در حال بارگیری...
بازاریابی اینستاگرام
۱۸ شهریور

۵ روش موثر در راستای جلب رضایت مخاطبین خود با استفاده از تکنیک های  اینستاگرام مارکتینگ

۵ روش موثر در راستای جلب رضایت مخاطبین خود با استفاده از تکنیک های  اینستاگرام مارکتینگReviewed by محسن کفاش on Sep 9Rating: 5.0۵ روش موثر در راستای جلب رضایت مخاطبین خود با استفاده از تکنیک های  اینستاگرام مارکتینگ

۵ روش موثر در راستای جلب رضایت مخاطبین خود با استفاده از تکنیک های  اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ از بهترین تکنیک های ممکن در راستای بازاریابی و جذب مشتری و برند نمودن شما می باشد.

هر چقدر مخاطبین و مشتریان از شما شاد تر باشند، حمایت این افراد از شما افزایش می یابد و به شما کمک می کنند تا مخاطبین خود را افزایش دهید.

جذب مشتریان جدید همیشه از مهم ترین متود هایی می باشد که در هر کسب و کاری وجود دارد و به ان کمک می کند اما مهم تر از آن رضایت مشتریان فعلی و یا قبلی شما می باشد.

همانطور که تحقیقات نیز نشان داده است احتمال فروش اجناس به مخاطبین فعلی خود به ۶۰ تا ۷۰ درصد می رسد اما فروش محصولات به مشتریان جدید که با کسب  و کار شما آشنایی ندارند به احتمال ۵ تا ۲۰ درصد می رسد؛ پس قطعا رضایت مشتریان فعلی و مشتریانی که به تازگی با کسب و کار شما آشنا شده اند اهمیت بسیار بیشتری از جذب مخاطبین قبلی شما داد.

چگونه از این اطمینان حاصل می نماید که مخاطبین و مشتریان شما از کسب و کار شما راضی و شاد هستند؟ بهترین روش برای این امر در اینستاگرام مارکتینگ، محاسبه و بررسی بازخوردی می باشد که مخاطبین شما نسبت به محتوا و صفحه ی شما داشته اند.

اگر شما روشی را بیابید که رضایت مخاطبین خود را جذب نمایید شما قادر به این هستید که بر افزایش این امر کار کنید و رضایت این افراد را بیشتر از قبل افزایش دهید.

از مخاطبین در رابطه با تمامی نیاز ها، خواسته ها و پیشنهاد های این افراد در خواست نمایید و سعی کنید به آنها نیز رسیدگی نمایید تا بیشترین درصد از اطمینان را در مخاطبین خود ایجاد نمایید تا این افراد نیز مشتاق به فعالیت در صفحه ی شما بمانند.

چرا اینستاگرام مارکتینگ؟

علت های زیادی وجود دارد چرا باید باید از اینستاگرام و تکنیک های اینستاگرام مارکتینگ در راستای بازاریابی و جذب یا نگهداری مشتری اسنفتاده نمایید اما مهم ترین علت ان این می باشد که این شبکه ی اجتماعی بیشتر از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهیانه در خود جای داده است.

این احتمال قوی نیز وجود دارد که بیشتر مخاطبین شما در اینستاگرام حساب کاربری دارد و حتی در استوری های شما فعالیت داشته باشند.

بازاریابی اینستاگرام

علت های دیگر فعالیت دیگر فعالیت در این شبکه ی اجتماعی:

.بیشتر از ۴۰۰ میلیون کاربر از قابلیت استوری (داستان ها) در این شبکه ی اجتماعی مداما استفاده می نمایند.

.بیشتر کاربر اینستاگرام از سه پستی که بازدید می نمیند در یکی از آنها فعالیت می نمایند و لایک یا کامنت می نمایند.

.کاربران این شبکه ی اجتماعی مایل به فعالیت در صفحات برند های مختلف هستند و اشتغال زایی بیشتر از فیس بوک و توییتر می باشند.

.حداقل ۳۰ درصد از کاربرانی که اولین بار محصولی را در اینستاگرام مشاهده نمودند، آن را خریداری کردند.

چگونه در اینستاگرام رای گیری نمایید؟

رای گیری در اینستاگرام بسیار اسان می باشد. ابتدا شما باید استوری اینستاگرام خود را ایجاد نماید و این استوری باید در رابطه با رای گیری موضوع و یا مطلبی باشد. با کلیک بر روی لیست استیکر ها، استیکر رای گیری را انتخاب نمایید و متن مور نظر خود را در این رای ها بنویسید.

این استیکر دو گزینه با دو رنگ مختلف دارد. یکی از آنها سبز می باشد و یکی از آنها قرمز می باشد.

شما می توانید این استیکر را در جاهای مختلف صفحه هدایت نمایید و هر جایی که مایل هستید این استیکر را قرار دهید.

نظردادن و پرسش
نظردادن و پرسش

بعد از این مراحل استوری خود را همانند تمامی پست های دیگر به  اشتراک بگذارید.

هنگامی که استوری خود را به اشتراک گذاشته اید، برای اینکه بخواهید پاسخ و بازخورد مخاطبین خود را بررسی نمایید، بر روی ایکون چشم کلیک نمایید تا بتوانید این پاسخ ها و بازخورد ها را بررسی نمایید.

شما می توانید مشاهده نمایید که چه افرادی در این پست فعالیت داشته اند، چه افرادی این استوریرا مشاهده نمودند و چه افرادی در این رای گیری ها شرکت نمودند و نظر خود را بیان کردند.

۱.سوالی را مطرح نمایید و با استفاده از گزینه‌ی آره یا نه مخاطبین خود را درگیر نمایید.

اشتغال زایی و ارتباط با مخاطبین و فالوور ها در اینستاگرام مارکتینگ از اولویت ها می باشد.

به سوالی مناسب که مخاطبین شما مایل به بازخورد باشند فکر نمایید و آن را بنوسید.سپس گزینه ی “آره یا نه” با استفاده از استیکر رای گیری به اشتراک بگذارید.

این روش، از آسان ترین و مناسب ترین روش های موجود در راستای اشتغال زایی و جذب فالوور می باشد. این امر باعث می شود تا مخاطبین شما احساس فعالیت در صفحه ی شما نمایند و این امر به شما کمک می کند تا مخاطبین خود را بهتر از قبل بشناسید و با آنها اشتغال زایی نمایید.

رای مثبت و منفی
پرسش و رای گیری

با بررسی باز خورد مخاطبین خود شما می توانید این افراد را به دو گروه مختلف تقسیم نمایید و از این با خبر شوید که این چند درصد از مخاطبین شما با شما موافق و چند درصد این افراد با مخالف هستند؛ وقتی شما به این اطلاعات دست بیابید می توانید بهتر از قبل با آنها ارتباط نمایید و انها را بهتر بشناسید.

شما می توانید از هر نمونه سوالی که در نظر دارید استفاده نمایید و به مقدار خلاقیتی که شما در این سوالات و رای گیری آنها به کار می برید، به همین مقدار نیز مخاطبین خود را مشتاق به فعالیت در صفحه ی خود می نمایید.

سعی کنید از سوالاتی استفاده نمایید تا بتوانید که با مخاطبین شما در رابطه ی باشد و مخاطبین شما مایل به پاسخ می باشند.

سوالات خود را با کلماتی همانند نمونه های زیر آغاز نمایید:

.آیا شما نیز به دنبال…؟

.آیا شما ترجیح می دهید…؟

.آیا شما نیز تابحال…؟

.آیا مایل به…؟

و….

۲.مخاطبین خود را وادار نمایید تا میان “این یا آن” یکی را انتخاب نمایند.

از مخاطبین خود درباره دو محصول مختلف سوال نمایید و ببنید از کدام یک بیشترو از کدام یک کمتر رضایت دارند.

برای مثال، اگر شما فروشنده ی کفش هستید سعی کنید از دو عکس مختلف استفاده نمایید و از استیکر رای گیر استفاده و نام کفش های خود را بنویسید و از مخاطبین خود در خواست نمایید تا نظر خود را بیان نمایند؛ با این روش شما می توانید نظر مخاطبین خود را از محصول خود متوجه شوید و ببینید که بیشتر مخاطبین شما از کدام یک از محصولات شما بیشتر استقبال می نمایند.

یا یک رستوران می تواند دو نمونه از بشقاب های خود را در کنار یکدیگر قرار و از مخاطبین خود سوال کند گه کدام یک از این بشقاب ها بیشتر استقبال می نمایند و کدام یک را بیشتر دوست دارند.

اگر شما نیز قادر به اشتغال زایی مستقیم با مخاطبین خود نیستید و نمی توانید به راحتی با این افراد اربتاط برقرار نمایید، با استفاده از این نوع استوری ها شما قادر به آشنایی بهتر با مخاطبین خود و کسب اطلاعات از سلیقه ی این افراد هستید و می توانید به بهترین روش یک آمار کلی از سلیقه ی این افراد دریافت نمایید.

۳.ایموجی ها در رای گیری ها استفاده نمایید.

فقط گزینه ی “آره یا نه” برای جلب توجه و جذب مخاطب کافی نیست بلکه باید سعی کنید از ایموجی ها نیز در گزینه های خود استفقاده نمایید تا بتوانید بیشترین درصد از جذابیت را در مخاطبین خود به وجود آورید.

در تکنیک های اینستاگرام مارکتینگ یکی از مهم ترین قوانین حذف تکرار و تازه بودن می باشد. پس سعی کنید همیشه از پست های خلاقانه و تازه استفاده نمایید.

در اینستاگرام شما می توانید علاوه بر رای گیری ها از استیکر خط لایک نیز استفاده نمایید تا بتوانید متوجه این شوید که مخاطبین شما چه مقدار از کار های شما راضی می باشند.

انتخاب مناسب از ایموجی و شکلک مناسب این اجازه را به شما می دهد تا بیشترین درصد از جذابیت را برای استوری شما به وجود بیاورد.

نقش ایموجی در پرسش
اهمیت ایموجی

برای مثال،به جای اینکه فقط از مخاطبین خود سوال بپرسید آیا پیتزا دوست دارید یا خیر و فقط از رای گیری استفاده نمایید، می توانید از استیکر خطی استفاده نمایید تا بدانید مخاطبین شما به چه مقدار پیتزا را دوست دارند و این افراد نیز می توانند با کشیدن این خط مقدار علاقه ی خود را به پیتزا مشخص نمایید.

پست های که دارای ایموجی هستند بیشترین درصد از اشتغال را به وجود می آورد و فعالیت بیشتری را جذب می نماید.

هنگامی که شما از تکنیک های اینستاگرام مارکتینگ در راستای بازاریابی استفاده می نمایید این را به خاطر داشته باشید که باید محتوای جذاب تولید نمایید.

۴.نتایج را گیری های خود را بررسی نمایید و از نظر مخاطبین خود استفاده نمایید.

در  اینستاگرام مارکتینگ این مهم است که مخاطبین خود را همیشه راضی نگع دارید و به نظ آنها احترام بگذارید. این با عث می شود تا آنها شما بیشتر از قبل دوست بدارید.

مخاطبین شما شاد و شگفت زده خواهند شد هنگامی که ببینند نظرات و پیشنهاد های آنها در پست شما نمایان شده است و از این نیاز ها و یا خواسته ها استقبال شده است.

برای مثال، اگر مخاطبین شما به یک نمونه از بشقاب های شما رای داده اند سعی کنید بیشتر از این بشقاب استفاده نمایید و یا حتی آن را استوری نمایید تا بیشترین درصد از جذابیت و اطمینان را در مخاطبین خود ایجاد نمایید.

برای برقراری یک رویداد و پایدار نمودن آن می توانید از این قابلیت نیز استفاده نمایید. اگر به دنبال این هستید که استوری لایو خود را در رابطه با چه موضوعی شروع نمایید می توانید از قابلی رای گیری استفاده نمایید و بهترین نمونه از لایو را برقرار نمایید.

اگر از این قابلیت قبلا استفاده نمودید می توانید با اشتراک آن چند روز بعد و بیان کردن اینکه این رای گیری به چه مقدار بر روی شما تاثیر گذاشته است صحبت نمایید.

۵.از لینک های مورد کلیک استفاده نمایید.

اکانت هایی با قابلیت کسبو کار و بیشتر از ۱۰۰۰۰ فالوور قادر به این هستند که لینک هایی را در استوری های خود به کار برند و از قابلیت see more در راستای کلیک بر آن استفاده نمایند.

اما اینستاگرام هنوز این قابلیت را تست می نماید و در آینده ای نه چندان دور قابلیت لینک گذاری بروز رسانی می شود و استفاده از آن بسیار آسان تر خواهد بود.

هنگامی که کاربران اینستاگرام کلمه ی see more را در پایین استوری شما ببینند و بر روی ان کلیک نمایند، می توانند لینک ذکر شده راببینند.

وقتی لینکی را در استوری به کار می برید وقتی  مخاطبین شما بر روی آن کلیک می نمایند به وب سایت و یا لینک دیگری که شما وارد نمودید، مستقیما می روند.

اما ساده ترین روش ممکن در راستای رای گیری در اینستاگرام این می باشد که شما سوالی را مطرح نمایید و استیکر رای گیری در زیر این سوال بگذارید و سپس این نتایج را حتما بررسی نمایید.

اینستاگرام مارکتینگ از بهترین روش های ممکن بازاریابی امروزه می باشد پس حتما از همین امروز شروع به استفاده از این شبکه ی اجتماعی در راستای بازاریابی استفاده نمایید.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با اینستاگرام مارکتینگ پیشنهاد می کنیم حتما مقاله هشتگ در راستای برند سازی را مطالعه فرمایید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

پست های اخیر یاراپلاسی

اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی

اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی

اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعیReviewed by محسن کفاش on Nov 29Rating: 5.0اهمیت زیاد ایموجی مارکتینگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال های اخیر بسیاری از شرکت ها و کسب و کار های موجود با افکار اینکه آیا  باید از ایموجی در بازاریابی خود استفاده کنند یا نه. اما در سال […]

۰ comments
از ابتدا تا به امروز گوگل پلاس را بدانید

از ابتدا تا به امروز گوگل پلاس را بدانید

از ابتدا تا به امروز گوگل پلاس را بدانیدReviewed by محسن کفاش on Nov 22Rating: 5.0از ابتدا تا به امروز گوگل پلاس را بدانید گوگل پلاس شبکه ی اجتماعی طراحی شد توسط گوگل با تعداد بسیار زیادی از کاربر می باشد. علاوه بر اینکه گوگل شبکه ای اجتماعی برای برقراری ارتباط بهتر آسان می باشد، […]

۰ comments
لینکدین مارکتینگ

از ابتدا تا انتهای لینکدین مارکتینگ را بیاموزید

از ابتدا تا انتهای لینکدین مارکتینگ را بیاموزیدReviewed by محسن کفاش on Nov 22Rating: 5.0از ابتدا تا انتهای لینکدین مارکتینگ را بیاموزید لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی بازار محور می باشد که در سال ۲۰۰۳ شروع به کار نمود و می توانید از این نرم افزار در راستای بازاریابی استفاده نمایید که به آن […]

۰ comments
از ابتدا تا به امروز فیس بوک مارکتینگ

از ابتدا تا انتهای فیس بوک مارکتینگ را بیاموزید

از ابتدا تا انتهای فیس بوک مارکتینگ را بیاموزیدReviewed by محسن کفاش on Nov 22Rating: 5.0فیس بوک مارکتینگ از ابتدا تا به امروز بیاموزیدفیس بوک فیس بوک شبکه ای اجتماعی برای ارائه خدمات می باشد. این شبکه ی اجتماعی این اجازه را به شما می دهد که قادر به برقراری با دوستان، ارسال پیام، انتشار […]

۰ comments
اینستا گرام مارکتینگ

موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.

موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.Reviewed by محسن کفاش on Nov 15Rating: 5.0موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.آخرین ویرایش ۱۸مهر۱۳۹۷ این روزها ایموجی مارکتینگ تبدیل به یک عنصر رایج در روند تعاملی و ارتباطی ما شده اند. پژوهش های صورت گرفته […]

۰ comments

 

دیدگاه خود را بنویسید