استراتژی تبلیغات پوش نوتیفیکیشن
۰۴ بهمن

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن موبایل و استراتژی دیجیتال مارکتینگ

امروزه اهمیت دیجیتال مارکتینگ در بحث درآمدزایی بسیار قابل توجه است. تکنیک های بسیاری در دیجیتال مارکتینگ می باشد که پوش نوتیفیکیشن یکی از آنها می باشد. برای اشخاصی که کسب و کار خود را از طریق اپ هایی که بر روی تلفن همراه نصب می شود، معرفی و سازماندهی می کنند پوش نوتیفیکیشن نقشی کاملا مهم و اساسی ایفا می کند. در این مقاله از یاراپلاس سعی داریم نکاتی که در نحوه ارسال و استفاده از پوش نوتیفیکیشن برای بازاریابی موبایلی مهم می باشد را بیان کنیم.

مزیت ارسال پوش نوتیفیکیشن

استفاده از پوش نوتیفیکیشن تاثیر بهتری در بازاریابی نسبت به سایر روش هایی مانند ارسال ایمیل دارد. روش هایی مانند ارسال پیام و ایمیل علاوه بر قدیمی بودن روش بسیار ابزارهای کم استفاده ای می باشند. در خوشبینانه ترین حالت احتمال اینکه یک کاربر ایمیل خود را چک کند یکبار در هفته می باشد. دیده شدن تبلیغات یک بار در هفته شما را به نتیجه دلخواه نخواهد رساند. پوش نوتیفیکیشنی که از طریق اپ ارسال می شود، مستقیما بر روی صفحه گوشی مخاطب نمایش داده می شود.
مزیت پوش نوتیفیکیشن ها در خودکار ارسال شدن آن می باشد و کاربر بدون حتی یک کلیک تبلیغات دیجیتال مارکتینگ شما را مشاهده می کند.

مزیت ارسال پوش نوتیفیکیشن
مزیت ارسال پوش نوتیفیکیشن

زمان مناسب ارسال پوش نوتیفیکیشن؟

مهمترین نکته ارسال پوش نوتیفیکیشن در بازاریابی موبایلی زمان ارسال آن می باشد. باید کاملا این نکته را در نظر بگیرید که در ارسال پوش نوتیفیکیشن به هیچ عنوان افراط و تفریطی در کار نباشد. باید مخاطب خود را شناسایی کنید. آیا هر روز از اپ شما بازدید می کند؟ یا اینکه بعد از نصب اپلیکیشن دیگر سراغی از آن نگرفته است؟ شاید هم مدت زمان بسیاری است که از اپ دیدن نکرده است؟

این مقاله هم جالبه!
مشاوران باید از چه سایت ها و چه ابزاری در فضای مجازی استفاده کنند؟

پاسخ دقیق به تمام این سوالات مشخص می کند که چه زمانی برای کدام کاربر باید نوتیفیکیشن ارسال شود. اگر حساب شده دست به چنین اقدامی بزنید قطعا به نتیجه مطلوبی دست خواهید یافت. پس همیشه سعی کنید نوتیفیکیشن هایی که برای هر کاربری ارسال می کنید مختص همان شخص باشد. اینگونه می توانید به ذهن و کیف پول کاربران راه پیدا کنید.

زمان مناسب ارسال پوش نوتیفیکیشن؟
زمان مناسب ارسال پوش نوتیفیکیشن؟

اول راه سوال نپرسید

نصب اپلیکیشن راز موفقیت کسب و کارها است. بسیاری از اپ هایی که بر روی گوشی نصب می شوند بلافاصله پس از اتمام پروسه نصب آنها، این سوال پرسیده می شود: آیا اجازه ارسال نوتیفیکیشن را می دهید؟ بی تردید اکثر اشخاص پاسخ خیر می دهند. مسلما کسی که به تازگی یک برنامه را بر روی گوشی خود نصب کرده است و اطلاعات چندانی در مورد آن ندارد، اشتیاقی هم برای مشاهده گاه و بیگاه پوش نوتیفیکیشن بر روی نمایشگر گوشی خود ندارد.

مشاهده کردن دائمی نوتیفیکیشن های مختلف بر روی صفحه موبایل واقعا آزار دهنده می باشد و دادن پاسخ خیر به این سوال کاملا طبیعی است. شاید پرسیدن و کسب اجازه از کاربر برای ارسال نوتیفیکیشن از نظر اخلاقی کاملا صحیح باشد. اما باید هوشمندانه عمل کنید و پرسیدن این سوال را تا جایی که امکان پذیر می باشد به تاخیر بیندازید. بهتر است این سوال زمانی پرسیده شود که مخاطب تا حدودی با اپلیکیشن شما آشنایی پیدا کرده است و ارزش های آن را درک کرده باشد.

پوش نوتیفیکیشن
پوش نوتیفیکیشن

پیامدهای مختلف ارسال پوش نوتیفیکیشن ها

ارسال پوش نوتیفیکیشن ها باید در بازه زمانی کاملا حساب شده ای اتفاق بیفتد. ارسال یک پوش نوتیفیکیشن می تواند یک فروش عالی و رشد اقتصادی چشمگیر برای شما به همراه داشته باشد و یا کاربران بسیاری را فراری دهد. فاصله زمانی که شما نوتیفیکیشن های خود را ارسال می کنید واقعا مهم است. شاید اولین نوتیفیکیشن هایی که می فرستید کاربران زیادی را به بازدید اپلیکیشن شما  ترغیب کند اما در دراز مدت باعث کم شدن مخاطب می شود.

این مقاله هم جالبه!
توضیحاتی درباره ی تبلیغات و نصب تضمینی اپلیکیشن

سعی کنید ارسال پوش نوتیفیکیشن ها را کنترل کنید و تنها پیام هایی که دانستن آن برای تمامی کاربران ضروری می باشد ارسال کنید. به عبارتی باید محتوای نوتیفیکیشن ها را برای خود اولویت بندی کنید تا تعدد پوش نوتیفیکیشن ها باعث کاهش کاربران نشود.

پیامدهای مختلف ارسال پوش نوتیفیکیشن ها
پیامدهای مختلف ارسال پوش نوتیفیکیشن ها

راه درست را پیدا کنید

اینکه باید در چه بازه زمانی برای کاربران اقدام به ارسال پوش نوتیفیکیشن کنید. یا اینکه لحنی که پیام ارسال می کنید چگونه باید باشد. همه مواردی هستند که تنها با آزمون و خطا می توانید به آن دست یابید. در دیجیتال مارکتینگ هیچ وقت نمی توان گفت راه حلی که از آن استفاده می کنید صد در صد صحیح می باشد و تا ابد برای شما درآمدزایی به همراه دارد. شاید راه حلی که الان طرح می کنید سال های بعدی باعث پس رفت کسب و کار شما شود. در مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست تمام نکات را به طور کامل و جامع بررسی کرده ایم و خواندن آن بسیار کمک کننده است.

یا برعکس نوآوری که الان ابداع کرده اید و با استقبال مردم مواجه نشد، چند ماه آینده بالاترین سود را برای شما به همراه آورد. برای اینکه بفهمید چه زمانی اقدام به ارسال نوتیفیکیشن کنید یا در چه بازه زمانی و به چه لحنی کاربران غیر فعال خود را برگردانید، تنها با آزمون و خطا در بازه های زمانی متفاوت میسر می شود.

 

اهمیت داشتن محتوای مناسب

همه ما در طول روز پیام ها و آگهی های بسیاری را بر روی صفحه گوشی خود مشاهده می کنیم. کاربرانی که برای آنها پوش نوتیفیکیشن ارسال می کنید روزانه صدها پیام و آگهی دریافت می کنند. تمام کاربران نگاهی اجمالی به پیام های خود می اندازند تا فقط صفحه موبایل خود را خلوت کنند. متنی که شما ارسال می کنید باید به حدی جذاب و مناسب باشد که کاربر در کوتاهترین زمان گفته های شما را متوجه شود. بنابراین رعایت اصول تولید محتوای با کیفیت لازم است. فرستادن یک پیام محترمانه و مناسب به کاربر می تواند باعث جذب کاربر شود. البته عکس این موضوع نیز صادق است، پیام های نامناسب می تواند ذهن مخاطب را نسبت به شما کاملا منفی سازد و فرصت هرگونه اشتباه دوباره را از شما بگیرد. نکات طلایی در انتخاب عنوان مناسب اولین راه نفوذ شما در مخاطب خواهد بود.

این مقاله هم جالبه!
آموزش دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۹
اهمیت داشتن محتوای مناسب
اهمیت داشتن محتوای مناسب

محتوای مناسب نوتیفیکیشن چیست؟

قبل از ارسال نوتیفیکیشن از خود بپرسید که هدف از ارسال این پیام چه می باشد و قصد دارید چه چیزی را به مخاطب خود اطلاع رسانی کنید. حالا متناسب با هدفی که دارید بهترین و کوتاهترین متنی که ممکن است را آماده کنید و منظور خود را کاملا واضح و بدون هیچ حاشیه ای بیان کنید. سریعا بروید سر اصل مطلب و از مقدمه چینی بی جهت جدا خودداری فرمایید.

در کلماتی که انتخاب می کنید، دقت و وسواس لازم را به کار ببرید. کلمات در رساندن مقصود شما به مخاطب نقشی کاملا کلیدی ایفا می کنند. سعی کنید در عین حالی که منظور خود را برای کاربر شفاف سازی می کنید، در نحوه بیان، خلاقیتی به خرج دهید که کاربر را ترغیب کند که بر روی لینک ارسال شده کلیک کند. مزیت های تولید محتوای عالی آنقدر زیاد است که اگر درست اجرا شود، کسب و کار شما را قطعا متحول خواهد کرد.

تبلیغات در پوش نوتیفیکیشن موبایل
تبلیغات در پوش نوتیفیکیشن موبایل

برنامه ریزی کنید

حالا که شرایط را می دانید، لحن مناسبی را که مخاطب را به خود جذب کنید انتخاب نمایید و زمان به موقع ارسال پوش نوتیفیکیشن را دریابید، حالا نوبت یک برنامه ریزی می باشد. سعی کنید در کسب و کار خود به کاربران فعال امتیازهای ویژه ای بدهید. مانند تخفیف های فصلی که مانع از دلسرد شدن و غیر فعال شدن آنها می شود. برگ برنده شما و یکی از موارد مهمی که اهمیت دیجتال مارکتینگ در عصر امروز را که فضا به شدت رقابتی شده است را نشان می دهد، برگرداندن کاربران غیر فعال می باشد. با فرستادن پیشنهادهای غیر قابل اجتناب آنها را مجاب کنید که از سایت شما بازدید کنند.

این مقاله هم جالبه!
تبلیغات همسان چیست ؟

 

دیدگاه خود را بنویسید