اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی
۰۸ آذر

اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی

5 نکته ی اساسی در راستای ایموجی مارکتینگ 😆 

در سال های اخیر بسیاری از شرکت ها و کسب و کار های موجود با افکار اینکه آیا باید از ایموجی مارکتینگ در بازاریابی خود استفاده کنند یا نه؟ مواجه اند

اما در سال ۲۰۱۸، این موضوع کاملا تغییر کرده است و ایموجی ها از مهم ترین ابزار در راستای بازاریابی می باشند و اصلا نباید از این ابزار مهم چشم پوشی نماییم.

این ابزار در تمامی سکو های اجتماعی وجود دارند، از ایمیل گرفته تا به اینستاگرام و وجود این ایموجی بیان احساسات را بسیار آسان تر نموده است.

اما امروزه حداقل ۹۲ درصد کل اینترنت از ایموجی ها استفاده می نمایند که درصد زیادی از این مقدار استفاده در راستای ایموجی مارکتینگ می باشد.

شما نیز می توانید از این ابزار استفاده نمایید تا بتوانید پیام خود را بهتر از قبل بیان نمایید، مخاطبین خود را سرگرم نمایید و ذهنیت مخاطبین خود را نسبت به کسب و کار خود تغییر دهید.

ایموجی ها می توانند به راحتی بر اشتغال زایی شما در شبکه های اجتماعی تاثیری زیادی بگذارند و ارتباط شما را با مخاطبین خود را قوی تر نمایند.

آمار ایموجی مارکتینگ در فیس بوک
در فیس بوک پست هایی که از ایموجی استفاده شده است ۵۳ درصد لایک بیشتری را در یافت می نمایند و ۳۳ درصد کامنت و اشتراک بیشتری را در یافت نموده اند و با ۲۵ درصد اشتغال زایی روبرو می شوند.

با توجه به این آمار، خیلی سخت است که از ایموجی مارکتینگ استفاده ننماییم و از مزایای آنها بهره مند نشویم. 

و حالا با این ۵ نکته ی اساسی در راستای ایموجی مارکتینگ آشنا خواهید شد که بازاریابی آنلاین شما را متحول می نماید.

۱.آیا کسب و کار شما به ایموجی مارکتینگ نیازمند است؟ 💡 

اگر کسب و کار شما در زمینه هایی مانند ورزش، مد روز، موزیک و هر گونه سرگرمی دیگری فعالیت می نمایید، این بسیار اهمیت دارد که از  ایموجی مارکتینگ استفاده نمایید تا بتوانید کسب و کار خود را تقویت نمایید.

اما اگر کسب و کار شما در زمینه ای جدی فعالیت می نماید این مهم است که ایموجی مارکتینگ کمتر استفاده نمایید به این دلیل اینکه امکان مخاطبین شما دیگر شما را به رسمیت نشناسند.

برای مثال فرض نمایید که برای بیان مراسم تدفینی از ایموجی ناراحت و در حال گریه استفاده نمایید و برای کمک های مالی جستجو نمایید و در شبکه های اجتماعی با ایموجی هایی از نماد پول دیدن نمایید خب صد درصد استفاده از  ایموجی مارکتینگ در این بحث امر مناسبی نمی باشد.

پس اگر شما نیز علاقه دارید که از  ایموجی مارکتینگ استفاده نمایید قبل از هر چیزی سعی کنید شخصیت کسب و کار خود را بشناسید و ببنید آیا این نوع ابزار برای کسب و کار شما مناسب است یا نه.

۲.از ایموجی ها بیش از حد استفاده ننمایید.  🙂  😛  ۸-)  😮 

تا الان صد در صد به این پی برده اید که ایموجی مارکتینگ در برند شما موثر می باشد و باید از آنها استفاده نمایید.

قدم بعدی این می باشد که شما باید استفاده ی خود را از ایموجی درک نمایید و بررسی نمایید که چه به مقدار باید از این ابزار استفاده نمایید تا زیبایی خود را داشته باشند؛ تحقیقات نشان داده است که ۵۹درصد از ۱۸ تا ۳۹ ساله های امروزی بیان نموده اند که کسب و کار ها بیش از حد از ایموجی ها استفاده می نمایند.

و نمونه های زیادی از استفاده ی بیش از حد ایموجی ها در سراسر شبکه های اجتماعی وجود دارد که روزانه آنها را مشاهده می نماییم.

برای مثال افرادی که چند نمونهاز قلب های مختلف را به تعداد زیاد در پست های خود استفاده می نمایند و یا افرادی که از ایموجی های ساعت و یا… به تعداد زیادی استفاده می نمایند.

هنگامی که شما بیش از حد از ایموجی ها استفاده می نمایید جذابیت این ابزار را به طور کلی از بین می برید؛ ایموجی ها به صورت کلی در این راستای طراحی شده اند که منظور شما را بهتر به مخاطبین شما انتقال دهند نه برای اینکه این امر را سخت تر نمایند.

ایموجی مارکتینگ به طور کلی در راستای تقویت کسب و کار به کار می آیند اما اگر شما بیش از حد از این ابزار استفاده نمایید، فقط کسب و کار خود را تضعیف می نمایید.

۳.معنی ایموجی های مورد نظر را بدانید. :mrgreen: 

سعی از ایموجی استفاده ننمایید که معنی آن را به خوبی درک نمی کنید و منظور ما ایموجی هایی است که معنی آنها برای شما به مقداری سوال می باشد.

ایموجی همانند سخنان ما معانی مخصوص خود را دارند پس اگر از معنای ایموجی آشنایی ندارید پس اصلا از آن استفاده ننمایید. 

اگر شما نیز در ایموجی مارکتینگ به مشکلی بر خوردید یا معنی ایموجی را نمی دانستید می توانید به گوگل مراجعه نمایید و معنی این ایموجی را بررسی نمایید.

پس بخاطر داشته باشید در ایموجی مارکتینگ نیز باید معانی ایموجی ها را همانند کلمات پیچیده به خوبی بدانید وگرنه با مشکل مواجه خواهید شد.

۴.نگذارید ایموجی ها معنای پیام شما را گیج کننده نماید. 😐 

با توجه به اینکه ایموجی مارکتینگ می تواند کسب و کار شما را جذاب تر از قبل جلوه نماید و پیام شما را قشنگ تر انتقال دهد، این ابزار نیز برای بیان کل پیام ساخته نشده اند. 

سعی کنید نکات و حرف های مهم خود را با ایموجی ها بیان و یا جابجا ننمایید به این دلیل این امکان وجود دارد که مخاطبین خود را گیج نمایید.

سعی کنید از ایموجی مارکتینگ برای بیان بهتر نکات، تاکید بر موضوع و بیان احساسات خود استفاده نمایید ولی به طوری این ابزار ر ا به کار نبرید که معنای خود را از دست بدهند.

برای مثال مطلبی را در رابطه با قهوه ثبت نموده اید و برای بهینه سایز مطلب خود می توانید به سادگی از ایموجی قهوه در انتهای نوشته ی خود استفاده نمایید تا بتوانید آن را بهتر در معرض دید قرار دهید.

هنگامی که از ایموجی مارکتینگ در شبکه های اجتماعی استفاده می نمایید سعی کنید از این ابزار در راستای نمایان نمودن بیشتر سخنان استفاده نمایید.

۵.از تعداد ایموجی کلیدی برای برند خود استفاده نمایید.

سعی کنید یک تا پنج ایموجی از بین ایموجی های موجود انتخاب برای برند خود استفاده نمایید و از آنها در بیشتر پست های خود تا شخصیت برند خود را بهتر از قبل بیان نمایید.

با این امر شما می توانید به راحتی در ذهن مخاطبین خود شخصیتی برای خود ایجاد نمایید تا این افراد شما را با دیدن این ایموجی ها بشناسند.

برای مثال مک دونالد از ایموجی ای استفاده می نماید که بیانگر احساسات مخاطبین او می باشد که این ایموجی می باشد: 😛

و از این ایموجی حتی در محصولات و بسته های انها برای ایموجی مارکتینگ بهتر استفاده می نماید.

برا اطلاعات بیشتر مقالات اینستاگرام مارکتینگ ما را مطالعه نمایید 

پست های اخیر یاراپلاسی ها

تولید محتوا چیست

تولید محتوا در مشهد | ما تیم شما هستیم.

در اینکه محتوای با کیفیت در رشد رتبه وبسایت ها و کسب و کار‌ها تاثیرگذار است شکی نیست. شما برای تولید محتوا در مشهد به یک متخصص زبده تولید محتوا نیاز دارید یک فرد با چه توانایی لازم دارید؟ بر روی موضوعات مختلف تسلط نوشتن داشته باشد مهارت کافی بر روی سئو و آشنایی با […]

۲ comments
روش های تبلیغات اینستاگرام حرفه ای

روش های تبلیغات اینستاگرام حرفه ای

امروزه روش های مختلف بازاریابی در فروش و معرفی کسب و کار ها بسیار موثر عمل کرده اند. اما با توجه به محبوبیت شبکه های اجتماعی و افزایش کیفیت تبلیغات در آن ها توجه ویژه ای به تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گردیده است. در این میان شبکه ی اینستاگرام توانسته با […]

۷ comments
مهارت های بهترین مشاور و مجری دیجیتال مارکتینگ

مهارت های بهترین مشاور و مجری دیجیتال مارکتینگ

با توجه به گسترش روز­افزون خدمات کسب­ و­کار ها در فضای مجازی و نیاز به استفاده از روش­ های بازاریابی اینترنتی در شبکه­ های اجتماعی برای تبلیغات، معرفی و فروش کالا ها و خدمات، استفاده از خدمات مشاور و مجری دیجیتال مارکتینگ امری ضروری برای تداوم کسب و کارتان می باشد. مشاور و مجری دیجیتال […]

۰ comments
بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

تو این مطلب همراه یاراپلاس باشین تا در مورد یکی از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی شبکه های اجتماعی یا همون (SMM) صحبت کنیم. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید و ترافیک سایت، بهبود سئو و نشان دادن خود به دیگران، تعامل و ارتباط بیشتر با مشتریان و افزایش آگاهی برند […]

۰ comments
هرم بازاریابی محتوا

هرم بازاریابی محتوا تا چه میزان برای شما سودآوری دارد ؟

سلام خدمت شما کاربران یاراپلاسی عزیز در این مقاله آموزشی ما قصد داریم شما را با هرم بازاریابی محتوا آشنا کنیم و همچنین شما می توانید با استفاده کردن از این نکات طلایی در کار خود موفقیت بیشتری را کسب کرده باشید. برای ساخت یک هرم بازاریابی و آشنایی کامل با بخش های متعدد این هرم […]

۰ comments

 

0/5 ( 0 نظر )
دیدگاه (۲)
ایمان
دی ۳, ۱۳۹۷

ممنون بابت مطلب جالبتون

پاسخ
محسن کفاش
دی ۲۷, ۱۳۹۷

قربانت ایمان جون

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید