در حال بارگیری...
اینستا گرام مارکتینگ
۱۸ مهر

موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.

موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.Reviewed by محسن کفاش on Oct 10Rating: 5.0موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.

آخرین ویرایش ۱۸مهر۱۳۹۷

۸ مورد از باید ها و نباید های در راستای ایموجی مارکتینگ

این روزها ایموجی مارکتینگ تبدیل به یک عنصر رایج در روند تعاملی و ارتباطی ما شده اند.

آمار بسیار مهم در راستای ایموجی مارکتینگ
پژوهش های صورت گرفته از سال ۲۰۱۵ نشان می دهند که ۹۲ در صد از مصرف کنندگان آنلاین در حال حاضر از ایموجی ها  بهره می برند و شما فقط می توانید این طور تصور کنید که این آمار افزایش می یابد پس حتما سعی کنید از این ابزار در راستای بازاریابی و ایموجی مارکتینگ استفاده نمایید.

 اما در حالیکه بیشتر و بیشتر مردم از ایموجی ها استفاده می کنند، مطالعات خبر از یک عنصر کلیدی می دهد که مخصوصا برند ها باید در نظر بگیرند که از آنها در تبلیغات خود استفاده کنند یا خیر.

بر اساس تحلیل انجام شده توسط دانشگاه مینه سوتا، می توان تفاوت های عمده ای را در نحوه تفسیر پست های خود با استفاده از ایموجی ها در معانی آنها در گروه های اجتماعی قائل شد.

باید ها و نباید های ایموجی ها
شاید در ابتدای امر به نظر برسد که به راحتی می توان از این ایموجی ها استفاده کرد و برای مخاطب ها، جذابیت ایجاد کرد، اما شما نیاز به دقت زیادی در این زمینه دارید. آیا شما به دنبال استفاده از ایموجی مارکتینگ و وارد کردن آنها به بازاریابی دیجیتالی تان هستید؟ شما در این مقاله به باید ها و نباید های موجود در راستای ایموجی مارکتینگ پی خواهید برد که به کسب و کار شما بسیار کمک خواهد کرد.

 

باید ها در ایموجی مارکتینگ

۱ – مخاطبین خود را بشناسید

مشخص کنید که آیا مخاطبین شما، ایموجی ها را می پذیرند و یا اینکه اصلا آن ها را می شناسند؟ اگر مخاطبین شما از نوجوانان و جوانان در سن و سال بیست سالگی، تشکیل شده باشند، جواب شما، بله است. البته اگر مخاطب های شما میان سال ها و یا اشخاص سال خورده باشند، این جواب منفی می باشد.

شناخت مخاطب
شناخت مخاطب

۲ – در متن هایتان، ایموجی بگذارید

ایموجی های در نظر گرفته شده به منظور افزودن به یک واژه یا جمله به کار می رود، بنا بر این آن ها را بیش تر در انتهای یک جمله به کار ببرید تا در وسط، یا به طور مجزا در وسط آن ها.

استفاده از ایموجی در متن
استفاده از ایموجی در متن

 

۳ – کمی احساس تزریق کنید

همانگونه که می دانیم، در بین تمام مشکلات موجود در فضا های جمعی، مشکل اصلی این می باشد که لحن و صدا ندارد. در غیاب تن ( لحن و صدا) مردم از لحن ایموجی ها استفاده می کنند. ایموجی ها برای تحریک کردن و رساندن حواس، استفاده می شوند و می توانند کمک کنند که لحن ها و صدا ها، روشن تر فهمیده شوند.

۴ –  استفاده از واژه ها (در صورت لزوم)

اگر احساس می کنید که نمی توانید منظور خود را به طور واضح با ایموجی ها نشان دهید، به جای آن، از کلمات خوب و مرسوم استفاده کنید.

نباید ها ایموجی مارکتینگ

۱. زیاده روی نکنید

هیچ وقت، زیادی از ایموجی ها استفاده نکنید. استفاده بیش از حد از یک عنصر خوب، می تواند باعث بروز کلافگی، و حتیبی نظمی در بین مخاطب های شما شود.

 

۲. سوء برداشت در درک منظور ایموجی ها

سوء برداشت
امروزه هزاران ایموجی و شکلکِ در دسترس هستند، و این امکان هست که از یکی از آن ها به نحوی استفاده کنیم که ورای آن چیزی است که شما برنامه ریزی کرده بودید – و دلیل آن هم تنها این است که شما معنای آن را بد برداشت کرده اید.

 

۳. جدی گرفتن بیش از حد ایمو جی ها

با وجود این که تعداد زیادی از ایموجی های ناراحت انلاین، موجود است، بهتر است که آنها را بیش از حد، جدی نگیرید. راحت باشید و به آسانی از آن ها استفاده کنید.

جدی گرفتن بیش از حد ایموجی ها
جدی گرفتن بیش از حد ایموجی ها

 

۴. رهرو راه مردم باشید

به این دلیل که مصرف کننده های عظیم برند ها، از این ایموجی ها استفاده می کنند به این معنی نیست که شما هم نیاز به استفاده از آن ها دارید، به ویژه اگر مناسب فرم سازدمان دهی شما نباشد..

این را بدانید به بیشترین درصد استفاده از ایموجی ها در اینستاگرام می باشد وشما نیز می توانید به راحتی از آنها در پست های خود در راستای تقویت کسب و کار استفاده نمایید.

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ی هشتگ ها را نیز مطالعه نمایید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

دیدگاه خود را بنویسید