در حال بارگیری...
بازاریابی اینستاگرام
۱۸ شهریور

۵ روش موثر در راستای جلب رضایت مخاطبین خود با استفاده از تکنیک های  اینستاگرام مارکتینگ

۵ روش موثر در راستای جلب رضایت مخاطب با استفاده از ابزار  اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ از بهترین تکنیک های ممکن در راستای بازاریابی و جذب مشتری و برند نمودن شما می باشد.

هر چقدر مخاطبین و مشتریان از شما شاد تر باشند، حمایت این افراد از شما افزایش می یابد و به شما کمک می کنند تا مخاطبین خود را افزایش دهید.

جذب مشتریان جدید همیشه از مطرح ترین متود هایی بوده که در هر کسب و کاری وجود دارد اما مهم تر از آن رضایت مشتریان فعلی و یا قبلی شما می باشد.

همانطور که تحقیقات نشان داده است احتمال فروش اجناس به مخاطبین فعلی خود به ۶۰ تا ۷۰ درصد می رسد اما فروش محصولات به مشتریان جدید که با کسب  و کار شما آشنایی ندارند به احتمال ۵ تا ۲۰ درصد می رسد؛ پس قطعا رضایت مشتریان فعلی از مشتریانی که به تازگی با کسب و کار شما آشنا شده اند اهمیت بسیار بیشتری دارد.

چگونه از این اطمینان حاصل کنیم که مخاطبین و مشتریان ما از کسب و کار ما راضی هستند؟ بهترین روش در اینستاگرام مارکتینگ ای است که  محاسبه و بررسی بازخوردی می باشد که مخاطبین شما نسبت به محتوا و صفحه ی شما داشته اند.

اگر شما روشی را بیابید که رضایت مخاطبین خود را جذب نمایید شما قادر به این هستید که بر افزایش این امر کار کنید و رضایت این افراد را بیشتر از قبل افزایش دهید.

چرا اینستاگرام مارکتینگ؟

علت های زیادی وجود دارد چرا باید باید از اینستاگرام و تکنیک های اینستاگرام مارکتینگ در راستای بازاریابی و جذب یا نگهداری مشتری اسنفاده نماییم اما مهم ترین علت آن این می باشد که این شبکه ی اجتماعی بیشتر از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهیانه در خود جای داده است پس فرصتی مناسب برای فروش بیشتر شما می باشد.

این احتمال قوی نیز وجود دارد که بیشتر مخاطبین شما در اینستاگرام حساب کاربری دارند و مدام در آن فعالیت می نمایند.

بازاریابی اینستاگرام

علت های دیگر فعالیت دیگر فعالیت در این شبکه ی اجتماعی:

.بیشتر از ۴۰۰ میلیون کاربر از قابلیت استوری (داستان ها) در این شبکه ی اجتماعی مداما استفاده می نمایند.

.بیشتر کاربران اینستاگرام از سه پستی که بازدید می نمایند در یکی از آنها شروع به فعالیت می نمایند و لایک یا کامنت بر جای می گذارند.

.کاربران این شبکه ی اجتماعی مایل به فعالیت در صفحات برند های مختلف هستند و اشتغال زایی بیشتر از فیس بوک و توییتر می باشند.

.حداقل ۳۰ درصد از کاربرانی که اولین بار محصولی را در اینستاگرام مشاهده نمودند، آن را خریداری کردند.

چگونه در اینستاگرام رای گیری نماییم؟

رای گیری در اینستاگرام بسیار آسان است. ابتدا شما باید استوری اینستاگرام خود را ایجاد نمایید و این استوری باید در رابطه با رای گیری یک موضوع و یا مطلبی باشد. با کلیک بر روی لیست استیکر ها، استیکر رای گیری را انتخاب نمایید و متن مورد نظر خود را در این رای ها بنویسید.

این استیکر دو گزینه با دو رنگ مختلف دارد. یکی از آنها سبز می باشد و یکی از آنها قرمز است.

شما می توانید این استیکر را در جاهای مختلف صفحه هدایت نمایید و هر جایی که مایل هستید این استیکر را قرار دهید.

نظردادن و پرسش
نظردادن و پرسش

بعد از این مراحل استوری خود را همانند تمامی استوری های دیگر به  اشتراک بگذارید.

هنگامی که استوری خود را به اشتراک گذاشتید، برای اینکه پاسخ و بازخورد مخاطبین خود را بررسی نمایید، بر روی ایکون چشم کلیک نمایید تا بتوانید این پاسخ ها و بازخورد ها را بررسی نمایید.

شما می توانید افرادی که در این ابزار فعالیت داشته اند را بررسی نمایید، چه افرادی این استوری را مشاهده نمودند و چه افرادی در این رای گیری ها شرکت کردند و نظر خود را بیان کردند.

۱.سوالی را مطرح نمایید و با استفاده از گزینه‌ی آره یا نه مخاطبین خود را درگیر نمایید.

اشتغال زایی و ارتباط با مخاطبین و فالوور ها در اینستاگرام مارکتینگ از اولویت های کار می باشد.

به سوالی مناسب که مخاطبین شما مایل به بازخورد باشند فکر نمایید و آن را بنوسید. سپس گزینه ی “آره یا نه” با استفاده از استیکر رای گیری به اشتراک بگذارید.

این روش، از آسان ترین و مناسب ترین روش های موجود در راستای اشتغال زایی و جذب فالوور می باشد. این امر باعث می شود تا مخاطبین شما احساس فعالیت در صفحه ی شما نمایند و این امر به شما کمک می کند تا مخاطبین خود را بهتر از قبل بشناسید و با آنها اشتغال زایی نمایید.

رای مثبت و منفی
پرسش و رای گیری

با بررسی باز خورد مخاطبین خود شما می توانید این افراد را به دو گروه مختلف تقسیم نمایید و از این با خبر شوید که چند درصد از مخاطبین شما با شما موافق و چند درصد این افراد با مخالف هستند؛ وقتی شما به این اطلاعات دست بیابید می توانید بهتر از قبل با آنها ارتباط نمایید و آنها را بهتر بشناسید.

شما می توانید از هر نمونه سوالی که در نظر دارید استفاده نمایید و به مقدار خلاقیتی که شما در این سوالات و رای گیری آنها به کار می برید، به مخاطبین خود را مشتاق به فعالیت در صفحه ی خود می نمایید.

سعی کنید از سوالاتی استفاده نمایید که با مخاطبین شما در رابطه باشد و مخاطبین شما مایل را به پاسخ سازد.

سوالات خود را با کلماتی همانند نمونه های زیر آغاز نمایید:

.آیا شما نیز به دنبال…؟

.آیا شما ترجیح می دهید…؟

.آیا شما نیز تابحال…؟

.آیا مایل به…؟

و….

۲.مخاطبین خود را وادار نمایید تا میان “این یا آن” یکی را انتخاب نمایند.

از مخاطبین خود درباره دو محصول مختلف پرسش نمایید و ببنید از کدام یک بیشترو از کدام یک کمتر رضایت دارند.

برای مثال، اگر شما فروشنده ی کفش هستید سعی کنید از دو عکس مختلف استفاده نمایید و از استیکر رای گیری استفاده و نام کفش های خود را بنویسید؛ سپس از مخاطبین خود در خواست نمایید تا نظر خود را بیان نمایند؛ با این روش شما می توانید نظر و علایق مخاطبین خود را بشناسید و بیشتر از قبل در راستای رضایت بخشی بیشتر مخاطبین خود فعالیت نمایید.

یا یک رستوران می تواند دو نمونه از بشقاب های خود را در کنار یکدیگر قرار دهد و از مخاطبین خود سوال کند که از کدام یک از این بشقاب ها بیشتر استقبال می نمایند و کدام یک را بیشتر دوست دارند.

اگر شما نیز قادر به اشتغال زایی مستقیم با مخاطبین خود نیستید و نمی توانید به راحتی با این افراد اربتاط برقرار نمایید، با استفاده از این نوع استوری ها شما قادر به آشنایی بهتر با مخاطبین خود و کسب اطلاعات از سلیقه ی این افراد هستید و می توانید به بهترین روش یک آمار کلی از سلیقه ی این افراد دریافت نمایید.

۳.از ایموجی ها در رای گیری ها استفاده نمایید.

فقط گزینه ی “آره یا نه” برای جلب توجه و جذب مخاطب کافی نیست بلکه باید سعی کنید از ایموجی ها نیز در گزینه های خود استفاده نمایید تا بتوانید بیشترین درصد از جذابیت را در مخاطبین خود به وجود آورید.

در تکنیک های اینستاگرام مارکتینگ یکی از مهم ترین قوانین، حذف تکرار و تازه بودن می باشد. پس سعی کنید همیشه از پست های خلاقانه و تازه استفاده نمایید.

در اینستاگرام شما می توانید علاوه بر رای گیری ها از استیکر “خط رضایت” نیز استفاده نمایید تا بفهمید که مخاطبین شما چه مقدار از کار های شما راضی می باشند.

انتخاب مناسب از ایموجی و شکلک مناسب این اجازه را به شما می دهد تا بیشترین درصد از جذابیت را برای استوری شما به وجود بیاورد.

نقش ایموجی در پرسش
اهمیت ایموجی

برای مثال،به جای اینکه فقط از مخاطبین خود سوال بپرسید آیا پیتزا دوست دارید یا خیر و فقط از رای گیری استفاده نمایید، می توانید از استیکر خطی استفاده نمایید تا بدانید مخاطبین شما چه مقدار به پیتزا راعلاقه دارند و این افراد نیز می توانند با کشیدن این خط مقدار علاقه ی خود را به پیتزا مشخص نمایید.

پست هایی که دارای ایموجی هستند بیشترین درصد از اشتغال را به وجود می آورند و فعالیت بیشتری را جذب می نماید.

۴.نتایج را گیری های خود را بررسی نمایید و از نظر مخاطبین خود استفاده نمایید.

در  اینستاگرام مارکتینگ این مهم است که مخاطبین خود را همیشه راضی نگه دارید و به نظر آنها احترام بگذارید. این باعث می شود تا آنها شما بیشتر از قبل دوست بدارند.

مخاطبین شما شاد و شگفت زده خواهند شد هنگامی که ببینند نظرات و پیشنهاد های آنها در پست شما نمایان شده است و از خواسته های آنها استقبال شده است.

برای مثال، اگر مخاطبین شما به یک نمونه از بشقاب های شما رای داده اند سعی کنید بیشتر از این بشقاب استفاده نمایید و یا حتی آن را استوری نمایید تا درصد علاقه و اطمینان را در مخاطبین خود افزایش دهید.

برای برقراری یک رویداد و پایدار نمودن آن می توانید از این قابلیت نیز استفاده نمایید. اگر به دنبال این هستید که استوری لایو خود را در رابطه با چه موضوعی شروع نمایید می توانید از قابلی رای گیری استفاده نمایید و بهترین نمونه از لایو را برقرار نمایید.

اگر از این قابلیت قبلا استفاده نمودید می توانید با اشتراک آن چند روز بعد و بیان کردن اینکه این رای گیری به چه مقدار بر روی شما تاثیر گذاشته است صحبت نمایید.

۵.از لینک های مورد کلیک استفاده نمایید.

اکانت هایی با قابلیت کسبو کار و بیشتر از ۱۰۰۰۰ فالوور قادر به این هستند که لینک هایی را در استوری های خود به کار برند و از قابلیت see more در راستای کلیک بر آن استفاده نمایند.

اما اینستاگرام هنوز این قابلیت را تست می نماید و در آینده ای نه چندان دور قابلیت لینک گذاری بروز رسانی می شود و استفاده از آن بسیار آسان تر خواهد بود.

هنگامی که کاربران اینستاگرام کلمه ی see more را در پایین استوری شما ببینند و بر روی ان کلیک نمایند، می توانند لینک ذکر شده راببینند.

وقتی لینکی را در استوری به کار می برید وقتی  مخاطبین شما بر روی آن کلیک می نمایند به وب سایت و یا لینک دیگری که شما وارد نمودید، مستقیما می روند.

اما ساده ترین روش ممکن در راستای رای گیری در اینستاگرام این می باشد که شما سوالی را مطرح نمایید و استیکر رای گیری در زیر این سوال بگذارید و سپس این نتایج را حتما بررسی نمایید.

اینستاگرام مارکتینگ از بهترین روش های ممکن بازاریابی امروزه می باشد پس حتما از همین امروز شروع به استفاده از این شبکه ی اجتماعی در راستای بازاریابی استفاده نمایید.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با اینستاگرام مارکتینگ پیشنهاد می کنیم حتما مقاله هشتگ در راستای برند سازی را مطالعه فرمایید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

پست های اخیر یاراپلاسی

اینفلوئنسر چیست؟

اینفلوئنسر یعنی چی ؟| آشنایی با معنا و مفهوم اینفلوئنسر

اینفلوئنسر یعنی چی ؟ شما به طور روزانه چه مقدار از شبکه‌های اجتماعی استفاده می کنید و وقت خود را صرف آن می کنید؟ چه اندازه به محتواهایی که در این زمینه تبلیغ و ارائه می شوند اعتماد دارید؟ پاسخ تمام این سؤالات به درک کامل از اینفلوئنسر و آشنایی با نحوه عملکرد آنها بستگی […]

این مقاله هم جالبه!
بازاریابی ویروسی - وایرال مارکتنیگ
۰ comments

چه زمانی برای پست گذاشتن در اینستاگرام مناسب است؟

اگر از بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام آگاهی داشته باشید به راحتی می توانید به نقطه‌ی شیرین تعامل برسید. تعامل یعنی اینکه، الگوریتم اینستاگرام عکسهای ما را به بینندگان نشان دهد. دیده شدن توسط افراد مختلف دقیقا همان چیزی است که ما به عنوان اینستاگرام مارکتر (instagram marketer) می خواهیم و می توانیم از […]

۰ comments
۵۰ استراتژی اینستاگرام که موفقیت در کسب و کار شما را تضمین می کند

۵۰ استراتژی اینستاگرام که موفقیت در کسب و کار شما را تضمین می کند

آیا تا به حال دقت کرده اید که وجه مشترک معروف ترین برند های تجاری چیست؟ تمام این برند ها در اینستاگرام صفحاتی دارند، گرچه فعالیت آنها با یکدیگر متفاوت است. اما برند هایی از جمله : Marketo, MC Donald و Jack paul موفق به جذب بیش از ۱۰ میلیون فالوور در اینستاگرام شده اند. […]

۰ comments
چگونه از لایو چت اینستاگرام در کسب و کار استفاده کنیم؟

چگونه از لایو چت اینستاگرام در کسب و کار استفاده کنیم؟

لایو چت اینستاگرام یکی از روش های نوین برای کسب و کار است که در آن می توانید با مشتریان و کاربران خود به طور زنده ارتباط برقرار کرده و رابطه تعاملی تنگاتنگی را با آنها برقرار سازید. لایو چت در اینستاگرام به نسبت دیگر ویدئوهای غیر زنده با تعداد بیشتری از کاربران ارتباط برقرار […]

۰ comments
شادوبن اینستاگرام (Instagram Shadowbanشادوبن اینستاگرام (Instagram Shadowbanشادوبن اینستاگرام (Instagram Shadowbanشادوبن اینستاگرام (Instagram Shadowbanشادوبن اینستاگرام (Instagram Shadowban

وبسایت Shadowban tester اینستاگرام کار نمی کند!

احتمالا شما که این مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده اید، گرفتار شادوبن اینستاگرام شده اید. مواجه شدن با صحنه‌ ای که دیگر در اکسپلورر اینستاگرام اتفاق نمی افتد و از لایک و بازدیدهای زیاد گذشته خبری نیست، برای هر فردی بسیار سخت و غیر قابل تحمل است. البته در نظر داشته باشید که اصطلاح shadowban […]

این مقاله هم جالبه!
بهینه سازی محتوا در اینستاگرام
۰ comments

 

0/5 ( 0 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید