در حال بارگیری...
هشتگ اینستاگرام
۱۴ شهریور

۴ روش موثر برای استفاده از هشتگ در راستای برند سازی کسب و کار خود

۴ روش موثر برای استفاده از هشتگ در راستای برند سازی کسب و کار خود

شاید شما نیز تمامی متود های مورد نظر، استراتژی کسب و کار و کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد نمودید و تمامی احتمالات و اتفاقات را نیز در نظر گرفتید ولی هشتگ مارکتینگ را از جای انداخته اید.

هشتگ ها از قوی ترین روش های جذب مشتری و در معرض دید قرار دادن کسب و کار بدون هیچ هزینه ای می باشد که بسیاری از بازاریاب ها از این ابزار به اندازه ی کافی استفاده نمی نمایند.

هشتگ مارکتینگ در شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام قابل انجام می باشد و تاثیر بسیار مطلوبی برای صاحبان کسب و کار دارد.

تا به حال چند بار به پست و یا محتوای خود هشتگ اضافه نمودید فقط به این دلیل اینکه این امر تمرینی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد؟ بیشتر از ۱و یا دو بار اما به آن توجه خاصی نداشتید.

هشتگ بیشتر از یک ابزار اضافه برای جذابیت و یا مکالمه با افراد دیگر می باشد. هشتگ ها یکی از موثر ترین ابزار در راستای بازاریابی و برند نمودن کسب و کار شما می باشد.

پس تفاوت بین هشتگ قابل قبول و مورد سرگرمی و مکالمه با هشتگی که برای بازاریابی به کار می رود چیست؟ قبل از اینکه از هشتگی برای پست ها و محتویات استفاده نمایید، نکات ذکر شده را حتما در نظر بگیرید:

۱٫مرتبط باشد.

هشتگ ها می توانند به شما کمک کنند تا محتویات خود را منظم و سازمان یابی نمایید.

این مقاله هم جالبه!
4 روش مناسب برای استفاده از هشتگ ها برای اشتغال زایی بهتر

سعی کنید از هشتگ هایی استفاده نمایید که مستقیما به کسب و کار شما مرتبط می باشد تا بتوانید مشتریان هدفمند خود را بیابید و افرادی که محصولات شما نیازمند هستند را بیابید.

بعد از اینکه هشتگ های مرتبط به کسب و کار خود را یافتید سعی کنید از آنها مداما استفاده نمایید تا بیشتر از قبل در معرض دید قرار بگیرید.

شرکت zappos اخیرا خدمتی جدیدی را با استفاده از هشتگ #Askzappos ایجاد نمودده است که مشتریان خود این اجازه را می دهد تا با استفاده از این هشتگ در پست های خود و به اشتراک محتوایی با استفاده از این هشتگ قادر به استفاده از محصولات با قیمت کمتر و یا تخفیفی مناسب باشند.

برقراری ارتباط و مرتبط بودن

و شرکت zappos نیز این تصاویر را در راستای قدر دانی در صفحه ی خود به اشتراک می گذارد.

این هشتگ فقط بخش از کمپین تبلیغاتی این شرکت نمی باشد بلکه افرادی که از این هشتگ استفاده می نمایند وفاداری و یا رضایت خود را نسبت به محصولات این شرکت بیان می کنند و یا اگر اعتراض و گله داشته باشند نیز می توانند از این هشتگ استفاده نمایند و مشکلات خود را بیان نمایند.

هشتگ #Askzappos فقط برای مخاطبین و مشتریان این شرکت به کار می رود که مطلقا در راستای بیان نمودن تشکر، اعتراض و سوال به کار می رود.

 

این شرکت برای در معرض قرار بیشتر خود از پست های افرادی که از این هشتگ استفاده نمودند در صفحه ی خود استفاده می نماید و جواب این سوال، اعتراض ها و… را برای تمامی مخاطبین خود بیان می نماید.

این مقاله هم جالبه!
اینستاگرام مارکتینگ و شناسایی ابزارهای آن

با استفاده از این  تکنیک در هشتگ مارکتینگ شما قادر به این هستید که مخاطبین خود را از مشتریان قبلی خود و نشانه ی رضایت آنها جذب نمایید.

۲٫مفهوم شود.

شما می توانید به سادگی با استفاده از هشتگ ها کسب و کار خود را به بهترین نحو ممکن تقویت نمایید؛ اما این را در نظر داشته باشید که هشتگ شما باید به آسانی درک شود و خیلی از کلمات پیچیده و نامفهوم تشکیل نشده باشد.

استفاده از هشتگ های پیچیده و غیر قابل جستجو هیچ وقت موثر می باشند به این دلیل اینکه هیچ وقیت این هشتگ ها در معرض دید قرار نمی گیرند و هیچ وقت هم نمایان نخواهند شد.

برای مثال، اگر شما میزبان رویدادی می باشید، استفاده از هشتگ به نام رویداد مورد نظر امری بسیار آسان و مبتدی می باشد و اینم هشتگ بعد از اتمام رویداد از بین خواهد رفت و تعداد زیادی از بازدید کنندگان را جذب نخواهد کرد.

اما استفاده از هشتگی جذاب تر و چالشی تر اما مرتبط، برای زمان بیشتری این هشتگ باقی خواهد ماند و بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

برای مثال، شرکت everlane با استفاده از هشتگ #whereITravel  در کمپین خود، تمامی محصولات خود که مرتبط به سفر کردن بود را با جذابیت بسیار بیتر در معرض دید قرار دادند.

پس اینکه این شرکت هشتگ مخصوص محصولات مسافرتی خود#WhereITravel  را ایجاد نمود و در پست های خود استفاده کرد از مخاطبینی که از این نمونه از محصولات استفاده نموده اند درخواست نمود و آنها را مشتاق کرد تا پستی را با محصول دریافت شده به اشتراک بگذارند و از این هشتگ استفاد نمایند.

این مقاله هم جالبه!
۶ نکته ی مهم برای تسلط داشتن بر اینستاگرام مارکتینگ را حتما مطالعه فرمایید

این هشتگ در سال تابستان سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد و تا به امروز ادامه دارد و از این هشتگ استفاده می شود؛ این هشتگ را بیشتر مخاطبین این شرکت در راستای نشان دادن رضایت خود استفاده می نمایند و این امر باعث می شود که اعتبار این شرکت نیز افزایش یابد.

جالب است بدانید که شرکت everlane  بیش از ۱۴٫۴۰۰ پست توسط این هشتگ جمع آوری نموده است که برای این کسب و کار بسیار مطلوب می باشد.

هشتگ مارکتینگ فقط ایجاد یک هشتگ و استفاده از آن در پست های خود نیست بلکه به این معناست که قادر به جذب مشتری با پخش هستگ خود و افزایش تعداد پست ها با این هشتگ باشید.

۳٫هشتگ خاص برند خود را داشته باشید.

  قبل از اینکه از هشتگی استفاده نمایید بررسی نمایید که اگر از این هشتگ قبلا در صفحه و یا پست دیگری نیز استفاده شده است. آیا این هشتگ توسط شرکت دیگری نیز به کار می رود؟ آیا از این هشتگ در استوری ها و یا پست های زیادی استفاده شده و مرتبط به شرکت دیگری می باشد؟

پس در نظر داشته باشید که نباید پست های شما به علت استفاده ی اشتباه هشتگ ها در میان پست شرکت های دیگر گم شود.

برای مثال، شرکت مرسدس بنز آمریکا برای ماشین های CLA جدید کمپین را در اینستاگرام برای تبلیغات بیشتر و در معرض دید قرار دادن این ماشین ایجاد نمود.

اولین ایده ی آنها برای هشتگ #TakeTheWheel بود اما این هشتگ قبلا نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، پس استفاده از این هشتگ امری اشتباه بود؛ به همین علت نیز بنز تصمیم گرفت ۵ عدد از بهترین عکاس های خود را استخدام کرد و آنها را به سفری با استفاده از این ماشین فرستاد به آنها گفت که تصاویری هیجان انگیز با استفاده از این ماشین بگیرند و آن را در شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ #CLAtakethewheel به اشتراک بگذارند.

این مقاله هم جالبه!
اهمیت دیجیتال مارکتینگ در عصر امروز

این هشتگ بیشتر از ۱۶۱۲ بار در اینستاگرام با ماشین CLA بنز به کار رفت و از سال ۲۰۱۳ تا به حالا فعالیتی با استفاده از این هشتگ دیده نشده است.

هشتگ های خاص
هشتگ مخصوص

افرادی که این ماشین را خریداری نمودند تا به امروز از این هشتگ در موضوعات مربوط به بنز استفاده می نمایند. پست هایا اینم افراد مستقیما از بنز نمی باشد و گاهی اوقات با قهوه ای با طراحی بنز و یا حتی نقاشی بنز صورت می گیرد.

این تکنیک از هشتگ مارکتینگ بیشتر در کسب و کار شرکت های معروف به کار می رود که قادر پخش هشتگ خود با پرداخت از پول و یا هزینه ی زیاد باشند. 

با این تکنیک شما می توانید محصولات خود را به راحتی در معرض دید قرار دهید و کسب و کار خود را تقویت نمایید.

۴٫هشتگ خود را تست نمایید.

هشتگ ها یه نظر بی خطر برای کسبو کار شما می باشند اما افراد زیادی وجود دارند که از این هشتگ ها در صفحه ی خود استفاده می نمایند و آن را نیز حتی از شما دزدی می نمایند.

ما نیز شاهد استفاده ی منفی و نا مناسب از هشتگ ها بوده ایم و یا حتی دیده ایم که از هشتگ ها به صورت که انتظار رفته شده مورد استفاده قرار نگرفته اند.

برای مثال، رستوران غذایی مک دونالد تصمیم گرفت تا با استفاده از هشتگ #McDstories مخاطبین خود را مشتاق نماید تا استوری هایی جذاب و مثبت در رابطه با محصولات این شرکت به اشتراک بگذارند اما استفاده از این هشتگ ها به اشتباه پیشرفت و افراد مختلفی در راستای موضوعات مختلفی از این هشتگ استفاده می نمودند و اسم و رسم این شرکت را زیر سوال بردند و اعتبار این شرکت بسیار ختشه دار گردید.

این مقاله هم جالبه!
چه زمانی برای پست گذاشتن در اینستاگرام مناسب است؟

پس حتما این موضوع را دفعه ی بعدی که به فکر ایجاد هشتگی برای رویداد خاص خود و یا هر گونه محتوا و پستی در شبکه های اجتماعی بودید به یاد داشته باشید که به مشل بزرگی همانند این شرکت برنخورید.

هشتگ مارکتینگ امری بدون هزینه، پر درآمد، جالب و سرگرم کننده می باشد اما این را درنظر داشته باشید که هشتگ مارکتینگ نیاز به تمرکز و دقت خاصی دارد پس حتما در انتخاب هشتگ خود دقت نمایید.

مرور می کنیم:

.هشتگی که استفاده می نمایید باید مرتبط به کسب و کار و یا رویداد مورد نظر باشد تا بیشترین استفاده را از این هشتگ داشته باشیم. هشتگی که استفاده می نمایید را باید با در نظر گیری موضوع محتوای خود ایجاد نمایید تا قادر به جذب بیشترین درصد از مشتریان هدفمند خود باشید.

.باید هشتگی را ایجاد نماید که به سادگی درک شود و به هیچ وجه پیچیده و کنجکاوانه نباشد. هشتگ هایی که با نام ها و عنوان های پیچیده بیان می شوند هیچ وقت استقبال زیادی را دریافت نمی نمایند.

.باید هشتگ خاص خود را ایجاد نمایید تا افرادی که از طرفداران کسبو کار شما هستند به راحتی این را دنبال نمایند. هشتگ خاص شما باید به قدری جذاب باشد که مخاطبین شما را مشتاق به استفاده از آن در پست های خود نماید.

.با دقت هشتگ خود را انتخاب نمایید و در نظر بگیرید که آیا این هشتگ بیشترین بازدهی را برای من به وجود می آورد یا خیر؟ اگر پاسخ این سوال بله بود سعی کنید آن را تست نمایید و اگر هم جواب این سوال نه بود به طور کلی از آن استفاده ننمایید.

این مقاله هم جالبه!
چگونگی استفاده از اینستاگرام مارکتینگ به حرفه ای ترین روش ممکن

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینستاگرام و هشتگ مارکتینگ حتما مقاله ی ۸ نکته داغ بازاریابی اینستاگرام را مطالعه فرمایید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

0/5 ( 0 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید