در حال بارگیری...
۲۶ تیر

6 اشتباه بزرگ و رایج در فضای مجازی

6 اشتباه بزرگ و رایج در فضای مجازیReviewed by امیر مجرد on Jul 17Rating:

6 اشتباه در فضای مجازی که مشاوران اقتصادی باید از آن پرهیز کنند.

داشتن فضای مجازی یک مزیت و ابزار ارزشمند برای مشاوران اقتصادی است. فعال بودن در فضای مجازی به شما کمک می کند تا رنکینگ موتور جستجو گر خود را افزایش دهید.

بیشتر مشاوران میلی برای پیوستن به فضای مجازی ندارند. زیرا آنها فکر می کنند این کار وقت زیادی نیاز دارد و هیچ گارانتی هم برای موفقیت ندارد. حقیقت این است که بازاریابی دیجیتال با استفاده از فضای مجازی هم کار می کند. زمان زیادی برای ساخت یک حساب خوب و پیدا کردن مشتریان قابل اعتماد و با وفا نیاز دارید. اما این کار ارزشش را دارد.

چند قانون وجود دارد که باید آنها را حین استفاده از فضای مجازی جهت بهتر کردن کار خود رعایت کنید. این جا شش اشتباهی که باید از آنها پرهیز کنید را آورده ایم. به یاد داشتن آنها به شما کمک می کند تا از فضای مجازی به صورت موثر برای شغل خود استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه ما برای شما : حتما مقاله 5 ابزار اجتماعی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی را بخوانید.

فعال نبودن

داشتن یک پروفایل خوب در فضای مجازی برای شروع مناسب است اما کافی نیست. مشاوران اقتصادی باید فعال باشند و روزانه تعدادی اطلاعات کابردی را به اشتراک بگذارند. چرا؟ زیرا هر چه بیشتر فعال باشید مردم بیشتری پست های شما را دیده و به اشتراک خواهند گذاشت.

به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربردی از شما یک مشاور حرفه ای در ذهن مردم تصویر سازی می کند. تصور کنید که صفحه یک رستوران محلی در محله خودتان را ببینید اما هیچ پستی در آن نباشد یا یک حساب توییتر که چندین ماه است که پست نگذاشته است. آیا هنوز هم به آنجا خواهید رفت؟ جواب می تواند نه باشد.حتی شاید فکر کنید که دیگر کار نمی کنند.

فعال نبودن در فضای مجازی
فعال نبودن در فضای مجازی

دقیقا همین چیز برای مشاوران اقتصادی نیز صدق می کند. فعلا بودن در فضای مجازی به طرفداران و دنبال کنندگان شما این اجازه را میدهد تا بیشتر در مورد شما و خدماتتان بدانند.

فراموش کردن مشتریان

به اشتراک گذاستن اطلاعات در فضای مجازی باعث می شود که شنونده های شما همیشه شما را به خاطر داشته باشند. به یادداشته باشید که باید اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که به شنونده های شما مربوط باشد تا بتوانید به یک منبع قابل اعتماد در این زمینه باشید. شما باید در فضای مجازی شنونده ها و مشتریان جدید را جذا کرده و اعتماد آنها را جلب کنید تا به اولین کسی که برای گرفتن مشاوره زنگ می زنند شما باشید.

فراموش کردن مشتریان
فراموش کردن مشتریان

فروش و پیش بینی و گارانتی کردن

این یکی از رایج ترین اشتباهات فضای مجازی است و جوابی منفی به دو دلیل دارد.

  1. چرا باید به یک نفر به صورت رایگان مشاوره دهید و قتی که برای آن هزینه می کنید؟
  2. مشتریان چیزی را که یک غریبه به آنها می گوید را نمی خرند.

به آخرین خرید آنلاین یا خرید در فروشگاهی که داشتید فکر کنید. آیا شما به وبسایت رفته و اولین چیزی را که دیدی خریدید؟ ممکن است جوابتان نه باشد. شما چیزی را که می خواستید را جستجو کرده و قیمت و کیفیت آنرا با دیگر محصولات مقایسه کرده اید. آیا شما وارد فروشگاه شده و اولین چیزی را که فروشنده به شما گفت را خریدید؟ شاید جواب دوباره نه باشد.

