در حال بارگیری...
4 راه و روش موثر برای نگهداری مشتریان خود توسط شبکه های اجتماعی
۰۳ مرداد

۴ راه و روش موثر برای نگهداری مشتریان خود توسط شبکه های اجتماعی

۴ راه و روش موثر برای نهگداری مشتریان و مخاطبین خود توسط شبکه های اجتماعی

ایا شما نیز از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای نگه داشتن مشتریان همیشگی خود که مداما با انها در اشتغال هستید تلاش می کنید؟

ایا به دنبال روش هایی موثر برای تقویت این روابط بین خود و مشتریان خود در بازاریابی شبکه ی اجتماعی هستید؟

بازاریابی شبکه ی اجتماعی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید روابط خود را با مشتریان همیشگی خود بسیار عمیق و صمیمی تر سازد تا بتوانید به ارائه ی خدمات و فروش محصولات را به انها ادامه دهید.

شما در این مقاله، به ۴ راه و روش موثر برای نگداری مشتریان خود توسط شبکه های اجتماعی پی خواهید برد.

چرا باید مشتریان قبلی خود را باید نگه داریم ؟

این اصلا یک سوپرایز نیست که مشتریان منبع درآمدی شرکت های رو به رشد است.اما نگهداری از مشتریان قدیمی خود و مشتاق نمودن انها برای خرید محصولات خود یکی از موثر ترین روش های فروش محصولات کسب در آمد می باشد که مورد اطمینان تر نیز است.

این به این معناست که شما باید در تلاش باشید که مشتریان قدیمی خود را برای داشتن کسب و کاری ثابت و قابل اطمینان نگه داری نمایید.

یکی از راه ها و روش های مناسب برای نگه داری از مشتریان خود شبکه های اجتماعی می باشد؛ به این دلیل که شبکه های اجتماعی یکی از ابزار هایی هستند که به صورت عمیقی بر روان و رفتار های مردم و مشتریان شما تاثیر می گذارند که این مسئله این سکو های در آمد زایی از بهترین روش های نگهداری مشتریان شما می باشند.

و حالا ۴ روش موثر برای نگهداری از مشتریان قدیمی و همیشگی خود:

سعی کنید مشتریان خود را به صورت تکی بشناسید و باآنها آشنایی پیدا کنید
سعی کنید مشتریان خود را به صورت تکی بشناسید و باآنها آشنایی پیدا کنید

۱٫سعی کنید با مشتریان خود به صورت تکی آشنایی پیدا کنید و با آنها را به خوبی بشناسید.

مشتریان شما نمی خواهند فقط یک شماره و یا یک ایمیل ادرس باشند که شما برای آنها فاکتور می فرستید؛ آنها توقع دارند که شما به آنها اهمیت دهید؛ برای این امر شما باید انها رابه عنوان یک جمعیت و بعد به صورت تکی بشناسید و از آنها درخواست انتقاد یا نظر فرمایید تا آنها نیز با شما ارتباط برقرار کنند؛

از آنها درباره ی پیشنهاد ها و نیاز هایشان بپرسید و سعی به این داشته باشید که آنها را نیز برطرف کنید تا رابطه ای قوی بین خود و مشتریان خود ایجاد نمایید.

شما می توانید با استفاده از پروفایل مشتریان خود علم مورد نیاز برای خود را

به دست اورید تا قادر به بر قراری ارتباط با آنها باشید و بتوانید با آنها ارتباطی مناسب و دوستانه برقرار نمایید؛ با این امر شما می توانید بینش و اطلاعات شخصی برای خود به دست اورید.

با اگاهی از این اطلاعات می توانید اطلاعات شخصی کافی را برای دانستن نیاز های واقعی مشتریان خود به دست خواهید اورد که به فروش محصولات شما بسیار کمک خواهد کرد.

(برای ساخت رابطه ای قوی در بازاریابی شبکه ی اجتماعی این امر نیاز است.)

لینکدین را زمانی که مشتریان شما وب سایت شما را برسی می کنند چک کنید
لینکدین را زمانی که مشتریان شما وب سایت شما را برسی می کنند چک کنید

۲٫لینکدین را زمانی که مشتریان شما وب سایت شما را بررسی می کنند، چک کنید.

اکثر افرادی که وب سایت شما را چک می نمایند، افرادی گمنام و نا شناس می باشند. فقط تعداد کمی از افراد هستند که در پیج و وب سایت شما ثبت نام نمودند و یا حتی خود را برای شما معرفی می نمایند ولی شما نمی توانید بدانید که چه افرادی پیج شما را در لحظه چک می نمایند.

Leadfeeder یک وب سایت و نرم افزار مورد استفاده است که به شما این اجازه را می دهد که بتوانید تعداد افرادی که در وب سایت شما وارد می شوند را با ای پی ادرس (IP address) و یا ID (هویت مجازی) به شما بیان می کند و به شما نشان خواهد داد که این افراد به کدام یک از بخش های شما رفتند و به کدام یک علاقه مند تر بودند.

این نرم افزار به لینکدین شما وصل خواهد شد و نزدیک ترین افرادی که به وب  سایت شرکت شما را بررسی و یا نگاه کردن را نمایان خواهند کرد.

این نرم افزار همینطور به شما کمک میکند تا CRM (تماس با مشتری) خود را تقویت نمایید.

این اطلاعات شخصی روشی عالی و موثر برای شروع اشتغال زایی شخصی برای خود می باشد.

شما می توانید با فرستادن پیام از راه های مختلف و یا تماس با آنها میتوانید ارتباط دوستانه تر ایجاد نمایید و ارزش آنها را افزایش دهید.

(هر بازاریابی شبکه ی اجتماعی به یک ارتباط دوستانه قوی نیازمند است.)

مطمئن شوید که کسب و کار و تجارت شما
مطمئن شوید که کسب و کار و تجارت شما

۳٫مطمئن شوید که کسب و کار و تجارت شما بسیار آسوده برای پیدا کردن در شبکه های اجتماعی می باشد.

این مسئله به نظر اسوده و ساده می آید ولی خیلی از شرکت ها در به سادگی در شبکه های اجتماعی نمایان نخواهند شد. دلیل این امر این است که این شرکت ها در تعداد شبکه های اجتماعی وجود ندارند و یا اصلا پیج ها و صفحات شبکه های اجتماعی خود را بروز رسانی و یا ارتقا نمی دهند.

تجربیات ارائه ی خدمات مشتریان در چند سال اخیر بسیار تغییر کرده است.ایمیل ها و تماس ها هنوز بر جای خود پای دارند اما مخاطبین انتظار دارند که شما بتوانید در سریع ترین روش زمان ممکن در اختیار آنها باشید.

بهترین و ساده ترین روش برای این کار این است که شما به دنبال سکو های اجتماعی باشید که مشتریان و مخاطبین شما در انها بیشترین فعالیت را دارند؛

سپس سعی کنید صفحه ی خود را در این شبکه ی اجتماعی را افزایش دهید تا بتوانید ارتباط خود را با افرادی که در این شبکه های اجتماعی قرار دارند تقویت نمایید. (برای تقویت بازاریابی شبکه های اجتماعی این امر لازم است.)

از مشتریان خود برای پخش اسم و رسم خود کمک بگیرید
از مشتریان خود برای پخش اسم و رسم خود کمک بگیرید

۴٫از مشتریان خود برای پخش اسم و رسم خود کمک بگیرید.

اگر شما متوجه بشوید یا نه مشتریان شما پس از مصرف محصول تجربیات خود را از این محصول برای دیگران بیان و یا حتی در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

هنگامی که مشتریان شما از تجربیات در شبکه های اجتماعی اشتراک می گذارند شما نیز در پیج های شبکه های اجتماعی خود پست آن فرد را به اشتراک بگذارید و این فرد را در پست خود بیان کنید (@) تا مورد اطمینان مشتریان خود قرار بگیرید.

اما از این مسئله مطمئن شوید که این پست را تمام حساب ها ککاربری شبکه ها ی اجتماعی خود به کار می برید و به اشتراک می گذارید.

(با رعایت این نکات شما ارتباط دوستانه و بازاریابی شبکه ی اجتماعی قوی خواهی ساخت. )

برای اطلاعات درباره ی دیجیتال مارکتینگ و کسب درامد از آن مقاله ۳ تکنیک مهم برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر در اینستاگرام مطالعه نمایید.

 

آژانس دیجیتالی مارکتینگ یاراپلاس

دیدگاه خود را بنویسید