چگونه از لایو چت استفاده کنیم
۲۳ بهمن

چگونه از لایو چت اینستاگرام در کسب و کار استفاده کنیم؟

لایو چت اینستاگرام یکی از روش های نوین برای کسب و کار است که در آن می توانید با مشتریان و کاربران خود به طور زنده ارتباط برقرار کرده و رابطه تعاملی تنگاتنگی را با آنها برقرار سازید. لایو چت در اینستاگرام به نسبت دیگر ویدئوهای غیر زنده با تعداد بیشتری از کاربران ارتباط برقرار می نماید. برندها  از این ویژگی جهت برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در راستای اعتماد بیشتر مشتری و جلب رضایت آنها استفاده می کنند. لایو چت اینستاگرام یکی از استراتژای های اینستاگرام است که شما با استفاده از آن می توانید به طور زنده از محصولات خود رونمایی کنید و آنها را در معرض دید عموم قرار دهید.

پیشنهاد می‌کنم قبل از مطالعه‌ی این مطلب مقاله‌ی اصول اولیه‌ی اینستاگرام را مطالعه کنید.

چرا از لایو چت اینستاگرام جهت کسب و کار استفاده کنیم؟

اکثر مشتریان در بازار روز دنیا برای اینکه به پاسخ سوال های خود در رابطه با محصولات یا خدمات برسند به سراغ فیلم و ویدیوها می روند. لایو اینستاگرام این قابلیت را دارد تا با تماس تصویری زنده ای که دارد به شما کمک کند تا در بازار رقابت از رقیبان خود پیشی بگیرید. لایو چت اینستاگرام باعث کسب رضایتمندی، اعتماد و اعتبار در بین مشتریان می گردد و این یکی از آپشن هایی است که می توانید در کسب و کار خود بکار ببرید و رضایتمندی مشتریان را به دست آورید.

روش های خلاقانه برای استفاده از لایو چت اینستاگرام جهت کسب و کار

در این قسمت به روش هایی می پردازیم که جهت استفاده از لایو چت در کسب و کار شما مفید و خلاقانه است.

این مقاله هم جالبه!
۷ ترفند روانشناسی که می توانید برای به راه انداختن یک کمپین احساسی اجتماعی، استفاده کنید
روش های خلاقانه برای استفاده از لایو چت اینستاگرام جهت کسب و کار
روش های خلاقانه برای استفاده از لایو چت اینستاگرام جهت کسب و کار

ارائه خدمات به مشتریان:

شما می توانید در جهت پاسخ به مشتریان خود و حل مسائل آنها، به طور زنده در جلوی دوربین یا همان لایو چت اینستاگرام با آنها در تماس باشید و پاسخگوی سوالات آنها در زمینه خدمات خود باشید. همانطور که در مقالات گذشته بررسی کردیم، تشویق مشتری قدیمی به خرید مجدد به مراتب راحت تر از پیدا کردن مشتری جدید است و شما از این طریق می توانید به راحتی بازاریابی بازگشتی خود را انجام دهید و مشتریان قدیمی را با خود همراه کنید.

نهایی کردن فروش:

چنانچه یکی از مشتریان در خصوص محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، سوالاتی در ذهن خود داشته باشد و قادر به تصمیم گیری صحیح نباشد، یک تماس زنده در لایو چت اینستاگرام می تواند مفید باشد و مشتری را متقاعد و در عین حال وادار به خرید محصول مورد نظر بکند. در این شیوه علاوه بر مشتری سوالات کاربران دیگر نیز در زمینه خدمات و محصولات شما برطرف می گردد.

نمایش محصول:

با بهره گیری از قسمت لایو چت اینستاگرام شما می توانید به تبلیغ محصولات خود بپردازید و یا محصول خود را نشان دهید و به سؤالات احتمالی که ذهن مشتریان را درگیر کرده پاسخ دهید.

رفع اشکال و پشتیبانی محصول:

گاهی پیش می آید که مشتریان خاصی نحوه استفاده از محصول مورد نظر را اطلاع نداشته باشند و سوالاتی برایشان پیش بیاید که در این صورت شما می توانید با لایو چت اینستاگرام علاوه بر اینکه در زمانی کوتاه پاسخ مشتری مورد نظر را بدهید، به رفع اشکال سایر مشتریانی که ممکن است این سوال مدنظر آنها نیز بوده، بپردازید.

این مقاله هم جالبه!
اصول اولیه ی اینستاگرام مارکتینگ

ارائه مشاوره به مشاورین:

ممکن است مشتریان شما در زمینه محصولاتتان احتیاج به راهنمایی یا مشاوره داشته باشند که با ارائه مشاوره و راهنمایی از طریق لایو چت اینستاگرام علاوه بر آنکه در این زمینه به مشتری کمک می کنید، سبب کسب اعتماد و وفادار بودن مشتری ها نیز می‌شوید.

برگزاری جلسات گروهی:

شما می توانید به جای ابزاری مثل اسکایپ و یا سایر روش ها و ابزار ویدئویی، از لایو چت اینستاگرام برای برای ایجاد جلسات کوچک گروهی خود استفاده کنید که برخلاف ابزارهای دیگر ویدئویی هزینه بر نیست و امکان تعامل بیشتری را با مشتریان شما فراهم می سازد.

برگزاری مسابقه یا قرعه کشی آنلاین:

یکی دیگر از کارهایی است که برای جلب رضایت مشتریان خود می توانید انجام دهید، این است که در لایو چت اینستاگرامی مراسم قرعه کشی های خود را برگزار کنید تا علاوه بر کسب رضایت‌مندی مشتری، اعتماد او را نیز به خود جلب نمایید. این روش باعث افزایش بازدید کننده و در عین حال مشتری برای کسب و کار شما می گردد.

روش های خلاقانه برای استفاده از لایو چت اینستاگرام جهت کسب و کار
روش های خلاقانه برای استفاده از لایو چت اینستاگرام جهت کسب و کار

چگونه از لایو چت اینستاگرام برای کسب و کار استفاده کنیم؟

لایو چت در اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا فالوورها و مشتریان خود را به طور زنده با ایده ها، تفکرات و نظرات خود آشنا سازید و شما می توانید فعالیت های پشت صحنه ی کسب و کار خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید و آن ها را در جریان ایده ها، طرح ها و کارهای خود قرار دهید. شما می توانید با استفاده از لایو چت اینستاگرام خود به معرفی یک برند یا محصول جدیدی که می خواهید ارائه دهید بپردازید و درمورد آن اطلاعاتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید یا حتی می توانید با این روش به تبلیغ محصول و معرفی محصولات خود بپردازید. همچنین استفاده از لایو چت جزو روش های کاربردی برای افزایش فالوور اینستاگرام محسوب می‌شود.

این مقاله هم جالبه!
حقیقتی در مورد پست گذاری خودکار اینستاگرام
چگونه از لایو چت اینستاگرام برای کسب و کار استفاده کنیم؟
چگونه از لایو چت اینستاگرام برای کسب و کار استفاده کنیم؟

قبل از شروع لایو چت اینستاگرام در زمینه کسب و کار همه را مطلع کنید!

زمانی که می خواهید از لایو چت اینستاگرام خود در زمینه کسب و کارتان استفاده کنید از چند روز قبل و طی چندین بار در استوری خود یا در قسمت پروفایل همه را برای این لایو چت یا پخش زنده خود مطلع سازید و آنها را هیجان زده و در عین حال مشتاق کنید. زمانی که می خواهید لایو چت خود را در پیج اینستاگرامی شخصی خود به نمایش بگذارید، به همه اطلاع دهید و در صورتی که قرار است از کارشناس، مهمان و دوستی در این لایوچت دعوت به عمل آورید، سعی کنید در موردش اطلاعات کافی قرار دهید تا کاربران با ایشان آشنایی داشته باشند. نوآوری و خلاقیت در لایو چت اینستاگرامی بسیار مهم است، پس سعی کنید همیشه خلاق باشید و از کلیشه دور باشید.

برای اینکه تبلیغات در لایو چت به بیشترین تعداد بازدیدکننده برسد لازم است که اطلاعات کافی از وضعیت فالوورهای خود در زمان هایی که دارای بیشترین فعالیت در اینستاگرام هستند را بدست آورید و در آن زمان از لایو چت برای معرفی محصولات خود استفاده کنید.
چگونه از لایو چت اینستاگرام برای کسب و کار استفاده کنیم؟
چگونه از لایو چت اینستاگرام برای کسب و کار استفاده کنیم؟

روش های استفاده از لایو چت اینستاگرام برای بهبود کسب و کار

لایو چت اینستاگرام بر خلاف استوری، لایو فیس بوک و … مستقیماً به اکانت کاربران ارسال نمی شود و بعد از اینکه مشاهده شد حذف می شود. لایو چت اینستاگرام می تواند هم به صورت عمومی و هم به صورت خصوصی در اختیار کاربران قرار بگیرد. کسانی که تازه فعالیت بیزینسی در زمینه های مختلف را آغاز کرده اند می توانند با استفاده از لایو چت اینستاگرام به کسب و کار خود رونق بخشند و مشتریان بیشتری را برای ارائه محصولات خود پیدا کنند.

این مقاله هم جالبه!
از ابتدا تا انتهای فیس بوک مارکتینگ را بیاموزید

۱.برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در لایو چت

اولین راه خلاقانه ای که می توانید در لایو چت اینستاگرام برای رونق کسب و کار خود به کار ببرید، به کار بردن جلسات پرسش و پاسخ است. اینکه همواره با مشتریان خود در ارتباط باشید و با آنها در تعامل باشید و در عین حال پاسخ آنها را سریعا جواب بدهید، موجب جلب اعتماد و وفاداری آنها به شما می شود. در لایو چت اینستاگرام کاربران می توانند علاوه بر آن که به دیدن ویدئوهای شما می پردازند، همزمان با سایر کاربران چت کنند و ارتباط برقرار کنند. در قسمت پایین ویدئو، کاربران می توانند چت کنند و نظرات خود را در رابطه با ارائه خدمات شما به اشتراک بگذارند.

۲.پخش زنده کلاس، آموزش و یا نمونه کارها

یک روش خلاقانه دیگر که شما می توانید در قسمت لایو چت اینستاگرام خود به کار ببرید استفاده از پخش زنده کلاس، آموزش و یا نمونه کارهایی است که قرار است به مشتریان ارائه دهید. شما می توانید از طریق لایو چت نحوه استفاده صحیح از خدمات و محصولات خود و همچنین نحوه کاربرد آن ها را به صورت آموزشی در اختیار کاربران خود قرار دهید.

پخش زنده کلاس، آموزش و یا نمونه کارها
پخش زنده کلاس، آموزش و یا نمونه کارها

سخن آخر

لایو چت در اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم می سازد تا از کسب و کار خود رونمایی کنید و محصولات خود و خدماتی که ارائه می دهید را در اختیار کاربران قرار دهد. در دنیای مدرن امروز لایو چت ابزاری است برای بهتر دیده شدن شماست و در عین حال سبب سود آوری بیشتر در بیزینس شما می شود. لایو چت فرصت های فوق العاده ای را برای بازاریابان فراهم آورده است. در آینده ای نزدیک قرار است اینستاگرام در قسمت لایو چت خود قابلیت هایی را به کار ببرد که در آن تبلیغات جذاب تری برای کاربران گذاشته شود و تعداد بازدید آن افزایش یابد.

این مقاله هم جالبه!
با توجه به این نکات ارزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی را درک نمایید

شناسایی ابزارهای اینستاگرام مارکتینگ و ابزارهای آنالیز اینستاگرام به شما کمک می کند تا دید عمیقی نسبت به اینستاگرام مارکتینگ داشته باشید و با تمام نکان آن آشنا شوید. از اینکه تا انتهای مقاله لایو چت اینستاگرام با آژانس دبجیتال مارکتینگ یاراپلاس همراه بودید از شما ممنونم.موفق باشید.

دیدگاه خود را بنویسید