فروش و پیش بینی و گارانتی کردن
فروش و پیش بینی و گارانتی کردن

مشتریان دقیقا همین رفتار را به محصولات مشاوره ای دارند. هیچ کس به خاطر پستی که شما در فیس بوک خود گذاشته اید و به هم گفته اید که این را بخرند محصولی را نمی خرد. وثتی که مشتریان به محصول مشاوره ای نیازمندند برای خرید آن دنبال بهترین مشاوران می گردند. به جای گفتن حتما این محصول را بخرید می توانید کمی از فواید و خصوصیات محصولتان صحبت کنید.

شما باید اطلاعات کاربردی را در مورد محصولات و خدماتی که می فروشید به اشتراک بگذارید. هم چنین باید به مشکلاتی که مشتریان شما در مورد محصول دارند جواب داده و راه حل پیشنهاد کنید. وقتی که آنها برای محصول مورد نظرشان جستجو می کنند به اطلاعات شما رسیده و با شما تماس خواهند گرفت.

یک نوع محتوا را در همه کانال ها به اشتراک گذاشتن

هر کانالی در فضای مجازی هدف خاصی دارد و این یعنی شما می توانید محتوا را در حالت های مختلف به اشتراک بگذارید.

لینکدین یک فضای حرفه ای است. شما نباید عکس های شخصی و خانوادگی را در آن به اشتراک بگذارید. از آن برای نکات کاربردی و پاسخ به سوالات استفاده کنید.

توییتر یک شخصیت خلاصه شده دارد و از آن می توان برای اشترک گذاری تیتر ها استفاده کرد.

فیس بوک جایی است که می توانید بیشتر چیز های شخصی را به اشتراک بگذارید. فیس بوک بهترین جا برای عکس های شخصی و سولا پرسید و ساخت یک گروه با هوادارانتان است.

بیایید از این مقاله به نام چرا طلا ارزش مند است به عنوان یک مثال استفاده کنیم. این گونه باید در فضا های مختلف محتوا ها را بگذاریم.

لینکدین: اگر دنبال طلا می گردید یا آنرا پیدا کرده اید چیز هایی که باید در مورد آن بدانید این جاست.

توییتر: چرا طلا مهم است و در هنگام خرید آن باید چه چیز هایی را بدانید.

فیس بوک: طلاهای شما چقدر می ارزند؟ به خاطر همین است که قیمت طلا برای علاقه مندان به جواهرات مه ماست.

استفاده نکردن از هشتگ

این یکی از بزرگترین اشتباهات در فضای مجازی است زیرا هشتگ ها بسیار قدرتمند هستند.اگر در جاهایی هم چون لینکدین هنوز کار نمی کنند اما در فضاهایی هم چون فیس بوک و توییتر و اینستاگرام کار می کنند. هشتگ ها به مرد ماین اجازه را می دهند تا موضوعاتی را که دوست دارند را دنبال کنند.

فایده هشتگ ها برای مشاوران اقتصادی این است که کسانی که دنبال مشاوران می گردند می توانند آنها را به آسانی پیدا کنند.

اطلاعات ارتباطی را حذف کردن

شاید خیلی واضح به نظر برسد اما بیشتر مردم فراموش می کنند تا راه ارتباطی خود را در فضای مجازی بگذارند. اگر هیچ راهی برای مشتریان جهت ارتباط با شما وجود ندارد پس نیازی نیست که در این زمینه هیچ تلاشی را صورت دهید.

مطمئن شوید که راه های ارتباط با شما در همه کانال هایتان به آسانی قابل دسترسی است. این ها شامل شماره تلفن و آدرس و ایمیل شماست. شما نمی دانید که چه کسانی دارند پست های شما را می خوانند پس برای مشتریانتان راهی بگذارید تا بتوانند با شما آشنا شوند.

اگر مقاله” صفر تا صد تولید محتوا شبکه های اجتماعی ” را نخوانید از زندگی آنلاین عقب هستید.

 

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ باراپلاس

 

 

امیر مجرد

من همیشه نگران آینده بودم و برای آینده ای که هر روز هر روز نزدیک تر می شد نگران بودم و نمی دونسم این آینده چطور داره برای من رقم می خوره تا اینکه بلاخره تصمیم گرفتم خودم شروع کنم و آینده رو بسازم نه اینکه صبر کنم تا آینده هر جوری که خواست ساخته بشه، به همین دلیل در حال حاضر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم.

دیدگاه خود را بنویسید