اینستاگرام مارکتینگ و شناسایی ابزارهای آن
۱۱ بهمن

اینستاگرام مارکتینگ و شناسایی ابزارهای آن

در سال­های اخیر، شبکه­‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، واتس ­آپ، فیسبوک، توییتر و  رشد بالایی را تجربه کرده و به جزئی مهم از زندگی مردم تبدیل شده­‌اند. اینستاگرام مارکتینگ در بسیاری از موارد توانسته است خود را برای تاجران و صاحبان صنایع، پر اهمیت جلوه دهد و تغییری اساسی در میزان فروش ایجاد کرده است.

ابزارهای اینستاگرام

حضور روز افزون این قبیل از شبکه‌های اجتماعی باعث شده که بحث­‌های مالی مانند تبلیغات نیز مورد توجه قرار بگیرد؛ به طور مثال، اینستاگرام مارکتینگ یکی از روش­های درآمد زایی جدید و پربازده است که امروزه از طریق کاربران پر فالوئر پیگیری می ­شود. همچنین شرکت­های مختلف تولیدی، خدماتی و بازرگانی برای فروش محصولات خود از این شبکه­‌ها چه در صفحه­ مربوط به شرکت خود یا ثبت سفارش در صفحات افراد مشهور در اینستاگرام، استفاده می­ کنند.اینستاگرام با وجود ابزارهای مختلفی که دارد، می­‌تواند به خوبی در مبحث مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرد؛ برخی از این ویژگی­ها شامل استوری، ویدیوی زنده، هشتگ و  می­ شوند که بستر لازم را برای بازاریابی و تجارت آنلاین را فراهم می­ کنند. این ابزارها نیازمند معرفی صحیح و کاربردی می‌ باشند تا اینستاگرام مارکتینگ به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.
ابزارهای اینستاگرام
ابزارهای اینستاگرام

اولین ابزار اینستاگرام مارکتینگ،هشتگ

هشتگ (نوشتن متن بعد از علامت هشتگ #) را می­توان با هدف بازاریابی استفاده کرد. بدین ترتیب، با در نظر گرفتن سلایق جستجوی مخاطبان و راه اندازی کمپین­های تبلیغاتی، هشتگ درستی را انتخاب و آن را به عنوان برندی در اینستاگرام ثبت کرد. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال موضوعاتی در حوزه‌­ی مُد و لباس هستید، برخی از هشتگ­های معروف در این حوزه شامل #فشن، #استایل، #زیبایی، #مد، #طراحی_لباس و   هستند.
حال فرض کنید که در زمینه اینستاگرام مارکتینگ (چه به عنوان یک اینفلوئنسر یا یک شرکت جهت فروش محصولات خود) می­ خواهید فعالیت کنید. برای آنکه محصول مورد نظر خود را به خوبی برای مخاطبان خود جذاب کنید و حتی افرادی که شما را فالو نمی ­کنند، به دیدن پست شما ترغیب شوند؛ باید در متن پست خود از هشتگ­های مناسب و درستی استفاده کنید. بدین منظور دو نوع هشتگ را می­ توان استفاده کرد که شامل هشتگ اجتماعی و برندینگ می ­شوند.
همانطور که از نام این دو نوع هشتگ مشخص است، هشتگ اولی روی یک موضوع مشخص تمرکز کرده و توسط تعداد زیادی از کاربران استفاده می ­شود و مورد دوم یعنی هشتگ­های برندینگ باید مخصوص صفحه­ شما باشد. برای آنکه بتوانید به خوبی در اینستاگرام مارکتینگ قوی باشید، باید از هر دو نوع هشتگ در ترکیبی مناسب استفاده کنید تا محبوبیت خود را افزایش دهید و افراد بیشتری صفحه‌­ی شما را دنبال کنند.

بیو و استوری در اینستاگرام مارکتینگ

در زیر نام پروفایل صفحه­‌ اینستاگرام هر شخص، می­ توان متنی را به عنوان بیوگرافی (بیو) نوشت که برای شناخت بهتر صفحه­‌ تجاری شما خواهد بود. اگر در نوشتن بیو دقت کنید و تعریف خوبی از خود و محصولات ارائه شونده در آن داشته باشید، آنگاه می­ توانید به موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ نزدیک شوید.
استوری به شما این امکان را می­دهد که فارغ از محتویات پست­های خود، در فضایی نسبتا دوستانه‌ ­تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. تفاوت آن با پست‌های معمول در اینستاگرام آن است که استوری تنها برای مدت معینی فعال می ­باشد و پس از آن از صفحه­ شما حذف می ­شود. استوری می­ تواند فالوورهای شما را افزایش دهد و برند سازی را برای شما آسان کند؛ بدین ترتیب با ایجاد استوری­ های جذاب و مفید برای مخاطبان، می­ شود تعداد مخاطبان را افزایش داد.
استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام

ویدیوهای زنده و تگ کردن لوکیشن

علاوه بر استوری، اینستاگرام به کاربران خود این اجازه را می­ دهد که به صورت زنده با مخاطبان صفحه­ اینستاگرامی خود در ارتباط باشند. به طور کلی هدف از تشکیل برنامه­‌ی اینستاگرام آن است که هر فرد، لحظات خود را به صورت تصویری برای دیگر مخاطبان خود به نمایش بگذارد؛ ویدیوی زنده قطعا یکی از بهترین روش­هایی است که می­ توان لحظات خاص زندگی خود را به نمایش بگذارید. اگر هدف شما از تشکیل صفحه­‌ اینستاگرامی، بازاریابی است؛ پس چه چیزی بهتر از ویدیوی زنده (لایو) برای آنکه در لحظه ­ای به خصوص، محصولات خود را به شیوه­ای زیبا و مشتری پسند، تبلیغ کنید و مخاطبان را برای ارتباط مالی با خود ترغیب کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله ویدیو مارکتینگ و بازاریابی ویدیویی را مطالعه کنید.

اگر می­ خواهید شناخت بهتری نسبت به عکس یا فیلم بارگذاری شده به مخاطب دست پیدا کند؛ می­ توانید از ابزار تگ لوکیشین استفاده کنید؛ بدین ترتیب عکس­ها و ویدیوهایی که محصولات مربوط با موقعیت جغرافیایی خاص را تبلیغ می­ کنند، می ­شود با مشخص کردن مکان آن در قسمت لوکیشن، برای مخاطبان معرفی کرد. این راه سبب می ­شود که دنبال کنندگان صفحه­ شما، اعتماد بیشتری به آن پیدا کرده و حس بهتری نسبت به عکس­ها و ویدیوهای شما پیدا کنند.

نحوه ی پست گذاری به منظور اینستاگرام مارکتینگ

برای آنکه یک حرفه‌­ی موفق در اینستاگرام داشته باشید و مبحث اینستاگرام مارکتینگ را با هدف بیشترین سوددهی به پیش برید؛ بهتر است در هنگام پست گذاری، نکاتی را رعایت کنید. زمان و نوع پست­‌ها در کنار جذاب بودن آن­ها بسیار اهمیت دارند. رعایت این نکات تاثیر بسیار چشم‌گیری در اینستاگرام مارکتینگ با کیفیت خواهد داشت.
اینستاگرام مارکتینگ
اینستاگرام مارکتینگ

محتوا و نظم پست گذاری صحیح در اینستاگرام مارکتینگ

برای اینکه در بازاریابی خود موفق باشید باید نظم خاصی را برای پست گذاری خود رعایت کنید. نه تنها محتوای بارگذاری شده توسط شما باید آنقدر جذاب باشد که مخاطب را برای دیدن آن ترغیب کند؛ بلکه باید نظم و پیوستگی در مطالب شما رعایت شود. هر چقدر صفحه شما جذاب ­تر باشد، تعداد افراد دنبال کننده زیاد شده و شانس شما برای موفقیت آمیز بودن بازاریابی بیشتر است.
گفتنی است که امروزه هر کس این امکان را دارد که در شبکه‌­های اجتماعی یک صفحه­‌ شخصی ایجاد کرده و افرادی نیز آن­ها را دنبال می­ کنند؛ اما چیزی که باعث می­ شود مخاطبان افزایش یافته و به عنوان یک اینفلوئنسر یا شرکت، صفحه ­ای پر بازدید و درآمدزا داشته باشید، جذاب و خاص بودن محتوای تولیدی است. هر چقدر در تولید محتوا خاص ­تر عمل کنید؛ سهم شما از بازار اینستاگرام مارکتینگ بیشتر خواهد بود.
علاوه بر داشتن محتوای خاص، باید یک نوع برنامه­ زمانبندی مشخص نیز داشته باشید که مخاطبان را به نحوی به صفحه­ شما معتاد کند؛ به طور مثال، یک روز خاص در هفته برای معرفی محصول جدید انتخاب کنید و هر هفته در این روز مخاطبان را شگفت زده کنید، یا حتی می­ شود در روزی به خصوص تخقیف­‌های خاصی روی محصولات خود اعمال کنید.

جستجوی صحیح به منظور اینستاگرام مارکتینگ

هر چه بتوانید تعداد دنبال کنندگان و مخاطبان خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام را افزایش دهید، می ­توانید امیدوار باشید که درآمدزایی خود را افزایش داده­‌اید. بدین منظور باید حتما تولید محتوای شما به گونه‌­ای باشد که هر شخص ناآشنا با صفحه­‌ شما در هنگام جستجو بین صفحات ناشناس اینستاگرام با صفحه­‌ شما نیز روبرو شود و بدین ترتیب شانس شما برای دیده شدن افزایش یابد. بنابراین باید  ترفندهایی را رعایت کنید که در بهتر دیده شدن شما موثر است.
قسمت جستجو یا اکسپلور اینستاگرام دارای الگوریتم خاصی است که برای هر فرد، صفحاتی را نشان می­دهد که بیشتر مورد پسند آن فرد است؛ پس هر چه شما بتوانید محتوای خود را عام پسند ­تر بکنید؛ احتمال دیده شدن صفحه و محتوای شما در قسمت جستجوی اینستاگرام بیشتر می‌­شود. برای اینکه از این قسمت نهایت استفاده را بکنید و بتوانید مخاطبان بیشتری را به دنبال خود بکشانید؛ بهتر است رفتار جامعه­ی هدف خود را بهتر بشناسید.
زمانی که بتوانید رفتارها و زمان بندی مخاطبان خود را بهتر بشناسید؛ می­توانید محتوای خود را متناسب با سلیقه‌­ی مخاطب خود تولید کنید؛ بدین ترتیب، آن­ها به نوبه­‌ خود با پسندیدن پست شما، صفحه و پست شما را به دیگران معرفی می­ کنند. بدین ترتیب، در صورت رعایت نکات اصولی تولید محتوا، احتمال دیده شدن شما بالاتر می ­‌رود.
اینستاگرام مارکتینگ
اینستاگرام مارکتینگ

نتیجه گیری به منظور اینستاگرام مارکتینگ

تمام ویژگی­‌ها و توصیه‌­هایی که در این مقاله از یاراپلاس ارائه شد برای اینستاگرام مارکتینگ مفید هستند که از طریق آن می ­‌توانید به درآمدی بیش از آنچه که در ذهن دارید برسید. علاوه بر رعایت نکات گفته شده، بهتر است که در هنگام تولید محتوا این نکته را در نظر داشته باشید که مطلب خود را مختص اینستاگرام (و نه دیگر شبکه­‌های اجتماعی) تولید کنید؛ اگر این نکته را رعایت کنید مطمئن باشید که مخاطب خاص شبکه­‌ اجتماعی اینستاگرام برای خود پیدا کرده‌­اید و شما در بحث اینستاگرام مارکتینگ توانسته اید به نوعی برند دسته یابید.
5/5 ( 2 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید