در حال بارگیری...
بهبود اینستاگرام
۱۸ مهر

۵ مرحله برای بهبود استراتژی اینستاگرام

۵ مرحله برای بهبود استراتژی اینستاگرامReviewed by محمد مهدی عیدی on Oct 10Rating: 5.0

آخرین ویرایش ۱۸مهر۱۳۹۷

آیا می‌خواهید استراتژی اینستاگرام‌تان را بهبود ببخشید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ یا حتی ایده های زیادی دارید اما نمی‌دانید روی چه چیزی تمرکز کنید؟ هدف شما در اینستاگرام هرچیزی که باشد، چند مرحله ی اساسی وجود دارد که شما میتوانید از آنها استفاده کنید. در ادامه به معرفی به مرحله برای بهبود استراتژی اینستاگرام خواهیم پرداخت.

این مقاله به شما کمک کند که ساختار استراتژی موجود خود را برای نتایج بهتر، دوباره ارزیابی و بازنگری کنید.

۵ مرحله بهبود استراتژی های اینستاگرام

 

  1. شاخص های کلیدی عملکردتان را ارزیابی کنید

منحرف شدن از مسیر اهدافتان، ساده است وقتی احساس می کنید که باید تمام این کارها را انجام دهید. اما در ابتدا چکاری انجام دادید؟ آیا این هنوز، اولویت شماست؟ آیا هنوز درگیرِ استراتژی های اولیه‌ی اینستاگرام‌تان هستید؟

من میدانم که این استراتژی ها زیاد هستند! اما دوباره اهدافتان را ارزیابی کنید، و بنابراین، شاخص های عملکرد کلیدی که آنها را می سنجید تا بدانید که به آن اهداف میرسید یا نه، کاریست که باید حداقل هرماه انجام دهید.

یک استراتژی اینستاگرام خوب، با داشتن یک هدف واضح، تاکتیک های عملی، معیارهای عملکرد قابل اندازه گیری، ساخته شده است. اگر میخواهید ترافیک وبلاگتان بالا برود، همزمان روی یک یا دو مورد از اهداف، تمرکز کنید، مثلا، استراتژی تلگرام تان را با ترافیک وبلاگتان مطابقت دهید، و نگاه دقیقی به معیارهایی نظیر دسترسی و لینک هایی که روی آنها کلیک شده داشته باشید. اگر اولویتتان، تقویت مشارکت است، شما اول از همه میخواهید روی میزان مشارکت، میزان گفتگو نگاهی داشته باشید. و البته لایکها و کامنت ها، کیفیت آن تعاملات را نشان میدهد.

اولین مرحله، تصمیم گیری درباره ی این است که چه چیزی برای شما حائز اهمیت است، و بعد انرژی تان را به جای هدر دادن، صرف انجام آن کار کنید.

شاخص های کلیدی
اگر احساس می کنید که در مراحل اول با مانع مواجه شدید، و نیاز دارید برخی افراد در تعریف شاخص عملکرد کلیدی یا ارزیابی تحلیل ها به شما کمک کنند، این کتاب الکترونیکی را در آیکون اسکوئر و هاب اسپات بررسی کنید: استراتژی اینستاگرامتان چقدر موفقیت آمیز است
  1. یک سبک بصری مجزا ایجاد کنید و از اپلیکیشن ها برای کمک استفاده کنید!

به علاوه، تمرینی بهتر وجود دارد که شما میتوانید همیشه بخشی از استراتژی تان باشید و آنها برای رسیدن به اهدافتان لازم هستند: ایجاد محتوایی با کیفیت بالا، و محتوای بصری مرتبط.

اما شما یک طراح نیستید؟

خب، منم نیستم.

در حقیقت، بیشتر مدیران رسانه های اجتماعی، طراح نیستند(چون آنها مشغول مدیریت رسانه های اجتماعی هستند).

خوشبختانه، ابزارهایی وجود دارد که میتوانند به شما در ایجاد محتوای بهتر در ایسنتاگرام کمک کنند، چه آن پست مربوط به غذا یا اِستوری های شما باشد.

به وضوح، این استراتژی به داشتن ایده‌ی اصولی درباره ی اینکه چه چیزهایی به صورت بصری با هم مطابقت دارن، کمک میکند. (به خصوص، اگر هدفتان فیدهایی مثل apaatmenttheraphy@ یا asos@ باشد)، همچنین درکی از هویت برند شرکتتان، و مهمتر از همه نوعی از استراتژی های بصری که باعث مانوس شدن با مخاطب مورد نظرتان میشود. شما شخصا میتوانید علاقه مند به فیدهایی با تعدا کم در اینستاگرام باشید، اما به این معنی نیست که این یک رویکرد صحیح از برند شما است.

مطنئن نیستید که مخاطب موردنظرتان روی چه چیزی تمرکز میکند؟ امتحانش کنید! شما همیشه میتوانید پست هایی را در فیدتان در آرشیو بفرستید، زمانی که یک ایده روشن از محتوایی که عملی است دارید و اینکه میخواهید فیدهاتان به چه صورت به نظر برسند. یا نه اینطور نیست. به عنوان یک قانون، تا زمانی که سه فهرست اول فیدهایتان سازگار با نام تجاری است، کنار گذاشتن پستهای قدیمی تان، باعث نمیشود افراد از فالوکردن اِکانت شما خود داری کنند یا درگیر محتوای جدیدتان شوند، بنابراین، زیاد در این باره استرس نداشته باشید!

برای عملی کردن ایده هایتان در زندگی، و برای گرفتن ایده های بیشتر از تصاویر، اپلیکیشن هایی مثل Unfold، Easil،canva داشته باشید که میتوانند واقعا مفید باشند.

الگوهای پست فعلی، عالی هستند و زمان شما را ذخیره میکنند، اما میتوانید آنها را اِدیت کنید یا شخصی سازی کنید، بنابراین، آنها منحصربه فرد هستند. من مسلما انجام این کار را توصیه میکنم وقتی هر پست برای تقویت هویت برندتان  و به یاد ماندن حسابتان موثر است.

برای ایجاد اِستوری اینستاگرام موثر، که اصولی را دنبال میکنند، اپلیکیشن هایی مثل Quick و fastory، تمام ابزارهایی که نیاز دارید را به شما میدهند.

لازم نیست ویز را طراحی کنید، شما یک یا دو ساعت زمان نیاز دارید.

برای یادگیری بیشتر، این مقاله را در سایت Best design tools for creating instagram stories بررسی کنید.

  1. با افراد صحبت کنید

چطور میفهمید که افراد چه نوع محتوایی را دوست دارند بیشتر ببینند؟ مطمئنا، میتوانید معیارهایی را ببینید. کدام پست ها نیاز به مشارکت دارند و لایک های بیشتری داشتند. شما باید آن کار را انجام دهید! اما راهی آسان برای پیدا کردن آنچه که افراد میخواهند، فقط سوال پرسیدن از آنها است. سوالها را در کپشنها طبقه بندی کنید؛ یک نظرسنجی در ایسنتاگرام راه اندازی کنید؛ به کامنت ها باسوالاتی که باعث میشوند عمیق تر فکر کنید، پاسخ دهید.

 

صحبت کردن با افراد
مثلا، نظر سنجی استوری، میتواند یک انتخاب ساده ی بله/خیر باشد که بپرسید محتوا پست شود یا خیر، محتوای قابل خرید اینستاگرام برای مخاطبانتان مفید خواهد بود یا میتوانید نظرسنجی راه اندازی کنید تا بفهمید که آیا فالورهایتان به نکات سفر علمی یا در عوض، به نکات سفرهای رغبت انگیز، علاقه دارند. وقتی مستقیما از طرف خود مخاطبانتان فهمیدید که چه چیزی را میخواهند ببینند، یاد میگیرید که کجا انرژی و زمانتان را بگذارید تا فالورهایتان را شادتر نگه دارید. و آنها احساس درگیر شدن میکنند، بنابراین بیشتر با محتوا درگیر میشوند. آنچه که برای پیشرفت حساب اینستاگرامتان به شما کمک میکند، درک این است که چه محتوایی مربوط به مخاطبان شما است، و اینکه با افراد گفتگوی واقعی دارید یا خیر. حتی اگر هدفتان تقویت مشارکت یا افزایش تعداد فالورها نیست، اهمیت صحبت کردن با تک تک افراد رو تخمین نزنید. فقط خودتان باشید، لازم نیست رسمی باشید.! شوخ و صمیمی باشید، همینه!

 

  1. هشتگ هایتان را جستجو کنید

هدف اینستاگرام تان هرچیزی که باشد، احتمالا لازم است که محتوایتان دیده شود. راه های کمی برای افزایش کشف محتوایتان و حساب اینستاگرامتان وجود دارد، اما چیزی که استفاده از آن رایج است، هشتگ است!

استفاده از هشتگی که برای اولین بار ظاهر شده، هنر بیشتری نیاز دارد. استفاده ی نادرست از آنها میتواند باعث شود که پستها،  کمی ناامید کننده به نظر برسند، به خصوص اگر آن هشتگ ها بین خطوط قرار داشته باشند

هشتگ های جستجو شده، (مثلا، هشتگهای  foolowtrain# یا followforfollow# ) باعث بهبود کشف محتوایتان نمیشود، پست های زیادی Like#love

وجود دارد که با هشتگ های مشابه تگ شدند، هیچ کس از آن هشتگ استفاده نمیکند. مثلا love#

،۱.۳ بیلیون بار مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین قطعا نمی خواهید هر بار مطالبی را دریافت کنید.

خب، راز فرمول بندی چیست؟

متاسفانه، هیچ رازی نیست.

جست و جوی هشتگ
جست و جوی هشتگ
جست و جوی هشتگ ها
اما کارهایی که میتوانید انجام دهید: هشتگ هایتان را به صورت پیشرفته جستجو کنید تا ببینید کدام یک پرطرفدار هستند و کدام یک نه. مطمئن شوید که هشتگ ها به حرفه و پست شما مربوط هستند، بنابراین شما محتوایی را که قول دادید استفاده می کنید وقتی از آن هشتگ استفاده کردید. فقط هشتگ های مشابه را کپی پیست نکنید، اینستاگرام آن را به عنوان هرزنامه درنظر میگیرد، محتوای شما در هر سرچی نشان داده نخواهند شد، مثل سرچ هشتگ ها یا صفحات کشف شده. شما میتوانید هشتگ هایی را با Hashtag suggestion feature آیکون اِسکوئر جستجو کنید. تمام کاری که باید انجام دهید، تایپ کردن هشتگی است که میخواهید و می بینید که پیشنهادات جدید ظاهر میشوند! برای دانستن بیشتر درمورد نحوه ی جستجو و طرح هشتگ هایتان، این راهنمای هشتگ ها را بررسی کنید.

 

  1. با تاثیرگذاران مشارکت کنید

مشارکت با تاثیرگذاران، راهی خوب برای دستیابی به مخاطبان جدید ، تقویت آگاهی از برند، اعتماد به محصول و خدماتتان است. و مسلماً جایی ست که تاثیرگذاران هستند! شما بودجه ی زیادی نیاز ندارید، تا با تاثیرگذاران اینستاگرام کار کنید، شکی نیست که تاثیرگذاران میتوانند با شما مشارکت کنند.

به وضوح، وقتی من میگم تاثیرگذاران، منظورم این نیست که افرادی با صدها یا میلیون ها فالور. افرادی که تاثیرگذاری بیشتری دارند با حدود ۱۰هزار فالور، انتخاب خوبی برای برند با بودجه های کوچک هستند. شما می توانید استدلال کنید که تاییدیه ها از تاثیرگذاران به نظر می رسد معتبر تر از افراد مشهور است،چون واقعا آسان است که تصور کنید آنهااز محصولات استفاده میکنند. و مسئله تعداد نیست! فقط به این خاطر که فردی که از اینستاگرام استفاده میکند فالورهای زیادی دارد، به این معنی نیست که آنها تاثیرگذار هستند.

تاثیرگذاری مشارکتی
تاثیرگذاری مشارکتی

خب، چطور آنها را پیدا می کنید؟ تاثیرگذاران واقعی، به شما در تقویت استراتژی های اینستاگرام و دستیابی به اهدفتان کمک میکنند ؟ شما میتوانید هشتگ های مربوط را جستجو کنید تا محتوای مربوط را از طریق اِکانت های پرطرفدار در حرفه تان پیدا کنید . بعد، اگر ایمیلی در بیوی آنها قرار داده شده، ایمیل ارسال کنید، که بیشتر تاثیرگذاران این کار را انجا میدهند. همچنین، ابزارهایی برای جستجوی مدیریت و  تاثیرگذاران وجود دارد  که پروسه ی پیداکردن تاثیرگذاران کامل با برد تجاری شما را نشان میدهد.

نتیجه گیری
به طور خلاصه، اگر مرتبا اهدافتان را بازنویسی کنید، محتوای باکیفیت ایجاد کنید، با مخاطبانتان تعامل داشته باشید،روی دیده شدن محتوایتان تمرکز کنید، بعد هدفتان هرچه باشد شما در مسیر دستیابی به آن هدف قرار دارید!

 

دیدگاه خود را بنویسید