا با آشنایی بیشتر با این قوانین بتوانید محتوای مناسبی را برای محصولات و خدمات خود ارائه دهید.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

به نظرات کاربران خود گوش دهید

یکی از مهمترین قوانین بازاریابی محتوا و تولید محتوای مناسب برای وب سایت و یا پیج شما این است که بتوانید به خوبی محتوای تولید شده توسط کاربران آن را مشاهده کنید و نظرات آنها را درباره محتواهای مختلف بشنوید تا به این ترتیب با سلایق آنها بیشتر آشنا شوید و با آشنایی بیشتر با سلایق آنها بتوانید نظرات آنها را در محتواهای تولید ‌شده خود نیز دخالت دهید و محتواهای مناسب و جذاب برای کاربران خود تولید کنید. نکته ای که باید همواره به آن توجه داشته باشید این است که تولید محتوا فقط و فقط با این هدف صورت می‌ گیرد که کاربر جذب محتوای شما شده و از محصولات شما دیدن کند بنابراین زمانی که شما بدون در نظر گرفتن نظرات کاربران خود اقدام به تولید محتوا می کنید در واقع مهمترین فاکتور برای تولید محتوا را کنار گذاشته و فاکتورهای بی ارزشی را در تولید محتوای خود به کار می‌گیرید که همین موضوع باعث می‌شود تا کاربران به هیچ وجه جذب شما نشوند و در نتیجه کسب و کار اینترنتی شما در مدت زمان کوتاهی شکست خواهد خورد.

این مقاله هم جالبه!
مشاوره کسب‌ و‌ کار اینترنتی در مشهد         
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

بر روی یک موضوع خاص تمرکز کنید

یک قانون مهم بازاریابی محتوا این است که :

در هنگام تولید محتوا به هیچ وجه محتوای پراکنده ای را تولید نکنید و سعی کنید در بازاریابی محتوا بر روی یک موضوع خاص تمرکز کرده و فقط درباره آن موضوع صحبت کنید. هنگامی که شما در حین تولید محتوا اقدام به صحبت درباره موضوع های مختلف و پراکنده می کنید کاربر نمی‌ تواند به خوبی بر روی محتوای شما تمرکز کرده و با محصول و یا خدمات شما آشنا شود و در نتیجه خیلی سریع از وب سایت و یا پیج شما زده شده و وب سایت و پیج شما را ترک می کند.

اگر در زمینه محصولات و خدمات خود تجربه و تخصص کافی را ندارید بهتر است برای تولید محتوا به سایر افراد مراجعه کرده و کمی در این زمینه هزینه کنید و مطمئن باشید که این هزینه خیلی سریع با تولید محتوای با کیفیت می تواند باعث گسترش کسب و کار اینترنتی شما و موفقیت هر چه بیشتر شما شود.

در بازاریابی محتوا محتوای با کیفیت و تاثیرگذاری تولید کنید

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

متاسفانه امروزه به دلیل برخی از موارد کیفیت محتوای تولید شده در بازاریابی محتوا بسیار پایین آمده و همین موضوع باعث نارضایتی کاربران شده است، دلیل این موضوع را می‌ توان به برخی از موارد از جمله سئو بازگرداند، صاحبان کسب و کارهای اینترنتی برای اینکه بتوانند در موتورهای جستجو کسب و کار اینترنتی خود را در رتبه‌ های نخست قرار دهند معمولا اقدام به تولید محتواهایی می‌ کنند که قوانین سئو به خوبی در آنها رعایت شده باشد غافل از اینکه آنها در هنگام تولید محتوا کیفیت را فدای سئو کرده ‌اند و در نتیجه باعث نارضایتی هرچه بیشتر کاربران خود شده ‌اند و این در حالیست که در اصل آن ها باید بر کیفیت محتوای خود کنترل کامل را داشته باشند. نکته دیگری که در بازاریابی محتوا حتماً باید به آن توجه داشته باشید تاثیرگذار بودن محتوای شما می باشد، سعی کنید قبل از آنکه بخواهید اقدام به تولید محتوای مناسب برای وب سایت و پیج خود کنید با کاربران و مشتری های خود آشنا شوید و سلایق آنها را به خوبی در نظر بگیرید تا با آشنایی هر چه بیشتر با کاربران خود بتوانید با آنها ارتباط بهتری بگیرید و محتوای مناسب تری برای وب سایت و یا پیج خود تولید کنید.

این مقاله هم جالبه!
چگونه عنوان مناسب برای پست هایمان بنویسیم ؟ |یاراپلاس

محتوای ارزشمند تولید کنید و به اشتراک بگذارید

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

گاهی اوقات ممکن است شما فقط اقدام به تولید محتوایی کنید که کاربران با مطالعه آنها بتوانند  اطلاعات کلی درباره محصول شما به دست بیاورند، این کار شاید یک کار مفید باشد ولی نمی‌ توان آن را بهترین روش در بازاریابی محتوا دانست چرا که در بازاریابی محتوا و در هنگام تولید محتوای مناسب برای وب سایت باید سعی کنید که از هرگونه گزافه‌ گویی دوری کنید و محتوای ارزشمندی را برای کاربران خود تولید کنید تا کاربران شما متوجه شوند که شما برای آنها ارزش بسیار زیادی قائل هستید و برای راحتی هر چه بیشتر آنها سعی کرده اید که محتوای تولید شده خود را مطابق با خواسته آنها تولید کنید و با تولید محتوای بی ‌کیفیت و بی ارزش وقتی آنها را هدر ندهید. نکته دیگر درباره این موضوع این است که اگر محتوایی را در یک شبکه اجتماعی تولید می کنید حتما آن را با دوستان خود در سایر شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و … نیز به اشتراک بگذارید.برای اطلاعات بیشتر توصبه می کنیم مقاله مزایای شبکه های اجتماعی را مطالعه بفرمایید.

با کاربران خود ارتباط دو طرفه داشته باشید

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

نکته پایانی که در بازاریابی محتوا حتماً باید به آن توجه داشته باشید ارتباط دو طرفه با کاربرانتان می باشد. به عنوان مثال زمانی که شما از شخصی انتظار دارید که مطالب و محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارد باید بدانید که او نیز از شما همین انتظار ها را دارد بنابراین شما باید تعامل دوطرفه را به کاربران خود داشته باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از انتشار محتوا در وب سایت و یا پیج کسب و کار اینترنتی خود دائماً در دسترس باشید تا بتوانید به خوبی با کاربران خود تعامل کنید و نظرات آنها را درباره محتوای تولید شده بدانید، این کار باعث می‌شود تا شما در بازاریابی محتوا تبدیل به یک فرد موفق شوید و با استفاده از نظرات کاربران بتوانید در دفعات بعدی محتوای مناسب ‌تری را برای آنها تولید کنید. نکته آخر نیز درباره این موضوع این است که کاربرانی که نظرات خود را به شما بیان می‌کنند را تشویق کنید و تخفیف های ویژه ای را برای آنها در نظر بگیرید تا کاربران متوجه شوند که نظرات آنها برای شما ارزشمند است و شما  نظر آنها را تایید می کنید، این موضوع درست مانند دنیای واقعی می باشد و هر چه بیشتر شما کاربرانتان را تایید کنید آنها بیشتر جذب شما خواهند شد.

این مقاله هم جالبه!
تبلیغات دیجیتال مارکتینگ ، تاثیرگذار‌ترین راه بازاریابی

احسان طیبی

احسان طیبی هستم محقق سئو . علاقه زیاد و مطالعه پیوسته ام باعث شده تا بتونم روز به روز دانش و تجربه خودم رو در این زمینه بیشتر کنم و از به اشتراک گذاشتن آن ها با دیگران لذت ببرم.

دیدگاه خود را بنویسید