در حال بارگیری...
10 رازی که طراحان لوگو نمی خواهند شما بدانید
۰۹ مرداد

۱۰ رازی که طراحان لوگو نمی خواهند شما بدانید

۱۰ رازی که طراحان لوگو نمی خواهند شما بدانیدReviewed by سید محمد کیش بافان on Jul 31Rating: 5.010 نکته برای طراحی لوگوامروزه در صنعت طراحی لوگو یک میلیون نفر وجود دارد که به طور عمده از لوگوهای خنده دار بای سایت های خرید اینترنتی استفاده می کنند.

۱۰ نکته برای طراحی لوگو

پس شما یک طراحی لوگو انجام می دهید.این کار به اندازه کافی آسان به نظر می رسد،درست است؟یک دایره بکشید،نام شرکت را در آن تایپ کنید و کارتان تمام شد.(من واقعا شنیدم که یک طراح آن را پیشنهاد می کند.) متاسفانه،اگر واقعا ارزش پولی که مشتری به شما می دهد را بدانید ،در مقایسه با آن خیلی چیز های دیگر هم هست.

امروزه در صنعت طراحی لوگو یک میلیون نفر وجود دارد که به طور عمده از لوگوهای خنده دار بای سایت های خرید اینترنتی استفاده می کنند.

لطفا توجه کنید:این مقاله در ابتدا در آگوست ۲۰۱۲ منتشر شد.گاهی اوقات مقاله های قدیمی را منتشر می کنیم که احساس می کنیم هنوز برای خوانندگان ما جالب است.

۱٫استفاده ازیک Entendre دوگانه

برخی از لوگو های مورد علاقه من در دنیا از تکنیکی استفاده می کنند که من دوست دارم یک Entendre دوگانه دیداری داشته باشم،که یک روش بسیار فانتزی برای گفتن این است که دو تصویردر یک تفسیر هوشمندانه از یک مفهوم یاایده پیچیده شده اند.

لوگوی WinePlace یک نمونه کامل است.

این نماد شکل یک پونز را دارد،که “موقعیت” یا ” مکان” را نشان می دهد،اما به وضوح شبیه یک لیوان سراب وارونه است.طراحی های لوگویی که از این تکنیک استفاده می کنند باهوشو به یادماندنی هستند.بینندگان عاشق این بازی ذهنی کوچک هستند که شما با آن ها بازی می کنید و بیشتر در معرض قدردانی از یک طراحی قرار می گیرید.

در گذشته،من یک پست از پنجاه لوگوی فوق العاده هوشمند را جمع آوری کردم و کنار یکدیگر قرار دادم.اگر این نوع طراحی لوگو را به اندازه من دوست دارید،آن را بررسی کنید.

۲٫رنگ بسیار مهم است

یکی از مهم ترین نکات طراحی لوگو پالت رنگ است.این یک تصمیم سطحی نیست،رنگ حامل معانی است و ایده هارا تداعی می کند.

گاهی اوقات شما به رنگ یک مارک زل می زنید،اما زمان هایی است که شما از آزادی برای کشف کردن برخوردار خواهید بود.من عاشق پالت غنی استفاده شده در لوگوی Zion در زیر هستم.

رنگ ها در طراحی لوگو
رنگ ها در طراحی لوگو

رنگ ها در اینجا شما را جذب می کنند و شما را درگیر می کنند،زندگی را به تصویر می آورند و زمینه را برای شکل چشم انداز بیشتر می سازند.با این حال،به یاد داشته باشید که یک لوگوی خوب همه کاره است و هنوز هم در سیاه و سفید کار می کند.

فراتر از یک نسخه سیاه و سفید،دوست دارم مشتریان را با یک نسخه تک رنگ مناسب،با استفاده از تنها فضای سیاه و منفی،ارائه دهم.این برای لوگویبالا کمیمشکل است اما قطعا ممکن است.

همیشه در نظر بگیرید که لوگو چگونه مورد استفاده قرار می گیرد و اینکه آیا موارد استفاده مختلف به نسخه های مختلف نیاز دارند یا خیر.

۳٫دوری از کلیشه

هر چند سال یکبار،برخی از مد های زودگذر جدید در طراحی لوگو اتفاق می افتند.من شخصا عاشق مطالعه روند طراحی هستم و حتی ممکن است من را در حال پریدن برای حفظ زمان مانند جادوگران پیدا کنند،اما با لوگویی که از آن متنفرم و وقتی یک گروهاز طراحان ایده مشابهی را بارها و بارها استفاده می کنند.

دور از کلیشه
دور از کلیشه

“چرا از طرحی استفاده نکنید که خودتان آن را طراحی و به آن فکر کرده اید و نه چیزی که دیگران انجام داده اند؟”

ما یک مقاله کامل داریم که به کلیشه های طراحی لوگو اختصاص یافته است،مطمئن شوبد که آن را چک کرده اید تا مطمئن شوید که شما در طراحی مجدد با گرد هم جمعی مقصر نیستید.

۴٫آن را متعلق به خودتان کنید

من باور نمی کنم که “تعلق داشتن” یک عبارت واقعی است، اما با این وجود شما این را کمی در بازاریابی (علاقه مند بودن به ایجاد کلمات) می شنوید.این مفهوم قطعا یک مفهوم مهم است که ارتباط نزدیکی با نکته قبلی دارد.

به جای پیروی از گروه و استفاده از یک طراحی تکراری،به جای آن برای چیزی که به طور منحصر به فرد قابل تشخیص است،تلاش کنید.من همیشه لوگوی Evernote را در این زمینه تحسین کردم.

این فقط یک سر فیل است،که به نظر یک مفهوم خیلی منحصر به فرد نمی رسد.با این حال،نحوه کشیده شدن آن با تنه و صفه حلقه شده در گوش،باعث می شود آن فورا قابل تشخیص باشد.

همانطور که می خواهید لوگو را طراحی کنید، در نظر بگیرید که آیا طرح شما عمومی یا منحصر به فرد است.آیا ممکن است که دیگران هم چیز مشابه تولید کنند؟به یاد داشته باشید،اولین ایده تان معمولا شایع ترین ایده تان است(این اول ایده دیگران هم هست.)قبل از انتخاب ایده هایی که دنبال می کنید،سعی کنید یک یا دو صفحه دفتر را با برخی طرح های خشن پر کنید.

۵٫همه،همه نوع سفارشی را دوست دارند.

در حالی که ما در حال منحصر به فرد بودن هستیم،تقریبا هیچ چیزی وجود ندارد که بتواند به لوگو یک حس منحصر به فرد بدهد،مثل برخی از حروف سفارشی.

اغلب ما طراحی لوگو را به سادگی یک سفر به منوی فونت می بینیم تا ببینید کدام فونت بهترین ظاهر این شرکت را دارد.اگر کسی به شما پول می دهد که طرح های خود را طراحی کنید احتمالا از شما انتظار دارند کمی بیشتر تلاش منید.

“اغلب ما طراحی لوگو را به ساذگی یک سفر به منوی فونت می بینیم تا ببینیم کدام یک از این طرح ها بهترین نام تجاری را می سازند.”

این نوع سفارش ها به شما کمک می کند مطمئن شوید که لوگوی منحصر به فرد شما همان گونه باقی خواهد ماند.اگر طراحان Lowlife کشف کنند از چه چیزی برای طراحی ایده می گیرید کار شما را در یک تپش قلب از بین خواهند برد،اما این کار یک مهارت واقعی برای تقلید از نوع کشش دستی رسم می کند.

به خاطر داشته باشید که اگر لوگو به اندازه کافی مشهور باشد،مردم همیشه سعی خواهند کرد آن را از بین ببرند.این قطعا برای لوگوی مورد علاقه من صادق است.

اسکایپ کوکاکولا در چندین دهه گذشته بارها و بارها در پارادایم های بی دست و پا دزدیده شده است.

۶٫آن را ساده نگه دارید

بیایید با آن روبه رو شویم،هر کسی نمی تواند اسکریپت زیبا و دست کشیده را به طور عجیبی از دست بدهند.تنها به این دلیل که شما یک طراح هستید،به این معنا نیست که شما یک نصویر گر عالی یا شیک هستید(هرچند که به شما کمک می کند).اگر با این توضیحات مطابقت داشته باشید،نترسید،هیچ چیزی مانع از این نمی شود که شما از داشتن لوگوی عالی خودداری کنید.

در این وضعیت،این چهار کلمه قدرتمند را به یاد داشته باشید:آن را ساده نگه دارید!لوگوهای ساده اما قدرتمند در دنیای کسب و کار نفوذ می کنند و ثابت می کنند بهترین آیکون ها برای تست زمان هستند.

لوگو را ساده نگه دارید
لوگو را ساده نگه دارید

با در نظر گرفتن این که چطور یکی از این انواع لوگو را بسازید،بیایید در مورد لوگوی اپل بحث کنیم.شبه یک سیب هیچ چیز خاص و به یادماندنی نیست.

این یک گاز از دست رفته است که آن را به سطح بعدی می برد.این کار به لوگو شخصیت می دهد،آن را منحصر به فرد می کند و به آن معنای عمیق تر می دهد.(کامپیوترها و بایت ها را دریافت می کند؟)

همیشه به این فکر کنید که چطور می توانید این یک مایل اضافی را طی کنید و لوگو های خسته کننده خود را به یک علامت تجاری تبدیل کنید.

۷٫مشارکت و تقارن را در نظر بگیرید

بعضی افراد می توانند به بحث درباره نسبت و تقارن بپردازند.(به تبلیغ جدید پپسی دقت کنید)اما اگراین دیوانگی را از بین ببریم،هنوز هم درس های مهمی در اینجا وجود دارد.لوگوی جدید توییتر را به عنوان مثال در نظر بگیرید.

در اینجا از این دایره برای متقاعد کردن شما از یک داستان کیهانی عجیب استفاده نمی شود که هیچ مفهومی ندارد،آن ها به سادگی به عنوان یک راهنما برای ایجاد یک لوگوی متعادل با منحنی های ثابت و قوص های درهم آمیخته استفاده می شوند.

با وجود این واقعیت که گاز به نظر می رسد تقارن لوگوی اپل را نقض می کند،اگر ما عمیق تر بشویم،می توانیم ببینیم که هنوز مقدار زیادی از طریق وارد کردن به نسبت و تقارن در اینجا وجود دارد.

 حتما مقاله روانشناسی رنگ ها ابزاری برای موفقیت را مطالعه کنید.

۸٫درباره فضای منفی فکر کنید

همان طور که مشخص است،ترفند قدیمی استفاده از فضای منفی در لوگو روشی هوشمندانه است.مثال استاندارد صنعت برای این تکنیک،لوگوی شرکت FedEx و تیر پنهان آن است.

هنوز ندیده ای؟نگاه کن،آنجاست.این چیزی است که من درمورد این لوگو دوست دارم،استفاده از فضای منفی بسیار ظریف است.اکثر مردم آمریکا هرروز به صورت روزانه یا هفتگی این لوگو را می بینند و در کنار کامیون های بی شمار رانندگی می کنند و حتی به تیر هم توجهی نمی کنند.

Logopond پر از طرح های لوگوی بزرگ است که از فضای منفی در یک راه جالب استفاده می شود.مثال زیر را بررسی کنید،که ایده شاخگاو و یک لیوان شراب را با هم ترکیب می کند.

۹٫منفعل در مقابل فعال

یک جنبه جالب از طرح لوگو که من اخیرا در نظر گرفته ام مفهوم تلقین کردن حرکت یا حس فعالیت به یک لوگو است.این همیشه مناسب نیست(مانند لوگوی اپل)،اما گاهی اوقات می تواند واقعا به لوگو کمک کند که آن را بالا ببرد،هم از دیدگاه بصری و هم تصوری.

به عنوان مثال بیایید دوباره به لوگوی توییتر نگاه کنیم.در ابتدای راه،پرنده نشسته روی صندلی و منفعل شده بود تا فعال شد و پرواز کرد.

در تکرار اخیر،آن ها این مفهوم را حتی بیشتر با اشاره به پرنده در جهت بالا نشان دادند تا نشان دادند که در حال پرواز در هواست به جای شناور در امتداد همان مسیر قدیمی است.

حسگر حرکت بسیار مهم است وقتی که به لوگو با طلسم ها می آید.

این مفهموم حتی به اشیا ی بی جان نیز تعمیم میابد.در نظر بگیرید که لوگوی زیر،مفهوم”خانه خشن” را با تاکید بر احساس حرکت،به تصویر می کشد.

۱۰٫بدانید که چه معنی می دهد

هر لوگوی خوب یک داستان دارد.بسیار فراتر از یک طرح زیبا،لوگوهای قوی با معنا پر می شوند،هم واضح و هم پنهان.ما این مسئله را در چندین مورد فوق مورد بحث قرار دادیم.لوگوی شرکت FedEx نشان دهنده حرکت رو به جلو و تحویل است،لوگوی اپل یک “بایت” ندارد و پرنده توییتر در مسیر رو به بالا در حال پرواز است.

بسیار عالی است که شما می توانید به مشتری نشان دهید که چقدر فکر و منطق به لوگویی که برای آن ها تولید می کنید وارد شده است.”

در صورتی که به اطلاعات بیشتر و مشاوره نیاز دارید، واحد گرافیکی آژانس دیجیتال مارکتنیگ یارا پلاس آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد.

 ۰۹۳۹-۱۰۳-۱۳۱۵ 

۰۹۳۹-۰۲۰-۵۹۷۶

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

دیدگاه خود را بنویسید