در حال بارگیری...
راه بازاریابی محتوا
۱۶ مهر

چگونه محتوای جذاب در شبکه های مجازی داشته باشیم

چگونه محتوای جذاب در شبکه های مجازی داشته باشیمReviewed by سوگل احمدی on Oct 8Rating: 5.0چگونه محتوای جذاب در شبکه های مجازی داشته باشیم؟

چگونه یک موضوع بازاریابی محتوا، با بیشترین بازدهی انتخاب کنیم؟

راه بازاریابی محتوا
راه بازاریابی محتوا موثر، با درکی عمیق از رقابتی افزایش می یابد،که با توجه نشان دادن مخاطب مان به آن به وجود می آید. به طورعمده انتخاب بهترین موضوع برای نوشتن، می تواند تاثیر مثبتی در ROI بگذارد. ما گمان می کنیم که اشتراک گذاری های اجتماعی، نشانه های فوق العاده ای از علایق اند، زیرا به آسانی بازتاب می دهند که مردم چه چیزی را ارزشمند می بینند و با آن ها در ارتباطند. حالا متنِ تحلیلگرِ Buzzsumo، راهی آسان برای استفاده از داده های اشتراک گذاری شده اجتماعی پیشنهاد می کند تا با بیش تر از ده موضوع مقایسه شود و به سرعت آشکار کند که کدام یک بیشتر با محتوا اشباع می شود و کدام مشارکت مخاطب بیشتری دارد.

 

این جا ما ۵ راه اصلی برای استفاده از داده های متعامل اجتماعی داریم تا موضوعات بازاریابی محتوایی را انتخاب کنیم:

 

۱ –  موضوعی بیابید که مخاطب تان به آن بیشتر علاقه مند است

اگر دو موضوع مرتبط درابطه با راه بازاریابی محتوا در ذهن دارید، راجع به آن موضوعی بنویسید که مشارکت بیشتری در رسانه جمعی دارد. اگرچه همین الان هم این موضوع را می دانید. مشکل همیشه وقتی است که با عجله ایده های خود را مرتب سازی می کنیم تا بهترین را پیدا کنیم. به وسیله آپشنِ تحلیلگر مقایسه ای محتوا، ارزیابی موضوعات با داده های اجتماعی، می تواند به سرعت شکل گیرد. عنوان مثال، اگر من در مورد تغذیه یا تناسب اندام نوشتم، ممکن است بخواهم رژیم های مختلف را نقد کنم. در این پژوهش، برای اصطلاحات “Paleo” و “Vegan”، راحت می توانید بفهمید، که محتوای در مورد غذا خوردن Paleo محبوب تر است. پالئو دارای سطح بالا تری از مشارکت است. بنابراین، نوشتن در مورد آن می تواند به من یک مزیت رقابتی بدهد، برای جذب مخاطبان به محتوای و رسیدن به گستردگی با اشتراک گذاری های اجتماعی، راحت تر می باشد. این جستجو کمتر از یک دقیقه طول کشید که تحلیلگر محتوا را، انتخابی موثر در ROL ماکسیمم می کند.

مخاطب علاقه مند
مخاطب علاقه من

۲ –  موضوعاتی با رقابت کمتر بیابید

همانگونه که منطقی هم به نظر می رسد باید کلمات کلیدی طولانی، با رقیب کمتر انتخاب کنیم تا اینکه به جای آن کلمات کلیدی ریشه ای با هزاران رقیب را برگزینیم، و به همین شکل، استفاده از موضوعات بازاریابی محتوا که هدف تجارت شماست و کمتر دارای خاصیت رقابت پذیری اند، می توانند یک گزینه عالی برای تاثیر بیشتر باشند.

برای مثال، بسیاری از افرادی که علاقه مند به بازاریابی محتوا هستند، علاقه مند به بازاریابی اثرگذار نیز هستند.

یک جستجوی سریع که این دو اصطلاح را مقایسه می کند، بلافاصله روشن می کند که اکنون در مورد محتوای بازاریابی تاثیرگذار، رقابت کمتری وجود دارد. من هم اکنون می توانم محتوا خود را با تاکید بر اینکه چگونه با بازاریابی تاثیرگذار مرتبط است، چارچوب بندی کنم. آپشن ِ دیگر، دنبال کردن انواع مختلف محتوایی می باشد، که بر مبنای این است که چشم انداز محتوای  رقابت چگونه اشباع و رقابتی می شود. برخی از موضوعات، به دلیل علاقه کمتر مردم، رقابت کمتری دارند.

موضوع های رقابتی
موضوع های رقابتی

علایق مخاطب ها را با دانش صنعتی خودتان و ارزیابی میانگین مشارکت، بازبینی کنید.

اگر در ارتباطِ موضوعی، با رقابتِ زیاد می نویسید، این ها چند نمونه اند:

محتوا و رقابت
محتوای با ارزشِ ساختِ بیشتر بسازید، مانند ویدئو ها، دوره ها، کتاب های الکترونیک(E-Book) ، یا پژوهش های حقیقی توزیعاتی که با پرداخت هستند را لحاظ کنید، مانند تبلیغ در رسانه های جمعی همکاری با دنبال کننده ها برای افزایش قدرت توزیع در پس ِ محتوا اطمینان حاصل کنید، که برنامه ای در جهت ارتقا برای موقعیتی دارید که پست های در فاز اولیه انتشار یافته را گسترش دهد.

