در حال بارگیری...
چک لیست سئو
۲۳ بهمن

چک لیست سئو ۲۰۱۹ | ۳۱ نکته تاپ سئو را میدانید؟

آیا به دنبال چک لیست سئو هستید تا ترافیک بیشتری برای وب سایتتان داشته باشید؟ در این مقاله سعی کرده ایم ۳۱ نکته اصولی که در سال ۲۰۱۹ برای الگوریتم های سئو مورد بررسی قرار می‌گیرند را برای شما توضیح دهیم.

در این مقاله به یادگیری این نکات می پردازیم:

  • آموزش های ابتدایی مسائل سئو
  • یررسی موارد جدید برای سئو
  • جمع آوری آمار و اطلاعات سایت

ما معتقدیم که تنها با دانستن نکات سئو و تولید محتوا به صورت منظم، شما می توانید بدون هیچ هزینه اضافی، وب سایتتان را به یکی از بالاترین لینک‌ها در موتورهای جستجو برسانید. همانطور که ما توانستیم! یکی از مزایای سئو که در دیجیتال مارکتینگ به شدت مورد استفاده قرار می گیرد، کم هزینه بودن آن است.
در تصویر زیر میزان رشد بازدید از صفحه ما را در ۱۲ ماه گذشته می توانید ببینید!

google traffic search

 چگونه می توانیم از این چک لیست سئو به بهترین نحو استفاده کنیم؟

تصور کنید باید یک کیک شکلاتی درست کنید، در ابتدا باید لیستی برای خرید لوازم این کیک درست کنید. شما نیاز به تمام مواد تشکیل دهنده برای ساخت یک کیک کامل را دارید، اما برخی از آنها مهم تر از بقیه است.

در اینجا نیز شما دقیقا به چک لیست نیاز دارید. البته نیازی به چک کردن همه موارد این چک لیست سئو را ندارید. فقط موارد کلیدی را از هر زیر بخش دنبال کنید و بهترین کارها را انجام دهید.

موارد پایه و عمومی سئو

در ابتدا با بهترین شیوه های سئو، که شما قبل از انجام هر کار دیگری باید انجام دهید، شروع میکنیم.

۱.افزونه Yoast را نصب کنید.

Yoast SEO یک پلاگین رایگان سئو برای وردپرس و چندین سیستم مدیریت محتوا است. این پلاگین قابلیت ایجاد نقشه سایت، بهینه سازی متادیتا‌های سایت شما و… را داراست.

پلاگین یاست
چک لیست سئو

به عبارت دیگر، این پلاگین با رعایت مسائل فنی بسیاری باعث می شود دلهره شما کمتر شود.

اگر شما از وردپرس یا از CMS هایی که توسط Yoast پشتیبانی می شود استفاده نمی کنید پیشنهاد می کنیم حتماً به Google بروید و به دنبال بهترین پلاگین SEO برای CMS (سیستم مدیریت محتوا) خود باشید. (حتماً این پلاگین را نصب کنید و استفاده کنید زیرا بیشتر چک لیست سئو به استفاده از این پلاگین مربوط میشود)

۲.sitemap خودتان را بسازید.

Sitemap یا نقشه راه به موتورهای جستجو میگوید که کجا میتوانند محتوای مهمی در سایت شما پیدا کنند.

سایت مپ

(شما می توانید در سایت yourdomain.com/sitemap.xml نیز نقشه راه خود را بدست آورید).

چگونه می توان یک نقشه ایجاد کرد؟ اگر طراحی سایت وردپرس انجام داده اید و یک کاربر وردپرس هستید، از Yoast استفاده کنید. در غیر این صورت، بسیاری از سایت‌ها وجود دارند که نقشه سایت ایجاد می کنند؛ فقط کافیست در گوگل سرچ کنید!

این مقاله هم جالبه!
بازاریابی در تلگرام - استفاده از تلگرام برای بازاریابی

۳.ایجاد و اضافه کردن یک فایل robots.txt به سایت خود.

Robots.txt یک فایل متنی ساده است که به شما میگوید موتورهای جستجو به چه قسمتی از سایت شما می توانند وارد شوند و به کدام قسمت اجازه ورود ندارند.

roboots

فایل robots.txt شامل پیوندی به نقشه سایت است (که به موتورهای جستجو میگوید که کجا آن را پیدا کنند) و بعضی از دستورالعمل‌ها به موتورهای جستجو دستور می دهد که صفحات وب با /”billing”/  در URL را ردیابی یا فهرست نمایند .

کاربران وردپرس می توانند از Yoast برای ایجاد و بهینه سازی فایل robots.txt خود استفاده کنند. این سایت نیز میتواند به خوبی برای کاربران غیر وردپرس کار کند. برای دیدن اینکه آیا شما قبلا یک فایل robots.txt در سایت خود ایجاد کرده اید، می توانید با رفتن به سایت yourdomain.com/robots.txt فایل متنی خود را بررسی کنید.

۴.Google Analytics را نصب کنید.

Google Analytics یک ابزار رایگان Google است که به شما این امکان را می دهد تا ببینید چند نفر از سایت شما بازدید کرده اند و چگونه با آن ارتباط برقرار می کنند.

گوگل آنالایز

برای نصب آن کافیست کد ردیابی سایت خود را از گوگل دریافت و در وب سایت خود ثبت کنید.

۵.راه اندازی کنسول جستجوی گوگل(Google Search Console)

کنسول جستجو گوگل یک ابزار قدرتمند و ضروری برای همه مدیران وب است.

این ابزار به شما این امکان را می دهد تا عملکرد خود را در جستجوها بررسی کنید و کلیدواژه های رتبه بندی شده را مشاهده کنید.

کنسول گوگل

کلید واژه ها:

پیدا کردن کلید واژه مناسب شاید مهمترین بخش از پازل سئو است. اگر شما ندانید که افراد در جستجو خود از چه عباراتی استفاده میکنند، چگونه می توانید محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید؟! برای تولید محتوای ارزشمند ابتدا نیاز است تا کلمه کلیدی مناسب را پیدا کنید و سپس با رعایت اصول تولید محتوای با کیفیت شروع به نوشتن کنید.

این موارد را به کار گیرید، تا کلمه کلیدی درست خود را پیدا کنید:

۱.کلید واژه اصلی را هدف قرار دهید.

در هر صفحه در وبسایت شما باید یک کلید واژه اصلی را هدف قرار دهد. این همان کاری است که ما با تمام پست های وبلاگمان انجام می دهیم.

  • ۷۵ اقدامات جستجوگرها SEO ← “نکات SEO” (جستجو ۱۰K / ماه)
  • ۲۹ بهترین ابزارهای رایگان جستجوگرها  → “ابزارهای رایگان جستجوگرها” (جستجو ۹K / ماه)
  • کلمات کلیدی بلند مدت: راز به دست آوردن TONS از ترافیک جستجو → “کلمات کلیدی چک لیست سئو” (جستجو ۹K / ماه)

چگونه کلید واژه اصلی را برای هدف انتخاب کنید؟

می توانید از ابزار Google Keyword Planner استفاده کنید.

۲.پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی (long‐tail keyword)

برای جستجوی یک عبارت مردم به شیوه های مختلف جستجو می کنند. جالب است بدانید که تنها ۱۵ درصد از جستجوهای Google جدید است و هرگز پیش از آن، مورد جستجو قرار نگرفته است.

این مقاله هم جالبه!
بررسی تبلیغات آنلاین در مشهد

به همین دلیل است که باید از کلمات کلیدی طولانی برای متنتان استفاده کنید. ساده ترین راه برای پیدا کردن چنین کلمات کلیدی این است که از پیشنهادات خودکار گوگل استفاده کنید. کلمه کلیدی اصلی خود را (به عنوان مثال «چک لیست سئو») را به Google وارد کنید و پیشنهادهای گوگل را مشاهده کنید. به تصویر زیر دقت کنید:

تکمیل خودکار گوگل
چک لیست سئو

خب تا اینجا نکات پایه و اولیه بهینه سازی سایت را باهم مرور کردیم اگر قبلا این موارد را رعایت نمی کردید، بهتر است هرچه سریع تر شروع کنید. امیدوارم نکات مثبتی را از این چک لیست سئو یاد گرفته باشید. در ادامه با یاراپلاس همراه باشید تا با آموختن این نکات سایتتان را به یکی از پر بازدیدها تبدیل کنیم.

۳.درک “جستجوی هدفمند”

تاکنون چندبار اتفاق افتاده که شما در گوگل سرچ کرده اید و نتیجه دلخواه شما در چند لینک اول نبوده؟ تقریباً هیچ وقت این اتفاق برای شما رخ نداده. درست است؟

به این دلیل که گوگل در درک جستجوی هدف، یعنی آنچه که کاربر به دنبال آن است بسیار خوب عمل می کند. کاربر عبارتی را در موتور جستجو تایپ می کند و گوگل کلمات کلیدی آن را تشخیص می دهد و شروع به جستجو می کند.

برای داشتن رتبه ای امیدوار کننده در یک کلمه کلیدی خاص، شما هم باید همین کار را انجام دهید. شما باید هدف جستجویی که در پشت کلمه کلیدی، انتخاب شده است را درک کنید.

نتایج رتبه بندی فعلی در SERPs می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

بیایید این کار را برای ” چک لیست سئو ۲۰۱۹” انجام دهیم.

سرچ چک لیست سئو

در اینجا همه نتایج، پست های وبلاگ اند نه صفحات محصول یا نتایج تجارت الکترونیک، زیرا این چیزی نیست که مردم می خواهند ببینند. بنابراین اگر شما در صفحه تان اعلان یا آگهی فروش چک لیست سئو ۲۰۱۹ داشته باشید، تقریباً غیر ممکن خواهد بود که این آگهی در میان نتایج نشان داده شده، نمایش داده شود.

شما همچنین می توانید به سابقه رتبه بندی ۵ صفحه برتر در «کلمات کلیدی اکسپلورر» Ahrefs نگاه کنید تا بیشتر درک خود را از “قصد جستجو” پیدا کنید.

رنک کلمات
چک لیست سئو

آیا می بینید که صفحات بالا اغلب پرش می کنند؟ گوگل نتایج را بر اساس شرایط کاربران نشان می دهد و به همین دلیل برای افراد، متفاوت نشان داده می شود، اما اگر نتایج بسیار پایدار باشند و برای تمام افراد یکسان باشد نتایج کاملاً حالت ایستایی پیدا می کنند.

به سوالاتی که مردم ازگوگل می پرسند عمیق تر شوید

بیایید بگوییم کسی عبارت “چک لیست سئو ۲۰۱۹” را سرچ می کند.

این مقاله هم جالبه!
شرکت تبلیغاتی در مشهد | آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس ۵۱۳۸۴۲۸۲۶۳☎️

شما می توانید از تجزیه و تحلیل هدف جستجو ببینید که این یک پرس و جو اطلاعاتی است، که در آن کاربران به دنبال اطلاعات/ آموزش/ راهنمایی هستند.

اما چه سؤالات خاصی دارند؟ چه اطلاعاتی باید در محتوا خود داشته باشید؟

به قسمت ” People also ask” نگاهی بیاندازید تا ایده های اولیه این جستجوها را ببینید.

پرسش از گوگل

به بخش پایین صفحه جستجو گوگل هم توجه داشته باشید(Searches related to).

سرچ گوگل

شما همچنین می توانید از گزارش سوالات، در اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs برای دیدن سوالات مرتبط تر استفاده کنید.

آرهفس

اطمینان حاصل کنید که رتبه بندی کلیدواژه انتخاب شده، یک هدف قابل دستیابی است

هیچ چیز بدتر از دنبال کردن یک کلمه کلیدی غیر قابل دستیابی نیست.

البته، هیچ کلمه کلیدی واقعاً غیرقابل دستیابی نیست. با این حال، برخی از این کلمات چیزی شبیه به غیرممکن هستند، مخصوصا اگر شما با صفحات قوی رقابت می کنید.

با نگاه کردن به بخش سختی کلید واژه Ahrefs، می توانید دشواری کلمات کلیدی را دریافت کنید.

سختی کلمات کلیدی

اما به طور کامل کنار نکشید. SERPs خودتان را بررسی کنید. چیزهایی که ممکن است کلید واژه را دشوار نشان دهند عبارتند از:

  • بسیاری از دامنه هایی که ارجاع به صفحات برتر دارند؛
  • رتبه بندی URL بالا؛
  • علامت های تجاری بزرگ.

شما می توانید از نوار ابزار جستجوگر Ahrefs برای اضافه کردن همه این داده ها به نتایج جستجو استفاده کنید. از اهمیت سئو غافل نشوید و ادامه مسیر را دنبال کنید.

ابزار سئو
چک لیست سئو

کلمه کلیدی دشواری پیدا کردید؟ در عوض به دنبال کلمه کلیدی ساده تر همان عبارت بروید. شما می توانید کلمه کلیدی را به چند عبارت زیر مجموعه تقسیم کنید و توسط آنها به دنبال سختی آن کلمه بروید. مثلاً می توانید به جای اینکه از کلمه کلیدی چک لیست سئو استفاده کنید از عبارت های معادلی همچون چک لیست سئو ۲۰۱۹ یا نکات جدید سئو ۲۰۱۹ و… استفاده کنید.

چک لیست سئو داخلی

کار بعدی شما این است که محتواهای واقعی صفحه خود را بهینه سازی کنید.

بیایید آن را انجام دهیم!

۱.از URL های کوتاه و توصیفی استفاده کنید

طبق مطالعات ما در سال ۲۰۱۶ از ۲ میلیون کلمات کلیدی، صفحات با URL های کوتاه تر رتبه بندی بهتری نسبت به URL های بلندتر داشته اند.

URL در صفحه

اما توجه کنید که برای طول، توصیف را قربانی نکنید! URL های شما باید برخی از اطلاعاتی را در مورد آنچه که کاربر باید از طریق کلیک بر روی صفحه انجام دهد، ارائه دهند.

برای مثال: “https://ahrefs.com/blog/free-seo-tools/” این URL مشخص می کند که باید ما انتظار معرفی یک چک لیست سئو را از این صفحه داشته باشیم.

یکی دیگر از مزایای استفاده از URL های توصیفی، استفاده از کلمات کلیدی در URL است که باعث میشود سئو بهتری برای مقاله شما داشته باشد.

این مقاله هم جالبه!
شرح خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ

۲.برچسبی با عنوان و توضیح قانع کننده بنویسید.

اکثر مردم به شما می گویند که کلمات کلیدی مورد نظر خود را به برچسب عنوان و توضیحات متا (meta description) اضافه کنید.

اما جالب است بدانید در همان مطالعات سال ۲۰۱۶ ما به کشف مهمی دست یافتیم، اکثر صفحات رتبه بندی شده در صفحه اول گوگل یک کلمه کلیدی دقیق در برچسب عنوان ندارند.

کلمه کلیدی در عنوان

همین طور برای توضیحات متا(meta descriptions).

کلمه کلیدی در متا

کلمات کلیدی اصلی شما نباید در چنین مکانهایی باشند. در عوض، کاری کنید تا یک عنوان و توضیح جذاب داشته باشید که CTR را افزایش می دهد و ترافیک بیشتری را به وبسایت شما می دهد.

 ۳.از یک تگ H1 در هر صفحه خود استفاده کنید (و کلمه کلیدی خود را در آن وارد کنید)

گوگل به تازگی اظهار داشته است که استفاده از هر تعداد تگ H1 در یک صفحه مشکلی ندارد. اما بهتر است برای پست های محتوا یک بار از این تگ استفاده شود.

به دلیل اینکه H1 به طور معمول برای عنوان صفحه استفاده می شود و یک صفحه مطمئنا فقط یک عنوان دارد.

اما درمورد کلمات کلیدی چگونه است؟ آیا باید کلید واژه مورد نظر خود را در آن قرار دهید؟

با توجه به مطالعه ۲۰۱۶ در مورد کلمات کلیدی، تقریباً  ۸۵٪ از صفحات برتر، کلمات کلیدی در تگ H1 آن وجود ندارد.

تگ h1 در عنوان

با این حال، دو دلیل مهم برای قرار دادن کلمه کلیدی شما در این تگ وجود دارد:

  • وجود کلمه کلیدی در نگ H1 باعث می شود تا بازدید کننده حس کند که در جای درستی قرار گرفته است.
  • مردم اغلب با استفاده از عنوان به صفحه شما لینک داده می شوند. استفاده از کلمه کلیدی در H1، شانس شما را برای دریافت لینک هایی با کلمه کلیدی در anchor text افزایش می دهد.

اگر می خواهید به سرعت بررسی کنید که کدام صفحات در سایت شما با چندین H1 وجود دارند، می توانید با Audre Site Ahrefs این کار را انجام دهید.

تگ h1۴.لینک به منابع داخلی و خارجی مرتبط

صفحات وب که به منابع DR بالا لینک می شوند، بالاتر از آنهایی هستند که این کار را انجام نمی دهند.

drلینک

مهم: اگر گوگل متوجه خرید بک لینک شود سایت شما را جریمه می کند.

بنابراین نگران لینک دادن به سایت های دیگر نباشید. فقط توجه داشته باشید که کیفیت سایت مورد نظر بسیار حائز اهمیت است و حتما قبل از لینک دادن آن را بررسی کنید.

لینک های داخلی نیز مهم هستند.

هر زمان که چیزی جدید منتشر می کنید، تلاش کنید لینک های داخلی از صفحات و پست های قبلی به آن اضافه کنید.

این مقاله هم جالبه!
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ مقدمه | در یاراپلاس همراهتان هستیم

چطور چنین صفحاتی را پیدا کنید؟ با این فرمول: وارد گوگل شوید این عبارت را تایپ کنید  آدرس سایت خود + “موضوع”

به عنوان مثال، اگر ما می خواستیم بک لینک هایی که مربوط به ahrefs.com را پیدا کنیم و از طریق آن به این مقاله پیوند پیدا می کرد، باید این کار را انجام دهیم “site:ahrefs.com/blog + “SEO checklist

لینک داخلی۵.تصاویر خود را با صفت ” alt ” بهینه سازی کنید

توجه: در چک لیست سئو سایت ahrefs به این ویژگی تاکید شده است.

۷۰٪ از صفحات برتر، کلمات کلیدی مورد نظر خود را در هیچ یک از برچسب های تصویر خود ندارند!

صفت alt در تصاویر

۵۰٪ حتی برچسب های alt خود را پر نمی کنند!!

بنابراین برچسب های ALT مهم نیست، درست است؟

نه به خاطر داشته باشید که هدف از صفت ALT این است که اگر صفحه به طور کامل بارگذاری نشد اطلاعاتی در مورد عکس به بازدید کننده داده شود.

به همین دلیل، شما باید اطمینان حاصل کنید که برچسب های alt شما توصیفی هستند، این اغلب باعث می شود که کلمات کلیدی مورد نظر شما به طور طبیعی وارد شوند.

متن اصلی نیز برای رتبه بندی در Google Images مفید است.

Google Images چقدر برای ما مهم است؟

با توجه به آمار کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console)، طی سه ماه گذشته بیش از ۲ میلیون نمایش و ۱.۵۷K کلیک بر روی سایت ما از Google Images بوده است.

سرچ عکس گوگل

۶.اضافه کردن نشانه گذاری اسکیما برای افزایش دید SERP (در صورت وجود)

نشانه گذاری اسکیما به موتورهای جستجو کمک می کند تا مطالب شما را بهتر درک کنند. اما همچنین می تواند به طور چشمگیری بر روی نحوه نمایش صفحه شما در SERPs تأثیر بگذارد.

در اینجا می توانید یک صفحه با نشانه گذاری اسکیما که در حال حاضر برای “دستور پخت خمیر پیتزا” رتبه بندی می شود را ببینید.

ریتینگ گوگل

این عکس درصورت نداشتن نشانه گذاری اسکیما:

سرچ ریتینگ گوگل (بدون ریت)

آیا تفاوت را میبینید؟

نشانه گذاری اسکیما می تواند باعث افزایش میزان کلیک و افزایش ترافیک وب سایت شما شود.

فهرست محتوا

انتخاب موضوعی با پتانسیل جستجو بالا و حداقل رعایت برخی ازنکات سئو برای جستجوگرها مهم است، اما در صورتی که مطالب شما جذابیت متنی نداشته باشند تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود.

در ادامه به نکاتی پایه ای برای بالا بردن جذابیت محتوای شما اشاره می کنیم. بنابراین لازم است تا اصول تولید محتوای با کیفیت را رعایت کنید.

  1. مقدمه ای کلی و خلاصه از متن، برای خود مهیا کنید

شکست در متقاعد کردن خوانندگان باعث می شود که صفحه شما را در عرض چند ثانیه ترک کنند و دکمه بازگشت را سریعتر از زمانی که شما میخواهید بزنند. این به معنای “pogo-sticking” است.

بهترین راهکار شما در برابر این پدیده، داشتن یک مقدمه قانع کننده است. معرفی های خوب باید سه چیز داشته باشند:

  1. با خواننده واکنش نشان دهید؛
  2. ایجاد اعتماد؛
  3. وعده یک راه حل برای مشکل کاربر.
این مقاله هم جالبه!
چگونه یک متن تبلیغاتی خوب بنویسیم ؟ |یاراپلاس

اما آیا واقعا “pogo-sticking” در رتبه بندی گوگل موثر است؟

جان مولر در این مورد می گوید:

ما سعی می کنیم در هنگام جستجو برای استفاده از سیگنال هایی مانند “pogo-sticking” استفاده نکنیم!

جان مولر، تحلیلگر وب سایت گوگل

اما حتی اگر این یک عامل رتبه بندی مستقیم نباشد، یک دلیل دیگر نیز وجود دارد که یک مقدمه قانع کننده برای جستجوگرها هنوز مهم است:

هیچ کس لینک به محتوای شما نخواهد داد بدون آنکه در ابتدا آن را بخواند.

بنابراین، برای جذب لینک ها – بسیاری از مطالعات نشان می دهد که به شدت با رتبه بندی و ترافیک مرتبط است – خواننده برای اولین بار باید به اندازه کافی برای خواندن مطلب جذب شود.

به همین دلیل است که معرفی شما قطعا مهمترین قسمت صفحه شما است.

  1. تمرکز بر روی خوانایی متن

در دنیای مدرنیته امروز که کارها به سوی راحت تر شدن می رود و کاربران تنبل تر از گذشته شده اند، دیگر هیچ کس از متن طولانی خوشش نمی آید. به همین دلیل است که شما همیشه باید محتوای خود را با زیرعناوین، تصاویر، نقل قول ها و غیره تجزیه کنید(هر چیزی که به ظاهر متن شما کمک کند).

ما در این پست با عنوان چک لیست سئو از تصاویر خود در نوشته ها استفاده می کنیم تا این تصور را ایجاد کنیم که ما به طور مستقیم در این موضوع با شما همراهیم و درک شما از موضوع برای ما مهم است. در ضمن وقت خوانندگانمان را با یک مقدمه طولانی تلف نمی کنیم.

intro در عکس

  1. از جملات و پاراگرافهای کوتاه استفاده کنید

جالب است بدانید طبق تحقیقات در ایالات متحده، ۵۰ درصد از جمعیت این کشور متن های زیر ۸ سطر را مطالعه می کنند. ( به احتمال قوی این تعداد برای ایرانیان کمتر خواهد بود)

آمار مطالعه

بنابراین، اگر میخواهید نیمی از کاربرانتان را از دست ندهید پیشنهاد می کنیم از نوشتن متن های طولانی و پیچیده دوری کنید.

این بدین معنی است که از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. همچنین:

  1. از اصطلاحات غیر ضروری اجتناب کنید.
  2. سعی کنید از کلمات ساده و اصطلاحات به جای عبارات پیچیده استفاده کنید.
  3. عبارات غلط و غیر ضروری را حذف کنید.

پلاگین های مخفی از جمله Hemingway، yoast و… به خوانایی متن شما امتیاز میدهند، همچنین برای بهبود متن می توانید از پیشنهادات این پلاگین ها استفاده کنید.

خوانایی متن

  1. بهترین قطعه محتوا را در تیتر پیاده سازی کنید

چگونه می توانیم بهترین مطالب را در مورد موضوعی ایجاد کنیم؟ با در نظر گرفتن نکات طلایی در انتخاب عنوان مناسب بهترین عنوان را بنویسید.

این مقاله هم جالبه!
چطور از شبکه های اجتماعی برای ارتقای بازاریابی رویداد ها استفاده کنیم ؟

پاسخ:E-A-T!

E-A-T به معنای تخصص(Expertise) / اقتدار(Authoritativeness) / اعتماد به نفس (Trustworthiness) است. این چیزی است که گوگل ادعا می کند که در رهنمودهای ارزیابی کیفیت جستجوی رسمی خود به آن نگاه می کند.

در اینجا یک نگاه عمیق تر به سه خصوصیت مهم E-A-T که از همان دستورالعمل ها گرفته شده است، نگاه کنید:

  • تخصص خالق MC .
  • اقتدار خالق MC، خود MC و وب سایت.
  • اعتماد خالق MC، خود MC و وب سایت.

* MC مخفف محتوای اصلی است.

چک لیست سئو ۲۰۱۹ را به دید فنی نگاه کنید

این مسئله غیر معمولی نیست که به دلیل مسائل فنی SEO، رتبه یک سایت از آنچه لیاقتش را دارد پایین تر باشد. اما بگذارید چیزی را به شما بگوییم:

مشکل: اکثر مردم فکر می کنند تکنیک های SEO بسیار دشوار و پیچیده است.

خبر خوب: اصلا درست نیست.

اگرچه این پست صرفاً بر روی SEO فنی تمرکز ندارد اما سعی کرده ایم توضیح نسبتاً کاملی برای شما آماده کنیم.

۱.شناسایی و رفع  Crawl errors

Crawl errors به این معنی است که Google در مشاهده محتوای سایت شما مشکل دارد.

اگر گوگل نتواند پست های شما را ببیند نمی تواند آن را رتبه بندی کند. به همین دلیل شما باید چنین مشکلی را در اسرع وقت برطرف کنید.

شما می توانید Crawl errors را در Google Search Console> Coverage پیدا کنید.

خطای کاوش

همچنین می توانید با رفتن به سایت Ahrefs’ Site Audit چنین خطاهایی را پیدا کنید.

خطای کاوش در آرهفس۲.اطمینان حاصل کنید که سایت شما در بارگیری مشکلی ندارد

سرعت لود صفحه موضوعی است که در دنیای جستجوگرها در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اما داده های ۲۰۱۶ ما فقط نشان دهنده یک همبستگی کوچک بین صفحات لود بالا و رتبه بندی بالاتر وجود دارد.

سرعت لود صفحه

با این حال، صرف نظر از آنچه داده ها می گویند، در این چک لیست سئو سعی شده تا به این اطمینان برسیم که سایت شما سریعاً بارگیری می شود.

به این علت که بسیار نا امید کننده است که برای کلیک بر روی یک نتیجه جستجو مدت زمان زیادی را صبر کنید. اما در نظر داشته باشید که اکثر مردم این کار را انجام نمی دهند. آنها فقط دکمه برگشت را فشار داده و بر روی نتیجه دیگری کلیک می کنند و این نه تنها باعث می شود که شما بازدید کنندگان زیادی را از دست دهید، بلکه بر روی معیارهای تعاملی مانند زمان حضور در صفحه و dwell time شدن نیز تاثیر می گذارد.

شما می توانید از ابزار GTMetrix استفاده کنید تا ببینید که صفحه وب شما چگونه بارگذاری می شود.

سرعت لود صفحه

سرعت لود صفحه می تواند پیچیده باشد. بنابراین، به عنوان یک قاعده کلی، من قصد دارم تا زمان کامل بارگذاری کمتر از ۳ ثانیه را حفظ کنم. (شما می توانید ببینید که ما کار خودمان را چگونه انجام می دهیم!)

این مقاله هم جالبه!
دیجیتال مارکتینگ چیست | بازاریابی دیجیتال چیست ؟ Digital Marketing

میتوانید با رفتن به این سایت اطلاعات سایت خود را دریافت کنید.

Site Audit > Data Explorer > Loading time (ms) > 3000

سرعت لود صفحه در آرهفس۳.لینک های خراب را ترمیم یا مسدود کنید

طبق بررسی ۲۰۱۶ ما، حدود ۲٪ از صفحات که در ۱۰ رتبه برتر قرار دارند، لینک های خراب دارند.

لینک خراب

آیا به این معنی است که وجود لینک های خراب در یک صفحه رتبه بندی ما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

نه دقیقاً. اما واقعیت میگوید: لینک های خراب برای تجربه کاربر(UX) بد است. و تجربه کاربر چیزی است که گوگل آن را عمیقاً مورد بررسی قرار می دهد – گوگل الگوریتم خود را چند سال پیش دوباره تنظیم کرد و سایت هایی که تبلیغات زیادی دارند را از رتبه بندی خارج کرد، تنها به این دلیل که تجربه ای خسته کننده برای کاربران به جا می گذارد.

پس داشتن لینک های داخلی خراب می تواند تاثیر مستقیمی بر تجربه کاربری شما و درنتیجه رتبه بندی سایتتان داشته باشد. یکی از مهمترین نکات در این چک لیست سئو به دلیل توجه گوگل به این مسئله، آموزش تجربه کاربری مناسب است.

۴.مطمئن شوید سایت شما واکنش گراست(Responsive)

در دنیای امروز با بالاتر رفتن سرعت در دریافت اطلاعات و راحتی کار با موبایل ها اکثر جستجوها بر روی دستگاه های تلفن همراه به جای دسکتاپ، انجام می شود. بنابراین داشتن یک وبسایت که به سایزهای مختلف صفحه جوابگو باشد مهم تر از همیشه است.

بررسی کنید که آیا سایت شما نیاز به کد نویسی دوباره دارد یا نه. اینجا را ببینید.

قالب واکنش گرا۵.گواهی نامه HTTPs سایت خود را دریافت کنید

در آگوست سال ۲۰۱۴ گوگل به طور رسمی اعلام کرد که یکی از ملاک های رتبه بندی سایت شما استفاده از پروتکل امنیتی HTTPs است.

با این حال، ۸۰٪ از سایت های برتر هنوز امن نیستند.

پروتکلhttps

اما این مطالعه در سال ۲۰۱۶ انجام شد، بنابراین باید بدانید که این تغییرات به صورت روزانه انجام می شود و سایت ها برای داشتن رتبه بندی بالاتر سعی در رعایت این موضوعات دارند.

سایت ها بیشتر و بیشتر در حال تغییر به HTTPs هستند، و بنابراین شما هم اگر قصد رقابت دارید، باید این نکات را رعایت کنید.

HTTPs از داده های بازدیدکنندگان شما محافظت می کند. مخصوصاً اگر شما فرم های تماس یا ورود کاربران در سایت خود داشته باشید بسیار مهم است تا از این پروتکل استفاده کنید.

سایت های بالا در گوگل هر روز به صورت بالقوه بیشتر بازدیدکننده میگیرند؛ پس شما با رعایت این چک لیست سئو باید کاری جدیدتر از آنها را شروع کنید تا بتوانید با آن ها رقابت داشته باشید.

این مقاله هم جالبه!
روش های تولید محتوای خوب |با یاراپلاس همراه باشید

۶.از محتوای تکراری پرهیز کنید

محتوای تکراری هنگامی رخ می دهد که شما دو یا چند صفحه مشابه در وب سایت خود داشته باشید.

این مسئله ممکن است باعث بوجود آمدن مشکلاتی شود، زیرا ممکن است Google نتواند صفحات شما را رتبه بندی کند.

این پدیده در تجارت الکترونیک با نام  faceted navigation شناخته میشود. این مشکل می تواند به علت پارامترهای URL، باعث ایجاد صدها مشکل محتوای تکراری شود.

شما می توانید محتوای تکراری خود را با Audit Site Ahrefs پیدا کنید.

(به قسمت Quality > Duplicate pages without canonical بروید)

محتوای تکراری

Link Building در چک لیست سئو ۲۰۱۹

link building  یکی از چالش برانگیزترین مسائل در سئو است.

به این دلیل که همه چیز در کنترل شما نیست. شما اغلب به دیگران وابسته هستید؛ یعنی نتیجه تلاش های تبلیغاتی شماست که موجب می شود به شما لینک دهند.

بنابراین در اینجا چند تکنیک برای لینک ساختن، آموزش داده شده است که امیدواریم بتوانید به بهترین نحو از آن ها استفاده کنید:

۱.لینک های رقیب خود را پیدا و بهتر تکرار کنید

رقبای شما چندین بک لینک پربازدید دارند.

باور کنید یا نه، این چیز خوبی است که اگر یک وب سایت با رقیب شما ارتباط برقرار کند زیرا شانس این وجود دارد که آنها برای پیوند شما هم مناسب باشند.

نتیجه گیری: شما می توانید لینک های سایت خود را با تکرار لینک های رقبا خود ایجاد کنید.

چطور؟ روش های مختلفی وجود دارد. این یک پیروزی سریع برای سایت هایی است که رقبای مختلفی  دارند.

شما می توانید این کار را با ابزار میانبر Link Aherfs انجام دهید. فقط تعداد کمی از رقبا خود را وارد کنید …

خرید بک لینک

… سپس روی «Show link opportunities» کلیک کنید.

دنبال پیوندهایی که ممکن است به راحتی تکرار شوند، مانند مواردی از پست های مهمان، پیوندهای roundups، انجمن ها، فهرست ها و غیره بروید.

۲.لینک‌های حذف شده را نظارت و بازبینی کنید

الماس ها برای همیشه هستند اما لینک ها نه!

میخواهید اثبات کنم؟ فقط گزارش “Lost Links ” را در سایت اکسپلورر برای هر وبسایت بررسی کنید. از دست دادن تعداد زیادی لینک در ماه های اخیر را خواهید دید.

لینک های از دست رفته وبلاگ Ahrefs در ۶۰ روز گذشته:

لینک از دست رفته

لینک ها به دلایل مختلف به این صورت ناپدید می شوند. گاهی این امکان وجود دارد که آنها را دوباره احیا کرد.

ساده ترین ها برای بازگرداندن کدامشان اند؟

پیوندهایی که به عنوان “پیوند حذف شده” در Ahrefs مشخص شده است.

لینک های ازدست رفته

این لینک هایی است که نویسنده تصمیم گرفت از صفحه خود حذف کند.

بنابراین کار شما این است که بفهمید چرا این پست هنوز ارزش دارد و دلیل قانع کننده ای برای بازگرداندن لینک (یا پیوند به منابع مرتبط دیگر) به آنها بدهید.

این مقاله هم جالبه!
چگونه کسب و کار اینترنتی راه بیندازیم ؟

۳.unlinked mentions را دنبال کنید

بعضی افراد و سایت ها از نام تجاری یا چیزهایی که مربوط به نام تجاری شما هستند استفاده میکنند بدون اینکه به صفحه شما لینکی دهند.

به عنوان مثال این وبلاگ از متن مقاله “چک لیست سئو” ما بدون اینکه لینکی به ما دهد، فقط از نام وبلاگ استفاده کرده است:

تبلیغات

شما می توانید ببینید که  آنها به Ahrefs اشاره کرده اند اما لینکی به ما نداده‌اند.

جالب بود اگر میتوانستیم این سایت ها، که بدون لینک از نام تجاری ما استفاده می کنند پیدا کنیم. نه؟

این امکان در دسترس شماست! فقط از نویسندگان خود درخواست کنید که «متن را قابل کلیک کنند(clickable)». از آنجا که آنها قبلا با نام تجاری شما آشنا هستند، شانس زیادی وجود دارد که آنها این تغییر را برای شما ایجاد کنند.

با این حال، این سوال باقی می ماند: در ابتدا چگونه نام تجاری که لینک نشده اند را تشخیص دهیم؟ اصلا چگونه تشخیص بدهیم متنی مثلاً با عنوان چک لیست سئو ما کپی شده است؟

توضیحات کامل و آموزش را در این سایت ببینید.

۴.کاری کنید که مردم محتوای شما را تبلیغ کنند

اما یک نکته مهم: افراد نمی توانند به محتوا شما لینک دهند اگر ندانند که این محتوا وجود دارد. یعنی شما اول باید دیده شوید و بعد به اصطلاح شروع به تبلیغات دهان به دهان کنید.

حال شما باید جامعه هدف خود را تشخیص دهید و افراد مناسب با این موضوع را جذب مطالب خود کنید.

اما چه افرادی مناسب تبلیغات دهان به دهان برای مطالب شما هستند؟

آنها دارای دو ویژگی بارز هستند:

  • آنها احتمالاً علاقه مند به محتوای شما هستند.
  • آنها قدرت لینک دادن به شما را دارند.

این افراد اغلب به نام “linkerati” نامگذاری می شوند.

شما می توانید به آنها در مورد محتوای خود توضیحات بیشتری دهید و از طریق تبلیغ وبلاگ نویسی این افراد را جذب کنید.

آیا کار می کند؟ بله، این کار جواب می دهد. ما این کار را همیشه انجام می دهیم.

در اینجا یک پاسخ از یکی از کمپین های اخیر ما وجود دارد:

تبلیغات ماندگار

ما منابع زیادی در ارتباط با ساخت لینک در وبلاگ Ahrefs داریم.

کلام آخر 

سئو یک فرآیند مداوم است و غیر ممکن است که همه چیز را در یک چک لیست سئو بتوان گفت اما ما سعی کردیم تا به صورت پایه به این مسئله نگاه کنیم و درکنار آن بروزترین نکات سئو را به خوانندگانمان انتقال دهیم.

پس از خواندن این مقاله امیدواریم توانسته باشید به خوبی مشکلات سایت یا وبلاگ شخصیتان را پیدا کرده و در صدد برطرف کردن آن باشید خوشحال میشویم نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:

SEO checklist

5/5 ( 8 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید