در حال بارگیری...
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
۱۴ تیر

دیجتیال مارکتینگ و ترفندهای آن در جذب مشتری | یاراپلاس

دیجتیال مارکتینگ و ترفندهای آن در جذب مشتری | یاراپلاسReviewed by فرزانه افرنگ on Jul 5Rating:

دیجیتال مارکتینگ چیست  ؟

در ابتدا با چند مفهوم اساسی در دیجیتال مارکتینگ آشنا می شویم .

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ  ، به کارهایی گفته می شود که برای تبلیغ خدمات و محصولات با استفاده از ابزارهای دیجیتال صورت می گیرد . یعنی با استفاده از بازاریابی دیجیتال بتوان مخاطب و مشتری را ترغیب به خرید محصولات و خدمات کرد .

اینترنت مارکتینگ

اینترنت مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی ، به راههای جذب مشتری و کاربر و متمایل کردن آن به خرید خدمات و محصولات می گویند در این روش کالا و خدمات را به صورت اینترنتی به کاربر و یا مشتری معرفی می کنیم و امکان معرفی حضوری وجود ندارد .

آنلاین مارکتینگ

آنلاین مارکتینگ زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است در این روش اینترنت و فضای مجازی تنها راه اصلی برقراری ارتباط با مشتری است .  طراحی و ساخت وب سایتی اختصاصی لازمه اصلی فعالیت در آنلاین مارکتینگ است .

هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ

هدف اصلی در دیجیتال مارکتینگ این است که یک برند بتواند حضوری موثر در فضای آنلاین داشته باشد که مطابق و همراستا با اهداف آن برند باشد . دیجیتال مارکتینگ شامل راهکارهایی برای
  •  افزایش فروش
  •  چگونگی افزایش ورودی سایت
  •  تبدیل کاربر به مشتری و تعامل با آن ها
  • و در نتیجه افزایش مشتریان است .
اهداف دیجیتال مارکتینگ
اهداف دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی سنتی و دیجیتالی و تفاوت های این دو

بازاریابی دیجیتالی قابلیت اندازه گیری دارد . در حالی که این قابلیت در بازاریابی سنتی وجود ندارد . به طور مثال شما تعدادی تراکت یا بروشور چاپ می کنید یا حتی بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر می زنید ولی آیا دقیقا می دانید که چه تعداد بیننده داشته است ؟ و چقدر از این طریق فروش داشته اید ؟ در حالی که با توجه به روش های تبلیغاتی متفاوت این  مقدار در دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است .
تفاوت دیگر در به صرفه بودن دیجیتال مارکتینگ است . چرا که با توجه به قابلیت اندازه گیری این روش می توان مناسب ترین و بهترین روش را برای تبلیغات دیجیتالی با کمترین هزینه انجام داد . در صورتی که این امکان در بازاریابی سنتی خیلی کم است .
در بازاریابی دیجیتال می توان هدفمند عمل کرد می توان بر اساس عملکرد خود کاربرهایی که به طور هدفمند در کانال هایی مرتبط کار می کنند را شناسایی کنیم و بر روی آنها بازاریابی  انجام دهیم .
یکی دیگر از مزیت هایی که بازاریابی دیجیتال دارد ،  انعطاف پذیری آن است . در بازاریابی سنتی با این مورد برخورد داشته ایدکه بعد از مدتی متوجه شده باشید که در اجرای تبلیغات خود به آن نتیجه دلخواه نرسیده اید و شاید راه را اشتباه رفته اید ، و دیگر راه برگشتی نیست . خوبی بازاریابی دیجیتال این است که هر زمان متوجه خطا و اشتباه خود شدید می توانید آن را اصلاح کنید .
 دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
مزیت دیگر امکان پیشرفت با سرعت بالاتر است،  با توجه به تکنولوژی های روز دنیا و سرعت ارتقا  و پیشرفت آنها ، بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ پیشرفت سریعتری دارد در بازاریابی و تبلیغات دیجیتال ، کاربران بیشتر به شما اعتماد دارند در این نوع تبلیغات می توان نرخ بازگشت سرمایه را محاسبه کرد ( یعنی مقدار سرمایه اولیه و سودی که از این کار کسب کرده اید ) در حالی که  در بازاریابی سنتی این امکان وجود ندارد .
در بازاریابی سنتی اصطلاحی به نام PUSH وجود دارد و این گونه است که شما از طریق تبلیغات تلویزیونی یا بیلبورد سعی در شناساندن کالا و خدمات خود به مشتریان می کنید  و آگاهی لازم را به آنها می رسانید که البته این بزرگترین مزیت این روش است . در خوب بودن این روش شکی وجود ندارد ولی از بزرگترین معایب آن می توان به غیر هدفمند بودن آن و هزینه های زیاد آن اشاره کرد و در برخی مواقع حتی ارزشی را برای آن کسب و کار ایجاد نمی کند .
در بازاریابی دیجیتالی اصطلاح PULL وجود دارد . در این جا ما وظیفه داریم که به مانند یک آهنربا عمل کنیم و سعی کنیم با توجه به بازاریابی و تبلیغاتی که انجام می دهیم کاربر را جذب کنیم . ( از طریق کمپین ها ، مقالاتی که می نویسیم ، پیج هایی که در رابطه با آن ساختیم ) . این روش بسیار هدفمند است و نشان می دهد که برای کاربر ارزش قائل هستیم و می توانیم محاسبه سود دهی که داشته است را هم داشته باشیم .
مسئله ای اینجا مطرح می شود که بعضی آن را عیب و برخی دیگر آن را مزیت می دانند ،  پروسه تولید محتوای آن است که مکررا باید اتفاق بیفتد و محتوای تازه و به روزی درباره آن خدمات یا کالا بارگذاری شود.

اجزاء بازاریابی دیجیتال و راهکارهای گرفتن ورودی سایت

کاربران می توانند از طریق مختلفی وارد فضای کاری شما بشوند مثلا یا از طریق وب سایت شما یا اپلیکیشن های موبایلی که دارید .
SEO : ورود از طریق جستجوگر های گوگل ، که در اینجا شما باید بسیار رتبه بالایی داشته باشید تا بتوانید ورودی خوبی از گوگل دریافت کنید .
SEA : ورودی کاربر به سایت از طریق تبلیغاتی که در گوگل انجام داده اید .
ورودی کاربران از طریق این دو روش یکی از اصلی ترین راهکارها در دیجیتال مارکتینگ است .
Email  : راه دیگر برای گرفتن ورودی به سایت و انجام تبلیغات ایمیل است . زمانی که کاربری وارد سایتی می شود و در سایت ثبت نام می کند و ایمیل خودش را وارد می کند می توان با توجه به داشتن ایمیل او تبلیغات را برای او ارسال کرد .
به همانند ایمیل ، گزینه SMS است زمانی که کاربر در سایتی ثبت نام می کند ممکن است شماره همراه خود را هم وارد کند بخصوص در سایت هایی که از آنها خرید می شود  و از این طریق می شود فعالیت های مارکتینگ انجام داد و با کمی تجربه و ذکاوت دوباره مشتری را به وب سایت دعوت کرد تا خرید انجام دهد .

سنجش کاربران

در پروسه دیجیتال مارکتینگ ، مبحثی مطرح می شود بنام قیف سنجش کاربران . عملکرد و راهنمای استفاده از قیف به این گونه است که ما فعالیت های بازاریابی خود را می سنجیم و می توانیم مراحلی که کاربر طی می کند تا به سایت ما وارد شود و به احتمال زیاد خرید کند را ببینیم .
ابتدا ما یک نقشه و هدفی را داریم که می خواهیم به آن برسیم  (Plan ) .
میزان دیده شدن در فضای آنلاین (Reach)  : در این مرحله کاربر در حال جستجو و کشف ، قرار دارد . این مرحله به گونه ای است که ما در شبکه های مختلف تبلیغاتی را برای شناساندن برند خود انجام داده ایم . شاخص های مورد بررسی در اینجا ، تعداد ورودی ، تعداد فالورها و میزان دیده شدن در تبلیغات است .
عملی(Act)که می خواهیم کاربر بعد از ورود به سایت ما انجام دهد  . در این جا کاربر وارد مرحله تصمیم گیری می شود . آنچه در این جا مهم است و مورد بررسی قرار می گیرد ،  زمانی است که کاربر در وب سایت می ماند و  نرخ تبدیل ورودی کاربران ( یعنی این که بتوان یک کاربر را به یک مشتری تبدیل کرد  )
دیگر عامل نرخ پرش است که هر چه این عدد بالا باشد نشان دهنده آن است که تبلیغ با هدفمندی کمی به اجرا رسیده است چرا که نتوانسته مطلب را به خوبی برساند .
تبدیل (Convert ) : در این جا یا کاربر تبدیل به مشتری شده و خرید می کند ، یا از سایت شما خارج می شود .  در نظر داشته باشید که طبق پروسه قیف در این مرحله باید کاربر یا مشتری خرید خود را انجام دهد و آن چه که کیفیت و موفقیت را در این مرحله نشان می دهد میزان فروش و سود دهی ای است که صورت گرفته است .

بعد از خرید کاربر از ما ،  حالا مهمترین کار پیش روی ما این است که کاری انجام دهیم ، که کاربر مجددا بر گردد و از ما خرید کند و تبدیل به مشتری ثابت و دائمی ما بشود . شاخص هایی که باید در اینجا به آن توجه کرد تعداد تکرار های خرید مشتری از ما ، وفاداری ، رضایت مشتری از خریدی که از ما انجام داده است و دنبال کردن کانال ها و شبکه هایی که ما داریم . ایمیل زدن به مشتری و تشکر از خرید او ، پشتبانی از فروشی که داشتیم مهمترین عوامل در برگشت مشتری محسوب می شوند .

در صورتی که به اطلاعات بیشتر و مشاوره نیاز دارید ، کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ آماده  پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند .
0930-402-6180
0903-272-8811
خوشحال می شویم بعد از خواندن این مقاله ما را از نظرات خودتان آگاه کنید.

 

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

 

۱ دیدگاه
کلاس های دیجیتال مارکتینگ به صورت حضوری -آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس
تیر ۱۷, ۱۳۹۷

[…] دیجتیال مارکتینگ و ترفندهای آن در جذب مشتری | یاراپلاس […]

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید