بازاریابی و فروش قانون پنجم
۰۵ تیر

قانون پنجم بازاریابی

قانون پنجم بازاریابی و فروش

مسئله ای را انتخاب کنید که قصد حل کردنش را دارید

قبل از مطالعه قانون پنجم بازاریابی و فروش حتما قانون دوم و قانون سوم را مطالعه کنید

انسانها عقاید متفاوتی دارند؛گاهی اوقات با انها موافقید و گاه مخالف و بعضی اوقات اصلا نیاز نیست نظر خود را ابراز کنید.مساله ای که بیشتر شرکت ها با آن رو به رویند این است که ایده هایی که باید به اجرا گذاشته شوند(بازاریابی و فروش )،بیش از منابع مالی و انسانی موجود است. شما نمی توانید تمام مسائل را با هم حل کنید، بنابراین، باید مساله ای را انتخاب کنید که امروز می خواهد بر طرف کنید. همیششه موانعی برای  حل کردن وجود دارند. مساله حائز اهمیت، شناسایی این موانع است. پس از آن می توانید حق تقدم شناسایی این موانع است. پس  از آن می توانید حق تقدم را به حل مسئله ای دهید که از اهمیت بیشتری برخوردار است و سایر مسائل را تا آینده (یا حتی سال بعد) عقب بیندازید. برای بیشتر بازار یابان، حق تقدم دادن به حل مسائل، کاری دشوار است؛ زیرا در واقع عدم انجام کار محسوب می شود. طبیعتا تمایل دارن برای به موفقیت رساندن کالا یا شرکتشان، هر کاری که از دستشان بر می آید، انجام دهند. حقیقت تلخ و دشوار ما جرا آن است که هنگام عمل معمولا زمان، سرمایه و نیروی انسانی  کافی برای انجام انچه می خواهند،در اختیار ندارند.برای گذر از این واکنش احساسی، می توانید از خودتان یا افرادی که در موسسه ی شما کار می کنند،پرسش بسیار ساده ای بپرسید:

اگر فقط می توانستید یک کار انجام دهید، آن کار چه بود؟

پاسخ این پرسش، بیانگر اولویت شما در حل مساله است. این کار زمینه ارزیابی سایر انتخابها را فراهم می کند. کدام انتخاب به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند؟

.انتخابی که شما را سریعتر به هدفتان می رساند؟

. انتخابی که به سرمایه کمتری نیاز دارد؟

. یا انتخابی که نتایج بهتری به همراه دارد؟

اولویت بندی در حل مسائل نباید تبدیل به موضوعی پیچیده شود یا زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. دفعه ی بعد که با چالش  به حل موضوع رو به رو شدید، مراحل ساده زیر را امتحان کنید:

فهرستی از تمام کار هایی را تهیه کنید که می خواهید در راستای رسیدن به اهدافتان انجام دهید.

.تاثیر بالقوه هر یک از این فعالیتها را بر روی هدف کاریتان مشخص کنید.

.هزینه ی انجام هر فعالیت را (از نظر زمان،سرمایهو منابع) به صورت جداگانه بر آورد کنید .

. احتمال دستیابی به موفقیت را برسی کنید.

.  فهالیت هایی که انجام آنها بیشترین میزان بازگشت سرمایه را به همراه دارند، شناسایی کنید.

. فعالیتهایتان را بر اساس میزان باز گشت سرمایه، اولویت بندی کنید.

اکننون با آگاهی از این اطلاعات آمادگی بیشتر برای رویا رویی بحثهای اجتناب  پذیر بودجه بندی پیدا کرده اید. بسته به میزان سرمایه ی فعلی تان، روزی فرا خواهد رسید که احتمالا بی پول شوید.

با برآورد میزان بازگشت سرمایه ی هر یک از فعالیت هایی که انجام می دهید، در واقع می توانید ارزیابی کنید که سرمایه شما تا چه حد جوابگو خواهد بود. در این مرحله، خطی را ترسیم کنید. فعالیتهایی را که بر ساس اولویت بندی شما در بالا خط قرار می گیرند، انجام دهید  و آنهایی که در زییر خط نوشته می شوند، بعدن انجام دهید.  اینها در واقع موضوعاتی هستند که در روز هاای آینده  به آنها ریسدگی خواهید کرد .

اولویت دادن به حل مسائل ممکن است نیاز به فراست و حتی گاهی سیاست داشته باشند. این مورد، بخصوص هنگامی هنگامی صادق است که در روند بررس  و تایید کار، چندین حرفه،تصمیم گیرنده و مجری دخالت داشته باشند. افراد دارای عقاید متفاوتی هستند،  گاهی اوقات با آنها موافقید، گاهی مخالف و بعضی اوقات اصلا نیاز نیست نظر خود را ابراز کنید. کلید عبور موفقیت آمیز از این مرحله، شفاف بودن در شیوه عملتان است:

.اهدافتان را کاملا مشخص کنید.

مشخص کنید خط مشی تان چگونه از اهدافتان همایت می کند.

. میزان دقیق سرمایه ای را که می خواهید به کار برید، مشخص کنید.

. میزان بازگشت سرمایه ی حاصل از انجام هر کار را  مشخص کنید.

. با چیدمان مشخص  انتخابها و ارزیابی دقیق آنها، در واقع هر چه در توانتان بوده است . انجام داده اید تا به موسسه ی مورد نظرات کمک کنید تا با مسئله ای  که  با ان رو به رو هستند، انتخاب کنند. بدون تردید، همیشه مسائل بیشتری برای حل کردن وجود دارند. آیا میتوانید به موقعیتی که اولویت بندی، کمک موثر تری در رسیدن به اهدافتان کرده باشد؟

اگر می خواهید در بازاریابی و فروش موفق شوید مقاله افزایش فروش- کمپین طلایی را حتما بخوانید.

0/5 ( 0 نظر )
برچسب‌ها:
دیدگاه (۲)
بازاریابی و فروش ( قانون دوم ) + یک راهکار موثر - آژانس دیجیتال مارکتینگ
تیر ۵, ۱۳۹۷

[…] بعد این مقاله قانون سوم بازاریابی و قانون پنجم بازاریابی را […]

پاسخ
بازاریابی و دو قانون مهم آن - آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس
تیر ۱۷, ۱۳۹۷

[…] بازاریابی را تبدیل زبان مادری خود کنید. […]

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید