تبلیغات کلیکی
۲۳ اسفند

تبلیغات کلیکی چیست؟

امروزه با گسترش کسب و کارهای آنلاین و پررنگ‌تر شدن نقش اینترنت در زندگی مردم، روش های تبلیغاتی سنتی نیز رفته رفته جای خود را به تبلیغات آنلاین و دیجیتالی می دهند. تبلیغاتی که برای مخاطبان بی شماری نمایش داده می شود که هر روزه درحال گشت و گذار در دنیای آنلاین هستند و هر یک می توانند به مخاطب و مشتری ارزشمندی برای شما تبدیل شوند.
تبلیغات کلیکی نیز شیوه ای رایج و متداول در میان انواع روش های مختلف تبلیغات و بازاریابی اینترنتی است که یاراپلاس می تواند به پیشرفت سریع و رشد کسب و کار شما کمک کند.

پرداخت کلیکی چیست؟

پرداخت کلیکی
 پرداخت کلیکی

پرداخت به ازای کلیک یک مزایده برای جستجوست که در آن آگهی مورد نظر خود را ایجاد می کنید و سپس برای عبارت های کلیدی مختلف آن آگهی پیشنهاد قیمت می دهید.آگهی شما در بالا و پایین نتایج جستجوی طبیعی که برای آنها پولی پرداخت نشده، نمایش داده می شود. پیشنهاد قیمت بالاتر، شانس بهتری برای به دست آوردن جایگاه اول را دارند. در این نوع تبلیغات، موتور جستجو فقط زمانی که کاربری روی آگهی کلیک می کند، مبلغی را از شما دریافت می کند.

نحوه عملکرد این نوع تبلیغات بسیار هوشمندانه است. در واقع تبلیغات کلیکی امروزی بر مبنای تبلیغات کلمات کلیدی پایه گذاری شده اند. به همین دلیل این تبلیغات هوشمندانه خوانده می شوند که می توان آن ها را با سرعت زیاد و با دقت بالا و درست مطابق با کلمات کلیدی انتخابی سفارش داد. شما به ازای تعداد کلیک هایی که خواهان دریافت هستید، مبلغی متناسب با آن را پرداخت کرده و سفارش خود را تکمیل می کنید.

این مقاله هم جالبه!
رکورد داران تبلیغات دیجیتال

تبلیغات کلیکی در موتورهای جست و جو مانند Google Adwords، محبوب‌ترین روش تبلیغات کلیکی یا PPC است. در این روش شما می توانید کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان را به گوگل بدهید و در صدر نتایج جست و جوی آن کلمات کلیدی باشید، و به ازای هر کلیک که دریافت می کنید، مبلغی از شارژ اکانتتان کم می شود.

تبلیغات کلیکی چگونه کار می کنند؟

تبلیغات کلیکی
 تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی به سرعت ترافیکی را برای وب سایت شما ایجاد می کند. بسیار ساده است، اگر به اندازه ی کافی هزینه کنید، جایگاه نخست را به دست خواهید آورد و مشتریان بالقوه نیز کسب و کار شما را قبل از کسب و کارهای دیگر می بینند. اگر مردم عبارات کلیدی را جستجو کنند که برای آنها پیشنهاد قیمت داده اید و شما نیز آگهی خوبی نوشته باشید، از همان لحظه ی فعال شدن آگهی، کلیک هایی را دریافت خواهید کرد. بنابراین تبلیغات کلیکی به سرعت به نتیجه می رسد.

گاهی می توانید واژه های کلیدی مرتبطی را پیدا کنید که قیمت پیشنهادی بهترین جایگاه برای آنها بسیار پایین و مناسب است. این واژه های کلیدی، عبارات طولانی و بسیار خاصی هستند که هرکسی به آنها توجه نمی کند. درصورت استفاده از واژه های کلیدی طولانی، تبلیغات کلیکی گزینه ی ایده آلی است، زیرا می توانید ترافیک بسیار
هدفمندی را برای وب سایت خود ایجاد کنید و فقط بخشی از هزینه ای را بپردازید که برای روش های دیگر تبلیغات می پردازید.

پرداخت به ازای کلیک و هزینه کلیک چیست؟

دو مورد از واژه هایی که بیشتر از سایر کلمات در این حوزه به کار می رود  CPC و PPC است. این دو واژه به ترتیب به معنای پرداخت به ازای هر کلیک و هزینه به ازای هر کلیک هستند.

این مقاله هم جالبه!
ایمیل مارکتینگ و مزایای استفاده از آن

PPC چیست؟

به طور خلاصه، پرداخت به ازای هر کلیک یا همان PPC به نوعی از تبلیغات اطلاق می شود که در آن تبلیغ کننده به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغش انجام می شود هزینه ای پرداخت می کند.

CPC چیست؟

CPC یا هزینه به ازای هر کلیک معیاری است که هزینه های کلیک ها را بررسی می کند. هزینه به ازای هر کلیک به شما کمک می کند گران بودن یا نبودن واژه را در برابر مزایای مرتبط با دریافت کلیک از آن سبک و سنگین کنید. پس زمانی که شما کلمات کلیدی را انتخاب می کنید، قصد انجام PPC و هنگامی که روی آنها قیمت گذاری را انجام می دهید، CPC می باشد.

انواع تبلیغات کلیکی کدام است؟

تبلیغات کلیکی می تواند در فرمت های و بخش های مختلف در اهداف تبلیغاتی شما مورد استفاده قرار بگیرد. انتخاب و استفاده از انواع مختلف این نوع تبلیغات، نحوه نمایش تبلیغات شما را مشخص می کند.

*تبلیغات متنی (TEXT Ads)
*تبلیغات مخصوص محصولات  (Product Specific Ads)
*تبلیغات بنر (Banner Ads)

مزایای تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی
 تبلیغات کلیکی
  1. اتصال به نقطه هدف
    تنها مشتریان علاقمند را به سمت محصول شما هدایت می کند. با استفاده از کلمات کلیدی و اهداف متنی، بازاریابی کلیکی مشتریان علاقمند را به سمت کسب و کار شما سوق می دهد.
  2. هزینه انعطاف پذیر
    این امکان را برای تبلیغ دهندگان فراهم می کند تا بتوانند بودجه تبلیغاتی خود را متناسب با نیاز خود همسو کنند.
  3. پرداخت هزینه برای میزان تبلیغات
    تبلیغ دهندگان تنها به میزان تعداد کلیک هایی که مشتریان بر روی لینک تبلیغاتی آن ها انجام می دهند و از وب سایتشان بازدید می کنند، هزینه پرداخت می کنند.
  4. پیگیری عملکرد
    با ردیابی نرخ تبدیل می توان نرخ بازگشت سرمایه تبلیغاتی را بصورت دقیق مشاهده کرد.
این مقاله هم جالبه!
اینستاگرام و کسب و کارها | یاراپلاس

معایب تبلیغات کلیکی

  1. قیمت گذاری
    با توجه به اینکه کسب و کار شما در چه صنعتی است، این نوع تبلیغات می تواند هزینه ای حتی ۲ برابر میزان معمول داشته باشد.
  2. عدم ضمانت نتایج
    حتی با اینکه این نوع تبلیغات می تواند بازدیدکننده زیادی را به سمت وب سایت شما بیاورد، ولی باز هم ضمانتی جهت تبدیل آنها به مشتری وجود ندارد و ممکن است بازدیدکنندگان از شما خرید نکنند. اگر نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری پایین باشد، بازگشت سرمایه تبلیغاتی شما منفی خواهد شد.
  3. کلیک های غیرواقعی
    راه های زیادی برای استفاده از تقلب در کلیک وجود دارد. از جمله می توان به راهکارهای برنامه نویسان اشاره کرد می توانند با استفاده از آی پی های مختلف و در بازه های زمانی مختلف برای روی تبلیغات شما کلیک های غیرواقعی ایجاد کنند، همچنین می توان به شرکت های رابط اشاره کرد که بابت کلیک افراد به آنها پول می دهد تا بر روی تبلیغات شما کلیک کنند.
  4. اجرای فنی
    برای اجرای یک کمپین تبلیغات کلیکی تاثیر گذار، می بایست دانش عمیقی از این نوع تبلیغات و همچنین الگوریتم کاری موتور های جستجو داشت که مرتب در حال به روز رسانی هستند.
  5. سیاست های تبلیغاتی
    تبلیغ دهندگان می بایست سیاست های تبلیغاتی آن را رعایت ، با توجه به بستر نمایش دهنده تبلیغات کنند. این سیاست های شامل محتوای وب سایت و متن و تصویر مورد استفاده در آگهی تبلیغاتی می باشد.
  6. بستر نامناسب نمایش تبلیغات
    این مورد از معایب تبلیغات کلیکی بنر است، چرا که تبلیغات بنر شما ممکن است در وب سایتی نمایش داده شود که به درستی دسته بندی نشده باشد و یا در ادامه راه تغییر وضعیت داده باشد.
این مقاله هم جالبه!
روش های کاربردی برای افزایش فالوور اینستاگرام

0/5 ( 0 نظر )
برچسب‌ها:

دیدگاه خود را بنویسید