در حال بارگیری...
تولید محتوا چیست
۱۸ تیر

برای تولید محتوای باکیفیت رعایت چه اصولی لازم است

در اینکه محتوای با کیفیت در رشد رتبه وبسایت ها تاثیرگذار است شکی نیست. و شما برای تولید محتوا در مشهد به یک متخصص زبده تولید محتوا نیاز دارید. تولید محتوا بر خلاف تبلیغات گسترده در تلویزیون و بیلبوردها یک راه کم هزینه و بسیار تاثیرگذار برای جلب نظر مخاطب و مشتری است. مهم ترین هدف یک وبسایت یا کسب و کار باید شناسایی مخاطب ها و تولید محتوا در مشهد متناسب با نیازهای آن ها باشد. برای اینکه به این هدف برسیم لازم است بدانیم تولید محتوا چیست و برای اینکه محتوای سودمند و با کیفیتی تولید کنیم چه کارهایی باید بکنیم.

تولید محتوا چیست؟

اگر اینترنت، سایت ها، وبلاگ‌ها یا حتی در پلتفرم های قدیمی تر، مجلات و مقاله های کاغذی را به مانند یک ظرف در نظر بگیرید محتوا به مانند مظروف یا ماده ای است که درون این ظرف را پر می کند. امروزه در دنیای مجازی این ظرف ها نیستند که مخاطب را جذب می کنند بلکه این محتوای دقیق، علمی و جذاب درون این  پلتفرم ها است که توجه ها را به سایت و کسب و کار شما جلب می کند. اگر شما برای تولید محتوا در مشهد همان چیزهایی را منتشر کنید که در سایر سایت ها هست و همان نکاتی را مطرح کنید که سایرین گفتند به زودی برای مخاطب خسته کننده و تکراری خواهید شد. و آن ها حتی اگر آدرس وبلاگ شما را در صفحه اول نیز ببینند روی آن کلیک نخواهند کرد.

محتوا را می توان در قالب متن، عکس، فیلم، پادکست، موزیک و… ارائه داد. انتخاب اینکه از کدام فرم برای ارائه محتوای خود به مخاطب استفاده می کنید بستگی به نوع مخاطب و موضوع محتوای شما دارد. اما در هر صورت باید ببینید آیا مطلبی که قصد انتشار آن را دارید ارزش ساعت ها زمان شما را دارد و همین طور مخاطب آن قدر به آن احتیاج دارد که وقتش را صرف محتوای تولید شده شما کند. برای همین توصیه می کنیم از متخصصان این حوزه برای تولید محتوا در مشهد کمک بگیرید.

لازم است بدانید وظیفه تولید محتوا در مشهد فقط وارد کردن مطالب یا کپی پیست کردن متون از سایت های دیگر نیست. این کار نه به نفع شما است و نه مخاطبی برای شما جذب می کند. کار کارشناس تولید محتوا شناسایی سلیقه مخاطب شما، بررسی ایده ها، مطالعه در آن راستا و تدوین و تنظیم محتوا در مشهد مطابق با فرم خواسته شده بر مبنای سئوی صحیح است.

تولید محتوا چیست
تولید محتوا چیست

هدف از تولید محتوا

در اداره کسب و کارهای مجازی هیچ چیز مهم‌ تر از مخاطب و مشتری نیست. هدف اصلی از تولید محتوا در مشهد آگاهی بخشی به کسانی است که با سرچ کردن خواسته ها و نیازهایشان به وبسایت شما رسیده اند. تولید کننده محتوای متخصص و با تجربه خوب می داند برای هر قشر از مخاطبی چه محتوایی و با چه ایده و قالبی می تواند جذاب و مقبول باشد.

هدف از تولید محتوا
هدف از تولید محتوا

پیشنهاد می کنیم مقاله “تولید محتوا برای فروشگاه های اینترنتی” را از دست ندهید.

ایده در تولید محتوا

ایده مناسب برای هر پروژه تولید محتوا در مشهد وجود دارد. شما اگر بخواهید محتوای متنی یا صوتی یا تصویری یا هر مدل محتوای دیگری تولید کنید باید یک ایده خوب داشته باشید. شاید با خودتان فکر کنید که من یک ایده جالب و تازه دارم و همین کافی است. حالا فقط باید یک سایت یا یک صفحه اینستاگرام داشته باشم و در آن بنویسم. اما نوشتن به همین راحتی ها که فکر می کنید نیست. فقط کافی است تلاش کنید تا دو هفته مدام حول یک موضوع متن بنویسید تا متوجه بشوید چقدر داشته هایتان در رابطه با آن ایده برای تولید محتوای طولانی مدت، ناکافی است.

 برای تولید محتوا در مشهد، متخصص محتوایی که جنس ایده و دغدغه شما را درک می کند، زمان و انرژی لازم برای گسترش آن را می گذارد و در آن راستا مطالعه می کند و از همه مهم تر هوش و توانایی پردازش و تبدیل آن را به یک محتوا دارد می تواند ایده شما را به یک کسب و کار موفق و سود ده تبدیل کند.

ایده در تولید محتوا
ایده در تولید محتوا

اگر می خواهید تولید محتوای سایت خود رابه بهترین نحو انجام دهید مقاله تولید محتوای سایت در انتظار شماست.

سئوی محتوا

اصلا سئو یا SEO یعنی چه؟ به معنای بهینه سازی محتوا به گونه ای است که محتوای تولید شده بتواند بهترین جایگاه را در رتبه بندی گوگل میان سایت ها و کسب و کارهای رقیب بیاورد. متاسفانه این روزها برخی بهینه سازی سئو را با فریب جستجوگرها اشتباه گرفته اند. در این رابطه لازم است بدانید گوگل و دیگر جستجوگرها الگوریتم های متنوعی برای تشخیص محتوای تکراری و تقلبی دارند و این گونه سایت ها را جریمه می کنند.

سئو یک آپشن ارزشمند برای تولید محتوا در مشهد است اما نباید از یاد ببریم که مشتری و مخاطب دائمی به دنبال محتوای مفید و کارآمد می گردد. اگر در جستجوی نیازهایش به سایت شما رسیده احتمالا به این دلیل است که سئوی محتوای شما با کلمات جستجو شده او متناسب بوده است. کار تولید محتوا در مشهد شناسایی این کلمات کلیدی سرچ شده توسط مخاطب و استفاده از آن در محتوا، جهت بهینه سازی جستجوی مخاطب است.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

اهمیت ویراستاری و املا در تولید محتوا در مشهد

هیچ فرد باسوادی دوست ندارد مطلبی با غلط های املایی، نگارشی و اشتباهات رایج ویراستاری را مطالعه کند. این افراد معمولا وقتی به سایت یا صفحه ای در شبکه های اجتماعی می رسند که نکات ساده انشایی در آن رعایت نشده، املای کلمات اشتباه است و نقطه گذاری آن صحیح نیست صفحه را می بندند و احتمالا هرگز  دوباره به آن مراجعه نمی کنند. لابد تصور می کنند محتوا گذار کم سواد است یا کارش برایش چندان اهمیتی ندارد که بعد از نوشتن متن یک بار دیگر آن را بخواند و ویرایش کند.

متخصص تولید محتوا در مشهد علاوه بر اینکه روی موضوع مورد نظر تمرکز می کند دقت کافی را در رعایت علائم سجاوندی، جمله بندی و دستور زبان به کار می بندد تا محتوایی دقیق و درست تحویل بدهد.

اهمیت ویراستاری و املا در تولید محتوا در مشهد
اهمیت ویراستاری و املا در تولید محتوا در مشهد

اهمیت عکس و عناصر گرافیکی در تولید محتوا

محتوای متنی در دنیای اینستاگرام و توئیتر کمی حوصله سر بر است. مخاطب دنبال این است که از لا به لای کلمات نوشته شده مطلب مورد نظر خودش را بیابد و برود. یا اگر دنبال یادگیری باشد با دیدن جملات طولانی و پاراگراف های بلند زودتر از آنچه فکرش را بکنید خسته می شود. متخصصان تولید محتوا در مشهد از عکس ها، اینفوگرافی، اسلاید، پوستر و ویدئوهای مرتبط با موضوع در لا به لای جملات و پاراگراف ها استفاده می کنند تا محتوا را از کسل کننده شدن نجات بدهند.

اهمیت عکس و عناصر گرافیکی در تولید محتوا
اهمیت عکس و عناصر گرافیکی در تولید محتوا

برای تکمیل شدن دانسته های شما حتما مقاله روش های تولید محتوا خوب را مطالعه کنید.

مخاطب را در نظر بگیرید

شناخت مخاطب یا مشتری اولین اصل اساسی در تولید محتوا در مشهد است. نویسنده می داند که مخاطب او دنبال چه چیزی است و چه چیزی او را راضی می کند. با رصد کردن دقیق فعالیت های مخاطب به این نتیجه می رسید که چه اطلاعاتی مناسب چه طیفی از مخاطب ها است.

مسئله بسیار مهم دیگر اهمیت ذائقه مخاطب است. تولید محتوا در مشهد با در نظر گرفتن سلیقه مخاطب محتوای خود را ازمورد بی توجهی قرارگرفتن نجات می دهد. به همین دلیل برای تولید محتوا در مشهد باید مطالعه جدی داشت تا برای مخاطب تکراری نشد و همواره مطالب و ایده های تازه ای در ذهن داشت.

مخاطب فقط در صورتی به محتوای شما علاقمند می شوند که برای سوالات و ابهامات مطرح شده در ذهنش پاسخی داشته باشید. و با شیوه مکالمه یا استفاده از جملاتی که به ذهن او نزدیک تر است خواسته هایش را بشناسید و به او برای رسیدن به آن ها کمک کنید.

مخاطب را در نظر بگیرید
مخاطب را در نظر بگیرید

کیفیت محتوا را در نظر بگیرید نه کمیت را

در تولید محتوا در مشهد مهم نیست مقاله شما هزار کلمه است یا پنج هزار کلمه، متخصصان تولید محتوا در مشهد تلاش می کنند در راستای ایده یا موضوع مورد نظر شما مطالب، عکس ها و منابع را به گونه ای تولید و تدوین کنند تا برای مخاطبان و مشتریان شما جذاب و آموزنده باشد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتر و مشاوره نیاز دارید ، کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ آماده  پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند .
0930-402-6180
0903-272-8811
خوشحال می شویم بعد از خواندن این مقاله ما را از نظرات خودتان آگاه کنید.

 

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

امیر مجرد

من همیشه نگران آینده بودم و برای آینده ای که هر روز هر روز نزدیک تر می شد نگران بودم و نمی دونسم این آینده چطور داره برای من رقم می خوره تا اینکه بلاخره تصمیم گرفتم خودم شروع کنم و آینده رو بسازم نه اینکه صبر کنم تا آینده هر جوری که خواست ساخته بشه، به همین دلیل در حال حاضر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم.

دیدگاه خود را بنویسید