در حال بارگیری...
روانشناسی رنگها در تبلیغات
۰۱ شهریور

استفاده از روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات  رازی برای بیشتر دیده شدن

روانشناسی رنگ یک علم محض نیست و نمیگویید که کدوم رنگهابد و کدوم رنگها خوب هستند بلکه نشان میدهند که چه رنگهایی برای مخاطب شما جذاب تر هستند.
روانشناسی رنگ ها میگوید که با توجه به شرلیط از چه رنگی استفاده کنید مثل جنسیت مشتری،بازه ی سنی مخاطبان،قیمت محصولات شما،ویژگیهای محشول و…برانتخاب رنگ مناسب تاثیر میگذارد.
روانشناسی رنگ یکی از جالب ترین ومهیج ترین جنبه های بازاریابی است.
رنگ به عنوان یک پیام خاموش برای مشتری عمل میکند.
اگه کسب وکارتان دارای یک رنگ خاص باشدمشتری ان رنگ مشخصه و ویژگی برند شما میداند
هررنگی براساس ویژگی های مختلف هرفرد برای اشخاص تفاوت دارد.

به شما پیشنهاد میکنیم برای آگاهی بیشتر مقاله نظریه رنگ های اصلی را مطالعه فرمایید.

*۱۰رنگی که در تبلیغات بیشترین تاثیر و فروش دارد:

روانشناسی رنگ ها
استفاده از روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

قرمز.آبی. صورتی.زرد.سبز.بنفش.طلایی.نارنجی.قهوه ای. ومشکی است.

کسی که قصد خرید دارد اولین چیزی ک در نظر او می آید رنگ محصول است.مردم بر پایه ی احساسات خود خرید میکنندو پس ازخرید با منطق خرید خود را توجیه میکنند.
رنگها بسیار قدرتمند هستند  و واسه مشتری اولین نکته است.

**قرمز:

علاقه عشق عصبانیت و شور وهیجان.(رنگ پرانرژی و هیجان وقدرتمنداست بیشترین طول موج را دارد تقریبا تمام شرکت ها دربرندیافعالیت های بازاریابی خود رنگ  قرمز استفاده میکند مثل کوکاکولا،فانسکول شرکت تولیدکننده اسباب بازی)

**آبی:

آرامش مسئولیت احتیاط ، صداقت و اعتماد.(رنگ خرد وعقل است  وذهن راآرام میکند آبی مثل قرمز رنگ هنا کاره است واستفاده بیشتر ازین رنگ در شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات رواج دارد فیسبوک آبی است سامسونگ هم در لوگوی خود از رنگ آبی استفاده میکند)

**زرد:

شادی تفریح زرنگی وفریب.(زرد طول موج بلندی است زرد رنگ خلاقیتاست وشرکت هایی که در ارتباط بامحصولات کودکان هستند ازین رنگ استفاده میکند)

**سبز:

طبیعت فراوانی .(رنگ تعادل وارامش چون رنگ طبیعت است تمام ویژگی هایی که با طبیعت مرتبط است را داراست مثل صاحبان برندتروپیکانا تولید کننده آب میوه یا شرکت اسپاتیفای دارای انواع موسیقی در جهان)

**نارنجی:

انرژی شادی سرزندگی وریسک پذیری.(رنگ خلاقیت وهیجان است شرکت هایی ازین رنگ استفاده میکنند که خدمات پرانرژی وسرگرم کننده ارائه میدهند مثل کاخانه های تولید شکلات

**مشکی ونقره ای:

زیبایی و برازندگی مدرن  و قدرتمند.(درست است که  میگویند مشکی رنگ عشق است اما در  دنیای تجارت نماد قدرت و دوام است مثل کارخانه های اتومبیل سازی  جکوار)

**قهوه ای:

استحکام وثبات انتقال گرما  وهمچنین استفاده خسته کننده است(رنگ خاک و رنگ زمین است ودر تبلیغات که درباره محیط زیست است بکار میرود)

**خاکستری:

محافظه کاری رسمی سنتی.(این در تبلیغات خدماتی چون فناوری اطلاعات وکارخانجات تولیدی به کار میرود)

**ارغوانی:

خلاقیت سلطنت وثروت

**سفید وکرم:

تمیزی و پاکی آرام و زیبا.(رنگ  سفید صلح و آرامش را به فرد القا میکند و مشتری از خرید خود و دریافت خدمات احساس ارامش  کند)

رنگ آبی:

محبوبیت خاصی برای بیشتر افراد جامعه دارد امابهترین نیست(برای مثال صورتی رنگ عموما محبوب بانوان است)در بانک ها مکان های مالی و رستوران ها مورد استفاده قرار میگیرد به دلیل آرامشی که دارد

رنگ سفید:

رنگ پاکی  وتمیزی است که معمولا درتبلیغات خیریه سالن های آرایشی وماساژو شرکت های دارویی

ده رنگ قرمز_آبی_صورتی_زرد_سبز_بنفش_طلایی...
کاربرد رنگ در تبلیغات

نتیجه گیری:

رنگها تداعی کننده نام تجاری یک محصول در ذهن مخاطبین هستن پس رنگ انتخاب شده میتواند تاثیرات مثبت یا منفی بر ذهن مخاطبین داشته باشدبرای انتخاب رنگ بهتر است از تون های متوسط و میانی استفاده شود زیرا تیره و روشن بودن رنگ تاثیر مطلوب زیادی ندارد

**انتخاب رنگ درست باعث افزایش فروش و درنتیجه درآمد بیشتر میشود.

برای آشنایی بیشتر با رنگ ها و طریقه استفاده از آنها مقاله روانشناسی رنگ ها را مطالعه فرمایید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

این مقاله هم جالبه!
۶ اشتباه تبلیغات کردن در فیسبوک
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید