چگونه می شود یک اینفلوئنسر شویم ؟
۳۰ دی

چگونه یک اینفلوئنسر شویم ؟ | یاراپلاس

با افزایش روش های تبلیغاتی نوین و جدید و از آنجایی که دیگر روش های قدیمی جواب نمی دهند بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ تقریبا جای همه تبلیغات را گرفته است چرا که بسیار پربازده است و به راحتی می توانید با آن برند سازی کنید. یکی از روش های مهم تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ کمک گرفتن از اینفلوئنسرهاست که می توان اعتماد کاربران را برای خرید محصولات جلب کرد.

بدون شک شما نیز با واژه اینفلوئنسر یا سلبریتیهای مجازی آشنایی دارید. افرادی که به عنوان شاخ مجازی نیز شناخته می‌شوند. این افراد در حقیقت کسانی هستند که به واسطه نوع فعالیتی که دارند در شبکه های مجازی و به خصوص اینستاگرام دیده می‌شوند و به نوعی تاثیرگذار هستند؛ اما اینفلوئنسر ها چطور به وجود آمدند و چطور می‌توان به یک اینفلوئنسر حرفه‌ای در فضای مجازی تبدیل شد؟ تولید محتوا در شبکه های مجازی به چه صورت انجام می گیرد؟ روش کسب درآمد یوتیوبرها چیست؟ در این مقاله از یاراپلاس به نکاتی درباره اینفلوئنسر ایرانی و نحوه فعالیت در رسانه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین می‌پردازیم.

اینفلوئنسر کیست؟ 

اگر شما نیز در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید بدون شک تبلیغاتی را که در تلگرام، اینستاگرام و توییتر رد و بدل می‌ شوند، مشاهده کرده اید. هر شرکت یا برند با توجه به سطح بودجه ای که دارد اقدام به تبلیغات می‌کند. از جمله این تبلیغات می‌توان به استوری های اینستاگرام صفحات پرطرفدار اشاره کرد که به نوعی سبک جدیدی در تبلیغات بوده است. به عنوان مثال یک فرد شناخته شده در زمینه غذا و نوشیدنی با مراجعه به رستورانها و خوردن غذای آنها نظراتش را درباره کیفیت رستوران به بینندگان صفحه مجازی خود اعلام می‌ کند. این تبلیغی برای رستوران مورد بحث است که بابت آن هزینه ای هم به فرد پرداخت می‌کند.

این مقاله هم جالبه!
کسب و کار آنلاین | کسب و کار اینترنتی | یاراپلاس
چگونه اینفلوئنسر حرفه ای شویم؟
چگونه اینفلوئنسر حرفه ای شویم؟

اینفلوئنسرها چطور شکل گرفتند؟

اینفلوئنسر ها در حقیقت تبلیغ کنندگان شبکه مجازی اند. اولین بار این روش تبلیغات در یوتیوب به وجود آمد. زمانی که گوگل اختیار یوتیوب را به دست گرفت افراد فعال در این شبکه اجتماعی توانستند بازدیدکنندگان خوبی را جذب آن کنند. در حقیقت این افراد از طریق ساخت ویدئو کسب درآمد می‌کردند و بازدیدکنندگان با به اشتراک گذاشتن ویدئوهای فرد از او حمایت می کردند و به همین ترتیب ویدئوهای بعدی به بازار می آمد. این ویدئوها میتوانست شامل دوربین مخفی، انواع شوخی، آموزشهای کامپیوتری، مستند یا هر موضوع مورد علاقه دیگری باشد.

به افراد تاثیرگذار در سطح توییتر یوتیوبر گفته می‌شود. با رشد شبکه های اجتماعی این نحوه کارو تبلیغات متحول شد. به زودی اضافه شدن تبلیغات در ابتدا یا انتهای فیلمها یا تبلیغات مستقیم در صفحات مجازی رشد پیدا کرد و صاحبان صفحات پرطرفدار از این طریق به درآمد های بالایی رسیدند. اگر شما نیز به دنبال تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر هستید باید نکاتی را در زمینه تبلیغات در شبکه های مجازی و نوع فعالیت اینفلوئنسر ها بدانید.

چگونه اینفلوئنسر حرفه ای شویم
چگونه اینفلوئنسر حرفه ای شویم

چگونه یک اینفلوئنسر شویم؟  

بدون شک بازیگران و افراد مشهوری را دیده‌اید که در شبکه های اجتماعی برای محصولات خاص به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تبلیغ می‌کنند. این افراد به واسطه شناختی که مردم از آنها دارند شناخته شده اند و صفحات مجازی آنها گاهی تا چند میلیون نفر بازدیدکننده دارد. به همین دلیل هم پول زیادی از راه تبلیغات به دست می آورند؛ اما آیا یک فرد عادی نیز می‌تواند چنین درآمدی کسب کند؟ بله شما می‌توانید اگر ابتکار و نو آوری داشته باشید. در ادامه چند نکته در این زمینه را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

این مقاله هم جالبه!
تبلیغات گوگل |مزایای تبلیغات گوگل | یاراپلاس
چگونه اینفلوئنسر حرفه ای شویم
چگونه اینفلوئنسر حرفه ای شویم

۱-به چه فعالیتی علاقه دارید؟

قبل از اینکه کار در شبکه مجازی را شروع کنید مشخص کنید که استعداد و علاقه شما در چه زمینه ای است؟ در چه کاری مهارت دارید؟ خیاطی، آشپزی، آرایش، ورزش یا لباس؟ شما باید کاری را انتخاب کنید که مشتاق انجام دادن آن هستید. بهتر است قبل از شروع کار در میان صفحات مختلف جستجو کنید و ببینید که گروههای مشابه چطور اداره می‌شوند و افراد چگونه از مهارتهای عادی یا غیرعادی خود کسب درآمد می‌ کنند.

چگونه اینفلوئنسر حرفه ای شویم
چگونه اینفلوئنسر حرفه ای شویم

۲-مهارتهای خود را ارتقا دهید.

برای فعالیت در شبکه های مجازی و ساخت فیلمهای تبلیغاتی لازم است مواردی را بیاموزید نحوۀ ساخت فیلم، لینک گذاری، ایجاد لوگو و برند می‌تواند به شما برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر موفق کمک کند.

۳-کارهای متفاوت انجام دهید.

دیگر در همه جا می‌توانید مطالبی مانند مد و فشن یا روانشناسی را پیدا کنید بنابراین چنین گروههایی نمی‌توانند خیلی موفق باشند. تلاش کنید کاری را شروع کنید که متفاوت از دیگران باشد و افراد کمتری پیش از شما به سراغ آن رفته باشند. متفاوت باشید تا جذابیت پیدا کنید. یادتان باشد رمز موفقیت تولید محتوای جدید است.

۴-در شبکه اجتماعی مناسب فعالیت کنید.

برای کانال و شبکه های اجتماعی تان استراتژی داشته باشید ، محتوای خودتان را برنامه ریزی کنید یعنی بدانید در چه زمانی چه پستی را می خواهید قرار دهید .

محتوای خوب تولید کنید ، از آنجایی که  تولید محتوا حرف اول را در شبکه های اجتماعی می زند سعی کنید یک محتوای کامل و خوب تولید کنید و از هزینه و زمان بری آن هراسی نداشته باشید. امروزه اهمیت و مزیت های تولید محتوا بر هیچ کسی پوشیده نیست.

این مقاله هم جالبه!
قانون پنجم بازاریابی

این یک مسئله مهم است که همه اینفلوئنسر ها باید به آن دقت کنند. شما باید براساس نوع فعالیت خود از شبکه اجتماعی مناسب استفاده کنید. شبکه ای که با فعالیت و سلیقه شما همخوانی داشته باشد. به یاد داشته باشید فقط یک جا و به صورت متمرکز و منظم فعالیت کنید. پخش کردن فعالیتتان در شبکه های مختلف اجتماعی تنها شما را ضعیف خواهد کرد.

با شناخت شبکه های اجتماعی و مخاطبان و علاقه مندی های آنها تولید محتوا داشته باشید . و پیشنهادات آنها را هم در نظر بگیرید.

کانال ها و شبکه هایی را انتخاب کنید که به خوبی می توانید در آنها فعالیت داشته باشید مانند فیسبوک و اینستاگرام . و همه تمرکز و تلاش خودتان را برای رشد این شبکه هایتان بگذارید .

چگونه اینفلوئنسر حرفه ای شویم؟
چگونه اینفلوئنسر حرفه ای شویم؟

۵-برنامه ریزی و استراتژی داشته باشید.

یک اینفلوئنسر موفق نباید فقط اقدام به پست گذاری کند. شما باید با برنامه ریزی و هدفمند کار کنید. محتوایی را که می خواهید به اشتراک بگذارید همواره آماده داشته باشید و تلاش کنید در یک زمان بندی منظم پست بگذارید. تصاویر، متنها و فیلم هایتان را بررسی کنید و هرگونه اشکالی را از آنها رفع کنید.

ثابت قدم باشید و طبق برنامه ریزی جلو بروید ، سعی کنید در زمان ها و روزهای خاص پست قرار بدهید این گونه فالوورهای شما به اشتیاق بیشتری شما را دنبال خواهند کرد . محتوا گذاری خود را به تعویق نیاندازید به گونه ای نباشد که یک روز چند پست قرار دهید و شاید تا چند هفته پستی منتشر نکنید . مقاله صفر تا صد تولید محتوا در شبکه های اجتماعی در این زمینه به شما کمک زیادی خواهد کرد.

این مقاله هم جالبه!
آژانس دیجیتال مارکتینگ

برای خودتان هم تبلیغات کنید ، چرا که هر چند شما محتوای عالی داشته باشید ولی اگر کسی آنها را نبیند فایده ای ندارد پس در کنار تولید محتوا به فکر ارتقا و افزایش بازدید خود باشید و تبلیغات کنید.

۶- همکاری با اینفلوئنسرها

بهترین راه برای رشد دادن تعداد مخاطبان این است که با یکی دو اینفلوئنسر شناخته شده تر همکاری کنید. برای این کار می‌توانید مطالبی درباره یک فرد مشهور بنویسید. یا تصویری از او بکشید و تلاش کنید توجه او را به صفحه خود جلب کنید. اگر این فرد پست شما را به اشتراک بگذارد طرفداران او خیلی زود برای بازدید راهی صفحه شما خواهند شد.

۷-ارتباط با مخاطبان

یک مسئله مهم در اینفلوئنسر بودن ارتباط مناسب و گفتگو با کاربران است. این کار ممکن است وقت گیر باشد اما شما باید صبر داشته باشید. با حوصله به پیام ها جواب دهید و کسانی را که شما را دنبال می‌کنند دنبال کنید. در صفحاتشان پیام بگذارید و به آنها نشان دهید که حضورشان برای شما دارای اهمیت است.

سریعترین و ساده ترین راه برای افزایش مخاطبان ، کار با یک شخص تاثیرگذار است . شما می توانید مطلبی جالب از آن فرد را در صفحه خود به اشتراک بگذارید و درباره آن بنویسید کافی است آن شخص آن مطلب را لایک کند .

سعی کنید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و به دنبال هر نظر آنها ، پاسخ آنها را بدهید .

 

چگونه می شود یک اینفلوئنسر شویم ؟

چگونه می شود یک اینفلوئنسر شویم ؟

چگونه می شود یک اینفلوئنسر شویم ؟

اگر با خواندن این مقاله ترغیب شده اید تا یک اینفلوئنسر شوید! ۳ تکنیک مهم برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر را از دست ندهید.

این مقاله هم جالبه!
تبلیغات رایگان | تبلیغات رایگان در پیام رسان ها | یاراپلاس

در صورتی که به اطلاعات بیشتر و مشاوره نیاز دارید ، کارشناسان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند .

۰۹۳۰-۴۰۲-۶۱۸۰

۰۹۰۳-۲۷۲-۸۸۱۱

کلمات کلیدی : تولید محتوابازاریابی و تبلیغاتوایرال مارکتینگ

خوشحال می شویم پس از خواندن این مقاله ما را از نظرات خود آگاه کنید.

دیدگاه خود را بنویسید