در حال بارگیری...
چه رنگی برای برند (لوگو) شما بهتر است؟
۱۶ مرداد

چه رنگی برای برند (لوگو) شما بهتر است؟

چه رنگی برای برند (لوگو) شما بهتر است؟Reviewed by امیر مجرد on Aug 7Rating: 5.0چه رنگی برای برند (لوگو) شما بهتر است؟

چه رنگی برای برند شما بهتر است؟

انتخاب پالت رنگ لوگو یکی از مهم ترین انتخاب هایی است که می توانید در هنگام توسعه زیبایی برند خود انجام دهید.انتخاب رنگ های لوگوی مناسب می تواند نقاط قوت کسب و کار شما را برجسته کند و به شما کمک کند تا مشتریان مناسب را جذب کنید.و همانطور که ممکن است حدس بزنید،ترکیب اشتباهی می تواند اثر معکوس داشته باشد.

همه از روانشناسی رنگ ها شنیده اند،که به ما می گوید رنگ ها بر احساسات و رفتار ها تاثیر می گذارند.زرد شاد است(چون خورشید درخشان و زرد است!)و سبز(مانند نگاه کردن به دسته ای از برگ های صلح آمیز است).اما آیا این قوانین واقعا به معنای نماد رنگ لوگو هستند؟

پیشنهاد می کنم حتما مقاله روانشناسی رنگ ها ابزاری برای موفقیت را مطالعه کنید.

محققان Lauren Labrecque و George Milne به این مسئله نگاه کردند و دریافتند که برخی این کار را انجام می دهند و برخی دیگر این کار را نمی کنند.بنابراین بله،زرد باعث می شود که برند شما جوان و دوستانه به نظر برسد،اما لوگوی سبز ذاتا باعث نمی شود مشتریان فکر کنند که برند شما صلح آمیز است.آیا این به این معنی است که اگر می خواهید هوشمندانه یک الگوی رنگ لوگو را انتخاب کنیدباید مطالعه آکادمیک طولانی داشته باشید؟

دایره هارمونی رنگ ها
دایره هارمونی رنگ ها

جواب منفی است!ما این کار را برای شما انجام دادیم. آن را به یک مسابقه دستی infographic تبدیل کردیم.فقط به چند سوال جالب درباره برند خود پاسخ دهید و بعد ما به شما می گوییم که کدام رنگ لوگو را باید برای برند خود استفاده کنید.

برند شما برای چه چیزی کاربرد دارد؟

هیچ کس کسب و کار شما-نقاط قوت و اهداف آن-را بهتر از شما نمی داند.قبل از انتخاب طرح و رنگ لوگوی خود،به پیامی فکر کنید که بیش از همه می خواهید با آن کسب و کار خود را منتقل کنید.ابتدا به شخصیت برند خود نگاه کنید.چه فاکتورهایی را می خواهید برجسته کنید؟سرعت،نوآوری جسورانه،کارایی،شفقت؟دانستن درجه می تواند راه طولانی برای اصلاح انتخاب رنگ شما داشته باشد.تحقیقات به ما نشان می دهد که رنگ های آبی به عنوان مثال بر شایستگی تاکید دارد،در حالی که رنگ های قرمز باعث می شوند شما جسور و پرانرژی به نظر برسید.شرکتی که از خدمات خانگی برای سالمندان دارد،پالت رنگی متفاوتی با شرکتی که قطعات خودرو می سازد،دارد.این infographic در بالا طراحی شده است تا به شما کمک کند ویژگی های شخصیتی برند را شناسایی کنید،که در پیدا کردن مناسب ترین رنگ لوگو برای شرکت ضروری است.

هر رنگ لوگو به چه معناست؟

قرمز

علامت جهانی هیجان،شور وخشم.آیا برند شما دارای صدای بلند،جوان و مدرن است؟به رنگ قرمز فکر کن بالغ،کلاسیک یا جدی؟قرمز ممکن است برای شما نباشد.

رنگ لوگو یوتیوب
رنگ لوگو یوتیوب

نارنجی

رنگ نیروبخش و شاداب کننده.به نارنجی بپردازید تا از حمعیت بیرون بیایید.کمتر از قرمز استفاده می شود اما هنوز یک پانچ پر انرژی دارد.

زرد

دردسترس بودن و دوستانه است.زرد شادی را به ارمغان می آورد و برند شما یک انرژی مقرون به صرفه و جوان را ساطع می کند.هیچکس در گوشه و کنار زرد نمیزند.

سبز

هدف نهایی در تطبیق پذیری،سبز با ویژگی های شخصیتی بسیاری مرتبط نیست،اما دارای انجمن های فرهنگی قوی است.آیا در امور مالی هستید؟باغبانی؟در نظر بگیرید که سبز شوید.

آبی

پادشاه کلاسیک رنگ ها،آبی بیش از نیمی از برند هارا نشان می دهد.همانطور که نماد اعتماد و بلوغ است،آبی واقعی مطمئن خواهد شد که شما جدی گرفته اید.

بنفش

جایی که رنگین کمان در آن لوکس می شود.رنگ آمیزی با رنگ بنفش به طور همزمان برش دهنده و خردمند دیده می شود.در اینجا فقط اشاره ای به زنانه بودن وجود دارد.

صورتی

هیچ چیز به این شکل دخترانه نیست.اما این فراتر از آن است.از رنگ های روشن به رنگ های کهربایی رنگ،صورتی برای یک نگاه مدرن،جوان و لوکس به نظر می رسد.

قهوه ای

قهوه ای چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟کاری کنید برند شما زمخت،مردانه و جدی به نظر برسد.قهوه ای کمتر مورد استفاده قرار می گیرد،بنابراین شما از رقابت خارج می شوید.

سیاه

آیا می خواهید مدرن و لوکس به نظر برسید؟وقت سیاه است.آیا مقرون به صرفه است؟از تاریکی دور بمانید.

سفید

عدم وجود رنگ.سفید جوان و مقرون به صرفه است و میتواند برای هر برندی کار کند.به عنوان یک رنگ خنثی،سفید را به عنوان یک لهجه ثانویه در نظر بگیرید.

خاکستری

نه کاملا تاریک،نه کاملا روشن.خاکستری کلاسیک و جدی است.برای اضافه کردن اسرار به تیره تر شدن خود ادامه دهید.خیلی راحت می توانید به این رنگ دسترسی داشته باشید.

مجبور نیستید فقط یک رنگ انتخاب کنید!

به یا داشته باشید که شما به یک رنگ محدود نیستید.اگر چه چیزی را که می خواهید بر روی کسب و کار خود تاکید کنید،تنوع محصولات آن است(مانند eBay)،چندین رنگ مختلف راهی مناسب برای نشان دادن این تنوع است.به طور مشابه انتخاب دو یا سه رنگ خاص می تواند نشان دهد که چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند.لوگوی اصلی Coors یک رنگ قهوه ای طلایی-که نه تنها رنگ آبجو است بلکه ترکیبی از رنگ های قهوه ای مردانه و طلایی مقرون به صرفه است-با رنگ آبی بالغ است.این برای مشتری هدف آن ها عالی است.قبل از انتخاب رنگ نهایی هود از آزمایش نترسید.ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند،این در مورد احساس،خلق و خو وتصویری است که برند شما ایجاد می کند.Matthew Roda در مقاله اخیرش در مورد روانشناسی رنگ ها می گوید”این چیزی است که نقش بزرگی در متقاعد کردن بازی می کند،بنابراین رنگ ها وارد بازی می شوند وقتی که می توانند برای مطابقت با شخصیت مورد نظر خود استفاده شوند.”

زبان رنگ ها را ترجمه کنید!

اگر برند شما بین المللی است،مانند بسیاری از برند ها،شما باید از معانی نمادین رنگ های لوگوی که در فرهنگ های دیگر دیده می شود خود آگاه باشید.یک مثال رایج این است که رنگ سفید در اغلب فرهنگ های غربی به عنوان نماد خلوص و در برخی از فرهنگ های شرقی به عنوان نماد مرگ دیده می شود.کمی بینش و حساسیت فرهنگی می تواند راه درازی برای انتخاب رنگ های موثر داشته باشد.

رنگ لوگو
رنگ لوگو

از رقابت خارج شوید!

کلید یک لوگوی موثر شناسایی برند است.بنابراین،اگر می خواهید برجسته شوید ایده خوبی است که یک پالت رنگ انتخاب کنید که به طور قابل توجهی از بزرگترین رقبای شما متفاوت است.

در صورتی که به اطلاعات بیشتر و مشاوره نیاز دارید، واحد گرافیکی آژانس دیجیتال مارکتنیگ یاراپلاس آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد.

 0939-103-1315 

0939-020-5976

آژانس دیجیتال مار کتینگ یاراپلاس

امیر مجرد

من همیشه نگران آینده بودم و برای آینده ای که هر روز هر روز نزدیک تر می شد نگران بودم و نمی دونسم این آینده چطور داره برای من رقم می خوره تا اینکه بلاخره تصمیم گرفتم خودم شروع کنم و آینده رو بسازم نه اینکه صبر کنم تا آینده هر جوری که خواست ساخته بشه، به همین دلیل در حال حاضر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم.

دیدگاه خود را بنویسید