در حال بارگیری...
دیجیتال مارکتینگ و رسانه های اجتماعی
۲۶ تیر

دیجیتال مارکتینگ و رسانه های اجتماعی | قسمت دوم

دیجیتال مارکتینگ و رسانه های اجتماعی | قسمت دومReviewed by فرزانه افرنگ on Jul 17Rating:

دیجیتال مارکتینگ و رسانه های اجتماعی

با توجه به گستردگی کسب و کارها و نیاز روز جامعه به اینترنت و شبکه های اجتماعی ، مشاغل و کسب و کارها را مجاب کرده است که به دیجیتال مارکتینگ روی بیاورند .

برای مطالعه قسمت اول مقاله دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید .

برای افزایش تعاملات و آشنایی بیشتر کاربران با برند شما استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه کارها می باشد .
دیجیتال مارکتینگ و رسانه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی
در شبکه های اجتماعی پر طرفدار براحتی می توانید تبلیغات داشته باشید و مشتریان را با برند خود آشنا کنید .
فیس بوک با میلیون ها کاربر فعال ، یک بستر مناسب است که شما بتوانید برند خود را به دیگران نشان دهید . شما در فیس بوک می توانید یک صفحه برای شرکت خود ایجاد کنید و اطلاعاتی را از آن چه  که شرکت شما ارائه می دهد در اختیار کاربران قرار دهید . می توانید لینک فیس بوک خود را در کانال های آنلاین دیگر خود هم قرار دهید .
رفتار مشتریان خود را شناسایی کنید و در جهت آن ، پست های خلاقانه قرار دهید . در فیسبوک استفاده از پست های افزایشی کمک می کند تا بتوانید به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید.
توئیتر ، نیز شبکه ای اجتماعی با تعداد کاربران بالا می باشد که می توان در آن پیام های 140 کاراکتری منتشر کرد . در توئیتر باید سعی کنید دیگران را ترغیب کنید تا صفحه شما را فالو کنند . تا می توانید باید در توئیتر مطالب تازه و خلاقه توئیت کنید .
شبکه اجتماعی لینکدین ، فضای اجتماعی منحصر بفردی است که در آن کاربران دانش و تجربه های کاری خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند . باید سعی کنید در این راه هدف کسب و کارتان را مشخص کنید و بتوانید مخاطب تان را در راه فکری خود رهبری کنید . در شبکه های لینکدین ، محتواهای طولانی ، مرتبط با کسب و کار خود بنویسید . محتوای به روز تولید کنید و در صفحات خود نشر دهید .
پست تصویری به اشتراک بگذارید . اگر بند یا کسب و کارتان را به روز رسانی کرده اید برای دیگران هم این به روز رسانی ها را share کنید .

تبدیل کاربران وب سایت به مشتری

دیجیتال مارکتینگ و رسانه های اجتماعی
تبدیل کاربران وب سایت به مشتری
یکی از مهمترین کارها بعد از ایجاد وب سایت و وبلاگ و قرار دادن محتوا در شبکه های اجتماعی ، پیدا کردن مشتری است . با افزایش ورودی و بازدید از سایت شما باید بتوانید راهی پیدا کنید که مخاطب و کاربران ورودی به سایت تان را به مشتریان خود تبدیل کنید . برای انجام این کار باید :
بتوانید کاربر را متمایل کنید که فرم های عضویت در سایت شما را پر کند . برای این کار قرار دادن یک پیشنهاد عالی می تواند نتیجه بخش باشد . به طور مثال ، یک مقاله یا محتوای الکترونیکی جذاب و رایگان را به آنها پیشنهاد دهید .
باید مخاطب خود را شناسایی کنید . رفتار و هدف های او را با توجه به فعالیت تان بشناسید . باید برای شناخت او وقت صرف کنید و تمام جوانب هدفی رفتار او را شناسایی کنید و بر اساس آن تولید محتوا کنید . به طور مثال ، شما یک سایت آموزش آشپزی دارید و می دانید که کاربران این سایت اکثرا خانم ها و بین سنین 20 تا 40 سال هستند و تقریبا روزی یکبار به سایت شما نیاز پیدا خواهد کرد . و اکثر آنها ترجیح می دهند که  ویدیوهای آموزشی را ببینند تا این که یکسری مقالات را درباره آشپزی بخوانند . شما با استفاده از این اطلاعات می توانید یک تولید محتوای هدفمند و قدرتمند تولید کنید .
سعی کنید که محتوایی تولید کنید که بر محصول تان متمرکز باشد . باید به پیشنهادات خاص خود مشتری را متمایل به خرید از خود بکنید . برای این کار می توانید ( با توجه به مثال آشپزی ) یکی از ویدیو های رایگان را در اختیار او قرار دهید تا کاربر از کیفیت کار شما مطلع شود و ترغیب به خرید پکیج تان بشود .
شما برای این که بتوانید به فروش محصول تان دست پیدا کنید باید بتوانید با نوشتن یک متن تبلیغاتی خوب و یا یک لینک  توجه کاربر را به خود جلب کنید تا کاربر روی آن کلیک کنید و به صفحه فرود شما وارد شود . ( صفحه فرود ، صفحه  مد نظر شما برای فروش محصول و خدمات است که کاربر با کلیک روی لینک آن به وارد می شود )
در این صفحه باید با قرار دادن فرمی از کاربر بخواهید که اطلاعات خود و از جمله شماره تماس و ایمیل خود را وارد کند و سپس آن چه را می خواسته است به او ارائه کنید .
شما با این کار علاوه بر این که می توانید کالا و محصول خود را به فروش برسانید ، با توجه به اطلاعاتی که از مشتری دریافت کرده اید ، قادر خواهید بود که در آینده نیز او را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید . با ارسال پیام های تبلیغاتی به ایمیل و شماره همراه او ، خواهید توانست او را تخفیفات و جشنواره های خود آگاه کنید و به این طریق دوباره او را به چرخه فروش خود برگردانید . ( تمامی این کارها ، توسط تیم فروش شما انجام می شود )

استفاده کردن از تبلیغات برای برند سازی

دیجیتال مارکتینگ و رسانه های اجتماعی
تبلیغات و برند سازی
در بازاریابی دیجیتال صرفا تبلیغات در رسانه ها و شبکه های اجتماعی خود جوابگو نیست و باید بتوانید از طریق این شبکه ها برای خود برند سازی کنید .
شما می توانید از تبلیغات کلیکی استفاده کنید که نسبت به دیگر تبلیغات هم هزینه ای کمتر دارد هم شما به راحتی می توانید متوجه شوید که چند نفر تبلیغات شما را دیده اند  . شما می توانید تبلیغات تان را در صفحه هایی که بازدید کننده زیادی دارند قرار دهید ، چه در صفحات وب خودتان ، هم در دیگر سایت ها . شما با ید بتوانید از ترافیک تبلیغاتی خودتان بهترین استفاده را داشته باشید و بتوانید از طریق تبلیغات کاربر را به مشتری دائم خود تبدیل کنید .

در ادامه با ما همراه باشید با چند روش تبلیغات اجتماعی

توییتر
در این جا سعی کنید تبلیغی متناسب با هدف خود داشته باشید ، با توجه به محصول تان که می تواند یک اپلیکیشن ، فایل های صوتی یا ویدیویی و… باشد . باید بتوانید معیارهای اصلی آن را در تبلیغاتتان مد نظر داشته باشید.
در تبلیغاتتان حتما تصاویر را در نظر داشته باشید . تصاویر چند برابر متن تاثیر تبلیغاتی دارند .
فیسبوک
در فیسبوک این امکان فیلتر کردن تبلیغ را دارید . یعنی این که می توانید دایره مخاطبانتان را محدود کنید بر اساس علاقه مندی هایشان و موقعیت جغرافیایی آنها . با این کار گرچه تعداد مخاطبان برای تبلیغ کم می شوند ولی شما محتوا را برای کسانی به نمایش گذاشته اید که مخاطب هدف شما بوده اند .
لینکدین
لینکدین برای شرکت های B2B بسیار مناسب هستند. این شرکت ها ، محصول و یا یک سرویس را از یک شرکت به شرکت دیگر می فروشند . این کار با ایجاد کلیک های با ارزش بالا ، همراه هستند .
در لیندکین حتما از عکس و ویدیو برای محتوایتان استفاده کنید .
در لیندکین ، حداکثر با 60 کاراکتر تبلیغ خود را انجام دهید تا تمام صفحه تبلیغ شما پر نشود .
در لینکدین هم می تواند مخاطبان را فیلتر کرد البته بسیار دقیق تر از فیسبوک ، شما در این جا می توانید تبلیغات را فقط برای کارمندان یک شرکت خاص انجام دهید. که در یک صنعت مشخص فعالیت دارند .

راههای بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ و رسانه های اجتماعی
روش های بهینه سازی سایت
کلمات کلیدی
برای استفاده از کلمات کلیدی که بتواند بیشترین ورودی را به سایت شما داشته باشد استفاده از ابزارهای رایگان گوگل مانند Google keyword planner  را به شما پیشنهاد می دهیم . با استفاده از این  ابزار    می توانید متوجه شوید که کدام کلمه کلیدی بیشتر توسط کاربران در جستجوگر ها سرچ می شوند .
SEO
شما می توانید با تغییراتی هر چند کوچک در سئوی متن تان ، ورودی سایت خود را افزایش دهید . مثلا تغییر در عنوان صفحه ، تگ Alt ، تصاویر و مواردی این چنینی .
تبدیل کاربر به مشتری
با استفاده از ایده های جدید سعی کنید کاربر را متمایل کنید که فرم های خلاقانه شما را پر کنند تا از این طریق بتوانید او را به عنوان یک مشتری همیشگی در کنار خود داشته باشید .
محتوا هدفمند
شما به راحتی می توانید متوجه شوید که کدام محتوا ، با کدام موضوعی که قرار داده اید مخاطب بیشتری را به دنبال داشته است . با تمرکز بر این محتواها و تولید محتواهای بهینه تر می توانید افزایش ورودی سایت داشته باشید .
استفاده از شبکه های اجتماعی
با شناسایی مخاطب خود و اشنایی با رفتار هدف او می توانید متوجه شوید که در کدام شبکه های اجتماعی بیشتر فعالیت دارد و از طریق تبلیغات و محتوا گذاری در آنها می توانید به ترافیک ورودی دلخواه خود در سایت تان برسید.
بازاریابی ایمیلی
دیجیتال مارکتینگ و رسانه های اجتماعی
بازاریابی ایمیلی
با استفاده از اطلاعات کاربران که در فرم ها به دست می آورید و بدست اوردن آدرس ایمیل انها می توانید براحتی تبلیغات کنید و آنها را به چرخه خرید و فروش خود بازگردانید .
ارسال پیام تشکر از خرید آنها ، ارسال جشنواره تخفیفات و … می تواند به شما کمک کند .

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

دیدگاه خود را بنویسید