در حال بارگیری...
روش موئر بهینه سازی
۱۸ شهریور

۳ روش موثر در راستای محاسبه ی ROI با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

۳ روش موثر در راستای محاسبه ی ROI  (بازگشت نرخ از دست رفته) با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه غیر قابل باور است که بدانید دو سال پیش اینفلوئنسر مارکتینگ از روش های بروز بازاریابی و جذب مشتری نبوده است و استقبال آن چنانی از این روش بازاریابی نمی شد.

خیلی از شرکت های بازاریابی قدیمی هنگامی که مایل تبلیغات در شبکه های اجتماعی و به طور کلی تبلیغات آنلاین بودند معمولا از تبلیغات در وب سایت ها با هزینه های بالا استفاده می نمودند و از اینفلوئنسر مارکتینگ با خبر نبودند.

اینفلوئنسر ها به سور کلی افرادی هستند با تعداد بالایی از دنبال کنندگان و مخاطبین فعال هستند که در زمینه های مختلف همانند تیپ و مد، ورزش و فیتنس، بازاریابی و کسب و کار و… مشغول به کار هستند و می توانند مخاطبین زیادی را به سمت شما هدایت نمایند.

تنها راه و روش این امر، استفاده از آژانس های آنلاین بود که مقداری کمی درآمد برای شما به وجود می آوردند.

با توجه به نکات ذکر شده، محاسبه ی تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ و تعداد مشتریان جذب شده توسط این افراد تقریبا غیر ممکن بود اما امروزه این امر از بهترین روش های ممکن برای جذب مشتریان جدید و افزایش تعداد مخاطبین خود در شبکه های اجتماعی می باشد و تاثیر بسیار مطلوبی بر کسب و کار های امروزی داشته است.

امروزی با استفاده از نرم افزار ها و ابزار هایی همانند گوگل انالیکیتیس تاثیر خیلی از دیتا های مورد نظر را بر کسبو کار خود را بررسی نمایید از جمله اینفلوئنسر ها و تاثیری که این افراد بر کسب و کار شما داشته اند.

این مقاله هم جالبه!
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟ | اینفلوئنسر کیست ؟

اینکه شما چطو تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ خود را بر کسب و کار خود بررسی نمایید به موضوع کسب و کار شما و فعالیت اینفلوئنسر های شما برای کسب و کار شما داشته است.

البته اولین چیزی که در ذهن بازارایاب ها در رابطه با اینفلوئنسر ها مطرح می شود به اشتراک گذاری کد های تخفیف و اعلام تخفیفات شرکت خود در شبکه های اجتماعی توسط افراد قدرتمند در این زمینه می باشد.

اما موضوعات مهم تری از کد های تخفیفاتی درباره ی اینفلوئنسر ها وجود دارد و برای هر نوع کسب و کاری اینفلوئنسر مارکتینگ  می تواند تاثیر متفاوتی داشته باشد. برای مثال، برای کسب و کاری که تازه شروع به کار کرده است بهترین استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ و بهره مندی از این افراد در راستای این می باشد که در معرض دید قرار بگیرند و بیشتر دیده شوند.

بعضی از صاحبان کسب و کار نیز به دنبال اشتغال در صفحات خود و فعالیت بیشتر مخاطبین خود در صفحات شبکه های اجتماعی مورد نیاز خود می باشند و می خواهند تعداد مشتریان خود را افزایش دهند نیز از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می نمایند.

و افرادی نیز وجود دارند که از اینفلوئنسر ها در راستای تامین خوراک وب سایت و یا صفحهی شبکه ی اجتماعی استفاده می نمایند و محتوای خود را در صفحات این افراد به اشتراک می گذارند.

و حالا ۳ روش که با استفاده از این روش ها می توانید تاثیر فعالیت های اینفلوئنسر های خود را بهتر بشناسید و بررسی نمایید.

۱٫اگر هدف شما آگاهی می باشد:

اگر هدف شما تقویت کسب و کار خود می باشد، یا به دنبال معرفی محصول جدید خود هستید، هدف اصلی شما آگاهی و در معرض دید قرار گرفتن می باشد.

این مقاله هم جالبه!
از ابتدا تا انتهای لینکدین مارکتینگ را بیاموزید

اگر مقصود شما نیز همین موضوع می باشد باید سعی کنید پتانسیل مخاطبین هدفمند و فعال خود را در نظر بگیریید که قادر به آگاهی از محصولات شما باشند و به این محصولات نیز نیازمند باشند.

برای به دست آوردن بهترین درصد ROI باید اطمینان پیدا کنید که تبلیغات شما و افرادی که برای انتشار این تبلیغات استفاده می نمایید هدفمند باشند.

آگاهی از کسب و کار
آگاهی از کسب و کار

اینفلوئنسر مارکتینگ این اجازه را به شما می دهد که تا بتوانید مشتریان و مخاطبین هدفمند خود را بسیار زودتر بیابید و بتوانید محصولات خود را بسیار زودتر از قبل به فروش برسانید.

گوگل آنالیتیکس این اجازه را به شما می دهد تا قادر به محاسبه ی دیتایی باشید که از طریق اینفلوئنسر های خود دریافت نمودید باشید و در نظر بگیرید که این افراد چه مقدار مخاطبینی را به سمت صفحه ی شما هدایت نموده اند.

اینفلوئنسر مارکتینگ در راستای اگاهی بیشتر، در کسب و کارهایی به کار می رود که تازه به شروع کار باشند و به مخاطبینی در راستای تقویت کسب و کار خود نیاز داشته باشند.

سعی کنید از اینفلوئنسر هایی استفاده نمایید که در رابطه با کسبو کار شما باشند و بتوانند به کسب و کار شما کمک نمایند. برای مثال، اگر شما فروشنده ی محصولات ورزشی هستید سعی کنید از اینفلوئنسر های ورزشکار در راستای کسبو کار خود استفاده نمایید تا قادر به جذب بیشترین درصد از مشتریان هدفمند به سمت خود باشید و بتوانید محصولات خود را به این افراد بفروشید.

۲٫اگر هدف شما اشتغال زایی می باشد:

 ارزش یا هزینه هر اشتغال زایی در رابطه با تعداد لایک ها است که در پست های  شما افزایش یافته است، کامنت هایی که برای شما نوشته می شود و یا تعداد بازدید هایی می باشد که توسط اینفلوئنسر ها افزایش یافته است می باشد.

این مقاله هم جالبه!
۳ راه تقویت کسب و کار توسط اشتغال زایی در شبکه های اجتماعی

اینفلوئنسر مارکتینگ در راستای اشتغال زایی نه تنها تعداد لایک ها، کامنت ها، بازدید ویدیو ها و مقدار فعالیت را در پیج شما افزایش می دهد بلکه به شما کمک می کند تا محصولات خود را نیز به فروش برسانید.

بررسی تاثیری که اینفلوئنسر مارکتینگ بر کسب و کار شما گذاشته به این صورت نمی باشد که شما تعداد فروش های خود را فورا بررسی نمایید بلکه به این معناست که تعداد مخاطبین هدفمند به چه مقدار افزایش یافته است و وفاداری این افراد در صفحه ی شما چطور می باشد.

اشتغال برای انواع کسب و کار
اشتغال زایی

اینفلوئنسر مارکتینگ به شما کمک می کند تا بتوانید مشتریان وفادار خود را افزایش دهید نه اینکه منخاطبین روزانه ای را جذب نمایید که فقط یکی از محصولات شما را خریداری نمایند و سپس علاقه ی خود را نسبت به کسب و کار شما از دست بدهند.

اشتغال زایی به تعداد افزایش یافته ی لایک ها، کامنت ها، بازدید ها، کلیک ها و… بستگی دارد که توسط شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام، توییتر، پینترست و.. انجام می شود.

سعی کنید از اینفلوئنسر هایی استفاده نمایید که جذاب ترین محتویات را در راستای اشتغال زایی را برای شما ایجاد می نمایند و اینفلوئنسر هایی انتخاب نمایید که مخاطبین فعالی دارند و قادر به فعالیت در صفحه ی شما نیز هستن.

اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین روش اشتغال زای می باشد به این دلیل که اینفلوئنسر ها می توانند مستقیما مخاطبین هدفمند شما را هدف بگیرند و آنها را به صفحه ی شما معرفی نمایند تا فعالیت این افراد در صفحه ی شما نیز افزایش یابد.

این مقاله هم جالبه!
وبسایت Shadowban tester اینستاگرام کار نمی کند!

اشتغال زایی از مهم ترین متود های موجود در رابطه با کسب و کار می باشد و اینفلوئنسر مارکتینگ از بهترین روش این امر می باشد پس عی کنید هر چه زودتر از این روش استفاده نمایید.

۳٫اگر هدف شما خوراک و محتوا می باشد:

محتوای یکی دیگر از منافع و مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ می باشد که خیلی از بازاریاب ها به آن توجهی ندارند و اهمیتی نمی دهند.

محتویاتی که اینفلوئنسر های شما با استفاده از عکس ها و… ایجاد می نمایند می تواند بسیار جذاب باشد و مشتریان زیادی را برای شما جذب نمایند و تازگی به کسب و کار شما ببخشند و آن را جذاب تر نمایند.

محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسر ها اعتبار کسب و کار شما را بسیار بیشتر از قبل افزایش می دهد و آن را تقویت می نماید و جذابیت کسب و کار شما را افزایش می دهد.

بیشترین درصد فعالیت اینفلوئنسر ها در اینستاگرام می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینفلوئنسر مارکتینگ حتما مقاله ی مدیریت مخاطبین را مطالعه نمایید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

0/5 ( 0 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید