در حال بارگیری...
دیجیتال مارکتر
۲۱ تیر

دیجیتال مارکتر کیست ؟ |آن چه که یک دیجیتال مارکتر باید بداند

دیجیتال مارکتر کیست ؟ |آن چه که یک دیجیتال مارکتر باید بداندReviewed by فرزانه افرنگ on Jul 12Rating:

  همه آن چه که یک دیجیتال مارکتر باید بداند ؟

دیجیتال مارکتر

با توجه به این که دیجیتال مارکتینگ جای خود را در بین مشاغل پیدا کرده است ، نیاز به یک دیجیتال مارکتر هم به صورت مبرم احساس می شود .

در این مقاله قصد داریم تا با هم مروری کنیم بر آن چه که یک دیجیتال مارکتر باید بداند .

داشتن تعریفی از بازایابی دیجیتال

دیجیتال مارکتر باید بتواند تعریف دقیقی از بازاریابی دیجیتال ارائه کند . یعنی بداند که بازاریابی دیجیتال چیست ؟

بازاریابی دیجیتال به مجموعه فرایندهای بازاریابی دقیق و مناسب که بتواند شما را به مشتری خود برساند ، کاربر را جذب ، حفظ و تبدیل به یک مشتری بکند و همه این کارها را از طریق اینترنت و تلفن های هوشمند صورت دهد .

یک  دیجیتال مارکتر  ، باید بتواند در بازاریابی دیجیتالی حرفه ای باشد . از فرصت ها به نفع خود استفاده کند ، باید دارای مهارت و آگاهی کافی درباره شغلی که قرار است در آن فعالیت کند داشته باشد ، باید مهارتهای خودش را ارتقا دهد و نسبت به شغلش دارای تعهدی بلند مدت باشد .

دانستن انواع بازاریابی

یکی دیگر از مسائلی که دیجیتال مارکتر باید به آن آگاهی داشته باشد انواع بازاریابی است .

بازاریابی درونگرا و بازاریابی خارجی

بازاریابی درونگرا
دیجیتال مارکتر

بازاریابی درونگرا ، در این نوع بازاریابی دیجیتال مارکتر ، می تواند با استفاده از خبرنامه ها و کتاب های الکترونیکی ، شبکه های اجتماعی ، اینترنت و سمینارهایی که به صورت آنلاین برگزار می شوند ، اطلاعاتی را درباره شرکت و برند ، خدمات و محصولات آن بدست بیاورد .

بازاریابی خارجی
بازاریابی خارجی

بازاریابی خارجی ، در این نوع بازاریابی دیجیتال مارکتر ، برای رسیدن به کاربر و مشتری هدف از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی می تواند تبلیغات انجام دهد و یا به مخاطب ایمیل بفرستد .

آشنا بودن با بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنلاین

بازاریابی آفلاین ، یا همان بازاریابی به روش سنتی است ؛ مانند روزنامه ، مجله ، تلویزیون ، بیلبورد و از این قبیل . که تبلیغات در آن ها بسیار پر هزینه است . در این روش به سختی می توان مخاطب و مشتری هدف را شناسایی کرد ، بازخورد تبلیغات را نمی توان به روز مطالعه کرد و این در حالی است که در بازاریابی آنلاین یا همان بازاریابی دیجیتالی به آسانی و سرعت می توان مخاطب هدف را شناسایی کرد ، بازخورد تبلیغات را می شود به صورت آنلاین مشاهده کرد ، در بازاریابی آنلاین محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد . در این روش حتی می توان از کشور های مختلف جذب مشتری کرد .

برای تکمیل دانسته هایتان خواندن مقاله مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ را به شما پیشنهاد می دهیم  .

آشنا بودن با SEO

تکنینک های سئو
تکنینک های سئو

سئو یکی از تکنیک های افزایش ورودی کاربران به وب سایت می باشد . SEO یعنی بتوانید رتبه بالایی در نتیجه ی جستجوگر هایی مانند گوگل ، یاهو و دیگر موتورهای جستجو پیدا کنید .

پیشنهاد می کنیم مطالعه ای بر مقاله آموزش سئو به زبان ساده داشته باشید .

با استفاده از سئو و ابزارها و تکنیک های آن می توان ، محتوای سایت و ساختار آن را ساماندهی کرد و آن را بهبود بخشید . که نتیجه آن باید کسب رتبه بالا در جستجوگر ، موتورهای جستجو شود.

آشنایی و شناخت کلمه کلیدی و اهمیت آن در SEO

کلمه کلیدی عبارتی است که ، کاربران در BOX های موتورهای جستجو وارد می کنند و نتایج مرتبط با آن را مشاهده می کنند . کلمه کلیدی نقش خیلی مهمی در سئو دارد و انتخاب کلمه کلیدی مناسب و استفاده از آن در جای خود در سئو اهمیت زیادی دارد .

آشنا بودن با موثر ترین راه های افزایش ورودی به وب سایت

با استفاده از تجربه کاری و ایجاد لینک های داخلی و خارجی مناسب ، مشارکت در شبکه های اجتماعی و داشتن تعامل با مشتری می توان به افزایش ورودی و ترافیک وب سایت کمک کرد.

آشنا بودن با تبلیغات PPC

PPC ، نوعی تبلیغات است که شما بر اساس تعداد کلیک هایی که روی پست شما انجام می شود هزینه پرداخت می کنید . و این یک راه موثر برای افزایش ورودی کاربر به وب سایت است .

نظر شما چیست ؟  لایک ؟؟ فالوور ؟؟ تعامل ؟؟؟

لایک و فالوور
لایک و فالوور

تعامل یعنی شما و برندتان چقدر موفق بوده اید ؟ بی شک خیلی از شرکت ها و افراد فالوورهای زیادی دارند و پست های آن ها لایک زیادی می خورد . ولی آیا همه آنها با آن شرکت و برند آشنا هستند ؟ داشتن تعداد فالوور زیاد به این معنی نیست که برند شما موفق شده است شاید آن ها هیچ گاه حتی اسمی از برند شما در جایی نبرند . شما زمانی برندی موفق خواهید داشت که ، بیشتر افراد درباره برند شما صحبت کنند . محتواها و پست های تان را به اشترک بگذارند و به یکدیگر توصیه کنند ، افرادی که به برند شما متعهد شوند .

آشنا بودن با گوگل ادوردز (Google Adwords)

آشنایی با گوگل ادوردز
آشنایی با گوگل ادوردز

گوگل ادوردز مدلی از تبلیغاتی پرداخت آنلاین گوگل است . شما در زمان تبلیغ می توانید کلمات کلیدی و یا عبارات مورد علاقه تان را انتخاب کنید .  در Google Adwords این امکان فراهم شده است که تبلیغ را برای افراد مناسب ، در جای مناسب و در زمان مناسب به کاربران رساند .

آشنا بودن با سئوی داخلی و خارجی

سئوی داخلی ، اقداماتی که بر روی محتوای سایت و ساختار آن صورت می گیرد برای بهتر شدن موقعیت وب سایت ها در رتبه بندی جستجوگر گوگل .

سئوی خارجی ، اقداماتی که برای بهتر شدن موقعیت وب سایت ها در رتبه بندی گوگل در خارج وب سایت صورت می گیرد .

مطالعه مقاله چرا سئو را به شما پیشنهاد می کنیم .

آشنا بودن با لینک های مخرب

لینک های مخرب
لینک های مخرب

لینک های مخرب یا بد ، لینک هایی را شامل می شود که :

لینک کردن به سایت های غیر مرتبط با موضوع سایت خودتان

لینک های پرداختی

لینک دادن به صفحاتی در رتبه پایین گوگل که نتیجه ورودی و ترافیک پایینی دارند.

لینک کردن به وب سایت هایی که از دسترس گوگل خارج شده اند .

مطالعه مقاله  آموزش سئو و بک لینک سازی در اینجا کمک زیادی به شما خواهد کرد .

راهکارهایی برای جریمه نشدن توسط گوگل

جریمه گوگل
جریمه گوگل

یکی از کارهای غیر اخلاقی که برخی سایت ها انجام می دهند ، خرید و فروش پیوندها  است که البته این توسط گوگل قابل شناسایی است و با جریمه گوگل همراه است .

به سایت هایی که رتبه بندی بدی دارند لینک نکنید . شما با استفاده از ابزارهای Google Search Console  و Majestic می توانید بک لینک های خود را بررسی کنید و اگر هر یک از آنها اسپم بود  ، آن را حذف کنید .

استفاده از محتوای تکراری و نوشته های مخفی باعث می شود که توسط جستجوگر های گوگل نادیده گرفته شوید .

در اینجا مطالعه مقاله پنالتی گوگل و راه های تشخیص و خروج از آن پیشنهاد خوبی است  .

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

دیدگاه خود را بنویسید