 

۳ –  یافتن یک موضوع ویژه که کمتر رقابتی و مشارکتی است

هنگامی که از کارشناسان بازاریابی محتوا برای مشاوره در مورد رشد در چشم انداز های محتوایی بسیار رقابتی پرسیدیم، اندی کرستودینا، در مورد اهمیت جستجو موضوعات مرتبط صحبت می کرد.

اگر شما می بینید که یک موضوع، محتوای زیادی دارد، به زیرمجموعه نگاه کنید. اگر آنها بیش از اندازه شلوغ اند به “زیر-زیرمجموعه” ها نیز بنگرید.

شما می توانید ارزش کمی بیشتر حفاری کردن را در پژوهش این سه اصطلاح بیابید، Blockchain، Blockchain Technology، و Blockchain Tutorial .

آموزش Blockchain هم خیلی کم رقابت هست ( همین امسال تنها ۴۰۹ مقاله داشته) و هم خیلی مورد توجهات قرار گرفته ( اشتراک گذاری های میانگین آن از خود Blockchain بیشتر بوده است)، که سبب می شود که سبب می شود انتخابی عالی برای تاثیر گذاری بیش تر و ROI شود.

اینجا نمونه هایی برای پیدا کردن ایده های زیرمجموعه وجود دارد:

پای کار گرایش های صنعتی، مطالعات گسترده و منظم بودن، می تواند به شما در شناخت این که چه زمانی یک زیرمجموعه پدیدار می شود موثر باشد.

از پیشنهادات جستجوی گوگل استفاده کنید – در قسمت افشای کامل، که دقیقا همان روشی است که چگونه من  آموزش Blockchai

از جستجوهای پیشنهادی Pinterest استفاده کنید. به همین روش، من با ایده موارد استفاده از Blockchain آشنا شدم.

از تحلیل گرِ سوال (Question Analyzer)  برای پیدا کردن اصطلاحاتی  که مردم در رابطه با موضوعات  اصلی خود می پرسند، استفاده کنید. این پژوهش نشان دهنده ایده های مرتبط با GDPR شامل، سیاست حفظ حریم خصوصی، انطباق GDPR، و قوانین GDPR می باشد.

با استفاده از مقایسه گرها، من می توانم به سرعت تعیین کنم که قانون GDPR ، مشارکتی ترین این موضوعات است.

۴ –  یک موضوع بازاریابی محتوایی با عملکرد بالا در شبکه های مختلف انتخاب کنید

راه بازاریابی محتوا با عملکرد بالا
شبکه های اجتماعی جایی است که مکالمات راجع به موضوعات مختلفی انجام می شود. در بیشتر بخش های راه بازاریابی محتوا ، مکالمه از شبکه ای به شبکه ای دیگر جهت دهی می شود. با مقایسه عملکرد موضوعات مختلف توسط شبکه، می توانید محتویاتی را ایجاد کنید که برای مخاطبان در شبکه های خاص مورد هدف قرار می گیرد. برای مثال، با توسعه برنامه های موبایل، محتوا بهتر از فیس بوک و یا Low code در توئیتر عمل می کند. اگر بخواهم محتوای من به افراد در توییتر برسد، این می تواند ایده خوبی باشد که چراچوب آن را در Low code قرار دهم. راه دیگری برای استفاده از اصطلاحاتِ مقایسه ای، برای شبکه های اجتماعی این می باشد، که محتوا را به صورت متفاوت و بر اساس اولویت های موضوعی، افزایش دهیم. به عنوان مثال در مورد راه بازاریابی محتوا ، اگر من مقاله ای درباره Low code، داشته باشم، می توانم یک آگهی در فیس بوک برای افرادی که علاقه مند به توسعه برنامه های تلفن همراه هستند ایجاد کنم – همان تبلیغات در اینستاگرام نیز استفاده می شود. یا این که می توانم از عبارت توسعه برنامه موبایل در پست فیس بوک استفاده کنم، و سپس آن را به مقاله ای درباره Low code لینک کنم.

 

۵ –  محتوای قدیمی تر را برای موضوعات میلی جدید، تطبیق دهید

گاهی اوقات عبارتی که ما استفاده می کنیم در راه بازاریابی محتوا ، سریع تر از ایده های در پس آن تغییر می کند. در این موارد، می توان از محتویات قدیمی تر محتویات مؤثر و .. استفاده کرده  و آن را با توجه به راه بازاریابی محتوا مباحث جدید و جذاب دوباره مورد استفاده قرار داد. برای مثال، شباهت های کلیدی بین محتوای تعاملی و بازاریابی تجربی وجود دارد. در بعضی موارد برای راه بازاریابی محتوا ، یکی باعث رشد و پیشرفت دیگری می شود.   توجه داشته باشید که چگونه پست های محتوای تعاملی در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به خوبی اجرا شد، اما  پست های بازاریابی تجربی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ حتی بهتر از آن بود.

یک پست درباره راه بازاریابی محتوا تعاملی، شاید قادر به دوباره چارچوب سازی و باز انتشاری و انعکاس جدیدتری تا موضوعات مشارکتی بیشتر باشد.

ما خیلی علاقه مندیم تا مقایسه های موضوعیِ در دسترس در مورد تحلیل محتوا داشته باشیم. خیلی علاقه مندیم که اگر راهی برای استفاده از آن ها پیدا کنید که به فکر ما هنوز نرسیده است از شما بشنویم.

محتوای عالی پر بیننده را از ما بخواهید و برای اطلاعات بیشتر در مورد راه بازاریابی محتوا به سایت یاراپاس مراجعه کنید.

دیدگاه خود را بنویسید