در حال بارگیری...
قوانین طلایی ساخت نوتیفیکیشن ها
۲۹ مرداد

قوانینی طلایی برای ساخت نوتیفیکیشن ها

قوانینی طلایی برای ساخت نوتیفیکیشن ها

آیا تا به حال به تعداد اطلاعیه‌ های دریافتی روزانه از برنامه‌ های مختلف توجه کرده‌ اید؟ چند مورد از این نوتیفیکیشن ها را واقعا به آن اهمیت می‌دهید؟ ساخت نوتیفیکیشن خود را چگونه طراحی کرده اید؟
هر روز ما با ساخت نوتیفیکیشن های بی فایده بمباران می شویم که ما را از فعالیت های روزمره مان دور می کند. غیرممکن، بی معنی و ضعیف، اغلب ما را مجبور به غیر فعال کردن نوتیفیکیشن ها و یا حتی حذف برنامه می کند.
با این حال، این امکان وجود دارد که این الگو را به چیزی معنی‌ دار، هم برای یک کسب ‌و کار و هم برای یک کاربر تبدیل کند. برای دستیابی به نتایج خوب با نوتیفیکیشن ها، طراحان به سادگی به یک استراتژی انتشار نیاز دارند که مناسب این رسانه باشد. در زیر، قوانین اساسی وجود دارند که باید در هنگام ساخت یک استراتژی نوتیفیکیشن پیروی شوند.

۱- از ارسال نوتیفیکیشن های خیلی زیاد در مدت ‌زمان کوتاه خودداری کنید.

رایج ترین اشتباه و مهمترین آسیب پذیری از دیدگاه قابلیت استفاده در هنگام ارسال و ساخت نوتیفیکیشن ها، ارسال نوتیفیکیشن های زیاد برای کاربران نسبت به آنها است. مهم این است که به یاد داشته باشید که تلفن همراه در مورد ایجاد هر تعداد پیام و افزایش فرکانس نوتیفیکیشن ها لزوما ارزش برنامه شما را افزایش نمی دهند. بنابراین، کاربران را با نوتیفیکیشن ها نکشید و یا ممکن است در نهایت برنامه شما را حذف کنند.
برای تشخیص فراوانی نوتیفیکیشن ها، برای شناخت مخاطبان، شیوه زندگی آنها و نیازهای آنها بسیار مهم است.

۲- ارزش نوتیفیکیشن را افزایش دهید.

نوتیفیکیشن
ارزش_ساخت_نوتیفیکیشن_ها

هنگامی که یک کاربر شروع به استفاده از یک برنامه می کند، نوتیفیکیشن ها را به خاطر نمی آورد، تا زمانی که مقدار دریافتی آنها به اندازه کافی بزرگتر از وقفه باشد. مشکل این است که تعداد کمی از نوتیفیکیشن ها ارزش را ارائه می دهند.
قبل از ارسال و ساخت نوتیفیکیشن ، مهم است که بپرسید «آیا کاربران ما به این اطلاعات نیاز دارند؟» این ممکن است شگفت انگیز باشد اما برخی از نوتیفیکیشن ها نباید بعضی کار ها را انجام دهند در یک صفحه کاربر:
برای اطلاع از «کاربران جذاب»، نوتیفیکیشن ها را ارسال نکنید. به عنوان مثال، فیس بوک به طور معمول نوتیفیکیشن ها را برای دعوت از کاربران برای اتصال به افراد به طورتصادفی پیشنهاد می کند یا به بیشتر از دوستان خود را در فیس بوک. این یک تلاش ضعیف است که کاربران را مجذوب برنامه می کند.
اطلاعاتی را که کاربران نمیتوانند استفاده کنند قرارندهید. نوتیفیکیشن موفقیت آمیز همیشه برای کاربر مفید است. اگر پیام شما به کاربران شما کمک نمی کند، شما یک نوتیفیکیشن بد ارسال می کنید.

۳- پیام خود را شخصی سازی کنید

بیام خود را شخصی سازی کنید
بیام خود را شخصی سازی کنید

محتوای شخصی که اطلاعات الهام بخش و دلخوشی را به همراه دارد، یک جزء حیاتی است. گاهی اوقات حتی جزئیات جزئی، مانند اضافه کردن نام گیرنده، می تواند به بهبود نوتیفیکیشن ها کمک کند (در بعضی موارد تا ۴ برابر بهتر). البته شخصی بودن به معنای اضافه کردن نام کاربری در پیام نیست. شخصی سازی محتوای پیام اطمینان می دهد که کاربران اطلاعاتی را دریافت می کنند که برای آنها مناسب و ارزشمند است. همانطور که Andrew Chen می گوید:

“تمرکز بر درک آنچه کاربران خود در مورد خدمات شما ارزش گذاری می کنند و پیام های خود را به نیازها و منافع خاص خود اختصاص دهند لازم است. شما شاهد تحریک فشارهای شدید هستید و کاربران خود را تبدیل به طرفداران عجیب و غریب می کنند. “

کاربران از محتوایی که به طور مستقیم به منافع شخصی آنها مرتبط است قدردانی می کنند. بهترین روش برای ایجاد یک اطلاع رسانی شخصی، تجزیه و تحلیل داده های کاربر خوب قدیمی است. یک نمونه عالی از اطلاع رسانی شخصی می تواند در برنامه های Netflix برای iOS و Android یافت شود؛ Netflix به دقت با استفاده از داده ها به ارائه توصیه هایی که احساس سفارشی دارند،اشاره می کند. Netflix به جای ارسال هر کاربر به اطلاع هر زمانی که یک نمایش یا فصل جدید منتشر می شود، Netflix آهنگ هایی را نشان می دهد که هر کاربر تماشا کرده است و تنها زمانی اعلان می کند که یکی از نمایش های مورد علاقه خود، یک فصل جدید در دسترس داشته باشد.
بنابراین، هنگام طراحی نوتیفیکیشن ها، توجه به اطلاعات مربوط به استفاده از محصول و همچنین سایر اطلاعاتی که در مورد کاربران خود جمع آوری کرده اید، توجه کنید.

۴- پیام باید روشن و قابل فهم باشد

بیام باید قابل فهم و روشن باشد
بیام باید قابل فهم و روشن باشد

بدون توجه به محتوای اطلاع رسانی، مطمئن شوید که آن به زبان خود کاربران (به معنای واقعی کلمه و تفسیری) صحبت می کند.
همچنین کاربران را با پیام های ناقص خسته نکنید. متن اطلاع رسانی باید در نوتیفیکیشن کاملا قابل خواندن باشد.
متن روشن، دقیق و مختصر باعث می شود پیام های اطلاع رسانی، بیشتر قابل استفاده باشند و باعث ایجاد اعتماد شوند.

۵- تبدیل به یک اقدام ارزشمند

بیشتر نوتیفیکیشن ها از تجربه محصول قطع شده است، آنها به طور عمومی به برنامه هدایت می شوند.
برای اتصال نوتیفیکیشن ها به صفحه هدف یا اتصال به دکمه اقدام، مهم است که آنها را فقط به کاربران زمین در منوی ناوبری بکشید. یک مثال خوب از یک برنامه که به دنبال این قانون است، Busuu است، یک برنامه یادگیری زبان. هنگامی که کاربران یک نوتیفیکیشن دریافت می کنند و روی آن ضربه می زنند، آنها به یک صفحه خاص و مرتبط هدایت می شوند که گامی منطقی در سفر کاربر است.

۶- زمان نوتیفیکیشن

زمان بندی نوتیفیکیشن
زمان بندی نوتیفیکیشن

نوتیفیکیشن ها به کاربران فقط در مورد کلمات و پیام نیست؛ همچنین همه چیز در مورد زمان بندی است. نوتیفیکیشن ها را در ساعتهای عادی ارسال کنید. اعلان ناخوشایند ارسال شده بین ۱۲:۰۰ AM و ۶:۰۰ A.M. ریسک بیدار شدن یا عصبی کردن کاربران را دارد.
البته، کاربران همیشه می توانند با  نوتیفیکیشن ها را هنگام خواندن آنها غیرفعال کنند، اما این یک راه حل خوب نیست. یک راه حل بهتر این است که در زمان هایی که برای کاربر راحت و مفید باشد، نوتیفیکیشن ها ارسال شوند، مگر اینکه آنها را از چیزی بلافاصله مطلع سازند.
بر اساس تحقیقات، بهترین زمان ارسال نوتیفیکیشن ها بین ۶-۸ بعد از ظهر زمانی که تعامل در بالاترین حد باشد، است. فراموش نکنید که ۶-۸ باید با توجه به منطقه زمانی کاربر انتخاب شود!

توجه: ۶-۸ بعد از ظهر فقط باید به عنوان یک قاعده کلی گرفته شود. زمان اطلاع رسانی نوتیفیکیشن شما باید فوریت پیام را نیز شامل شود. زمان بندی  باید رفتار کاربر و فوریت را نیز در نظر بگیرد.

۷- تست دقیق

آیا میخواهید یک اطلاع رسانی قوی را حتی بهتر انجام دهید؟ امتحانش کن! تست A / B برای کشف آن پیام کارآمدی برای کاربران مناسب است، فوق العاده مفید است.
نزدیک شدن به روز ولنتاین، آمادگی برای آزمون A / B دو پیام بسیار متفاوت است. آنها دو نسخه از یک پیام را به یک نمونه کوچک از کاربران که یک آیتم را به سبد خرید خود اضافه کرده بودند اما خریدشان را تکمیل نکرده بودند، آزمایش کردند.
اولین پیام یک یادآوری ساده بود:
چیزی را فراموشش کرده اید؟ به عقب برگردید و یک هدیه واقعا اصلی را ارسال کنید!
نسخه دوم کد تخفیف ۱۵٪ داشت:
چیزی را فراموش کرده اید؟ برگردید و کد تخفیف ۱۵% mycard را ذخیره کنید!
بر خلاف آنچه که انتظار می رفت، اولین پیام – نسخه بدون کد تخفیف – بهتر عمل می کرد. پیام بدون کد تبلیغاتی ۵۰٪ بیشتر درآمد ایجاد کرد و باعث حذف برنامه های کمتری نسبت به نسخه با کد تبلیغاتی شد. این یک نمونه عالی از این است که چرا آزمایش بسیار مهم است.

۸- اثربخشی واقعی نوتیفیکیشن ها را اندازه گیری کنید

به طور سنتی، ساخت نوتیفیکیشن ها با معیارهای مثبت مانند نرخ های باز انجام می شود. این ها معیارهای خوبی هستند، اما آنها فقط نیمی از داستان را می گویند. آنها به شما نمی گویند که آیا کاربران اطلاعاتی را که واقعا نیاز دارند دریافت می کنند. آنها همچنین به پیدا کردن پاسخ به سوالات مهم زیر کمک نمی کنند:

  • آیا کاربر بعد از یک سری نوتیفیکیشن اطلاعات خود را غیرفعال می کند؟
  • آیا نوتیفیکیشن کسی را مجبور کرده که برنامه را حذف کند؟

ما به شما پیشنهاد میکنیم برای آگاهی بیشتر مقاله اهمیت نوتیفیکیشن در تبلیغات را مطاله فرمایید.

۹-خود را با نوتیفیکیشن ها محدود نکنید

انواع مختلفی از نوتیفیکیشن ها و روش های تحویل، مانند اس ام اس، ایمیل و غیره وجود دارد. ارزش ایجاد یک نقشه اطلاع رسانی ساده است که هر آگهی را با اولویت مناسب مطابقت می دهد.

نوتیفیکیشن های مفید ایجاد کنید

اعلان های خوب مرتبط، به موقع و متنی هستند. بهترین توصیه برای طراحان نوتیفیکیشن برای ساخت نوتیفیکیشن این است که به زمان و توجه کاربر احترام بگذارید.

شما میتوانید برای سفارش به صفحه نوتیفیکشن تبلیغاتی در  فروشگاه بروید.وبرای مشاوره رایگان با شماره ۰۹۰۳۲۷۲۸۸۱۱ تماس فرمایید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

این مقاله هم جالبه!
پادکست | ساخت پادکست صوتی |یاراپلاس
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید