پوستر چیست؟
۲۵ مرداد

پوستر یک تبلیغ طلایی

پوستر چیست؟

در جهان امروز یک پوستر چیزهای زیادی است. تبلیغی که در مترو مشاهده می کنید، یک اثر هنری مشهور که در اتاق خود آویزان می کنید، تبلیغی برای یک کنسرت درکنار یک ساختمان، این لیست بی پایان است. با این حال در ساده ترین شکل آن، پوستر یک تبلیغ موقتی از یک ایده، محصول یا رویدادی است که در فضای عمومی برای مصرف جمعی قرار داده می شود.
یک پوستر هنر بالایی ندارد. برخلاف یک نقاشی که در موزه می بینید، منحصر به فرد نیست – صدها یا هزاران نسخه از یک تصویر داده شده در اطراف یک شهر یا کشور منتشر می شود و اجازه می دهد که ده ها هزار بیننده در تماس با آن قبل از اینکه از طریق آب و هوا، خرابکاری و یا به سادگی توسط تبلیغ بعدی نابود شود، تماس بگیرند. برخلاف مونالیزا که صدها سال زنده مانده است، یک پوستر برای چند روز یا حتی چند ساعت قبل از آن که ناپدید شود، به احتمال زیاد دیده می شود.

به شما پیشنهاد می کنم برای طراحی پوستر به آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس مراجعه کنید.

۱-تاریخچه پوستر

یک عکس پوستر قدیمی
تاریخچه پوستر

درست مانند زبان، هیچ داستان اصلی و قطعی درباره زمان یا جایی که اولین پوستر منتشر شد وجود ندارد. شواهدی از تابلوها و پوسترهایی وجود دارد که قدمت آن به مصر باستان برمی گردد زمانی که یک صاحب کسب‌وکار، حرفه خود را در کنار مغازه قرار داد یا در رم باستان با قلم و نمادهایی برای نشان دادن فعالیت‌های صورت‌گرفته نشان می دادند.
حتی در خرابه‌های پومپئی، به نظر می‌رسد که نشانه‌ای از تبلیغات وجود دارد – یک شی فیزیکی که ثابت می‌کند تا زمانی که چیزی برای فروش یا تجارت وجود داشته‌است، بشر راهی برای ترویج آن پیدا کرده‌است. در شرق، چاپ woodblock در اوایل ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد وجود داشت، که در آن بخش‌هایی از ابریشم تصاویر تزیینی یا تکه‌های متن نمایشی را به نمایش می‌گذاشتند. اینها لزوما پوسترها و یا نشانه‌ها نبودند، اما تکنیک‌ها توسعه‌ یافته که مورد استفاده قرار می‌گرفتند پایه و اساس صنعت چاپ مدرن بودند.

این مقاله هم جالبه!
طریقه طراحی دعوتنامه عروسی

۲-پوستر های قدیمی

پوستر های قدیمی
پوستر های قدیمی

در دهه ۱۹۴۰، دستگاه چاپ Guttenberg تبلیغ کنندگان را برای ترویج یک ایده، رویداد، و یا محصول آسان‌تر ساخت و منجر به برخی از نشانه‌های کوچکی شد که از اواخر دهه ۱۵۰۰ نمایش شکسپیر را تبلیغ می‌کنند. در سال ۱۶۳۱، Theophraste Renaudot شروع به چاپ کرد،  Laاولین روزنامه هفتگی که مهم‌ترین اخبار مربوط به تاریخ پوستر بود، اولین تبلیغات شخصی شناخته‌شده برای ارتقا شغل و خدمات موجود در سراسر پاریس را نشان داد. تقریبا ۱۵۰ سال بعد، در سال ۱۷۸۶، ویلیام تایلر اولین آژانس تبلیغاتی اختصاصی را در لندن افتتاح کرد و شبکه‌ای ازپرینتر های  روزنامه های کوچک و منطقه‌ای را با افراد مشتاق تبلیغ برای جوامع خاص خود ایجاد کرد.
بااین حال، همه این نمونه‌ها محدود هستند. روزنامه‌ها پول خرج می‌کردند و به وضوح به سوی طبقه بالاترو باسواد هدایت می‌شدند Handbills .تنها می‌توانست به کسانی برسد که توسط یک توزیع‌کننده معین عبور داده شده اند، و دوباره، باید خوانده شود تا موثر باشد. حتی با یک چاپ، پوسترهای کوچک و اخطارهای روز زمان گیر بود – و تنها تعداد زیادی صفحات متن میخکوب شده به یک صفحه وجود دارد که یک فرد می‌تواند به طور واقع‌ بینانه توقف کرده و بخواند. در واقع، آن‌ها به هم نگاه نمی‌کردند – در واقع، همه آن‌ها شبیه به هم بودند. از سه متر آن طرف، یک تبلیغ برای یک نمایش تقریبا از یک خیاط برای یک خیاط غیرقابل ‌تشخیص بود.
تعویض واقعی بازی تولد لیتوگرافی رنگ (به ویژه کرومولیتوگرافی) بود که در اواخر دهه ۱۸۷۰ به شدت افزایش یافت. در حالی که تغییرات این تکنیک در آن زمان در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت، ژول چرت به عنوان اولین هنرپیشه شناخته می شود تا واقعا توانایی خود را در دنیای تبلیغات پدید آورد – از این رو، نام مستعار او: پدر پوستر است.

این مقاله هم جالبه!
چگونگی انتخاب لوگو مناسب برای کسب و کار خود

۳-اولین طراحان پوستر

چرت در طول عمر خود بیش از ۱۰۰۰ پوستر ایجاد کرد و چارتی را از شهروندان پاریس با شیوه های شگفت انگیزی که از نمایش کاباره تا دوچرخه ها حمایت می کردند، تحریک می کرد. تصاویر او هر دیوار عمومی موجود را پوشش می دهد و خیابان ها را یک گالری هنری واقعی می گذارد. گربه ای که در طراحیش برای Dubonnet ظاهر شد، مشهور یک شبه (که مارنی سگ اینستاگرام را می بیند)، و زنانی پر از ریزه (به ویژه یک مو قرمز در لباس زرد) که تصاویر خود را به عنوان “Chérettes” مانند نماد زیبایی برای جمعیت زنان برای تقلید کردن.
ناگهان آگهی‌های تبلیغاتی به سوی همه کشیده شد. آن‌ها دو تصویر بزرگ فرهنگی بودند – تصاویر روشن با یکدیگر رقابت می‌کردند تا توجه عابران را صرف‌نظر از طبقه، آموزش، یا جنسیت نادیده بگیرند. یک زبان بصری که شامل شخصیت‌های نمادین و موقعیت‌های نمادین است. مفاهیم فروش از طریق طنز و ترس متولد شدند – و مردم آن را دوست داشتند.
در همان زمان که Cheret در اوج محبوبیت خود بود، تولوز لوترک مامور شد که اولین و مشهورترین پوستر خود را بسازد: یک شاهکار سه‌مرحله‌ای که “مولان روژ” را تبلیغ می‌کند. در حالی که امروزه پوسترهای او ارزش بیشتری دارند و قیمت بالاتری نسبت به هر هنرمند پوستر دیگر در بازار دارند، در حالی که کار او عجیب، مبهم، و با توجه به نقش‌های قدیمی ساکنان منحرف مونمارتر در نظر گرفته شده‌است.
در حالی که همه اینها در حال رخ دادن است، اقتصاد پاریسی با پول طبقه متوسط انقلاب صنعتی منفجر می‌شود. این گروه اجتماعی نسبتا جدید، بیشتر از هر کس دیگری از تولید انبوه سود می‌برد، کسب همه چیزهایی که این پوسترها در سرعت ثبت تبلیغ می‌کنند. با این حال، شاید مهم ‌تر از همه، این نیست که آن‌ها محصولات را می‌خرند، بلکه آن‌ها نیز به هنر مورد استفاده در تبلیغات علاقه نشان می‌دهند. نقاشی‌ها هنوز یک سرمایه‌ گذاری نسبتا گران ‌قیمت برای هر خانوار هستند.

این مقاله هم جالبه!
۸ نکته و مثال های مدرن در طراحی گرافیک
در صورتی که به اطلاعات بیشتر و مشاوره نیاز دارید، واحد گرافیکی آژانس دیجیتال مارکتنیگ یارا پلاس آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد.

 ۰۹۳۹-۱۰۳-۱۳۱۵ 

۰۹۳۹-۰۲۰-۵۹۷۶

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

0/5 ( 0 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید