در حال بارگیری...
چگونه ریپورتاژ اگهی خوب بنویسیم
۰۳ بهمن

چگونه رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم؟ | یاراپلاس ۰۹۳۰۴۰۲۶۱۸۰

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات زیر پوستی و نهان است که در آن به طور مستقیم به هدف اشاره نمی شود و اهداف به طور غیرمستقیم به بیننده القا می شود. رپورتاژی سودمند و تاثیرگذار است که بیننده احساس کند این آگهی دقیقا آن چیزی است که به دنبالش بوده و این مورد می تواند نیازهایش را برطرف کند. بنابراین در این نوع تبلیغات لازم است اطلاعات را به شیوه ای حرفه ای به مخاطب منتقل نمایید تا خودش به این نتیجه پی ببرد که بهترین انتخاب برای او همین مورد است. در ادامه با آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس همراه باشید.

ریپورتاژ آگهی
ریپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست؟

نوعی آگهی تبلیغاتی است که به صورت گزارش تنظیم می شود و به نمایش در می آید. این نمایش ممکن است یه نمایش ویدیویی ، یک مطلب خواندنی و نوشتاری، لینکی در سایت و یا بنر اطلاع رسانی باشد. در تمام رپورتاژ آگهی ها مجری بهتر است به صورت مستقیم به اصل موضوع اشاره نکند بلکه با اشاره به جزئیات خدمت و یا خدمات را به مشتری و بیننده القا کند تا به این طریق اهداف در خواست کننده رپورتاژ را برآورده سازد.

انواع رپورتاژ آگهی

سه نوع رپورتاژ آگهی داریم که عبارتند از رپورتاژ ژورنالیستی یا خبری، رپورتاژ دفاعی، رپورتاژ تصویری که هر کدام در رسانه ای متفاوت پخش خواهد شد. رپورتاژ آگهی معمولا به صورت ویدیوی تصویری و یا عکس و یا متن نمایش داده می شود این تصاویر باید جذب کننده و گیرا و متن حاوی مطالبی سودمند و حرفه ای باشد. مطالعه مقاله‌ی نکات مهم برای تاثیر بیشتر ویدیو مارکتینگ توصیه می شود.

رپورتاژ دفاعی: اغلب شرکت های معروف از این نوع رپورتاژ استفاده می کنند. این شرکت های معروف گاهی دستخوش بحران هایی تحت عنوان بحران کاری می شوند یا از دید اذهان عمومی دچار سوءتفاهم می شوند، در این مواقع از این نوع رپورتاژ برای شفاف سازی و گذر از بحران استفاده می کنند. از رسانه کمک می گیرند.

این مقاله هم جالبه!
اطلاعات کامل در مورد بهینه سازی آدرس URL

رپورتاژ ژورنالیست: این نوع رپورتاژ آگهی بیشتر جنبه معکوس دارد و این رسانه است که تمایل دارد گزارشی در زمینه یک شرکت و یا حرفه ای ارائه دهد و این نمونه، نوعی مستند سازی هم به حساب می آید.رپورتاژ خبری با ارزش خبری زیاد گفته می شود.

با توجه به نوع رپورتاژ و منظوری که از ساخت آن دنبال می شود، نوع نوشتن گزارش رپورتاژ متفاوت خواهد بود. اما همه ی رپورتاژ ها از قواعد عمومی پیروی می کنند که در ادامه بدان اشاره می شود.

ریپورتاژ آگهی چیست؟
ریپورتاژ آگهی چیست؟

عنوان مناسب

اولین گام برای نوشتن ریپورتاژ آگهی انتخاب یک عنوان مناسب و خوب است. این عنوان نقش تعیین کننده ای در ترغیب به خواندن ادامه مطلب توسط مخاطب دارد. پس کلید طلایی این که حتما بیننده و یا خوانده ترغیب شود به حرف شما گوش دهد و یا مطلب را بخواند استفاده از عنوانی جذاب با کلمات کلیدی موثر است. اما از تصاویر و عکس نیز در عنوان استفاده کنید تا جذب کننده باشد. شروع موفقیت یک رپورتاژ آگهی از همین نقطه رقم می خورد، این موضوع که بدانید گزارش به چه منظوری نوشته می شود؟ و چگونه برای افراد مختلف این تیتر جذابیت پیدا می کند ؟مخاطبین این گزارش چه کسانی هستند و نیاز هایشان چیست؟ پاسخ به این سوالات کمک شایانی به انتخاب صحیح عنوان یا تیتر ریپورتاژ آگهی می کند.

چکیده

پس از این که یک سری افراد با تیتر گیرای شما جذب گزارش شدند وقت آن است که تیر نهایی را شلیک کنید. نکات مهم در انتخاب عنوان در این قسمت بسیار تاثیر گذار است. تیر نهایی در این بخش به لید یا چکیده گزارش است که با یک چکیده ی ماهرانه در ذهن بیننده می نشیند. در این قسمت نیاز است تا با کمک گرفتن از اصول تولید محتوای باکیفیت چیکده ای مناسب بنویسید. چکیده ی گزارش یعنی همان تیر یا ابزاری که شما اصل مطلب را به طور خلاصه و کافی به اطلاع خواننده یا بیننده می رسانید. چکیده باید کوتاه اما کارشناسانه انتخاب شود. بنابراین در چکیده از واژه هایی کاملا کاربردی استفاده کنید، جملاتی که پرسش گرانه و در عین حال با جوابی روشن و قابل  درک برای مخاطب باشد. در چکیده باید روشن شود کدام بخش از نیاز او قرار است رفع شود.

این مقاله هم جالبه!
تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام | یاراپلاس

متن رپورتاژ

متن گزارش رپورتاژ حرفه ای می تواند با بیوگرافی شخصی باشد که اولین بار این کار را ابداع کرده است (حرفه ی مورد نظر ) شروع شود و پیش درآمدی شود مبنی بر این که بیننده کنجکاو شود. بنابراین ابتدا از افتخار آفرینی های شرکت مورد نظر حرفی به میان نیاورید. این بخش مهمترین بخش رپورتاژ آگهی است علاوه بر این که بایستی نگارشی اصولی داشته باشد و کلیه ی اطلاعات را با ریز جزییات منتقل نماید، لازم است نکات مهمی که در چکیده مطرح شده و پاسخ به سوالاتی که مخاطب را به خواندن متن اصلی کشانده بیان شود. اگر این متن به یک شخص پیوند داشته باشد بدین معنا است که در دنیای واقعی نمونه ای بارز وجود دارد که آن را محک زده است .توجه به مزیت‌های تولید محتوای عالی به شما انگیزه‌ی بیشتری خواهد داد تا متن بهتری بنویسید.

متن رپورتاژ
متن ریپورتاژ

چه نکاتی در متن اصلی باید عنوان شود

کلیه جزئیات طرح به صورت زیر پوستی و نهان مطرح شود . خدمات یک حرفه و یا شرکت به صورت ریز ارائه گردد این که واقعا این رپورتاژ چه نفعی برای مخاطب خواهد داشت و کدام نیاز او را برآورده می کند، امری است که نباید از آن غافل شد. بنابراین از کلمات تاکیدی استفاده کنید و مزایا را بیشتر و پر رنگ تر ارائه دهید مزیت محصول و خدمات، برای مخاطب مطلبی است که مخاطب جویای آن است زیرا منفعت خود را در آن می داند هر چند ویژگی های خدمات در انتخاب یک محصول یا خدمت مهم است اما مزیت همان چیزی است که مخاطب به دنبال آن است و موضوعی تاثیرگذار در انتخاب هر چیزی. این موضوع که مزایای محصول یا خدمتی مشکل و دغدغه ی مخاطب را حل می کند موضوع مهمی است که نباید نادیده بگیرید و حتما در نگارش آن را درج کنید.

این مقاله هم جالبه!
حقیقتی در مورد پست گذاری خودکار اینستاگرام

مثال و نقل قول

استفاده از این دو مورد در رپورتاژ آگهی باعث می شود مخاطب درک بهتری از موضوعی که شما می خواهید ارائه دهید،پیدا کند. دانستن چالش ها و فراز و نشیب های سایر افراد باعث می شود فرد خود را با مورد مذکور مقایسه کند و یا همزاد پنداری باعث شود با رغبت بیشتری به دنبال کردن موضوع بپردازد در این بخش باید مثل مخاطب فکر کنید تا بر اساس تفکر او مثالها را به کار برید.

نکته ی پایانی رپورتاژ آگهی

نکته ی مهم رپورتاژ، فراخوان دادن است. فراخوان برای دریافت محصول تهیه خدمات و …یعنی برای اطلاعات بیشتر …برای تهیه محصول …برای خرید محصول و… این نکته باید حتما در رپورتاژ قید شود. در گزارش نویسی برای رپورتاژ این قسمت همان قسمتی است که باید آدرس و یا آدرس وب سایت و شماره تماس ارائه شود به عنوان مثال می توانید نمونه ای از وب سایتی که  با این خدمات و این مزایا این مشکل را بر طرف می کند مشخص باشد. تا آنچه آگهی دهنده به دنبال آن بوده برآورده شود، در ریپورتاژ آگهی باید بیشتر  هدف اصلی نهان باشد. اما اصل موضوع به شیوه ای سرگرم کننده ارائه شود.

ریپورتاژ
ریپورتاژ

 

 

5/5 ( 3 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید