دیجیتال مارکتر
۰۵ بهمن

دیجیتال مارکتر کیست ؟ آنچه یک دیجیتال مارکتر باید بداند

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، مشاغل جدید پدید آمده‌اند. یکی از این مشاغل پر درآمد دیجیتال مارکتر می‌باشد. با توجه به رشد روز افزون طرفداران این رشته ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به شغل دیجیتال مارکتر بپردازیم و بگوییم که دیجیتال مارکتر کیست؟
با یاراپلاس همراه باشید تا همه ناگفته‌ها را در رابطه با یک دیجیتال مارکتر و راه‌های دستیابی به این شغل بدانید.

دیجیتال مارکتر کیست؟

یک فرد حرفه‌ای که می‌تواند تعریفی دقیق از دیجیتال مارکتینگ برای شما ارائه کند را دیجیتال مارکتر می گویند. این فرد باید با تمامی ابزارهایی که در دیجیتال مارکتینگ برای دستیابی به اهداف سازمان وجود دارند آموخته باشد و توانایی به کارگیری آموخته‌های خود را داشته باشد.

در دیجیتال مارکتینگ شما اهداف مشخصی دارید و برای رسیدن به آن اهداف مارکتر، موظف است که استراتژی و راهبردهایی را تنظیم کند که شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن اهداف برساند. دیجیتال مارکتر باید بتواند نقش‌های متفاوتی را بپذیرد و همیشه همگام با فناوری و تکنولوژی به انجام وظایف خود بپردازد. در ادامه به بررسی دو نوع دیجیتال مارکتر خواهیم پرداخت و ویژگی‌های هر یک را به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد.

در مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست به بررسی کامل و جامع دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

دیجیتال مارکتر کیست؟
دیجیتال مارکتر کیست؟

ویژگی‌هایی که یک فرد مارکتر باید داشته باشد

از دیگر مواردی که بر اهمیت شغل دیجی مارکترها می‌افزاید زمان‌هایی است که شما در سایت و یا کسب و کار خود با مشکلاتی مواجه شده‌اید و باید در یک مدت زمان کوتاه به رفع این مشکلات بپردازید. در این هنگام دیجیتال من به کمک شما خواهد آمد و می‌توانید با کمک گرفتن از این فرد حرفه‌ای مشکلات به وجود آمده برای تبلیغات و شبکه را رفع کنید. جذب مشتری و تبلیغات صحیح از مهم‌ترین ویژگی‌های این افراد است و شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر حتماً باید تمامی اصول و فنون ضروری را در رابطه جذب مشتری و تولید محتوای مناسب بدانید. امور هاستینگ و راه اندازی سایت می‌توانند بر شایستگی‌های شما بیفزایند چرا که در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بسیاری برخور دارند.

این مقاله هم جالبه!
دیجیتال مارکتینگ | چرا کسب و کار اینترنتی ؟ |یاراپلاس
ویژگی های مارکتر
ویژگی های مارکتر

مارکتر ۳۶۰ درجه

تفاوت‌های زیادی بین این دو دسته از افراد وجود دارد اما می‌توان به صورت خلاصه گفت که دیجیتال مارکتر ۳۶۰ درجه توانایی‌های بیشتری دارد و در زمینه‌های بیشتری تخصص دارد. شما می‌توانید از چنین فردی درخواست کنید که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشد، ایمیل مارکتینگ انجام دهد، با توجه به اصول تولید محتوای باکیفیت محتوا تولید کند، اهمیت سئو و بهینه سازی سایت را بداند و انجام دهد ، راه اندازی کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ ، برنامه نویسی و طراحی سایت نیز از جمله توانایی‌های فردی است که مدعی دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ درجه می‌باشد.

برای آن که با مجموعه مهارت‌هایی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ در مشهد نیاز دارید، آشنا شوید به توضیحات ما در سایر مقالات و در رابطه با دیجیتال مارکتینگ و ابزار آن مراجعه کنید.

مارکتر ۳۶۰ درجه
مارکتر ۳۶۰ درجه

داشتن تعریفی از بازایابی دیجیتال

دیجیتال مارکتر باید بتواند تعریف دقیقی از بازاریابی دیجیتال ارائه کند . یعنی بداند که بازاریابی دیجیتال چیست ؟

بازاریابی دیجیتال به مجموعه فرایندهای بازاریابی دقیق و مناسب که بتواند شما را به مشتری خود برساند ، کاربر را جذب ، حفظ و تبدیل به یک مشتری بکند و همه این کارها را از طریق اینترنت و تلفن های هوشمند صورت دهد .

یک  دیجیتال مارکتر ، باید بتواند در بازاریابی دیجیتالی حرفه ای باشد . از فرصت ها به نفع خود استفاده کند ، باید دارای مهارت و آگاهی کافی درباره شغلی که قرار است در آن فعالیت کند داشته باشد ، باید مهارتهای خودش را ارتقا دهد و نسبت به شغلش دارای تعهدی بلند مدت باشد .

این مقاله هم جالبه!
کلاس های دیجیتال مارکتینگ به صورت حضوری

دانستن انواع بازاریابی

یکی دیگر از مسائلی که دیجیتال مارکتر باید به آن آگاهی داشته باشد انواع بازاریابی است .

بازاریابی درونگرا و بازاریابی خارجی

بازاریابی درونگرا

دیجیتال مارکتر

بازاریابی درونگرا، در این نوع بازاریابی دیجیتال مارکتر، می تواند با استفاده از خبرنامه ها و کتاب های الکترونیکی،شبکه های اجتماعی، اینترنت و سمینارهایی که به صورت آنلاین برگزار می شوند، اطلاعاتی را درباره شرکت و برند، خدمات و محصولات آن بدست بیاورد؛ از ارزش بازاریابی شبکه های اجتماعی غافل نشوید.

بازاریابی خارجی

بازاریابی خارجی

بازاریابی خارجی، در این نوع بازاریابی دیجیتال مارکتر، برای رسیدن به کاربر و مشتری هدف از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی می تواند تبلیغات انجام دهد و یا به مخاطب ایمیل بفرستد .

آشنا بودن با بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنلاین

بازاریابی آفلاین، یا همان بازاریابی به روش سنتی است ؛ مانند روزنامه ، مجله ، تلویزیون ، بیلبورد و از این قبیل . که تبلیغات در آن ها بسیار پر هزینه است . در این روش به سختی می توان مخاطب و مشتری هدف را شناسایی کرد ، بازخورد تبلیغات را نمی توان به روز مطالعه کرد و این در حالی است که در بازاریابی آنلاین یا همان بازاریابی دیجیتالی به آسانی و سرعت می توان مخاطب هدف را شناسایی کرد ، بازخورد تبلیغات را می شود به صورت آنلاین مشاهده کرد ، در بازاریابی آنلاین محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد . در این روش حتی می توان از کشور های مختلف جذب مشتری کرد .

برای تکمیل دانسته هایتان خواندن مقاله مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ را به شما پیشنهاد می دهیم.

این مقاله هم جالبه!
بازاریابی و دو قانون مهم آن

آشنا بودن با SEO

تکنینک های سئو

تکنینک های سئو

سئو یکی از تکنیک های افزایش ورودی کاربران به وب سایت می باشد . SEO یعنی بتوانید رتبه بالایی در نتیجه ی جستجوگر هایی مانند گوگل ، یاهو و دیگر موتورهای جستجو پیدا کنید . یکی از خدماتی که آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس انجام می دهد سئو در مشهد است.

پیشنهاد می کنیم مطالعه ای بر مقاله آموزش سئو به زبان ساده داشته باشید.

با استفاده از سئو و ابزارها و تکنیک های آن می توان، محتوای سایت و ساختار آن را ساماندهی کرد و آن را بهبود بخشید؛ که نتیجه آن باید کسب رتبه بالا در جستجوگر، موتورهای جستجو شود.

آشنایی و شناخت کلمه کلیدی و اهمیت آن در SEO

کلمه کلیدی عبارتی است که، کاربران در BOX های موتورهای جستجو وارد می کنند و نتایج مرتبط با آن را مشاهده می کنند. کلمه کلیدی نقش خیلی مهمی در سئو دارد و انتخاب کلمه کلیدی مناسب و استفاده از آن در جای خود در سئو اهمیت زیادی دارد.

آشنا بودن با موثر ترین راه های افزایش ورودی به وب سایت

با استفاده از تجربه کاری و ایجاد لینک های داخلی و خارجی مناسب ، مشارکت در شبکه های اجتماعی و داشتن تعامل با مشتری می توان به افزایش ورودی و ترافیک وب سایت کمک کرد.

آشنا بودن با تبلیغات PPC

PPC، نوعی تبلیغات است که شما بر اساس تعداد کلیک هایی که روی پست شما انجام می شود هزینه پرداخت می کنید؛ و این یک راه موثر برای افزایش ورودی کاربر به وب سایت است.

این مقاله هم جالبه!
با ابزار های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید

لایک و فالوور

لایک و فالوور

تعامل یعنی شما و برندتان چقدر موفق بوده اید؟ بی شک خیلی از شرکت ها و افراد فالوورهای زیادی دارند و پست های آن ها لایک زیادی می خورد. ولی آیا همه آنها با آن شرکت و برند آشنا هستند؟ داشتن تعداد فالوور زیاد به این معنی نیست که برند شما موفق شده است شاید آن ها هیچ گاه حتی اسمی از برند شما در جایی نبرند.
شما زمانی برندی موفق خواهید داشت که، بیشتر افراد درباره برند شما صحبت کنند. محتواها و پست های تان را به اشترک بگذارند و به یکدیگر توصیه کنند، افرادی که به برند شما متعهد شوند.

آشنا بودن با گوگل ادوردز (Google Adwords)

آشنایی با گوگل ادوردز

آشنایی با گوگل ادوردز

گوگل ادوردز مدلی از تبلیغاتی پرداخت آنلاین گوگل است . شما در زمان تبلیغ می توانید کلمات کلیدی و یا عبارات مورد علاقه تان را انتخاب کنید .  در Google Adwords این امکان فراهم شده است که تبلیغ را برای افراد مناسب ، در جای مناسب و در زمان مناسب به کاربران رساند .

آشنا بودن با سئوی داخلی و خارجی

سئوی داخلی ، اقداماتی که بر روی محتوای سایت و ساختار آن صورت می گیرد برای بهتر شدن موقعیت وب سایت ها در رتبه بندی جستجوگر گوگل .

سئوی خارجی ، اقداماتی که برای بهتر شدن موقعیت وب سایت ها در رتبه بندی گوگل در خارج وب سایت صورت می گیرد .

آشنا بودن با لینک های مخرب

لینک های مخرب

لینک های مخرب

لینک های مخرب یا بد ، لینک هایی را شامل می شود که:

لینک کردن به سایت های غیر مرتبط با موضوع سایت خودتان

این مقاله هم جالبه!
ایمیل مارکتینگ و مزایای استفاده از آن

لینک های پرداختی

لینک دادن به صفحاتی در رتبه پایین گوگل که نتیجه ورودی و ترافیک پایینی دارند.

لینک کردن به وب سایت هایی که از دسترس گوگل خارج شده اند.

مطالعه مقاله  آموزش سئو و بک لینک سازی در اینجا کمک زیادی به شما خواهد کرد.

راهکارهایی برای جریمه نشدن توسط گوگل

جریمه گوگل

جریمه گوگل

یکی از کارهای غیر اخلاقی که برخی سایت ها انجام می دهند، خرید و فروش پیوندها است که البته این توسط گوگل قابل شناسایی است و با جریمه گوگل همراه است.

به سایت هایی که رتبه بندی بدی دارند لینک نکنید. شما با استفاده از ابزارهای Google Search Console  و Majestic می توانید بک لینک های خود را بررسی کنید و اگر هر یک از آنها اسپم بود، آن را حذف کنید.

استفاده از محتوای تکراری و نوشته های مخفی باعث می شود که توسط جستجوگر های گوگل نادیده گرفته شوید.

در اینجا مطالعه مقاله پنالتی گوگل و راه های تشخیص و خروج از آن پیشنهاد خوبی است.

دیدگاه خود را بنویسید