در حال بارگیری...
بازاریابی و فروش
۰۳ تیر

قانون سوم بازاریابی

قانون سوم بازاریابی و فروش

با کمی برنامه ریزی می توان بازاریابی و فروش بیشتری داشت.

 

برای انجام شدن بازاریابی و فروش، وجود برنامه ریز و اجرا کننده ی کار، هر دو ضروری است.اگر بتوان بازاریابان را برای بازاریابی و فروش دسته بندی کرد، احتمالا به دو گروه برنامه ریزان و اجرا کنندگان کار طبقه بندی می شوند.هر چند ممکن است کمی کلیشه ای به نظر برسد؛ اما اغلب افراد می توانندخودشان را در قالب یکی از این دو گروه قرار دهند.

برنامه ریزان برای بازاریابی و فروش چه کسانی هستند؟

شما این گونه افراد را می شناسید. آنها دوست دارند همیشه “برنامه داشته باشند” آنها  می اندیشند،تجزیه و تحلیل میکنند، به دنبال اطلاعات بیشتر هستند و در نهایت، ارزیابی خود را دوباره می سنجند.اگر در تغیر حاصل شود، پس از لحظه ای اضطراب و تنفسی عمیق، دوباره سر کار خود باز می گردند.به برنامه قبلی رجوع کرده و فرضیات خود را امتحان می کنند، احتمالات خود را برسی کرده و از این که اعلام کنند.برنامه قبلی شان”با استفاده از چند ترفند ” هنوز قابل اجرا است، بر خود می بالند.

این نوع افراد برنامه ریزی می کنند و برنامه ریزی می کنند و بارها این عمل را تکرار می کنند، اما عملا کار زیادی انجام نمی دهند.برنامه ریزان از اهمیت زیادی بر خوردارند و ما به  انها احتیاج داریم.بدون آنها، اجرا کنندگان برنامه مانند مرغی سر کنده،بی هدف این طرف و آن طرف سر گردان خواهند بود.مجموعه تلویزیونی موفق”دوستان” را به خاطر دارید؟
شخصیت” مونیکا” در فیلم که کورتنی کاکس “نقش او را ایفا می کرد، نمونه ی بارز از یک برنامه ریز بود.از دوازده سالگی برای زندگی خود برنامه ریزی کرده بود.نه تنها او بلکه، تمام دوستانش نیز به همین طریق زندگی می کردند.چون عملگرا بودند و همیشه میشد روی برنامه ریزیهای آنها حساب کرد.

این مقاله هم جالبه!
بازاریابی در تلگرام - استفاده از تلگرام برای بازاریابی

 شما را  به مطالعه بازاریابی وشناخت آگاهانه دعوت می کنیم

اجرا کنندگان در بازاریابی و فروش چه نوع افرادی هستند؟

ایگونه افراد حتما باید کاری انجام دهند؛ در واقع هر کاری را تا زمانی کار را پیش می برند، اهمیتی ندارد که مشغول چه کاری هستند.این گونه افراد عقاید بزرگی دارند و مشتاق و پر انرژی هستند.آنها  معمولا از این که همه جا حضور داشته باشند،لذت می برند. روحیه ی این گونه افراد،  دیگران را به حرکت وادار میکند و باعث می شود هر  کس کاری را شروع کند. ولی موضوع این است که آیا اجراکنندگان، کار ها را درست انجام می دهند؟  ایا در مورد راهبرد ها و اهداف کاری خود ثابت قدم هستند؟
آیا با سایر امور جاری، هماهنگ هستند؟ ایا کا هایشان قابل تکرار است؟ آیا این کار ها به مرور زمان گسترش پیدا می کند؟

به مثال مجموعه ی تلوزیونی دوستان بر می گردیم.چون “فیبه با مونیکا مخالفت می کرد، انجام دهنده ی اصلی کار ها بود.
او هر زمان، هر کاری که به ذهنش می رسید، چون خود مختار و سر شار از انرژی بود.مساله اینجا است که برای انجام هر کاری، حضور برنامه ریز و اجرا کننده ی کار ضروری است.هیچ کس نمی تواند هم برنامه ریزی کند و هم اجرا؛زیرا بزرگترین اشکال؛عدم وجود تعادل میان راهبرد و شیوه ی انجام کار است.

به لطف وجود برنامه ریزان، شرکتها می توانند راهبرد های فوق العاده ای به وجود آورند.حد اقل روی کاغذ، و با وجود اجرا کنندگان، نیازی نیست شرکتها وقت و سرمایه زیادی را صرف نتیجه کار کنند.آنچه افراد خوش اقبال به سرعت فرا می گیرند  این است که توسعه و گسترش یک راهبرد؛کاملا متفاوت از اجرای ان است.هنگامی که شرکت ها سعی می کنند.راهبرد های خود را به اجرا در آورند، گرفتار موانعی چون کانالها،شرکا،تکنولوژی،زیر ساخت،رقابت یا کمبود منابع شوند.

این مقاله هم جالبه!
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

پیشنهاد می کنیم حتما مقاله بازاریابی ویروسی را مطالعه کنید.

خلاف این مورد نیز در مورد بازاریابی و فروش صحیح است.

شرکت ها ممکن است آنقدر زمان صرف اجرای کار کنند که دیدگاه خود را نسبت با اهداف کاری از دست بدهند.
به عنوان مثال، ممکن است سایت اینترنتی فوق العاده طراحی کنند،  ولی فروش فزاینده ای نداشته باشند( به قانون دوم مرا جعه کنید).راهبرد، زمانی ارزشمند است که عملی باشد و شیوه انجام کار زمانی گرانبها است که جامع ویک پارچه باشد.ایجاد ارتباط میان برنامه ها (شامل اهداف، راهبرد هاو…)  ومواردی که به اجرا در می آیند( یعنی شیوه های انجام کار یا فعالیتها) برای برنامه ریزان و اجرا کنندگان کار مشکلی است.این موضوع باعث هدر رفتن زمان، سرمایه و منابع می شود.روز های گرانبها از دست می روند و کاری از عهده ی تجارت امروزی نیز بر نمی آید.

یکی از خرد مندانه ترین جملات برای یک بازار یاب شاید این جمله باشد:” آهسته و پیوسته حرکت کنید”.تا کنون چقدر اتفاق افتاده که آرزو کرده باشید کاش فقط دقیقه ای فرصت داشتید تا قبل از شتابزدگی در کار، در مورد آن فکر کنید؟و اکنون زمان آن فرا رسیده است که مشخص کنید آیا برنامه ریز هستید یا مجری کار یا کمی از هر دو؟

 

با استفاده از لینک زیر قانون دوم بازاریابی را یادبگیرید.     

حتما بعد این مقالهقانون پنجم بازاریابی را بخوانید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

0/5 ( 0 نظر )
۱ دیدگاه
بازاریابی و فروش ( قانون دوم ) + یک راهکار موثر - آژانس دیجیتال مارکتینگ
تیر ۴, ۱۳۹۷

[…] قانون سوم بازاریابی […]

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید