افزایش فروش فروشگاه اینترنتی
۱۵ بهمن

۱۲ روش کاربردی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی | آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی به عوامل متعددی بستگی دارد که هر یک سبب می شوند تا کسب و کار اینترنتی خود را بهبود ببخشید و مشتریان و کاربران زیادی را به سوی خود جذب کنید. اعتماد، رضایت و اطلاعات کافی در فرآیند سفارش و خرید برای مشتریان اینترنتی امری مهم به شمار می رود. در این مقاله از یاراپلاس سعی کردیم تا به بررسی مهمترین نکات مربوط به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی بپردازیم تا به فروش بیشتری دست پیدا کنید. با ما همراه باشید.

۱.بیان مزایای مختلف در عنوان برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

نخستین قسمتی که بازدید کنندگان از سایت شما آن را مشاهده می کنند، عنوان مطلب است. بنابراین با توجه به این موضوع و برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی لازم است عنوانی جذاب برای محصول خود انتخاب کنید که مشتری را به سوی خود جذب کند. عنوان مناسب عنوانی است که مشکل اساسی مخاطبین محصول را بیان می کند و کاربرد و مزیتی که محصول مورد نظر برای رفع آن مشکل را دارد، به شیوه ای واضح و جذاب بیان می کند. بنابراین لازم است در انتخاب عنوان مناسب برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود بهترین گزینه را در نظر داشته باشید.

با مطالعه‌ی مقاله نکات طلایی در انتخاب عنوان مناسب اولین قدم برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی را محکم بردارید.

مزایای عنوان برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی
مزایای عنوان برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

۲.تلاش برای اعتماد سازی و افزایش اعتبار فروشگاه اینترنتی

متنی که برای بازاریابی و فروش محصول یا خدمات خود می نویسید باید به گونه ای باشد که برای شما اعتبار سازی کند؛ زیرا بازدید کنندگانی که متن شما را می خوانند از این طریق به شما اعتماد می کنند و با رضایت و اطمینان بیشتری خرید خود را انجام می دهند. با اطلاع و بکارگیری ویژگی های یک محتوای ارزشمند می توانید، به راحتی جلب اطمینان کنید.

یکی از بهترین راه‌هایی که برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی کاربردی است، تهیه رضایت نامه از مشتریان و استفاده از آن در نامه فروش می باشد. این نامه شامل نظرات مشتریان است و در رابطه با کیفیت محصول و رفع مشکل پس از استفاده از آن می باشد. در رابطه با خدمات نیز میزان رضایتمندی مشتری از نحوه خدمات رسانی را بیان می کند. لازم است بدانید که اکتفا به این جمله که “محصول بسیار خوبی بود” و یا جملاتی از این قبیل به هیچ وجه تاثیر گذاری ارائه رضایت نامه مشتری و بیان جزئیات را ندارد.

برای اعتماد سازی و افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود همچنین می توانید از تجربیات خود و مشتری و گواهینامه های صلاحیت خود استفاده کنید. این مسئله اطمینان را به مشتری می دهد که شما شایستگی فروش صحیح محصولات و رفع مشکلات مشتری را دارید. شما باید بتوانید مشتری خود را متقاعد سازید که بهترین شخص برای خدمات رسانی و یا فروش محصول هستید.

اعتماد سازی و افزایش اعتبار فروشگاه اینترنتی
اعتماد سازی و افزایش اعتبار فروشگاه اینترنتی

۳.بیان ضرورت خرید و متقاعد ساختن مشتری از خرید از فروشگاه اینترنتی شما

مسئله ترغیب کردن و متقاعد سازی مشتری را به هیچ عنوان از یاد نبرید زیرا یکی از مهمترین بخش های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی است. تبلیغات شما باید به گونه ای باشد که مشتری را تا حدودی وادار به خرید از سایت اینترنتی شما کند و باید بتوانید به درستی از فنون بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. انتهای نامه فروش و یا متن تبلیغاتی شما مکان مناسبی است که با قرار دادن دکمه هایی نظیر عضو شدن و خریدن می توانید مشتری را جذب کنید. راه های بسیاری وجود دارند که می توانید ضرورت خرید از سایت اینترنتی خود را به مشتری القا کنید.

برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی، می توانید برای محصولات و خدمات خود تخفیفاتی را به مدت محدودی قرار دهید، این روش باعث می شود که مشتریان شما تلاش کنند برای این که شامل تخفیفات شوند تا قبل از تاریخ مقرر اقدام به خرید نمایند. می توانید پاداشی را جهت قدردانی از اعتماد مشتری و خرید آنها در بازه زمانی مشخص شده ارائه دهید. بهتر است تعداد محدودی از محصولات خود را ارائه دهید و یا اگر خدماتی ارائه می دهید ظرفیت مشخصی داشته باشد تا مشتری برای خرید زودتر اقدام نماید.

متقاعد ساختن مشتری از خرید از فروشگاه اینترنتی شما
متقاعد ساختن مشتری از خرید از فروشگاه اینترنتی شما

۴.استفاده از تصویر برای جذابیت و افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی سعی کنید حتما از تصاویر ملموس و واقعی محصول خود استفاده کنید. یکی از ابزارهای مناسب و تاثیرگذار برای فروش، تصاویر هستند. گاهی اوقات زودتر بیان کردن ماهیت محصول مانع از خرید آن می شود. بنابراین سعی کنید برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی ، قبل از این که ماهیت اصلی محصول را برملا کنید، ویژگی ها، مزایا و ارزش های محصول را بیان کنید تا مشتری بیشتر ترغیب شود.

باید حالت های مختلف قرار دادن عکس در فروشگاه اینترنتی خود را بسنجید. گاهی اوقات اگر تصاویر نزدیک بالای صفحه باشند و یا نزدیک به دکمه فراخوان مشتری باشند ممکن است تاثیر بیشتری بگذارند و برای مشتری جذابیت داشته باشند. بنابراین لازم است خود شما امتحان کنید و مکان درست قرار دادن تصاویر را پیدا کنید.

تاثیر تصاویر در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی
تاثیر تصاویر در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

۵.حسن نیت با مشتری و صادق بودن در تبلیغات در فروشگاه اینترنتی

بهتر است  قبل از هر چیزی با مشتری خود صادق باشید. این کار سبب می شود که خود شما با اطمینان بیشتر و برای یک شروع قدرتمند آماده شوید. تجارت ها و شرکت های بسیاری این موضوع را نادیده می گیرند. به عنوان مثال برخی از شرکت ها حجم زیادی کالا را خریداری می کنند که در ابتدا قادر به پرداخت نقدی آن نیستند، بنابراین کالا را به صورت اقساط خریداری می کنند؛ از طرفی کالاهای خریداری شده به فروش نمی رسند و در نتیجه این دسته از شرکت ها ورشکسته می شوند.

مورد دیگری که به حسن نیت در کار فروش اینترنتی مرتبط است، اعتماد کاربران به برند شما است. سعی کنید از اغراق و تعریف بیش از حد از کسب و کار خود بپرهیزید. تا حد امکان این قضاوت را به مشتری بسپارید؛ زیرا مشتریان امروزه هوشیارانه تصمیم می گیرند و تنها به حرف شما اطمینان نمی کنند. سعی کنید در تمامی جنبه های کار فروش اینترنتی خود صادقانه و بدون حاشیه باشید تا بتوانید پیشرفت کنید و تجارت خود را گسترش دهید. لازم به ذکر است که بزرگنمایی و اغراق برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی، نتیجه معکوس خواهد داشت زیرا گاهی مشتریان به تجارت های کوچک نیز بها می دهند زیرا خدمات این دسته از شرکت ها بیشتر شخصی سازی شده است. در کل سعی کنید خود واقعی باشید و مشتری را گمراه نکنید.

حسن نیت با مشتری و صادق بودن در تبلیغات
حسن نیت با مشتری و صادق بودن در تبلیغات

۶.در صورت نارضایتی وجه را بدون قید و شرط برگردانید

شاید بتوان گفت در بسیاری از موارد به دلیل نداشتن ضمانتی برای خرید، مشتریان از خرید اینترنتی اجتناب می کنند. هنوز هم تعداد بسیاری هستند که به خرید اینترنتی اعتماد ندارند، علاوه بر این که بسیاری افراد سودجو هم از این شرایط سوء استفاده می کنند. بنابراین می توان گفت اغلب مشتریان ریسک خرید اینترنتی را نمی کنند زیرا معتقدند که ممکن است پول خود را از دست بدهند و در ازای آن چیزی دریافت نکنند.

البته برخی از کاربران نیز دلایل قابل قبولی دارند، به عنوان مثال برخی فکر می کنند که اگر محصول معیوب باشد و یا کیفیت مورد نظر آنها را نداشته باشد، آیا راه برگشتی وجود دارد؟ و یا ممکن است در مواردی محصولی که سفارش داده شده با محصول دریافتی مشتری متفاوت باشد و این سبب آزردگی خاطر مشتریان خواهد شد. بنابراین چنین شرایطی سبب می شود که مشتریان با دودلی و عدم اطمینان کامل به سمت خرید اینترنتی بروند.

لازم است برای افزایش فروش اینترنتی خود مسئله اطمینان خاطر و اعتماد مشتری را کاملا حل کنید. برای این کار یکی از روش ها بکارگیری یک سیستم پشتیبانی است که در صورت عدم رضایت مشتری از محصول وجه پرداختی توسط وی را برگشت دهید. تجارت اینترنتی و فروش به این شیوه مشکلاتی از این قبیل را دارد که باید به درستی با آن کنار بیایید و سرویس خدمات و پشتیبانی مناسبی برای محصولاتی که به مشتری ارائه می دهید داشته باشید. برای جلوگیری از برگشت هایی از این قبیل می توانید کیفیت محصولات خود را افزایش دهید و سیستم پشتیبانی قوی داشته باشید تا در اسرع وقت به مشتریان رسیدگی کنند؛ این کار سبب افزایش فروش شما و همینطور افزایش اعتماد مشتری می شود.

بازگشت وجه
بازگشت وجه

۷.در فروشگاه اینترنتی خود محصولات مشابه را کمتر داشته باشید

گاهی ارائه همه نوع محصولات در زمینه های مختلف سبب افزایش فروش اینترنتی شما می شود؛ اما به خاطر داشته باشید که همیشه اینگونه نیست. گاهی ارائه محصولات بیشتر و مشابه یکدیگر نتیجه عکس دارد. دلیل این موضوع مشابهت برندهای مختلف و دودل بودن مشتری در انتخاب محصول مورد نظر است که در نهایت ممکن است خرید نکند و یا خرید خود را به دفعات بعدی موکول کند.

یک فروشگاه اینترنتی می بایست گزینه های ممکن را در یک محصول مشخص، تا حد امکان کاهش دهد. بدین ترتیب مشتری سردرگم نمی شود و به راحتی خرید خود را انجام می دهد. داشتن طیف گسترده ای از یک محصول فروشگاه شما را پیچیده می کند به گونه ای که مشتری در انتخاب خود شک می کند. در صورتی که این طیف گسترده محصول را در اختیار دارید سعی کنید آن را در دسته بندی های کوچک تری بگنجانید.

فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی

۸.برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی می بایست پیچیدگی سفارش دادن و پرداخت را تا حد امکان کاهش دهید

برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی لازم است که فرایند سفارش و خرید مشتری تا حد ممکن ساده باشد. بسیاری از سایت های اینترنتی که خرید از آنها بدون پیچیدگی انجام می شود همواره مشتریان خود را داشته اند و رضایت آنها را نیز جلب کرده اند. برای این که این فرآیند را در فروشگاه اینترنتی خود بهبود ببخشید، سعی کنید مشتری را وادار به پر کردن فرم های غیر ضروری نکنید. همینطور تا حد امکان سعی کنید که از سیستمی استفاده کنید که اطلاعات مشتری را در خود ذخیره کنند و در صورتی که کاربر در فرآیند ثبت نام دچار خطا شد، مجبور نباشد تمامی اطلاعات را از ابتدا وارد کند.

سایت های بسیاری هستند که برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی، حتی مشتری را مجبور به ساختن حساب کاربری مخصوص به خود نمی کنند و در کوتاه ترین زمان فرآیند سفارش و خرید را انجام می دهند. این گونه وب سایت ها در واقع از سیستم هایی مانند فیس بوک و یا لاگین گوگل استفاده می کنند تا مستقیما به اطلاعات کاربر دسترسی داشته باشند و همین طور کاربر برای ایجاد حساب معطل نشود و در مقابل امنیت حساب کاربری نیز حفظ شود. بدین شکل مشتری به راحتی از گزارش خرید، فاکتورها و رسیدهای پرداخت خود آگاهی دارد و به آنها نیز دسترسی دارد.

کاهش پیچیدگی ها هنگام خرید اینترنتی
کاهش پیچیدگی ها هنگام خرید اینترنتی

۹.به نظرات، انتقادات و پیشنهادات مشتری برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی بها دهید

همیشه در بحث افزایش فروش فروشگاه اینترنتی مسئله پیشنهادات، انتقادات و سوالات مشتریان مطرح است. لازم است که به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی این مسئله را برای کاربران خود شفاف سازی کنید. توسط تیم پشتیبانی قوی تا حد امکان به سوالات پاسخ دهید و انتقادات و پیشنهادات را بپذیرید و آنها را برطرف کنید تا نقطه ابهامی برای مشتریان شما در مورد برند مورد نظر و محصولات و یا خدماتی که ارائه می کنید باقی نماند.

خیلی از کسب و کارهای اینترنتی هستند که بدون توجه به این موضوع با مشکلاتی روبرو می شوند که به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی آنها کمکی نمی کند. این شرکت ها فکر می کنند که کاربران از تمامی جزئیات محصولات خود مطلع هستند و شک و شبهه ای برای آنان وجود ندارد و مراجعه آنها به فروشگاه اینترنتی نیز ناشی از اطلاعات دقیق آنها است. حقیقت امر این است که مشتریان نیاز به اطلاعات دقیق تری از یک محصول دارند تا بتوانند خرید خود را آگاهانه و هوشیارانه انجام دهند. گاهی مشتریان اطلاعات کافی دارند اما برای اطمینان خاطر نیاز دارند تا پرسش ها و پاسخ های احتمالی بیشتری را مطالعه کنند.

افزایش فروش فروشگاه
افزایش فروش فروشگاه

۱۰.روش های پرداخت مشتری را تا حد امکان افزایش دهید

برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود سعی کنید روش های پرداخت مشتری را تا حد امکان گسترش دهید زیرا این موضوع نیز یکی از دلایل عدم خرید و یا عدم اطمینان مشتری به وب سایت شما است. با وجود این که امروزه بیشتر مبادلات مالی از طریق کارت های بانکی صورت می پذیرد اما عده بسیاری از افراد هستند که پرداخت نقدی در محل را به پرداخت های اینترنتی ترجیح می دهند.

لازم است برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی حتی الامکان تمامی روش های پرداخت را برای کاربران خود قرار دهید، تا با راحتی و اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهند. این روش ها شامل پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانکی، پرداخت اعتباری ، پرداخت های بین المللی با حساب های اعتباری، انتقال وجه کارت به کارت یا حساب بانکی و در آخر پرداخت نقدی است که در محل صورت می گیرد.

روش های پرداخت مشتری را تا حد امکان افزایش دهید
روش های پرداخت مشتری را تا حد امکان افزایش دهید

۱۱.دادن کوپن و یا کد تخفیف به مشتری برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

کوپن های تخفیف در اغلب اوقات تبلیغاتی هستند که سبب افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شده است. شاید همیشه شاهد این موضوع بوده اید که بزرگترین و کوچک ترین فروشگاه های اینترنتی همواره در حال ارائه کدها و کوپن های تخفیف هستند. این تخفیفات ممکن است به مناسبت های مختلفی از قبیل اعیاد یا سالگرد فعالیت یک فروشگاه اینترنتی باشد. کوپن های تخفیف را می توان برای افزایش مشترکین ایمیل نیز اعمال کرد تا توسط ارسال ایمیل و تبلیغات مشتری بالقوه را به مشتری وفادار خود تبدیل کنید.

دادن کوپن و یا کد تخفیف به مشتری
دادن کوپن و یا کد تخفیف به مشتری

۱۲.پرفروش ترین و یا برترین محصولات را در فروشگاه اینترنتی به نمایش بگذارید

کسب و کار و افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود را با عنوان محصولات پرطرفدار و محبوب و یا محصولات پر فروش رونق ببخشید. طبیعت انسان ها در این امر است که اگر ببینند عده ای از یک برند، محصول و یا خدمات استقبال کرده اند، دنباله روی می کنند و خواهان آن می شوند. برای افزایش فروش یک فروشگاه اینترنتی نیز لازم است این ترفند را به کار ببرید و محصولات پرفروش فروشگاه اینترنتی خود را دسته بندی کنید. به این ترتیب مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد.

چنانچه با خواندن این مقاله ترغیب شده‌اید تا یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید، یکی از خدمات ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس طراحی سایت فروشگاهی در مشهد است. با کارشناسان و متخصصین ما در تماس باشید.

5/5 ( 6 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید