در حال بارگیری...
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
۱۰ آبان

۷ ترفند روانشناسی که می توانید برای به راه انداختن یک کمپین احساسی اجتماعی، استفاده کنید

۷ ترفند روانشناسی که می توانید برای به راه انداختن یک کمپین احساسی اجتماعی، استفاده کنیدReviewed by محسن کفاش on Nov 1Rating: 5.0۷ ترفند روانشناسی که می توانید برای به راه انداختن یک کمپین احساسی اجتماعی، استفاده کنید

۷ ترفند روانی که می توانید برای به راه انداختن یک کمپین احساسی اجتماعی، استفاده کنید

این طور به نظر می آید که تنها راه برای بازاریاب ها، تبلیغات باشد. اما تبلیغات نمی توانند مخاطب و مشتری را مسخ کند. در واقع، نادیده گرفتن مصرف کننده با تبلیغات رسانه ای، تنها مختص فیس بوک نیست. در سرتاسر کانال ها در رسانه های اجتماعی، مصرف کنندگان به دنبال محتوایی هستند که “انسان” را درک کرده و روحیه اجتماعی را بهبود ببخشد. پس اصلا عجیب نیست که بیش تر تبلیغات به اشتراک گذاشته شده، آن هایی اند که به شدت وابسته به احساسات هستند. اگر بازاریابی هستید که دوست دارید بیش ترین سر و صدا را داشته باشید، بهترین راه برای شما این است که کمپینی بسازید که نیاز های مصرف کنندگان در دوست، خانواده و اجتماع را ارضا کند. و یکی از راها برای انجام این کار، استفاده از تبلیغات عاطفی می باشد.
توجه داشته باشید که با یک موضوع جدید سر و کار داریم. به مدت زیادی، بازاریاب ها، اصول روانشناسی را به کار برده اند تا عکس العمل های مطلوب مصرف کنندگان را پیدا کنند. و در این وضعیت، تبلیغات عاطفی، راهکاری همیشه مناسب بوده است. نیلسن اینطور گزارش می دهد که در نهایت دریافتیم، که در تبلیغاتی که عواطف بالایی خرج کردیم، به نسبت آن هایی که این گونه نبودند، بیست و سه درصد فروش بیش تری نصیب مان شد.
نتایج یک مطالعه که توسط موسسه اعمالگرانِ تبلیغات انجام شده نشان می دهد که، تبلیغات با محتوای عاطفی به نسبت آن دسته از تبلیغاتی که دارای محتوایی معقول هستند و به صرفه ترند، دو برابر موثر تر واقع شده اند.
آن چه از این یافته ها، برداشت می شود این است که تبلیغ عاطفی جواب می دهد. پس چنانچه در فکر نونوار کردن کمپین شبکه های ا جتماعی خود هستید و جذب مخاطب های زیاد هستید، این جا ما راهکار هایی برای شما داریم.

مشخص کنید دوست دارید چه سلایق و علایقی با برند شما، مرتبط شوند

چهار احساس اصلی انسان
بر اساس یافته هایی که از پژوهش ها و تحقیق های موسسه علوم اعصاب و روان گلاسکو در سال ۲۰۱۴ به دست ما رسیده، ما انسان ها همواره چهار حس اصلی و اساسی داریم: شادی، غم، ترس/ خشم/ انزجار
برای دست یافتن به نتیجه بهتر، تبلیغات عاطفی نیاز به این دارید که مستقیم راجع به آنچه برند شما ارائه می دهد، صحبت کنید. برای نمونه، تبلیغاتی که توسط یک ساعت فروش محلی انجام می گیرد، با آن تبلیغی که توسط رولکس انجام می گیرد، حال و هوایی اساسا متفاوت خواهد داشت. با اینکه هر دو، خواهان رضایت مشتری هستند، اما تفاوت ها در اشکار می باشد.
در ضمن، آگهی شما باید با هدف تان در ارتباط باشد تا اثر گذاری بیش تری داشته باشد. یک مثال خوب، کمپین ضد استعمال دخانیات سلامت تایلند به نام استعمال کودکان است. این پیام آن قدر قدرتمند بود که در سی کشور به سرعت تکثیر شد و باعث وقوع افزایش ۴۰ درصدی در هات لاین ها شد که در نهایت سبب کمک به استعمالگران برای ترک شد. البته دقت کنید درست است که این تبلیغات فروش را زیاد می کنند، اما معمولا خلق آن ها دشوار است. خیلی از کمپانی ها تلاش کردند و به نتیجه نرسیده اند. به علاوه، تبلیغات انجام شده که در شبکه های اجتماعی بالا می آیند، می توانند خیلی زود از یاد بروند. آن چه به طور مقطوع، مهم تر از هر چیزی است، ۵ ترفند روانشناسی است که به شما کمک می کند تا کمپین های اجتماعی خود را شکل دهید.

تصویر را با محتوای دیداری درست شکل دهید

این مهم ترین بخش آگهی شما می باشد. بشر در قبول واقعیت ها با عکس، به طور عجیب و غریبی، سریع تر است، تا خواندن متن. در حقیقت ۹۰ درصد اطلاعات انتقالی به مغز انسان، دیداری و بصری است. برای انسان، تنها ۱۳ میلی ثانیه وقت نیاز است تا یک تصویر را با چشم خود ببینید.
اما این چه ربطی به احساسات دارد؟ تصویر ها، به دو شکل در احساسات ما، تاثیر می گذارند: از طریق اینکه چطور با رنگ های درون آن ها هم زاد پنداری می کنیم و اینکه چه خاطره ای را برای ما تداعی می کنند.
برای مثال، رنگ قرمز یک رنگ به شدت عاطفی است و اغلب با انرژی علاقه، و تمایل مرتبط است که باعث این شده رنگ قرمز یک رنگ محبوب برای ساخت برند باشد. آن را مقایسه کنید با زرد که اغلب رنگ شاد است، یا آبی که احساس آرامش را برای ما تداعی می کند. عکسی از کودکی خندان که هدیه ای در دست دارد، می تواند ما را به یاد خاطراتی بیندازد که در دروان طفولیت هدیه هایی دریافت کردیم. واژه های صحیح را با رنگ های درست مرکب کنید ( سفید و قرمز کریسمس) زیرا این نوع تصویر سازی، سبب افزایش توجه می شود. بنا براین باید تصویر صحیح انتخاب کنید و این برای یک کمپین موفق خیلی ضروری است. تصاویر درست نه تنها پیام قدرت مند تری می سازند، بلکه کمپین شما هم بیشتر در ذهن می ماند.

حاوی تصویر یک انسان

معنای Fusiform
آیا تا به حال راجع به تصویر فوسیفرم (fusiform) چیزی شنیده اید؟ fusiform face area بخشی از سیستم بصری انسان است که برای تشخیص تخصصی افراد است.
مطالعات نشان می دهد که انسان برای درک چهره، عجیب غریب اند. یکی از دلایل بسیار این موضوع این است که، حالت چهره جهانی است، و ما می توانیم در چهره، احساس را بفهمیم. صرف نظر از عقبه یا پیشینه، یک انسان قادر است که با نگاه به عکس بگوید شخص تصویر، نارحت است شاید است یا عصبی. با بهره بری از تصاویر در آگهی تان، می توانید با استفاده از حالت چهره، احساس خلق کنید، و آن را به مخاطب تان القا کنید.

یک داستان عالی بگویید
چیز دیگری که در کنار تصاویر اهمیت دارد، علاقه نوع بشر به شنیدن داستان شیرین است. علی الخصوص این که داستان گفتن با تبلیغاتی که به قصد افزایش شناخت برندگفته می شود، جواب خوبی می دهد و سبب می شود مخاطبان تان بیش تر از قبل پذیرای آگهی شما شوند. مثال خوب در این حوزه، Airbnb، Facebook، و Wall and Chain هستند که برای Webby Award نامزد شده بودند. با گفتن داستانی از یک مرد که در تلاش برای یافتن مکانی بود، Airbnb نه تنها یک چیز را به خوبی آگهی کرد، بلکه با تصویر برند خود نیز تطابق به وجود آورد.
راه دیگر ما برای گفتن داستان های عالی در رسانه های جمعی استفاده از پیام های مکرر است. Refinery29 که یک وب سایت مد و زیبایی است، با Adaptly و فیس بوک همکاری کرد، سعی کرد این روش را به کار گیرد. این نشان می دهد که گروه آزمایشی ای که در یک جریان تبلیغاتی داستانی گفت، در مقابل بقیه گروه های آزمایشی نرخ بسیار بالاتری به دست آورد. بنا براین برای کسب نتایج بهتر، کمپین خود تان را با یک داستان عالی مزین کنید. در دنیای چرخش سریع موس، و دقت کم مردم، شما شاید شانسی برای این موضوع داشته باشید که بتوانید در ذهن مخاطب خود بمانید.

مشخصه ها را نه، مزایا را بفروش
قدرت مند ترین برند های جهانی، آن هایی اند که ترفند های مزایا در برابر مشخصه ها را به بهترین شکل، لحاظ کرده اند. کوکا کولا با شعار “احساس یک کوک (Coke) نوشی”، نه خودش، نامی دست و پا کرد. خیلی هوشمندانه است که دیدن تصویر یک کوک قرمز عطش مردم برای نوشیدن را زیاد می کند. کیست که نخواهد یک قوطی شادمانی (کوکاکولا) برای خود باز کند؟
به بیان دیگر نتایج را بفروش، نه اینکه محصول را بفروشی. کمی به این بیندیشید که محصول و خدمات شما، شما را به مخاطب نزدیک می کند و این همان چیزی است که شما می خواهید.
برای مشتری شما، چقدر ارسال به خانه مهم است؟ یعنی اینکه نیاز نیست حضوری به فورشگاه بیاید. ما این محصول را برای تان می آوریم، پس شما فرزندان تان را راها نکنید.

اهرم FOMO
FOMO یا ترس از دست دادن، در سال ۲۰۰۴ رسما بدل به یک معظل شد، آن هم زمانی که پاتریک مک گینیس در یک مجله متعلق به مدرسه تجاری هاروارد به نام هاربوس در باره اش نوشت. یکی از نشانه های رسانه های جمعی این است که مردم تمایل دارند، بخشی از رخدادی باشند که در حال شیوع است. FOMO به یک دلهره فراگیر اشاره دارد که شاید دیگران به نسبت آنهایی که در آن حضور ندارد، احساس کسب تجربه کنند.
این پدیده به طور ویژه برای افراد میانسال صادق است، بر اساس تحقیقات هریس پول، ۶۹ درصد از این افراد FOMO را تجربه کرده اند. بنا براین اگر هدف شما جذب افراد میانسال است، شاید اشاعه یک FOMO به نزدیک شدن شما به هدف کمک کند. بازاریابی FOMO، از تکنیک های وارون شماری، اثبات کردن در جمع، و ترویج تجربیات استفاده می کند. با محدود کردن نسخه ها یا پیشنهاد ها شما می توانید با استفاده از FOMO تمایل خرید به محصول تان را افزایش دهید.

عنوان یک معظل اجتماعی

یکی از مطمئن ترین روش های جذب دنبال کننده در یک کمپین، کار کردن روی یک مشکل اجتماعی است. اما این هم یک روش ریسکی است چون نیاز مند اجرایی دقیق و درست است. اگر به درستی انجام شود، می تواند برند شما را معقول و دقیق نشان دهد.
یکی از مثال ها می تواند، کمپین Always like a girl باشد که به اعتماد و اطمینان به نفس دختر ها در نوجوانی در دوره بلوغ پرداخت. این کمپین جایزه های بسیاری برد و ۶۵ میلیون بازدید در سایت یوتیوب دریافت کرد.
در حالی که برند هایی مانند Always با این روش ها و تکنیک ها پیشرفت کرده اند، برند های دیگری نیز بوده اند که شکست خوردند. کلید اصلی در این قسمت این است که به طور جامع اعضا و مخاطب خود را مطالعه کرده و خواسته ها، ترس ها، علاقه مندی های آن ها را بشناسید.

جمع بندی
یک کمپین عالی جمعی، ترکیبی از خیلی از مورد هایی است که خوب اتفاق می افتد: نمای عالی، داستان سرایی فوق العاده، و کپی هایی که نشان از مشخصه های محصول و سرویس می دهد. در هر صورت کمپینی بهترین جواب را می دهد که اهداف آن برند به وضوح مشخص باشد و خواسته مخاطب ها به طور کامل درک شده باشد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله ی ایموجی مارکتینگ را حتما مطالعه نمایید.

پست های اخیر ما

اینستا گرام مارکتینگ

موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.

موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.Reviewed by محسن کفاش on Nov 15Rating: 5.0موارد مورد نیاز که حتما باید در ایموجی مارکتینگ خود در نظر بگیرید.آخرین ویرایش ۱۸مهر۱۳۹۷ این روزها ایموجی مارکتینگ تبدیل به یک عنصر رایج در روند تعاملی و ارتباطی ما شده اند. پژوهش های صورت گرفته […]

۰ comments
از ابتدا تا به امروز ویدیو مارکتینگ

از ابتدا تا به امروز ویدیو مارکتینگ را بدانید

از ابتدا تا به امروز ویدیو مارکتینگ را بدانیدReviewed by محسن کفاش on Nov 15Rating: 5.0از ابتدا تا به امروز ویدیو مارکتینگ را بدانید در بازاریابی دیجتال از مهم ترین روش های ممکن که به شما بسیار کمک می نماید ویدیو مارکتینگ می باشد. و این دلیل این می باشد که چرا بازاریابی آنلاین از […]

۰ comments
بازاریابی در شبکه های اجتماعی را به طور کامل بیاموزید

تمامی اطلاعات موجود در رابطه با شبکه های اجتماعی را در این مقاله مطالعه نمایید.

تمامی اطلاعات موجود در رابطه با شبکه های اجتماعی را در این مقاله مطالعه نمایید.Reviewed by محسن کفاش on Nov 15Rating: 5.0تمامی اطلاعات موجود در رابطه با شبکه های اجتماعی را در این مقاله مطالعه نمایید. بخش بزرگی از بازاریابی امروزی در بازاریابی شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. کسب و کار امروزه توسط تقاضای مشتریان تفوق […]

۰ comments
5 نکته ی مهم برای فروش محصولات خود در اینستاگرام

۵ نکته ی مهم برای فروش محصولات خود در اینستاگرام

۵ نکته ی مهم برای فروش محصولات خود در اینستاگرامReviewed by محسن کفاش on Nov 15Rating: 5.0۵ نکته ی مهم برای فروش محصولات خود در اینستاگرام ایا برایتان سوال شده است که چطور می توانید در اینستاگرام محصولات خود را به فروش برسانید ؟ ایا نکاتی برای شروع نیاز دارید ؟ برای جلب بیشترین توجه […]

۰ comments
5 نمونه از تغییرات اینستاگرامی که بازاریاب ها باید بدانند (اینستاگرام مارکتینگ)

۵ نمونه از تغییرات اینستاگرامی که بازاریاب ها باید بدانند

۵ نمونه از تغییرات اینستاگرامی که بازاریاب ها باید بدانندReviewed by محسن کفاش on Nov 15Rating: 5.0۵ نمونه از تغییرات اینستاگرامی که بازاریاب ها باید بدانند آیا اگاه به تمامی تغییرات اخیر اینستاگرام هستید و آیا آن را برای اینستاگرام مارکتینگ خود بروز رسانی کرده اید؟ آیا مایل به این هستید که بدانید که چه تغییراتی […]

۰ comments

دیدگاه خود را بنویسید