۱۵ فروردین

کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ ، حامی تحقق اهداف شما

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی الکترونیک به شاخه‌ای از بازاریابی گفته می‌شود که از طریق ابزارهای دیجیتالی مانند موبایل‌ها، لپ تاپ، تبلت، فضای اینترنت، شبکه‌های مجازی و … انجام می‌گیرد. در راستای تحقق اهداف بازاریابی الکترونیک کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ به وجود آمده است.

اگر بخواهیم به عنوان مقدمه توضیحی در ارتباط با کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ بدهیم، باید بگوییم این کمپین‌ها هویت و شخصیت برند شما است. هدف از تشکیل کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ ، تشویق مردم به استفاده از محصول یا خدمات شما است و علاوه بر آن خودتان را در ذهن مخاطبانتان تثبیت می کنید.

کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ یعنی چه؟

کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ
کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ

این کمپین‌ها به منظور دستیابی به یک هدف خاص ایجاد شده‌اند و از فعالیت های برنامه ریزی شده برای تحقق آن هدف تشکیل شده‌اند. از جمله‌ی این اهداف می‌توان به معرفی یک محصول خاص به مصرف کنندگان یا دریافت عکس‌العمل مشتریان اشاره کرد. فعالیت‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ محدود به این کمپین‌ها نمی‌شود، در واقع این کمپین‌ها فعالیت‌های پشت سرهم و مرتبط به هم هستند که برای تحقق هدف ایجاد می‌شوند. بنابراین ایجاد کمپین‌های بازاریابی تنها مختص کارهای تجاری نیست، بلکه در انواع فعالیت‌ها می‌توان از این کمپین‌ها بهره برد.

چگونه یک کمپین موفق داشته باشیم ؟

البته که لازم است که بدانید تیم دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ در مشهد می باشد که شما دوستان عزیز میتوانید از تخصص های این آژانس استفاده لازم را ببرید . حال می پردازیم به کمپین موفق : ممکن است در گام‌های اولیه ایجاد یک کمپین برای دستیابی به هدفی خاص در کسب‌ و کارتان، کاری مشکل به نظر بیاید، اما اگر از همان ابتدا اصولی آنرا تشکیل دهید، کاری دشوار نخواهد بود. راه‌‌اندازی کمپین‌تان از اهمیت زیادی برخوردار است. قبل از ایجاد هر چیز باید خواسته‌های خودتان را شفاف مشخص کنید، یعنی قبل از اینکه برای کاری کمپین تشکیل دهید و آنرا به مشتریانتان عرضه کنید باید کامل بدانید که می‌خواهید بازخورد مشتری چگونه باشد. با طرح سوالاتی می‌توانید انتظارات خود را کامل مشخص کنید. اگر با دقت به سوال‌ها پاسخ دهید، قادر خواهید بود با یک برنامه ریزی عالی کمپین موفق خود را ایجاد کنید و مشتریابی هدفمندی داشته باشید.

در ادامه برخی از این سوالات را بررسی خواهیم کرد :

نقطه آخر شما از ایجاد این کمپین چیست؟

کمپین دیجیتال مارکتینگ
کمپین دیجیتال مارکتینگ

قطعا اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که قصد و هدف شما از ایجاد این کمپین های دیجیتال مارکتینگ چیست؟ انتظار دارید به کدام نقطه برسید؟ این سوال‌ها و مشابه آنرا به وضوح پاسخ دهید تا به هدفی واحد برسید. هدف شما از راه‌اندازی کمپین باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • واقع بینانه و قابل دستیابی باشد
  • واضح و شفاف باشد
  • هم راستا با فعالیت‌ها باشد
  • قابل سنجش باشد
  • دارای زمان و برنامه‌ریزی باشد

نتایج حاصل از کمپین را چگونه مورد بررسی قرار می‌دهید؟

این سوال کاملا خصوصی است و برای هر کسب‌ و کار آنلاینی متناسب با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های کاری خودش بدست می‌آید. نمی‌توان یک جواب عمده را برای همه‌ی کسب‌کارها در نظر گرفت. برای مثال ممکن است میزان موفقیت کمپین براساس لایک‌های صفحات مجازی، یا تعداد پیش خریدها، و یا باز شدن پیام و ایمیل و یا هر سنجه‌ی دیگری بررسی شود.

پاسخ شما به این سوال به هدف نهایی‌تان از ایجاد کمپین بستگی دارد. اگر کمپین شما در فضاهای متفاوتی مثلا شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و ایمیل کار می‌کند، برای هر فضا یک سنجه‌ی خاص خودش را در نظر بگیرید. البته برای سنجش کمپین خودتان، فقط هدف نهایی را مورد سنجش قرار ندهید حتی اگر در زمان تعیین شده به آن نزدیک شدید، نا امید نشوید و فعالیت‌هایتان را بررسی کنید تا بدانید که بی ثمر نبوده‌اند.

پیشنهاد می کنیم برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ قوی حتما از یک مشاور دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

هنگامی که سخن از ایجاد کمپین به میان می‌آید، شناسایی درست مخاطبان و برقراری ارتباط با آنها حیاتی است، به حدی که می‌تواند عامل تعیین کننده شکست یا موفقیت شما باشد. در قدم اول شما باید بدانید با کدام گروه از مخاطبان باید ارتباط برقرار کنید. آیا قصد دارید مشتریان جدید داشته باشید یا قصد ارتباط با مشتریان کنونی خود را دارید؟ بعد از پاسخ دقیق به این سوال باید خواسته و نیاز های آنهارا به خوبی شناسایی کنید.

هرچه دقیق تر خواسته‌های آنان را بشناسید، فعالیت‌های اثربخش تر و کمپین موفق‌تری خواهید داشت. مخاطب کمپین شما در یکی از دسته‌های زیر قرار دارد:

  • کسانی که شناخت کافی از برند شما دارند
  • کسانی که در حال فکر کردن برای انتخاب هستند
  • کسانی که در حال تصمیم گیری برای انتخاب هستند

سوالاتی که به شما در برنامه‌ریزی درست کمپین های دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند، محدود به این سه مورد نیست و هرچه به سوالات بیشتری پاسخ دهید، چشم اندازتان از هدف کمپینتان روشن‌تر خواهد شد.

از زمان قدیم ویدئو مارکتینگ نتایج کمپین های دیجیتال مارکتینگ را به صورت چشمگیری عوض می کرد برای همین ما به شما پیشنهاد می کنیم مقاله :

مقدمه ای بر ویدیو مارکتینگ را بخوانید.

مشکلات موجود در کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ

کمپین های دیجیتال مارکتینگ
کمپین های دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر در کمپین های دیجیتال مارکتینگ تمامی ورودی ها را به سمت لندینگ پیچ ها می برند پس باید اطلاعاتی کامل در این زمینه کسب کنید.

در ادامه می‌خواهیم به بعضی مشکلات موجود در ایجاد کمپین بپردازیم، تا شما مرتکب آنها نشوید:

  1. نمی‌توانید کمپین را مدیریت کنید از دلایل مهمی که باعث شکست کمپین شما خواهد شد، عدم توانایی در بررسی اطلاعات بدست آمده از روند پیشرفتتان است. از داده‌های موجود و سنجه‌های کلیدی مختلف برای سنجش عملکردتان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود مدیریتتان بیشتر شود و موفقیت از قبل پیش‌بینی شده‌ای داشته باشید. اهمیت داده‌ها آنقدر زیاد است که در هر کسب‌ و کاری متخصصین داده جزو مهمترین افراد در آن تجارت و بیزنس هستند.
  2. از خلاقیتتان استفاده نمی‌کنید
    خلاقیت باید عنصری جداناپذیر از شما باشد، به خصوص در زمینه‌های بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی به شدت به آن نیاز دارید. شما نیاز به ایده‌ای دارید تا مشتریانتان را با خود درگیر کنید. ابزارهای دیجیتال و دنیای الکترونیک، این فضا را برای شما فراهم می‌کنند و یکی از دلایل اصلی تشکیل کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ هستند.
  3. کمپین را به درستی درک نکرده‌اید کمپین هویت بازاریابی شماست. برخی ماهیت آن را به درستی درک نکرده‌اند. کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را به درستی بشناسید، همچنین انتظارات معقول و واقع بینانه از آن داشته باشید.

همیشه سعی کنید از تجربیات دیگران استفاده کنید تا اشتباهات مختلف را انجام ندهید و بهترین نتیجه را از راه‌اندازی کمپینتان بگیرید. امروزه براساس آمار حدود ۶۱ درصد از بزرگسالان از فضای مجازی و موبایل‌ها استفاده می‌کنند. آنها تقریبا نیمی از ساعت‌های خود را به استفاده از دنیای مجازی می‌‌گذارنند. همین افزایش استفاده از اینترنت، دنیای بازاریابی و شیوه‌های مختلف جذب مشتری را به کل متحول کرده است.

از این رو فضایی بسیار مناسب برای شما فراهم شده‌است، تا مخاطبان را به سمت برندتان جذب کنید. در راستای اهداف بازاریابی در دنیای دیجیتال است که کمپین های تبلیغات دیجیتال مارکتینگ شکل گرفته است و حامی شما در جهت رسیدن به اهدافتان است.

4.6/5 ( 8 نظر )
دیدگاه (۹)
محمد
فروردین ۱۵, ۱۳۹۸

سلام کسب و کار من در رابطه با فروش لباس زنانه هست و یک فروشگاه هم دارم میخواستم فروشگاه انلاین بزنم و تبلیغات انجام بدم میشه منو در این رابطه راهنمایی کنید.

پاسخ
احسان طیبی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۸

سلام
شما نیاز به یک جلسه مشاوره دارید تا بتونیم کامل انتظارات شما رو بدونیم و بر اساس نیازتون کمپین تبلیغاتی مناسب رو براتون ببندیم.
ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس مشتاق دیدارتون هستیم.
پیروز باشید.

پاسخ
mohamad
فروردین ۱۵, ۱۳۹۸

سلام . عرض ادب میخواستم ببینم ایا صفحه فرود میتواند از مهم‌ترین جنبه‌های یک کمپین دیجیتال مارکتینگ باشد ؟

پاسخ
احسان طیبی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۸

سلام محمد عزیز خوشحالم ازین که مقالات ما رو دنبال می کنی.
در رابطه با سوالت باید بگم بله قطعا شما با داشتن یک لندینگ خوب میتونین موفقیت کمپین های دیجیتال مارکتینگ تون رو به نسبت زیادی درصدشو افزایش بدین و مشتریان زیادی رو وارد قیف فروش تون کنید.

پاسخ
محمدجواد
فروردین ۱۵, ۱۳۹۸

سلام و وقت بخیر
مچکرم از مطلبی که در رابطه با کمپین های دیجیتال مارکتینگ منتشر کردین و خسته نباشید میگم بهتون.
موردی که قصد بیانشو داشتم این بود که یک راه ارتباطی با تیم رو به من معرفی کنین تا بتونم با کمک تون کمپین تبلیغاتی کسب و کار خودم رو بچینم و اجرا کنم.
موفق باشید.

پاسخ
احسان طیبی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۸

سلام مجمد جواد عزیز
برای ارتباط با یک راه ارتباطی با خودت رو برامون در همینجا کامنت کن (برای عموم نمایش داده نخواهد شد) تا تیم خیلی سریع هماهنگیا رو باهات انجام بدن و بتونی سریع تر کمپین تبلیغاتی خودت رو ببندی.
ما در خدمتیم.

پاسخ
Md.re
فروردین ۱۶, ۱۳۹۸

بسیار آموزنده و مفید بود..خسته نباشید

پاسخ
سید حسین موسوی
فروردین ۱۶, ۱۳۹۸

تشکر
همچنین پیشنهاد می کنیم
مقاله زیر را هم مطالعه کنید:
آموزش دیجیتال مارکتینگ
موفق باشید.

پاسخ
حامد
فروردین ۱۷, ۱۳۹۸

سلام خیلی جالب بود
متفاوت تر از جایی توضیح داده بودین ممنون

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید