بازاریابی در تلگرام
۱۳ دی

بازاریابی در تلگرام – استفاده از تلگرام برای بازاریابی

چگونه می توان از تلگرام برای بازاریابی ( telegram marketing ) استفاده کرد ؟

بازاریابی در تلگرام ، سریعترین راه برای رسیدن به هدف مخاطب است. از این طریق می‌توان به آسانی علاقه مندان به یک موضوع را پیدا کرد و آنها را به کانال ، وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی هدایت کرد .

بازاریابی در تلگرام برای معرفی و فروش محصولات و خدمات استفاده می گردد. شما در تلگرام می‌توانید با حداقل هزینه ممکن کسب و کار خود را گسترش دهید و با هزینه‌هایی بسیار پایین‌تر از تبلیغات سنتی مشتریان هدف خود را جذب کنید.

بازاریابی در تلگرام برای کسب و کارهای کوچک روند و توسعه فوق العاده ای دارد. علاوه بر این، با به کارگیری این روش در کسب و کارهای بزرگ هم می‌توان از پتانسیل بالایی برخوردار بود.

تلگرام می‌تواند به آسانی یک وایرال مارکتینگ باشد. این امکان را به کسب و کارها می‌دهد که بدون هیچ هزینه‌ای محصولات خود را در بین افراد عرضه کند و به صورت گسترده انتشار دهد. این روش در صورتی که بتواند اعتماد کاربران را جلب کند و خدمات خوبی ارائه کند، مشتریان آن‌ها نقش بازاریاب را ایفا می‌کنند، که به اصطلاح بازاریابی دهان به دهان می گویند.

مقاله مرتبط : وایرال مارکتینگ چیست ؟

اول از همه بدانید که تلگرام ، یک رابط ، ارتباطی بین شما و مشتریان و اعضای تیم شما است . پس با بیان ساده‌تر، تمامی کاربران باید همه را از آنچه که دارند مطلع سازند.

به طور مثال شما یک فروشگاه آنلاین لباس دارید؛ باید درباره نحوه سفارش و پشتیبانی خود به مشتری کاملا اطلاع رسانی داشته باشید.

این مقاله هم جالبه!
افزایش ممبر فیک - افزایش ممبر غیر واقعی و فیک - خرید ممبر فیک - افزایش ممبر فیک تلگرام

این پیام رسان طراحی شده است تا  راحتتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، مطالب را به اشتراک بگذارید و کمپین‌های تبلیغاتی راه‌اندازی کنید.

این مهم را بدانید که هیچ تبلیغی در تلگرام نمایش داده نمی‌شود و این امر در راس سیاست رسمی سازندگان آن است و این بر عهده ادمین کانال است که با آگاهی از روشهای جدید و آنلاین بتواند بازاریابی در تلگرام را انجام دهد.

تلگرام یک انتخاب عالی، برای راه اندازی کمپین‌های بازاریابی است و به راحتی می‌توان برای نام یک برند یا علامت تجاری خاص بازاریابی در تلگرام انجام داد.

چرا بازاریابی در تلگرام ؟

تلگرام به سرعت در حال رشد و استفاده است. اپن سورس بودن، رایگان بودن، امنیت بالا و عملکرد چند منظوره تلگرام سبب شده است که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال داشته باشد که ۱۵ میلیارد فعالیت روزانه دارند و درتلگرام فعال می باشند، که این موضوع برای بازاریابی در تلگرام ( Telegram Marketing  ) بسیار حائز اهمیت است .

ترویج و تعامل در رسانه های اجتماعی برای بازاریابی در تلگرام بسیار مهم است، شما می‌تواند با استفاده از میلیون‌ها کاربر فعال و پویا در شبکه‌های مختلف اجتماعی، با استفاده از داستان نویسی کسب و کار خود، قرعه کشی، تخفیفات و… کاربران را به سوی کانال تلگرام خود هدایت کنید.

بازاریابی تلگرام

چطور می شود از تلگرام استفاده کرد ؟

  1. ایجاد یک کانال برای کسب و کار خودتان

بی‌شک یکی از مهمترین توابع تلگرام، توانایی ایجاد کانال در آن می‌باشد. کانال‌های تلگرام برای ارسال پیام و اشتراک‌گذاری اطلاعات برای طیف گسترده ای از کاربران بکار می‌رود.

این مقاله هم جالبه!
چگونه از لایو چت اینستاگرام در کسب و کار استفاده کنیم؟

هر کانال، برای انتشار پست‌ها در فواصل زمانی مناسب نیاز به یک مدیر یا همان ادمین دارد. کانال‌های تلگرام به دو صورت عمومی و خصوصی ایجاد می‌شوند.

هر کانال دارای یک آیدی آدرس دائمی است که می‌توان برای کاربران به صورت URL ارسال کرد و آن‌ها به صورت خودکار با لمس آن عضو کانال می‌شوند.

در کانال‌های خصوصی، امکان جوین کاربر تنها در صورت پذیرفته شدن درخواست او از سوی مدیر کانال امکان‌پذیر است.

تبلیغات و افزایش ممبر پوش نوتیفیکیشن چیست؟

کانال‌های خصوصی جهت کارهایی که امنیت بالایی دارند و باید مخاطبانشان کنترل شده باشند ؛ ایجاد می‌گردند

در مقابل کانال‌های عمومی، سریعترین راه برای به اشتراک گذاشتن اطللاعات کسب و کار شما هستند، مانند پیشنهادات ویژه، تخفیفات و اطلاع رسانی محصولات جدید. از این طریق می‌توان به آسانی تجزیه و تحلیل کرد که کدام دسته از مشتریان به کسب و کار شما علاقه‌مند هستند و یا چه کارهایی بیشتر مورد پسند آن‌ها است.

کاربران ملحق شده به کانال‌ها می‌توانند تمامی پیام‌ها را مشاهده کنند. هر پیام دارای شمارنده می‌باشد که نشان‌دهنده تعداد بازدید آن پست است. راه اندازی یک گروه برای بازارابی در تلگرام هم یک ابزار قوی محسوب می‌شود چرا که در آن می‌توان عکس‌ها و برنامه‌های کسب و کار خود را برای دوستان و آشنایان به اشتراک گذاشت.

داشتن لینک ارتباط مستقیم در کانال و گروه الزامی است که با استفاده از آن می‌توانید به سوالات مشتریان و کاربران خود پاسخ دهید و هم می‌توانید از این طریق با سرمایه‌گذاران احتمالی هم در تماس باشید.

پس اگر برای کسب و کارتان کانالی ایجاد نموده‌اید و قصد بازاریابی در تلگرام را دارید باید کانال خود را به صورت عمومی ایجاد کنید.

  1. بالا بودن امنیت کانال

در تلگرام این امنیت به وسیله رمز‌گذاری دو لایه طراحی شده است. این رمز فقط به شماره همراه ارسال شده و دارای زمان انقضا از یک دقیقه تا یک هفته می‌باشد و بعد از آن رمز تغییر می‌کند.

  1. فضای ابری

خصوصیت خوبی که تلگرام دارد این است که فیلم‌ها، عکس، موسیقی، متن و اسنادها به صورت آنلاین در حافظه ابری تلگرام ذخیره می‌شوند حتی اگر شما آن‌ها را در گوشی خود ذخیره‌سازی نکنید، فضایی را در گوشی اشغال نمی‌کند و کارایی گوشی را کاهش نمی‌دهد.

این مقاله هم جالبه!
پاک کردن کش اینستاگرام برای افزایش سرعت برنامه

بازاریابان باید به این موضوع توجه داشته باشند و از آن به طور کامل استفاده کنند و از به اشتراک گذاشتن مطالب نگران نباشند.

فناوری مبتنی بر فضای ابری این اجازه را به کاربران می‌دهد که به محتویات و چت‌هایشان از طریق رایانه و تلفن دسترسی داشته باشند. نسخه‌های موبایل و دسکتاپ تلگرام برای سیستم عامل‌های مختلف در دسترس می‌باشد.

  1. ربات تلگرام

یکی دیگر از مزیت‌های تلگرام، ربات‌های آن است که هر شخصی می‌تواند به آسانی آن‌ها را راه‌اندازی کند. کارهایی که یک ربات تلگرام می‌تواند انجام دهد شامل یادآوری ، برنامه‌ریزی و جستجو در اینترنت می‌باشد. با داشتن ربات دیگر نیازی به بازاریاب و مدیر برای کانال خود نخواهید داشت و کار بازاریابی در تلگرام شما را بسیار راحت‌تر می‌کند.

درامد از تلگرام

مزایای استفاده تلگرام  عبارتند از:

خدمات سرویس

سفارش آنلاین

پشتیبانی واقعی در زمان واقعی

کمک‌های فردی

پردازش بازخورد مشتری

ارتباطات و هماهنگی تیم

اطلاعات به روز

ارتقاء محصول

ارسال ترافیک اضافی به سایت

افزایش آگاهی برند

پشتیبانی مشتری بدون توقف

از کانال‌های تلگرام می‌توان به صورت خبرنامه، کانال بازاریابی رویداد، خدمات عملی و پشتیبانی ،کانال تخفیف، چت غیر رسمی با مشتریان در مورد موضوع مرتبط با محصول، کانال برای اشتراک گذاری اخبار در مورد محصول، به روز رسانی، جوایز معتبر و غیره استفاده کرد.

چند روش تبلیغاتی موثر در بازاریابی تلگرام

مهم‌ترین نکته در افزایش درامد از طریق تلگرام تعداد زیاد مخاطبان است، پس به دنبال مخاطبان همیشگی و زیاد خود باشید. آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس پلان‌های بسیار متنوعی را برای افزایش بازدید و افزایش ممبر تلگرام برای شما آماده کرده است که می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

  • افزایش اعضای کانال: شما می‌توانید اعضای کانال خود را به صورت اد اجباری ،پاپ آپ ، فیک و یا پوش نوتیفیکیشن اضافه کنید.
  • تبلیغات بازدیدی: در این روش شما بر اساس تعداد بازدیدی که از پست شما صورت می‌گیرد هزینه پرداخت می‌کنید. این روش بسیار پر بازده است چرا که اولا آماری که اعلام می‌شود از سوی تلگرام است و تعداد بازدیدهای شما فیک نیستند. دوما پست شما در کانالهای زیادی انتشار پیدا می‌کند که این امر بسیار در امر بازاریابی مفید است و باعث می‌شود که محصول یا خدمات شما بهتر دیده شود. برای افزایش بازدید پست‌های خود، پلان‌های خرید بازدید تلگرام را در یاراپلاس بررسی کنید.
این مقاله هم جالبه!
از ابتدا تا انتهای لینکدین مارکتینگ را بیاموزید

شما حتی میتوانید تبلیغات خود را در کانال‌های مرتبط با پست خود منتشر کنید که این یک مزیت بسیار بزرگ است.

  • تبلیغات کلیکی: در این روش تبلیغ شما ابتدا هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید مگر این که پست شما مورد توجه کاربری قرار بگیرد و بر روی پست شما کلیک کند. از مزایای این روش می‌توان به هزینه بسیار پایین و دسترسی به مخاطبان زیاد اشاره کرد.
  • تبلیغات ساعتی و ثابت: در این روش تبلیغ شما می‌تواند در یک زمان ۱۲ تا ۲۴ ساعته و یا در زمان مشخص در کانال تلگرامی انتشار پیدا کند. در این روش زمانی، که برای ارسال پست خود انتخاب می‌کنید بسیار حائز اهیمت است.

دیدگاه خود را بنویسید