۵ نمونه از تغییرات اینستاگرامی که بازاریاب ها باید بدانند (اینستاگرام مارکتینگ)
۲۴ آبان

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از بستر های بازاریابی صحبت کنیم. این بستر اینستاگرام نام دارد و می خواهیم پیرامون اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ بیشتر صحبت کنیم و با آن بیشتر آشنا شویم. تا قبل از این واژه ی ایمیل مارکتینگ را همیشه می شنیدیم. اما امروز می خواهیم این مبحث را گسترش داده و به بحث  اینستاگرام مارکتینگ بپردازیم . با یاراپلاس همراه باشید :

اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی بستر مناسبی را جهت تبلیغات آنلاین فراهم کرده اند .

اخیرا تغییرات فراوانی در بستر شبکه های اجتماعی ایجاد شده است که این تغییرات سبب شده است که بستر اینستاگرام تبدیل به بستری محبوب جهت تبلیغات و بازاریابی بشود . اما نکته ای که حائز اهمیت است این می باشد که اینستاگرام صرفا محل قرار گیری عکس های شما نیست . اینستاگرام با وجود استوری ها ، هشتگ ها و تبلیغات و ویدئو های زنده توانسته است بستری قوی برای تجارت آنلاین و بازاریابی محسوب بشود .

اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟
 اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟

در زیر به معرفی برخی از ویژگی های اینستاگرام می پردازیم تا بیشتر با اینستاگرام مارکتینگ آشنا شویم :

هشتگ

در اینستاگرام می توان از ۲ مدل هشتگ استفاده کرد :

۱-برند دار

۲-اجتماعی

هشتگ های برند شده سبب می شود پست های اینستاگرامتان اغلب توسط افرادی که شما را می شناسند شناسایی شود و شما را راحت بیابند .

هشتگ های اجتماعی نیز توسط کاربران اینستاگرام تولید می شوند تا بتوانند روی یک موضوع تمرکز کرده و به راحتی آن را دنبال نمایند .

در اینستاگرام می توان از ۳۰ هشتگ استفاده کرد . اما توصیه ای که برای بازاریابی به شما می شود این است که هشتگ های برند دار و هشتگ های اجتماعی را کنار یکدیگر استفاده کنید تا محبوبیت بیشتری میان کاربران بیابید و مشتریان هم راحت تر شما را بیابند .

استوری

این بخش این امکان را برای شما فراهم می آورد که به صورت مستقیم با مخاطبان و کاربران خود ارتباط داشته باشید . نکته ای که در مورد این استوری ها می توان ذکر کرد این است که این استوری ها تا مدت زمان زیادی فعال هستند و حذف نمی شوند .

استوری ها به شما کمک می کنند که مخاطب ها و فالوور های شما افزایش بیابد و بحث برندینگ شما همیشه پر تکاپو باشد چرا که  به واسطه استوری می توانید به میزان زیادی در فید های فالوور هایتان دیده شوید .همچنین قبلا برایتان مقاله ای عالی در جهت چگونگی برندسازی آماده کرده ایم که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

میزان استوری ها اگر بیشتر باشند می توانید بیشتر مخاطبانتان را جذب کنید .

استوری
استوری

نمایش ویدئوهای زنده

اینستاگرام محلی برای پخش ویدئوهای زنده است . همه افراد تمایل دارند ویدئوهای زنده را در شبکه ای با دسترسی آسان مثل اینستاگرام ببینند . اینستاگرام اصولا مکانی برای دسترسی به لحظات خاص است حال اگر شما به جای یک تصویر بتوانید یک ویدیو زنده با کیفیت بالا در مورد محصولات خود به گونه به اشتراک بگذارید که افراد بسیاری جذب شوند و با خدمات شما آشنا شوند می تواند تاثیر فوق العاده ای برای شما داشته باشد .

پیشنهاد می کنیم مقاله تولید محتوا اینستاگرام با ویدئو  برای کسب اطلاعات بیشتر مشاهده کنید.

نمایش ویوهای زنده
 نمایش ویوهای زنده

Biography (بیو)

بیو گرافی که گزینه ای در زیر نام پروفایل شما است کمک بسیار بزرگی به شناخت صفحه تجاری اینستاگرام شما می کند .

به طور خاص اگر بیو صفحه تجاری اینستاگرام خود را به نحوی بنویسید که معرفی خدمات و محصولات شما باشد کاربران راحت تر می توانند با شما ارتباط برقرار نمایند .

تگ لوکیشن

تگ لوکیشن که امروزه باعث شناخت عمیق تر مشتری و سازمان می شود محبوبیت خاصی دارد . شما می توانید عکس هایی را که مربوط به محصولات یا خدمات یا تبلیغات مرتبط با موقعیت جغرافیایی خاص می باشد در قسمت لوکیشن مشخص کنید .

این کار سبب می شود افراد توجه بیشتری به شما داشته باشند و اعتمادشان را بیشتر جلب کنید .

الگوریتم و نظم تولید محتوای اینستاگرام

اینستاگرام مارکتینگ
 اینستاگرام مارکتینگ

در اینستاگرام تولید محتوا و نظم پروسه ای بسیار مهم است. اگر شما بتوانید برای کسب و کار خود محتواهایی مرتبط و پیوسته تولید نمایید در جذاب نگه داشتن پیج خود گام مثبتی برداشته اید. امروزه که شبکه های مجازی از اطلاعات فراوانی برخوردار است اگر بتوانید در این میان خاص باشید و خاص رفتار کنید می توانید گوی سبقت را به راحتی دریابید .

الگوریتم ارسال محتوای به هم پیوسته نه تنها به شما در جذب مشتری کمک می کند بلکه به شما کمک می کند تا بتوانید همیشه بروز باشید. مانند اینکه هر هفته طی روز خاصی ۵۰% تخفیف روی محصولات وجود دارد .

محتوای خاص برای مشتری خاص

گاهی در اینستاگرام محتواهایی قرار داده می شود که صرفا مخصوص افرادی خاص است . از این شیوه می توانید برای تعیین جامعه هدف کسب و کارتان استفاده کنید .

اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام که گاهی به اصطلاح سئو اینستاگرام خوانده می شود به معنی استفاده از ترفند هایی برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام است که از جمله ابزار های آن افزایش فالوور است  .

بازاریابی در اینستاگرام اغلب در قسمت اکسپلور اینستاگرام انجام می شود .

اکسپلور اینستاگرام قسمتی است که پست ها را پیشنهادی را به کاربر نشان می دهد . نشان دادن پست های اینستاگرام بر اساس علایق کاربران انجام می شود  محتوایی که در اکسپلور اینستاگرام به نمایش در می آید اغلب شبیه به پست هایی است که شما نگاه می کنید.

در نهایت برای اینکه بتوانید از اکسپلور اینستاگرام استفاده مفیدی داشته باشید بهتر است که رفتار کاربران جامعه هدف خود را شناسایی کنید و زمانی که رفتار های وی را شناسایی کردید می توانید محتوایی را تولید کنید که آن ها دوست دارند و به یکدیگر معرفی می کنند. در نهایت این امکان برای شما افزایش می یابد که در اکسپلور اینستاگرام بیشتر مشاهده بشوید که خود نوعی بازاریابی است .

ویژگی هایی که در این قسمت ذکر شده کمک می کند که اینستاگرام مارکتینگ عالی داشته باشید . اینستاگرام مارکتینگ ابزاری جهت فروش و بازاریابی بیشتر است .  تا حد امکان سعی کنید محتوا و مطالبی را که در اینستاگرام سازمان خود قرار می دهید در شبکه های دیگر قرار ندهید . این روش به شما کمک می کند تا بتوانید فالوور های بیشتری جذب کنید و محتواهای خاص صرفا برای مخاطبان اینستاگرام باشد که خود نوعی ارزش گذاری بر اینستاگرام مارکتینگ است .

بررسی تغییرات اخیر اینستاگرام 

برررسی تغییرات اخیر اینستاگرام
 برررسی تغییرات اخیر اینستاگرام

۱.افزایش طول زمانی تمامی ویدیو ها در اینستاگرام

آیا آماده اید که ویدیوهایی با زمان بیشتر در اینستاگرام اپلود (بارگذاری) نمایید ؟

این نکته ای مهم برای اینستاگرام مارکتینگ بسیار مهم می باشد.

تغییرات زمانی اینستاگرام
به احتمال زیاد از تغییرات زمانی اینستاگرام با خبر هستید؛ زمان این ویدیو ها در محدودیت زمانی ۱۵ تا ۶۰ ثانیه قرار گرفته است. تمامی کاربرهای این نرم افزار با آخرین اپدیت، از این قابلیت با خبر و قادر به این کار هستند.

شما می توانید مستقیما با استفاده از اینستاگرام ویدیو های خود را فیلم گیری نمایید؛ و یا از گالری و کتابخانه ویدیویی خود برای این امر استفاده کنید.

در این ورژن از اینستاگرام، می توانید فیلتر های مختلف برای پست های خود استفاده نمایید و آنها را زیبایی سازی نمایید، صدای ویدیو را قطع و وصل نمایید و حتی برای پست های عکس مناسب برای کاور پست های خود ایجاد نمایید.

با این تغییرات، می توانید ویدیو هایی با محتوای بیشتر به انتشار بگذارید و مطالب بیشتری را در ویدیوهای خود جای دهید. به خصوص اگر شما جزء افرادی هستید ویدیو های تبلیغاتی تولید می نمایید و نیاز به این دارید که ویدیویی با زمانی بیشتری را آپلود می نمایید.

تماشا
 تماشا

۲.نمایش تعداد تماشاهای (ویوها) ویدیو ی شما و کسب اگاهی درباره ی تماشاگران

با این بروزرسانی، شما می توانید تمامی افرادی که ویدیو های شما را تماشا کردند را به سادگی با نگاه کردن به بخش بالایی کامنت ویدیویی خود، می توانید تعداد افرادی ویدیوی شما را تماشا نمودند را ببینید.

زمانی که بر روی شماره ای که میبینید کلیک کنید، می توانید افرادی که ویدیو شما را را تماشا کردند، تعداد لایک ها و افرادی که شما فالو می کنید و ویدیو شما را تماشا کردند ببینید.

این قابلیت شما را قادر می سازد که ببینید چه مقدار اشتغال در این پست ایجاد نمودید. پس اگر دیدید که تعداد زیادی این ویدیو را تماشا کرده اند ولی تعداد زیادی ان را لایک نکرده اید متوجه خواهید شد که به اندازه ای که شاید و باید این ویدیو مورد پسند قرار نگرفته است و پستی جذاب نبوده است.

سعی کنید برای تقویت اینستاگرام مارکتینگ خود این موضوع را حتما به یاد داشته باشید.

نمایش تعداد ویوها
 نمایش تعداد ویوها

۳.هنگامی که بر روی عکس تبلیغاتی کلیک می کنید، فورا قابلیت نیاز به عمل (CTA) نمایان خواهد شد.

هنگامی که کسی بر روی پست تبلیغاتی شما کلیک می کند قابلیت CTA (قابلیت نیاز به عمل فوری) که به پست خود اضافه کرده اید نمایان خواهد شد. شما می توانید به مخاطبین خود اجازه ی ورود به وب سایت و نرم افزار خود را ممکن سازید البته مربوط به لینکی که وارد نمودید.

و اما به خاطر داشته باشید که این قضیه درباره ی ویدیوها متفاوت است و با کلیک بر روی ویدیو ها شما تنها قابلیت صدا را روشن و خاموش خواهید کرد و با دو بار کلیک کردن ویدیو ی مورد نظر خود را لایک خواهید کرد و این قابلیت فقط برای عکس ها صدق می کند و با دوبار کلیک آنها عکس مورد نظر را لایک خواهید کرد.

اگر به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید و میخواهید اهمیت دیجیتال مارکتینگ در عصر امروز را متوجه شوید، حتما مقاله یاراپلاس را مطالعه کنید.

۴.با کلیک کردن بر روی پروفایل از پست های تبلیغاتی، قابلیت نیاز به عمل دارد.

اگر شما پست های تبلیغاتی را متصل به پروفایل خود نمایید، و در بخش پروفایل خود قابلیت (CTA) را بیافزایید، این قابلیت بعد از کلیک مخاطب شما بر روی پروفایل شما ظاهر خواهد شد و آنها نیز می توانند انتخاب کنند که بر روی آن کلیک کنند و این کار را انجام ندهند.

هنگامی که در حال انتخاب قابلیت نیاز به عمل خود هستید متنی مناسب را برای آن در بالا و یا پایین لینک خود در نظر بگیرید و بنویسید. با این امر شما باید سعی کنید که لینک (CTA) کمپین خود را بهتر و جذاب تر بیان و نمایان نمایید.

این نکته را تمامی پست های تبلیغاتی خود به یاد داشته باشید.

۵.نمایان کردن خوراک (feed) وب سایت با الگوریتم منظم

هنگامی که مردم بر تغییر لوگو ها و تغییر رنگ ها آنها تمرکز می کنند، بزرگترین و مهم ترین امر اینستاگرام که الگوریتم آن می باشد فراموش می شود.  اگر خوب به حساب کاربری اینستاگرام خود توجه کنید متوجه این خواهید شد که پست های شما در نظم درست و مطلوبی قرار ندارند و باید باید مرتب شوند. و اگر نزدیک تر دقت نمایید میبینید که لایک ها و کامنت های شما در نظم مناسبی قرار ندارند برای مثال پست شما ۱۰ لایک دارد و هیچ کامنتی در ان وجود ندارد پس به مشتاق کردن و اشتغال زایی برای ایجاد کامنت و لایک ها ی بیشتر باشید تا قادر به رعایت الگوریتم اینستاگرام باشید.

اینستاگرام مارکتینگ یکی از بهترین راه های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید.

پس برای اطلاعات بیشتر درباره ی اینستاگرام مارکتینگ مقاله ی ۵ نکته ی مهم برای فروش محصولات خود در اینستاگرام مطالعه فرمایید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

پست های اخیر ما

Posts not found

این مقاله هم جالبه!
با توجه به این نکات ارزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی را درک نمایید

دیدگاه خود را بنویسید