در حال بارگیری...
بازاریابی و فروش
۳۰ خرداد

قانون دوم بازاریابی

قانون دوم بازاریابی

بازاریابی باید به فروش منجر و اثر شود.

بازاریابی(مارکتینگ) راهی است که شما پیام خود را خلق و برای جلب توجه دیگران آن را منتشر میکنید تا آنهارا برای خرید بیشتر متقاعد سازد.

بازاریابی و فروش،خلاق،هیجان انگیز و به جراُت علم جذابی است.ایده های طوفانی مغزی در پاسی از شب وزمانی که دریک فروشگاه هستید به ذهن شما می آیند.کدام بهتر است؟
کنار گذاشتن ایده ها یا تماشای رشدو توسعه آنها که با گذشت هر لحظه بزرگ وبزرگتر میشوند؟ کدام جالب تر است؟ دیدن تبلیغات خودبه صورت پرینت شده برای اولین بار  یا تماشای نتایج یک برنامه تبلیغاتی ایمیلی درست زمانی که گزینه ارسال را کلیک می کنید؟

پیشتر، افراد خلاق و با استعداد به خاطر خلاقیت و استعدادشان مورد تغدیر قرار می گرفتند، اما امروزه بیشتر مدیران اجرایی از تیم بازاریابی و فروش خود تا به فروش محصولاتشان کمک کنند.

همانند سایر افراد در مراتب پایین تر سازمان،مدیران اجرایی نیز در خصوص عمل کرد خود مورد حسابرسی قرار می گیرند. در اکثر بخش ها افراد درگیر  در مسائل مربوط به بازاریابی به موردی همچون گزارش دهی علاقه ای نشان نمی دهند که احتمال دارد باعث محدود شدن خلاقیت آنها شود. البته این دیدگاه غیر بازار یابان  تمایل دارن قاطعانه خود را در دسته راست مغزان قرار دهند و  و به طور کلی تمایلی به مستند سازی داده ها و سیاست ها ندارند.
البته  تعداد افرادی که با این رویکرد مطابقت دارند زیاد نیست ، زیرا بازاریابی  یکی از آخرین قوانین به کارگیری فرایندها، اتو مانسیون و تکنولوژی به منظور بهبود بهره وری و اثربخشی است.

این مقاله هم جالبه!
۳ نکته ی مهم برای بازاریابی هنگام وضعیت خراب اقتصادی
بازاریابی موفق
بازاریابی موفق

حال که صحبت اثربخشی است،پرسش اینجا است  که معنی “کمپین بازاریابی باید خلاق باشد ” چیست؟
بسیاری از افراد  تلاش کردند تا به این پرسش پاسخ دهند.همه چیز از تعداد کلیک روزانه یک لینک، آگاهی از برند و نرخ تغییر متواند مقیاس اندازه گیری اثر بخشی یک کمپین بازاریابی باشد.  اما اگر کمی عمیقتر شوید، احتملا مسائل ساده تر به نظر می رسند .در پایان روز تمام خلاقیتها مرور شده  و یا به تصویب رسیده اند.
تمامی مستندات آماده شده اند. اما در نهایت حائز اهمیت است، بررسی این موضوع است  که آیا تبلیغات به فروش بیشتر منجر شده است یا خیر؟

 

بازاریابی موفق
بازاریابی موفق

بازاریابی و فروش


در ساده ترین بیان، بازار یابی راهی است که به منظور در یافت پاسخ مثبت، پیام شما را در مورد محصول یا خدمتتان به گوش مشتریان برسد. به عبارت دیگر، بازاریابی راهی است که شما پیام خود را خلق و برای جلب توجه افراد آن را منتشر می کنید تا بتوانید مشتریانتان را برای خرید بیشتر متقاعد کنید.

اما یک مساله وجود دارد و آن هم افزایش ارتباط میان فعالیتهای بازاریابی و فروش است! به عنوان مثال ، روابط عمومی به آگاهی  کلی مشتریان از شرکت و محصولات آن کمک می کند.تاکتیکهای خاص بازار یابی همچون انتشار مطالب و مقالات خاص در مورد محصولات میتواند موقعیت رقابتی محصول و نیز موضوع آن را در بازار تقویت کند و تقاضا برای محصول را افزایش دهد.

اکنون به تاُثیر مثبت یک مطلب از “والت موزبرگ” در نشریه ی “وال استریت” در مورد تکنولوژی توجه کنید.اغلب افراد با دیدگاههای آقای “موزبرگ” در مورد تکنولوژی توافق نظر دارند، بدین رو مطلب ایشان به طور قابل ملاحظه ای میزان فروش را برای یک محصول خاص افزایش خواهد داد.

این مقاله هم جالبه!
روش های تولید محتوای خوب |با یاراپلاس همراه باشید

با وجود این، هنوز بسیار مشکل است که این افزایش فروش را مستقیما نتیجه فعالیت در حوزه روابط عمومی دانست.با این حال، شرایطی نیز وجود دارد که میتوان افزایش فروش را مستقیما با فعالیت بازاریابی و فروش مرتبط دانست.پست الکترونیکی  و نامه های مستقیم را میتوان از روی تماسهای حاصله و نیز ردیابی نشانی اینترنتی به طور مستقیم مورد ارزیابی قرار دارد.

بیاز به توضیح و تفسیر بیش از حد نیست، بازار یابی باید به فروش محصول کمک کند.
مسلما این کار ساده نیست، اما راهی است یرای بدست آوردن سود کلان!

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتر و مشاوره نیاز دارید ، کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ آماده  پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند .
0930-402-6180
0903-272-8811
خوشحال می شویم بعد از خواندن این مقاله ما را از نظرات خودتان آگاه کنید.

حتما بعد این مقاله قانون سوم بازاریابی و قانون پنجم بازاریابی را بخوانید.

0/5 ( 0 نظر )
۱ دیدگاه
بازاریابی و دو قانون مهم آن - آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس
تیر ۱۷, ۱۳۹۷

[…] بازاریابی و فروش یک فرآیند بلند مدت است، پس روی آن سرمایه گذاری کنید. […]

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید